robx Posted 6 januari 2011 Report Share Posted 6 januari 2011 Jack, ik heb zo'n ding gehad en wat aan rond gesleuteld (dingen vervangen die je versleten kan vinden op die leeftijd), ontvangst prima, maar het geluid kon me niet bekoren. dat was snel terug naar de KT1100sd. groet Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 januari 2011 Report Share Posted 6 januari 2011 (edited) Ik had het gelezen Rob, je had er een stukje overgeschreven op dit forum Liefhebbers van Revox zullen waarschijnlijk zeggen dat hij "precies" klinkt, Niet voor niets werd Studer/Revox bij de omroep gebruikt. Na dagen gespeeld te hebben met mijn "kliko" Sharp SM-3000 heb ik mijn Sony TA-4650 weer eens neergezet. De Sharp is vooral erg goed in het laag en het midden. De Sony weer erg fraai in het midden en hoog. En dan maakt het ook nog uit welke CD-speler ik neerzet de Pioneer heeft een 24bits BB en klinkt wat warmer en de Rotel heeft Philips bitstream dac's en is weer wat helderder. De mooiste combi met de Sharp is de Pioneer en de Sony met de Rotel, die laatste combi laat ongekend veel details horen. Beneden heb ik nog een Sharp staan en zodra die klaar is ga ik die A/B vergelijken met deze Sony. En de beste daarvan weer met mijn Ul-40-S2 .... Ik ben er nog niet uit.... Groetjes, Jack P.s. die Sony heeft wat "magisch" Is het mogelijk om mijn nickname te veranderen in VintageJack Edited 6 januari 2011 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 januari 2011 Report Share Posted 7 januari 2011 (...) Er zit een Shure V15 elementje op zonder naald. Alleen die naalden zijn duur. (...) Beste Ivan10, Een schitterende combinatie! De Telefunken S600 hifi werd destijds standaard geleverd met Ortofon arm AS 212 en... het Shure V15 III element. Dat element zit bij mij momenteel in een Lenco L76, en doet 't heel erg goed. Ik heb er wel een nieuwe naaldunit voor gekocht ( http://cgi.ebay.de/VN35E-Ersatznadel-VN-35-E-SHURE-V15-III-LM-u-a-NEU-/390154526190?pt=Plattenspielerzubehör&hash=item5ad7059dee#ht_1000wt_1141 ). Ik vond € 24,75 nogal méévallen, voor zoiets moois... Het Shure V15 III element is, denk ik, destijds gewoon uit de mode geraakt doordat de hifi-pers er over was úitgejubeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 januari 2011 Report Share Posted 7 januari 2011 Vanochtend vroeg de Sony TA-4650 aangezet en daarna tal van andere dingen gaan doen. Na 2 uur opwarmen, serieus luisteren, goh wat klinkt dit lekker, mijn boxen "lossen" als het ware op. Veel details, mooi laag. Het is een fantastische versterker. Vanaf halfelf de UL-40S2 terug, tja toch wel een verschil, het laag is wat meer aanwezig maar het klinkt vloeiender, nog meer details, transients, snelheid en een extreem los geluid. Hier kun je de hele dag naar luisteren en je tijd "verlummelen" Groet, TubeJack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 januari 2011 Report Share Posted 7 januari 2011 Vanaf halfelf de UL-40S2 terug, tja toch wel een verschil, het laag is wat meer aanwezig maar het klinkt vloeiender, nog meer details, transients, snelheid en een extreem los geluid. De verschillen tussen buizenversterkers en solid state versterkers zullen altijd wel van hetzelfde soort blijven. Gelukkig maar, dan valt er wat te kiezen. Voor beide technieken valt wat te zeggen vind ik. Een buizenversterker kan geen transistor eigenschappen krijgen, zonder zijn eigen karakter te verliezen. Toch wens je soms de ene eigenschap en dan de andere.....dilemma ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 januari 2011 Report Share Posted 7 januari 2011 Beste Ivan10, Een schitterende combinatie! De Telefunken S600 hifi werd destijds standaard geleverd met Ortofon arm AS 212 en... het Shure V15 III element. Dat element zit bij mij momenteel in een Lenco L76, en doet 't heel erg goed. Ik heb er wel een nieuwe naaldunit voor gekocht ( http://cgi.ebay.de/VN35E-Ersatznadel-VN-35-E-SHURE-V15-III-LM-u-a-NEU-/390154526190?pt=Plattenspielerzubehör&hash=item5ad7059dee#ht_1000wt_1141 ). Ik vond € 24,75 nogal méévallen, voor zoiets moois... Het Shure V15 III element is, denk ik, destijds gewoon uit de mode geraakt doordat de hifi-pers er over was úitgejubeld. Cool, bedankt Spido! Heb ooit prijzen gezien van 125 euro, maar dat zullen wel originelen zijn geweest. De prijs is goedkoper, dan hier. Maar een Shibata is niet leverbaar bij E-Bay. Shure V15-IIIE 410584 Elliptische diamant pickupnaald voor Shure VN35E, Shure VN35HE, Shure VN35MR, Shure V15-III, Shure V15III, Shure V153 & Shure V15-3. Kleur: zwart. Prijs: EUR 41.00 http://www.pickupnaald.nl/?page=shop/flypage&product_id=3288 Shure V15-IIIHE 420584 Shibata geslepen diamant pickupnaald voor Shure VN35HE, Shure VN35E, Shure VN35MR, Shure V15-III, Shure V15III, Shure V153 & Shure V15-3. Kleur: zwart. Prijs: EUR 58.00 http://www.pickupnaald.nl/?page=shop/flypage&product_id=3287 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 januari 2011 Report Share Posted 7 januari 2011 Het is m.i. goed, om te checken of je eigen keuzes wel zo goed zijn, eens te twijfelen over wat je doet. Verder kijken dan je eigen neus lang is. Heilige huisjes eens een schop geven. Pas dan kun je m.i. stappen voorwaarts maken of ontdekken dat de keuzes die je in het verleden hebt gemaakt goed of slecht zijn.... De werkelijkheid is vaak anders, dan prachtige herinneringen uit een ver verleden... Maakt een àndere versterker een verschil.... ja en die is véél groter dan je zou verwachten, immers ze moeten slechts "versterken" niets meer of minder... Voor mij is de combinatie UL-40S2 met Siltech zilver in de trafo's de Perfect Performers 2x 16,5 tot nu toe absoluut top. Bruut maar toch zacht.... Hard/ruw dat je soms denkt met een klasse B torrenbak te maken hebt... dan weer lief en breekbaar als een single ended.....Het is net hoe de muziek is... Volkomen technisch, logisch en audiofiel verklaarbaar ..... Is het perfect? Radio...internet streams...Lp's vind ik goed genoeg... CD's.... bijna.. het maakt altijd veel muziek.... Ik kan iedereen aanraden bij twijfel eens een andere versterker neer te zetten, het maakt niet uit wélke... Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 januari 2011 Report Share Posted 7 januari 2011 en wanneer wel/geen wasemkapfilterrolletjes Jack? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 januari 2011 Report Share Posted 7 januari 2011 en wanneer wel/geen wasemkapfilterrolletjes Jack? Dat is een hele leuke tweak en altijd het proberen waard als je het idee hebt dat het laag wat te vet is. Na een aantal experimenten, vind ik ze persoonlijk bij mij thuis met niets in de poort het beste klinken. Met een heel klein rolletje wasemkapfilter (rolletje maken van een 5cm strook) kun je de poort akoestisch iets dempen. Maar ik heb het gevoel dat het geluid dat ook "rondom" de box "ontstaat" verdwijnt. Verder heb ik het idee dat het geluid minder snel is als je de poort dempt.... Geen voordeel zonder nadeel... Ik heb ze ongeveer 50 cm van de achterwand staan, ... het is bij mij allemaal niet zo kritisch met deze speakers Het maakt daarbij weinig uit w Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 januari 2011 Report Share Posted 7 januari 2011 Na een aantal experimenten, vind ik ze persoonlijk bij mij thuis met niets in de poort het beste klinken. Kijk, dan zijn we het eens ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 12 januari 2011 Report Share Posted 12 januari 2011 Vandaag bij de post een setje nieuwe KT77 buisjes. Ze vervangen de 6550, want ik was nieuwsgierig naar deze KT buis en wilde een iets ander karakter. U hoort wel weer van mij Even een reply op m'n eigen post... De KT77 buisjes bevallen prima. De verschillen met 6550 vallen eigenlijk niet eens zo op. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat de KT77 net even wat beter past bij de UL40-S2. De versterker staat Ultra Lineair geschakeld, de AutoBias heb ik voor deze buis iets aangepast. 350 Volt Anodespanning (gemeten) bij 65 mA gaat heel mooi en de maximale anodedissipatie van 25 Watt wordt hiermee niet overschreden. Klinkt goed in UL mode. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 januari 2011 Report Share Posted 12 januari 2011 overgeschreven? overschreden soms? Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 januari 2011 Report Share Posted 12 januari 2011 Vandaag bij de post een setje nieuwe KT77 buisjes. Ze vervangen de 6550, want ik was nieuwsgierig naar deze KT buis en wilde een iets ander karakter. U hoort wel weer van mij Even een reply op m'n eigen post... De KT77 buisjes bevallen prima. De verschillen met 6550 vallen eigenlijk niet eens zo op. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat de KT77 net even wat beter past bij de UL40-S2. De versterker staat Ultra Lineair geschakeld, de AutoBias heb ik voor deze buis iets aangepast. 350 Volt Anodespanning (gemeten) bij 65 mA gaat heel mooi en de maximale anodedissipatie van 25 Watt wordt hiermee niet overgeschreven. Klinkt goed in UL mode. Dat heb je mooi uitgevist GoodTube Als je in de datasheet kijkt http://tubedata.tubes.se/sheets/086/k/KT77.pdf Op pagina 3 dan zie je dat je m.i. een heel mooi instelpunt gevonden hebt. De impedantie van onze PP's 2x 16,5 zakt niet onder de 3,5 ohm. Als je dat op de standaard 5 ohm aansluiting van je versterker aansluit zakt de primaire impedantie naar 6000:5=1200*3,5= 4200ohm Kijk nu eens in de sheet Bij een lage anode spanning 390volt en een lagere Raa 4500ohm is de vervorming het laagst! met deze buis... die ook nog een speciaal gemaakt is voor Ultra lineair. Je kunt rustig de anode stroom naar 70ma opvoeren, tenminste als je Genalex buizen gebruikt. Ze zijn ook nog makkelijker aan te sturen de versterking is ongeveer 11 t.o.v. 8 bij een 6550 Leuk buisje Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 Vandaag weinig audiofiels. Heb het "oude" rek afgebroken, omdat daar de TV niet op paste. Niet dat ik veel TV kijk, maar zo af en toe eens een live concert op DVD vind ik toch wel wat hebben. Lang heb ik met de afweging gelopen om een setje kleine speakers + soepwaffer naast de TV te zetten, en heb hier ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 Dat ziet er netjes uit zo, Zal wel opgeruimd staan zo de tv van de schouw af. Toch wel weer prettig om de TV tussen de speakers te hebben. Het geluid van de TV zelf is vaak niet te pruimen en dan is dit zeker een hele verbetering. Wel apart dat deze wel invloed heeft op de weergave de set staat immers toch redelijk achter de speakers. Je zou verwachten dat de invloed dan minder zou zijn. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 Bij een lage anode spanning 390volt en een lagere Raa 4500ohm is de vervorming het laagst! met deze buis... die ook nog een speciaal gemaakt is voor Ultra lineair. Je kunt rustig de anode stroom naar 70ma opvoeren, tenminste als je Genalex buizen gebruikt. Ze zijn ook nog makkelijker aan te sturen de versterking is ongeveer 11 t.o.v. 8 bij een 6550 Leuk buisje Groet, Jack 'k heb de JJ's Jack...kosten nieuw maar 50 euro per 4. En bij een anodespanning van 350 Volt hoe ziet het er dan uit Jack...? De anodespanning is niet zo heel hoog, trouwens. De E-choke snoept ook wat van de hoogspanning af. Er blijft 350 V (gemeten) over bij rustroom omstreeks 65-70 mA. (spanning verandert mee als de ruststroom aangepast wordt, zoals jou bekend) @Miracle Een leuk Videofiel dagje kan geen kwaad Ziet er goed uit dat meubel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 Dat ziet er netjes uit zo, Zal wel opgeruimd staan zo de tv van de schouw af. Toch wel weer prettig om de TV tussen de speakers te hebben. Het geluid van de TV zelf is vaak niet te pruimen en dan is dit zeker een hele verbetering. Wel apart dat deze wel invloed heeft op de weergave de set staat immers toch redelijk achter de speakers. Je zou verwachten dat de invloed dan minder zou zijn. Groetjes George Staat idd wel opgeruimd, ruimtelijker (lijkt groter), met de TV van de schouw af. Het geluid van deze TV is redelijk te pruimen met reportages en documentaires, wat ik meestal kijk, maar voor een live concert is het uiteraard niet om aan te horen. Niet dat ik dat veel kijk/luister, maar de keren dat ik een concert wat ik live gezien heb op DVD tegen kom wil ik dat toch wel een keer (of meer) terug zien, en dan liefst met echt geluid daarbij. Dat een TV die zo ver achter de speakers staat invloed heeft op de weergave verbaast mij niets. Ook een raam wat achter de set is heeft invloed, zelfs als daar (dikke) gordijnen voor hangen (zoals bij mij). Jij wilt echt niet weten hoe het hier klinkt met de gordijnen open. Een TV, zeker van dit formaat (32") is net een raam. @Goodtube: Dank voor het compliment. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 januari 2011 Report Share Posted 14 januari 2011 Ach, men moet zich weten te behelpen, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 14 januari 2011 Report Share Posted 14 januari 2011 Ziet er fraai uit Miracle. Het is omdat je de Helicon,s 400 gemodificeerd heb, anders had ik deze eens standaard bij je willen horen, tot wat ze in staat zouden kunnen zijn. (alhoewel je dit nooit echt zou kunnen achterhalen ) Mijn Heli,s 400 harmonieerde niet erg fraai met mijn Marantz PM11S2. Toen ik voor de keuze stond, of de versterker moet het veld ruimen of de Heli,s, heb ik voor het laatste besloten. Nu staan er Sonus Faber Liuto, review met foto,s en mijn ervaren verschillen t.o.v. de Heli,s zal ik t.z.t. plaatsen. Heb jij m.b.t. jouw Heli,s ook wel eens LS-Versterkercombinaties gehoord die niet zou gelukkig uitpakte (ervan uitgaande dat vermogen/stabiliteit geen issue is) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 14 januari 2011 Report Share Posted 14 januari 2011 Ziet er fraai uit Miracle. Het is omdat je de Helicon,s 400 gemodificeerd heb, anders had ik deze eens standaard bij je willen horen, tot wat ze in staat zouden kunnen zijn. (alhoewel je dit nooit echt zou kunnen achterhalen ) Mijn Heli,s 400 harmonieerde niet erg fraai met mijn Marantz PM11S2. Toen ik voor de keuze stond, of de versterker moet het veld ruimen of de Heli,s, heb ik voor het laatste besloten. Nu staan er Sonus Faber Liuto, review met foto,s en mijn ervaren verschillen t.o.v. de Heli,s zal ik t.z.t. plaatsen. Heb jij m.b.t. jouw Heli,s ook wel eens LS-Versterkercombinaties gehoord die niet zou gelukkig uitpakte (ervan uitgaande dat vermogen/stabiliteit geen issue is) Ik heb idd ook wel eens versterkers gehoord die niet heel goed combineerde met de Dali's. Ook versterkers die op papier voldoende prut zouden moeten leveren. De nieuwere Marantzen zijn daar zo'n voorbeeld van, maar ook Bryston, Aryre en Primare gaat niet heel fijn samen met de Dali's. Op specs kan je nooit zeggen of een versterker het goed of niet goed doet met bepaalde luidsprekers. Apogee Stages doen het juist weer niet fijn met de Tri-Vista, terwijl dat een geweldig huwelijk is met Jadis JCA-30 buizengebakkies van 30 watt. Daarbij heb je ook nog met de akoestiek te maken. De Dali's zijn niet heel makkelijk te plaatsen. Bij mij staan ze meer dan een meter van de achterwand vandaan, met dikke gordijnen er achter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 januari 2011 Report Share Posted 15 januari 2011 Vandaag lekker fiel bezig geweest met de Hawk P11. Deze mocht vandaag voor het eerst zijn nieuwe huis in nou ja zeg maar zijn bouw keet. Nog niet verder gekomen dan het aansluiten van de spanning. Helaas kwam in nog een schakelaar en een zekering houder te kort om de spanning klaar te krijgen. Nu moet de de signaal bedrading en aansluit bussen nog gemaakt worden net als de volume regeling. Met een beetje geluk ga ik daar morgen mee beginnen. De behuizing waar de Hawk nu in komt is niet meer als een plank met een stuk plexiglas er aan. Dit is dan ook om verder alles eerst mooi te maken zo dat ik weet wat ik aan ruimte nodig heb voor de definitieve behuizing. Zo meten de C's nog uitgewisseld worden en ook moet de volume pot nog voorzien worden van een afstand bediening en de ingang selector moet ook nog gebouwd worden. Daar moet ik nog mee starten maar dat heeft geen haast. Eerst maar weer eens muziek dan tweaken vervolgens gemak toevoegen en als laatsten een nieuw huis maken. Vanavond eerst maar even naar mijn zwager toe aangezien ik vandaag weer oom geworden ben. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 15 januari 2011 Report Share Posted 15 januari 2011 Ziet er mooi uit Miracle. De set heeft ruimte genoeg in deze meubel. Wat is dat zwarte kasje rechts in de midden.?. gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 januari 2011 Author Report Share Posted 15 januari 2011 Vandaag het vlechtwerk van twee 5,5 m lange luidsprekerkabels afgemaakt... voor mij een nieuw lengte record.. Ze zijn voor een vriend die z'n luidsprekers van dwars in de kamer naar de lengterichting heeft gezet en z'n set en versterkers wil laten staan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 15 januari 2011 Report Share Posted 15 januari 2011 Ziet er mooi uit Miracle. De set heeft ruimte genoeg in deze meubel. Wat is dat zwarte kasje rechts in de midden.?. gr henkes Ruimte genoeg..... ...en toch nog steeds niet voldoende. De DVD-speler stond absoluut niet naar mijn zin naast de TV, maar ziet er ook niet uit als ik hem 2 verdiepingen lager zet, naast die voeding van de versterker. Zo'n ielerig DVD-spelertje naast zo'n grote voeding... Naast de versterker past hij net niet. Vandaar ook dat zwarte "kastje" naast de versterker, als opvulling. Dat is een kartonnen doosje waar de afstel spullen voor de DT in zitten. Voor die DVD-speler heb ik de volgende oplossing gevonden: Van het rek af, op die plaats de Samshit DVB ontvanger, en onder op het rek een Zonie BDP-S300: Staat een stuk netter, en geeft beter beeld als de Marantz DVD-speler. Het geluid ontloopt elkaar niet heel veel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 15 januari 2011 Report Share Posted 15 januari 2011 Vandaag lekker fiel bezig geweest met de Hawk P11. Deze mocht vandaag voor het eerst zijn nieuwe huis in nou ja zeg maar zijn bouw keet. (...) De behuizing waar de Hawk nu in komt is niet meer als een plank met een stuk plexiglas er aan. Dit is dan ook om verder alles eerst mooi te maken zo dat ik weet wat ik aan ruimte nodig heb voor de definitieve behuizing. Ha, die George is ook lekker aan het zelfbouwen geslagen, leuk! Ik heb het tot nu toe ook altijd zo gedaan, "een mooie behuizing komt nog wel, er moet eerst zo snel mogelijk geluid uitkomen" En dus zit ik al jaren naar een mooi Flexy-meubel met daarin een paar aan elkaar geknoopte gedrochten te kijken.. Dezelfde overweging heb ik voor mijn nieuwe versterker gedaan, en ik heb toch maar besloten om hem direkt maar zo mooi mogelijk op te bouwen. Het is sowieso veel werk, uiteindelijk scheelt dat niet zoveel, en 95% kans dat ik hem jaren blijf gebruiken. Ik zet het ruim genoeg op zodat er plaats is voor getweak. De fotogallery op DIYaudio helemaal doorgenomen ter inspiratie en het wordt een superstrak maar vrij traditioneel ontwerp. Plaat aluminium gekocht, onderdelen afgetekend en boren maar. Eerst deed ik dat met een figuurzaag maar daar werd ik een beetje ziek van, dus mezelf maar getrakteerd op een speedboor van 22mm voor de buisvoeten. Helaas moet die in een accuboorprutmachientje van de Gamma waarvan de accu natuurlijk na 3 gaten leeg was, dus ga ik mezelf ws. ook nog op een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts