Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Vraagje waar heb jij de 50ua-0-50ua meters gekocht?

:unsure: Uhh..

Ik weet niet waar je het over hebt?

Maar helaas ja, nog een paar weken Stuut & Bruin, ik besef heel goed hoe erg dat is :( Op internet bestellen ligt mij niet zo, ben meer een spur of the moment type, spring ik op mijn fiets en sta ik een half uur later voor de toonbank om dan weer met een papieren zakje naar huis te gaan.

Ik heb zin om bij mijn volgende bezoek mijn camera mee te nemen, om later met tranen in mijn ogen herinneringen op te halen..

Guest tubejack

RTFM :rolleyes:

Die zijn voor controle nodig, om er voor te zorgen/zien dat door beide EL-84's evenveel stroom gaat.

Groetjes,

Jack

RTFM :rolleyes:

Die zijn voor controle nodig, om er voor te zorgen/zien dat door beide EL-84's evenveel stroom gaat.

Groetjes,

Jack

O toch diè meter :rolleyes:

:D Ik heb in het artikel gezocht naar wat voor meter dat moest zijn en keek er compleet overheen :wacko: Natuurlijk valt mijn oog er meteen op na jouw opmerking :huh: Stond wat meer in het begin dan ik verwachtte..

Ik heb dus nog geen meter. Nog een mooie aanleiding om naar Stuut te gaan. Als ze zoiets hebben.. :unsure: Of Twenthe..

Maar goed, als ik heel erg doorpees kan ik misschien vanavond proefdraaien, doe ik het wel even met de multimetert.

Hee Bart, je hebt mijn geheugen opgefrist!

Ik begon en eindigde op mijn 11e met een Philips Pionier zelfbouw radio...

mpionier2other.jpg

PhilipsPionier2Chassis.jpg

De restanten hiervan liggen nog steeds ergens onderin de kast.

En zo zag-ie eruit:

PhilipsPionier2.jpg

Dat waren nog eens audiofiele dagen!

M :ph34r: rc

........... maar dan zonder dat (lichtelijk cynische) ge-OH dat je er bij S & B gratis bij kreeg. Dus waar moet ik in Den Haag nu heen? Radio Ster? Radio Twenthe?

Dat cynische was alleen de oude baas, maar dat is wel heel lang geleden... Overigens die oude baas (en zijn vrouw helemaal) van Ster was 10x erger toen het nog een volgepakte dumpzaak met oude zooi was destijds.

Dat wordt dus voortaan doorfietsen naar H.E.C. in de Molenstraat in Delft. En Harry, de baas daar, is altijd vrolijk en hartelijk.

;)

Ja, Harry lacht altijd, grappig figuur is dat :D

Bij S&B zijn ze niet echt cynisch, maar vaak wel een beetje humeurig.

Radio Twenthe, daar kom ik vaker, heeft meer buizenspul, maar heeft niet zo'n groot aanbod als S&B. En de baas daar, tsja, heeft de neiging om je je een beetje dom te laten voelen ofzo <_<

........... maar dan zonder dat (lichtelijk cynische) ge-OH dat je er bij S & B gratis bij kreeg. Dus waar moet ik in Den Haag nu heen? Radio Ster? Radio Twenthe?

Dat cynische was alleen de oude baas, maar dat is wel heel lang geleden... Overigens die oude baas (en zijn vrouw helemaal) van Ster was 10x erger toen het nog een volgepakte dumpzaak met oude zooi was destijds.

Dat wordt dus voortaan doorfietsen naar H.E.C. in de Molenstraat in Delft. En Harry, de baas daar, is altijd vrolijk en hartelijk.

;)

Pjotr,

In ieder geval bedankt voor het Delftse adres. Want er rijdt vanuit Voorburg tegenwoordig zelfs een tram naar Delft :rolleyes:

Overigens was zelfs de ons ontvallen hifiwinkel van Stuut en Bruin (tegenwoordig weer een nagebouwd grachtenpand <_< ) ooit een dumpzaak. Ik herinner me dat daar nog eens een zender/ontvanger uit een vliegtuig in de etalage stond. Op een ongelukkige dag heeft iemand dat ding gekocht en kennelijk op spanning gebracht. Met als gevolg dat een kwartier lang iedere radio-ontvangst in Den Haag onmogelijk was :D

Ruis

Guest tubejack

Vandaag (eindelijk) het advies van Jitze opgevolgd :rolleyes:

En 2 burson_pic2.jpg

Burson Single Opamp upgrade besteld voor mijn Rotel RCD-975.

Net binnen 4 MKPplus.jpg

Mijn UL-40S2 ligt hiervoor uitelkaar, die wil ik extra netjes verbouwen.

Dus weer de (kliko) Sharp Optonica SM-3000 neergezet.

Deze is nu een beetje ingespeeld, zoal jullie weten heb ik er extreem mooie en duurzame onderdelen ingezet.... nadeel is het inspelen duurt ook..... weken :(

Maar hij klinkt nu echt mooi, samen de de Rotel CD-speler en PP's Zo mooi dat je er

uren naar kunt luisteren en dat vind ik bijzonder voor een transistor versterker. :)

Niks geen "hardheid, korreligheid, geslis of ander "silicium gedoe" gewoon Muziek!

Vanmiddag uren CD's gedraaid .... ben benieuwd wat die Burson modules gaan doen :)

Groet,

Jack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...