Pjotr Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 Jochies, hou es effe ALLEMAAL op met dat vingerwijzen. Slaat nergens op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 Jochies, hou es effe ALLEMAAL op met dat vingerwijzen. Slaat nergens op. Aha, d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 Jochies, hou es effe ALLEMAAL op met dat vingerwijzen. Slaat nergens op. Aha, d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 G Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 Ik ben mp3's aan het afspelen via WMP langs de koptelefoonuitgang met 4 m dropveter naar mijn set, heerlijk, klinkt voor geen meter Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 Ik ben mp3's aan het afspelen via WMP langs de koptelefoonuitgang met 4 m dropveter naar mijn set, heerlijk, klinkt voor geen meter Dat is niet audiofiel Bart...... dat is gewoon muziek luisteren ach ja, kan ook leuk zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Spido, blues muziek moet toch kunnen met je versterker of niet, maar als je geen Stevie Ray Vaughan kan vol spelen dan heb je ook niks en dat wil ik wel eens horen met een SE, ze willen wel, maar na 15 seconden gaat de SE op de show zachter,zachter en zachter........ en dat bedoel ik juist Spido,jij bent op dit vorm de enigste die altijd gelijk heeft dat is toch bekent of niet :D Beste Wol, Als je eens gaat luisteren bij Tubejack, let dan vooral goed op bij "Stormy Monday" van Eva Cassidy (CD: "Live at Blues Alley"). (Je hoeft hem niet te vragen die track op te zetten, want dat doet hij uit zichzelf al. ) Het aardige van die opname is, dat het blues is met heel weinig vervorming en een heel behoorlijke dynamiek. De meeste blues artiesten moeten het voor hun geloofwaardigheid / authenticiteit in hoge mate hebben van distortion en overdrive. (Waarom zou je blues gaan zingen, als je géén mislukkeling bent?) Mijn eigen ervaring met single-ended buizenversterkers is helaas niet zo groot. Maar er is wel eens iemand een middagje met een Nelson Pass versterker combi bij me geweest, die zijn eindversterker op diverse speakers heeft aangesloten. Wat me toen opviel, was de - vergeleken met mijn eigen, zware torren eindbakken van Denon en Bryston - vrij weke, slappe bas, maar ook veel finesse en detail in het midden en hoog. (Ik begon zelfs al te filosoferen over een combinatie van UcD versterking voor het laag en zo'n SE voor midden en hoog. Maar verder kwam het niet: mijn integrale systemen bevallen 'overall' veel beter!) 't Is best mogelijk, echter, dat bijvoorbeeld de fraaie fingerboard slides van Tracey Chapman in "Fast Car" via de SE juist zo opvielen, doordat de bas minder prominent was. Of een versterker met een bescheiden uitgangsvermogen en een kleine dempingsfactor blues van jouw keuze op het door jou gewenste luidheidsniveau kan produceren, hangt helemaal af van de luidsprekers: met name van het rendement (decibels per watt), en van de reactiviteit (het spectrum van resonanties, dat zich uit in de impedantiecurve en de fase van de impedantie, en waarvan de resulterende EMK's naar de versterkeruitgang ter demping worden teruggevoerd). Voor de normale, middle-of-the-crossroad, hart- en oorverscheurende blues waar jij kennelijk zo van houdt, is wellicht een unit van 38 cm of meer, met een hardpapieren conus, in combinatie met een hoornbelaste compressiedriver ideaal. Dit alles in een grote, ondergedempte (200-300 liter) multiplex reflexkast. Zo'n kast met vier pijpen of zo, waarvan je broek zo lekker gaat wapperen. Die zal jouw blues nog èchter dan echt maken. En met een heel hoog rendement. Ook (zèlfs) via een SE tube amp. Vraag zo'n systeem echter niet om ook romantische symfonieën, opera's of oratoria levensecht te vertolken. Want dat gaat ècht niet. Of: dat gaat niet ècht. (Maar zoiets zou bij jou tòch al niet opkomen, hè? ) Wat Menno van de Veen betreft: hij is "een bespiegelende techneut", schreef Klaas Feenstra nog niet lang geleden in Home Studio (+). Dat "bespiegelen" heeft niet alleen betrekking op meditatie en transcendentie, maar ook op de unieke inrichting van zijn historische pand. Ga er eens heen en know him better, man!* Menno is een filosoof, die zich inleeft en invoelt in zijn technische schepsels, om haast lijfelijk te ervaren waar er iets - wellicht onmeetbaar - aan schort. Heel bijzonder. 't Lijkt wel Zen. Ik heb heel veel waardering voor Menno van der Veen, ook al dènk noch pieker ik er over zijn buizenversterkers te gaan gebruiken... * The Spirit of Christmas Present, in "A Christmas Carol in Prose" van Charles Dickens Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Gênant? welnee audio = emotie en zie het dan maar eens het e.a.a àlleen met argumenten te verwoorden. Verder is dit een leuk topic, als je het goed leest, weet je dat er meer wegen zijn naar een een geluid waarbij je installatie als ware "oplost" waar alleen de muziek nog telt . Ik ga weer even genieten, van mijn buisjes, ik las laatst ergens, een transistor "klinkt niet" Wijze uitspraak Jack @Ik ga weer eens genieten,van mijn buisjes,ik las laatst ergens, een transistor ´´klinkt anders minder dus´´ Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Ik heb heel veel waardering voor Menno van der Veen, ook al d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 (Waarom zou je blues gaan zingen, als je g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Als je eens gaat luisteren bij Tubejack, let dan vooral goed op bij "Stormy Monday" van Eva Cassidy (CD: "Live at Blues Alley"). (Je hoeft hem niet te vragen die track op te zetten, want dat doet hij uit zichzelf al. ) Het aardige van die opname is, dat het blues is met heel weinig vervorming en een heel behoorlijke dynamiek. Beste Spido, Inderdaad een zeer goed nummer, je voelt en bent in de ruimte waar dit nummer gespeeld wordt De muziek gaat dwars door je ziel en laat je verbijsterd achter.... Klaas Feenstra is een van de weinige die door een interview in de Home Studio en bij het plaatsen van mijn Perfect Performers zowel het nummer heeft gehoord via een SE alsmede een PP buizenversterker. Het kan zijn dat hij zich er niets meer van herinnert maar lees nummer 6 en 7 van 2008 er nog eens op na. [.....] Klein stukje hieruit (SE) Maar er komen zo nu en dan ook h Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 (Waarom zou je blues gaan zingen, als je g Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Is zoiets gemakkelijk te vervangen, vraag ik me af? (En is het nuttig, gezien mijn ervaring met de ontvangst?) O ja, het is een Marantz ST 7001 Ik kan het zo niet goed zien, als het een standaard antenne aansluiting is wel. Vraag het anders even aan Berret. Groet, Jack Jack, bedankt dat je nog even reageert. Ik zal proberen er een mooier plaatje van te maken. Hij staat er nu bijna helemaal op. (Ik denk niet dat Berret het beter weet dan jij hoor) M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Zijn jullie al Top 2000 ready ? ik wel, a.s. zaterdag om 12:00 barst het spektakel weer los. In tegenstelling wat ik op mijn homepage heb geschreven heb ik na A/B luisteren vanavond besloten toch de Rotel RTH-10 in te zetten, de gereviseerde Pioneer TX-9800 klinkt fraai maar je heb mooi en mooier niet waar. Bij deze super audiofiele tuner is zelfs de antenne ingang verguld, duidelijk hoorbaar! Dat wordt genieten.... doen we eigenlijk veel te weinig niet Wat ik ook leuk vind is de Top 2000 Agogo dit start a.s. zaterdag om 20:35 met een samenvatting en de rest v/d week 6 dagen om 19:30. Leo Blokhuis is er ook weer Leuk! Fijne dagen, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Zijn jullie al Top 2000 ready ? ik wel, a.s. zaterdag om 12:00 barst het spektakel weer los. Ik ook hoor. Ik zal zorgen dat ik ook die dagen alleen naar Kink FM (of cd's) luister, dan hoef ik tenminste niet naar die Top 2000 () te luisteren... Doe mij maar de Kink 1500... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Ik luister alleen naar mn 900 euro afzuigkap, mn 3000 euro inductie kookplaat (trekt 7600 watt!), mn 1800 euro stoomoven, mn 1600 euro combi oven, mn 1100 euro quooker (of hoe heet dat ding). En s'nachts naar mn 1100 euro dishwasher. Er zit zelfs een aparte meterkast in mn keukenkassie. Geen geld meer voor muziek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Pfffff blij dat ik dat allemaal niet wil.... doe het met een 4pits gastelletje en een Sharp! combi/hetenlucht/oven/gril/magnetron .... beide houden het al vele decennia uit En mijn fiele setje is ook heel betaalbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 december 2010 Report Share Posted 24 december 2010 Ik luister alleen naar mn 900 euro afzuigkap, mn 3000 euro inductie kookplaat (trekt 7600 watt!), mn 1800 euro stoomoven, mn 1600 euro combi oven, mn 1100 euro quooker (of hoe heet dat ding). En s'nachts naar mn 1100 euro dishwasher. Er zit zelfs een aparte meterkast in mn keukenkassie. Geen geld meer voor muziek... Jemig de pemig! Moest dat van moeder de vrouw? Ik zou zeggen: alles best, als ik maar wat voor de hobby overhoud. Dat is toch de sjeu van het leven! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 december 2010 Report Share Posted 24 december 2010 Sfeervol plaatje Jack. Vooral die kat doet 't 'm. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 december 2010 Report Share Posted 24 december 2010 Vriendin houdt niet zo van vuur, vandaar de inductie plaat (wel met gas wok brander). Ook stoomoven en Quooker zijn haar idee. Afwasmachine, tja, tegenwoordig schijnt een keuken niet meer zonder te kunnen. De combi oven is mijn keuze. Was het zat om half gare pizza te eten uit mijn vorige Whirlpool hetelucht (beter lauwe lucht) magnetron/oven. Totale kosten keuken 21K. Tja ik dacht dat audio duur was. De keuken kostte me in 1 week evenveel als mijn in een jaar of 10 opgebouwde verzameling audio spulletjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 24 december 2010 Report Share Posted 24 december 2010 Vriendin houdt niet zo van vuur, vandaar de inductie plaat (wel met gas wok brander). Ook stoomoven en Quooker zijn haar idee. Afwasmachine, tja, tegenwoordig schijnt een keuken niet meer zonder te kunnen. De combi oven is mijn keuze. Was het zat om half gare pizza te eten uit mijn vorige Whirlpool hetelucht (beter lauwe lucht) magnetron/oven. Totale kosten keuken 21K. Tja ik dacht dat audio duur was. De keuken kostte me in 1 week evenveel als mijn in een jaar of 10 opgebouwde verzameling audio spulletjes. Kleine troost, al deze apparaten in je keuken maken ook geluid natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 december 2010 Report Share Posted 24 december 2010 @Duck : ik vind dat jij weer mag nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 december 2010 Report Share Posted 27 december 2010 Vandaag bij de post een setje nieuwe KT77 buisjes. Ze vervangen de 6550, want ik was nieuwsgierig naar deze KT buis en wilde een iets ander karakter. U hoort wel weer van mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Ik ben even naar Oterleek geweest. Vandaag en gisteren heeft Studio Alkmaar te Oterleek namelijk een kerstshow. Klein maar fijn. Met een Esoteric voor- en eindversterker. De CD-spelers van het merk zie je vaker. Maar wat is de afwerking mooi van deze Esoteric versterkerset! Daarnaast een gigantische klasse A eindbak van 2x100 watt. Het leek wel 1,5 x 0,6 meter! Deze Musical Fidelity eindversterker had de JMLabs mooi onder controle. Beter dan dat ik ze een keer eerder gehoord heb. Het Nederlandse merk "Van Medevoort" staat er ook met een versterker en een nieuwe prototype DAC, die snel in productie gaat komen. Blijkbaar nog niet met een USB aansluiting uitgevoerd. Natuurlijk maakt ook KR & Von Schweikert de kerstshow compleet. Van KR staat een hele mooie dit jaar nieuw uitgekomen geïntegreerde versterker te spelen met ingebouwde DAC en USB aansluiting. Ik had de prijs op 6000 euro geschat. Jammer genoeg had ik niet door dat het een apparaat uit de Kronzilla reeks betrof, de Kronzilla SDi 35, dus het kon keer twee jammer genoeg: 12,500 euro. Samen te spelen met de Von Schweikert luidsprekers, de VR-35, die met de schuine vlakken. Erg leuk om ze te horen. En wat was de analoge bron mooi. De beste wensen voor 2011 alvast aan alle Hear-ders! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Estoric? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts