Ivan10 Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Dank. Interessant een grammaticaal blindvlekje... Oh, er stond trouwens ook een Olive, Marc. Nieuw binnen. Weet niet meer welk nummer. Maar zo'n Olive ziet er wel stijlvol uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 marc: http://esoteric.teac.com/ groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Dank. Interessant een grammaticaal blindvlekje... Oh, er stond trouwens ook een Olive, Marc. Nieuw binnen. Weet niet meer welk nummer. Maar zo'n Olive ziet er wel stijlvol uit. Nogmaals: als je die bij mij wil komen beluisteren ben je welkom. NB: er is nu een update voor uitgekomen die ook de klassieke muziek weer correct afspeelt. Heb ik ook weer een ietsepietsie audiofiel dagje. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 marc: http://esoteric.teac.com/ groet Ja Rob, gelukkig ben ik niet helemaal merk-blind. Je bedoelt toch niet dat ik een Esoteric draaiding in overweging moet nemen? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Ik gun je anders met groot plezier een Esoteric DACje, hoor Marc. Ik zal het eens in overweging nemen, maar dan moet het gehakte verhaal er ook bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Vandaag eens de draaitafel vergeleken met de computer. Tsja, het is vooral anders. Ik merk wel dat de koptelefoonuitgang van de laptop roet in het eten gooit. Maar hier stuit ik op George's probleem: veel meer bas met de computer. Binnenkort eens een grotere koppel-C in de phonopr Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 hoi bart Ik heb begrepen dat 1uF goed moet kunnen. Heb ik al wel geprobeerd maar dat was nog op mijn oude vv met de nieuwe nog niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Ik gun je anders met groot plezier een Esoteric DACje, hoor Marc. Ik zal het eens in overweging nemen, maar dan moet het gehakte verhaal er ook bij. Da's gratis. Heel wat anders dan een Esoteric DACje M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Wat is audiofiel? Ik draai sinds gisteren met twee horizontaal gelegen B&W DM5 speakertjes omdat een klein ventje in huis over een speakerkabel struikelde, de speaker viel en de behuizing van de woofer daardoor verbogen is, waardoor de faseplug aanloopt. Leuk is anders. Maar dat komt wel weer goed en de DM5 speakers heb ik natuurlijk niet voor niets ooit op reserve genomen. Ze zijn makkelijk te plaatsen en geven een meer dan leuk geluid. Helaas niet zo kernachtig en precies als m'n Pen's, maar zeker genietbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 @marc: nee zo een draaiding zal je ongemodificeerd ook niet lang uithouden. de klassificatie geweldig betekent bij een cd speler uit de fabriek doorgaans 'minder erg'. zie geen enkele reden een doos met (enkel een) optisch draaiding te kopen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 @marc: nee zo een draaiding zal je ongemodificeerd ook niet lang uithouden. de klassificatie geweldig betekent bij een cd speler uit de fabriek doorgaans 'minder erg'. zie geen enkele reden een doos met (enkel een) optisch draaiding te kopen. groet Ah, sjuust. Ik dachal. Gaat het vergelijk te jouwent nog eens gebeuren trouwens? Heb ik ook weer eens een echt audiofiel dagje. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 december 2010 Report Share Posted 29 december 2010 hoi bart Ik heb begrepen dat 1uF goed moet kunnen. Heb ik al wel geprobeerd maar dat was nog op mijn oude vv met de nieuwe nog niet. Ik heb zonet de uitgangs-c tien keer vergroot (nu 470nF). Wel iets meer bas is mijn eerste indruk. Wellicht ook eens proberen met de koppel-c tussen de twee trappen. Alleen zal ik dan afscheid moeten nemen van zilver-mica.. -edit- Hehe, ik herinner me ineens dat ik de koppelcondensatoren 10x te groot had genomen toen ik dit ding bouwde. Ironie.. KT88/Sander had ook commentaar op de Bosch MP die ik daarvoor gebruikte, "neem nou gewoon eerst Wima MKP", wat ik toen ook gedaan heb. Die zijn er nu allemaal uit en MP en zilvermica in de plaats, en ik ben blij dat ik het gedaan heb, het maakt meer muziek.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 29 december 2010 Report Share Posted 29 december 2010 [Hehe, ik herinner me ineens dat ik de koppelcondensatoren 10x te groot had genomen toen ik dit ding bouwde. Ironie.. KT88/Sander had ook commentaar op de Bosch MP die ik daarvoor gebruikte, "neem nou gewoon eerst Wima MKP", wat ik toen ook gedaan heb. Die zijn er nu allemaal uit en MP en zilvermica in de plaats, en ik ben blij dat ik het gedaan heb, het maakt meer muziek.. Ik heb op dit moment ook de Wima MKP in de PD als koppel C ik heb deze 1uF genomen en over de bestaande C gezet dat was voor de Linn Wakonda (10K ingang impedantie) voldoende om de bas goed te krijgen. Wel merkte ik duidelijk dat dit tekenkosten ging van het stereo beeld. Of dit met een mooie C weer beter zal worden denk ik wel. Vermoedelijk kan die extra 1uF er nu uit maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Wel heb ik de KT88 phono even aangesloten gehad met de 220pF maar dat was nog niet voldoende dat is nog te kort om goed te laten spelen. Of je ook zomaar de C tussen de twee trappen kan wijzigen weet ik niet. Ik vermoed dat deze deel uit maakt van de Riaa. Wel is mij later nog een voor gereken dat de 1uF in de uitgang met een 100K ingang impedantie wel beter zou zijn. Ook de draai van de fase word dan wat eerder in gezet waar door ook de versterker over het hele frequentie bereik rechter zal zijn. Gemeten heb ik het nog niet maar daar ga ik weer mee verder als mijn nieuwe voorversterker naar mijn zin is. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 december 2010 Report Share Posted 29 december 2010 Of je ook zomaar de C tussen de twee trappen kan wijzigen weet ik niet. Ik vermoed dat deze deel uit maakt van de Riaa. M.i. niet, de riaa zit in de tegenkoppeling. Dat ie als rumblefilter is opgezet, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Mocht je interesse hebben in zo'n Bosch kan ik je wel wat opsturen, ik heb een aardig voorraadje, en ik ontdek nu weer waarom ik zo gek ben op die dingen. Wel het formaat van een penlite-batterij.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 december 2010 Report Share Posted 30 december 2010 A. Ik heb zonet de uitgangs-c tien keer vergroot (nu 470nF). Wel iets meer bas is mijn eerste indruk. Wellicht ook eens proberen met de koppel-c tussen de twee trappen. Alleen zal ik dan afscheid moeten nemen van zilver-mica.. B. Hehe, ik herinner me ineens dat ik de koppelcondensatoren 10x te groot had genomen toen ik dit ding bouwde. Ironie.. KT88/Sander had ook commentaar op de Bosch MP die ik daarvoor gebruikte, "neem nou gewoon eerst Wima MKP", wat ik toen ook gedaan heb. Die zijn er nu allemaal uit en MP en zilvermica in de plaats, en ik ben blij dat ik het gedaan heb, het maakt meer muziek.. Beste Buizenbart, Ad A. "Tien keer vergroot?" Is dat geniaal? Of is dat onbenul? En is zilver-mica een technische verworvenheid of garantie? Impliceert het materiaal betere prestaties? Ad B. Wat bedoel je met "het maakt meer muziek.."? Kun je dat w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 30 december 2010 Report Share Posted 30 december 2010 Beste Buizenbart, Ad A. "Tien keer vergroot?" Is dat geniaal? Of is dat onbenul? En is zilver-mica een technische verworvenheid of garantie? Impliceert het materiaal betere prestaties? Ad B. Wat bedoel je met "het maakt meer muziek.."? Kun je dat wéten? Kun je dat méten? En bij welke "muziek" heb jij dit vastgesteld? Zeurpiet Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 30 december 2010 Report Share Posted 30 december 2010 Ad A. "Tien keer vergroot?" Is dat geniaal? Of is dat onbenul? Dat is een waarde die ik had liggen en ik wilde zeker zijn dat het verschil groot genoeg was. Voor de rest sluit ik me aan bij Paulebappie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 30 december 2010 Report Share Posted 30 december 2010 Vandaag bij Rhapsodie geweest en was aangenaam verrast door de Avalon i.c.m. Sonore versterking. Buitengewoon goed ruimtelijk beeld(waar ze bekend om staan) maar ook tonaal prima in orde. Wel was het laag op sommige punten behoorlijk aanwezig(dacht gelijk aan Hans) maar in het midden voor de speakers was het prima voor elkaar, net als de aangeboden oliebollen Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 30 december 2010 Report Share Posted 30 december 2010 Nog wat zitten kloten met de phonopr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 december 2010 Report Share Posted 30 december 2010 Ad A. "Tien keer vergroot?" Is dat geniaal? Of is dat onbenul? En is zilver-mica een technische verworvenheid of garantie? Impliceert het materiaal betere prestaties? Ad B. Wat bedoel je met "het maakt meer muziek.."? Kun je dat w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jempie Posted 30 december 2010 Report Share Posted 30 december 2010 Vandaag bij Rhapsodie geweest en was aangenaam verrast door de Avalon i.c.m. Sonore versterking. Buitengewoon goed ruimtelijk beeld(waar ze bekend om staan) maar ook tonaal prima in orde. Wel was het laag op sommige punten behoorlijk aanwezig(dacht gelijk aan Hans) maar in het midden voor de speakers was het prima voor elkaar, net als de aangeboden oliebollen Audiofiel(e) dag.... sorry vond het niet echt goed, gewoon niet muzikaal. audiofiel goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 30 december 2010 Report Share Posted 30 december 2010 Mijn dag: door komst van een nieuwe bank is de inrichting volledig gewijzigd. Bij het herinrichten zijn we voorbij gegaan aan de luidsprekers. De leefbaarheid en netheid hadden voorrang. Toen we klaar waren zat ik nog met die luidsprekers....waar zet ik die nou neer Na de opties geteld te hebben bleef er geen enkele over dan ze naar voren te trekken, uit de serre. Ze staan nu niet meer parallel aan de TV zoals ik gewend was. Maar ze staan nu wel fiel! Met 3 meter ruimte achter de luidsprekers klinkt het gewoon echter. En dat is niets nieuws, dat wisten jullie al lang Het mooie is, dat ze zo mogen blijven staan; WAF ! En zittend in de serre, dus achter de luidsprekers, is het geluid ook best aardig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 31 december 2010 Report Share Posted 31 december 2010 Dat zouden meer mensen moeten doen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 december 2010 Report Share Posted 31 december 2010 Dat zouden meer mensen moeten doen! Goeie actie Goodtube Bij de inrichting, van ons huis hebben we Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 31 december 2010 Report Share Posted 31 december 2010 Vandaag bij Rhapsodie geweest en was aangenaam verrast door de Avalon i.c.m. Sonore versterking. Buitengewoon goed ruimtelijk beeld(waar ze bekend om staan) maar ook tonaal prima in orde. Wel was het laag op sommige punten behoorlijk aanwezig(dacht gelijk aan Hans) maar in het midden voor de speakers was het prima voor elkaar, net als de aangeboden oliebollen Audiofiel(e) dag.... Sorry vond het niet echt goed, gewoon niet muzikaal. audiofiel goed. Zo zie je maar dat we allemaal anders luisteren, ik vond het Requim van John Rutter overtuigend klinken...niks audiofiel, maar muziek. Moet toch maar eens meer luisterervaring opdoen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts