WanFie Posted 17 februari 2011 Author Report Share Posted 17 februari 2011 Mijn audiofiele avond bestond gisteren uit het voorbereiden van de muziekavond voor de audioclub. Het thema is n.l. "opnamekwaiteit door de jaren heen". Eerst een aantal LP's en CD's bij elkaar gezocht (en gewassen) waarvan ik vond dat ze een goede vertegenwoordiger van die tijd zijn. Dat is best lastig, omdat ik best wel veel oude platen heb, maar het vaak toch herpersingen betreft. Daar moeten we dan maar doorheen luisteren. Erg leuk is ook de test CD 1. van Audiophile, waarop een stuk tekst wordt voorgelezen terwijl er telkens van microfoon wordt gewisseld. Daarna alle apparatuur klaar gezet. Ook weer een heel gedoe, omdat, wanneer je b.v. de afstandsbediening vergeet je niks kunt. Hopelijk ben ik niks vergeten. Ik mag ook hopen dat de andere leden ook wat muziek meebrengen, wat verse ideen voor oude opnamen zijn welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 februari 2011 Report Share Posted 17 februari 2011 Dat is best lastig, omdat ik best wel veel oude platen heb, maar het vaak toch herpersingen betreft. Daar moeten we dan maar doorheen luisteren. Heruitgaves/persingen klinken maar al te vaak heel anders dan het origineel. Zo beluisterde ik gisteravond een heruitgave van de LP Tenorshoes van Scott Hamilton ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 februari 2011 Report Share Posted 17 februari 2011 Mijn NFO-kabeltje weer in ere hersteld en meteen het oude geluid herkend. Moelleux, zoals een gestudeerde bezoeker opmerkte. De laatste weken was mij steeds meer iets onaangenaams gaan opvallen, een soort 'stress' in het geluid, zodat ik ging experimenteren met filter-instellingen en zelfs plaatjes ging draaien . Tja, ik had mijn oren laten hangen naar de grotere diepte, de 3D-indruk van de muziek, en minder naar de klank. Maar dat ging me toch steeds minder lekker zitten, en gisteren ging de koolstofkabel eruit en de originele NFO-kabel erin. Meteen toen ik dat gedaan had klonk het opspattend water van de Baka people weer als vanouds. Maar meer tijd had ik niet. En vanavond weer het standaard riedeltje beluisterd, plus een groot orkest, want v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 18 februari 2011 Report Share Posted 18 februari 2011 Donderdag - anti gehaktdag? Begrijp ik het goed, geen koolstof kabeltjes meer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 februari 2011 Report Share Posted 18 februari 2011 Ja, watskeburt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 februari 2011 Report Share Posted 18 februari 2011 Die lui van 75 Ohm, meer jitter bij onjuiste capaciteit hebben gewoon eens een keer gelijk. Dat hebben ze trouwens altijd. Gehakt is niet electrisch te verklaren, niet meetbaar, slechts hoorbaar. Maar de basis moet wel kloppen, je kan een keukenradio laten behandelen, en dan klinkt-ie vast beter, maar het blijft een keukenradio. Ik was gewoon wat te ver doorgedraafd in mijn enthousiasme. Z Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 februari 2011 Report Share Posted 18 februari 2011 Het schijnt dat The first van van den Hul het goed doet als digitale interlink. Helaas heb ik die nu nog bij Stef liggen dus kan het niet voor je proberen. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 18 februari 2011 Report Share Posted 18 februari 2011 Dus eigenlijk zoek ik nu een gehaktbare digitale kabel. M rc Canare LV-61S doet het goed bij mij http://www.canare.co...roductItemID=75 Is ook te koop met plugjes er al aan. Is nog betaalbaar ook! http://www.hifisuppl...id=1211〈=NL Gehakt kan in de vorm van een ferriet manteltje op het eind van de kabel http://nl.farnell.co...p-on/dp/1651715 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 februari 2011 Report Share Posted 18 februari 2011 Dus eigenlijk zoek ik nu een gehaktbare digitale kabel. M rc Canare LV-61S doet het goed bij mij http://www.canare.co...roductItemID=75 Is ook te koop met plugjes er al aan. Is nog betaalbaar ook! http://www.hifisuppl...id=1211〈=NL Gehakt kan in de vorm van een ferriet manteltje op het eind van de kabel http://nl.farnell.co...p-on/dp/1651715 Hoezo hoef je die niet meer te gehakten (pff, wat een werkwoord!)? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 18 februari 2011 Report Share Posted 18 februari 2011 Dus eigenlijk zoek ik nu een gehaktbare digitale kabel. M rc Canare LV-61S doet het goed bij mij http://www.canare.co...roductItemID=75 Is ook te koop met plugjes er al aan. Is nog betaalbaar ook! http://www.hifisuppl...id=1211〈=NL Gehakt kan in de vorm van een ferriet manteltje op het eind van de kabel http://nl.farnell.co...p-on/dp/1651715 Hoezo hoef je die niet meer te gehakten (pff, wat een werkwoord!)? M rc Hij valt wel te gehakten, heb de post aangepast. Deze kabel kom je ook vaak tegen bij pro studio's, nob etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 februari 2011 Report Share Posted 18 februari 2011 Paulebabbie, je verbaast me. Mocht het kloppen, -ik sluit niks uit- dan kan dat ferrietmanteltje net zo goed werken bij mijn NFO-kabel. Toch? Ik zal het i.i.g. aan de heren van het gehakt voorleggen. Bedankt! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 februari 2011 Author Report Share Posted 18 februari 2011 Paulebabbie, je verbaast me. Mocht het kloppen, -ik sluit niks uit- dan kan dat ferrietmanteltje net zo goed werken bij mijn NFO-kabel. Toch? Ik zal het i.i.g. aan de heren van het gehakt voorleggen. Bedankt! M rc Hoezo gehakt..?? dit is een gewone ferrietkraal. Niks bijzonders, hij haalt alleen wat HF weg. Om mijn onafgeschermde interlinks heb ik die nu ook zitten. Om radio moskou onhoorbaar te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 februari 2011 Report Share Posted 18 februari 2011 Ik was gewoon wat te ver doorgedraafd in mijn enthousiasme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 februari 2011 Report Share Posted 18 februari 2011 Ik was gewoon wat te ver dolgedraaid in mijn enthousiasme. Dat zijn AF-gewoontes... @Hans: Koolstof is ook geen gehakt M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 februari 2011 Report Share Posted 18 februari 2011 Mocht het kloppen, -ik sluit niks uit- dan kan dat ferrietmanteltje net zo goed werken bij mijn NFO-kabel. Toch? Ik zal het i.i.g. aan de heren van het gehakt voorleggen. Bedankt! M rc Als het nou maar een 75 ohm kabeltje is voor je digitale interlink. Of je jouw antennekabel naar bevrediging kunt hakken weet ik niet maar je kunt het i.i.g. besnotten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 februari 2011 Report Share Posted 18 februari 2011 Deze kabel kom je ook vaak tegen bij pro studio's, nob etc. Dat zegt dus niets over de kwaliteiten voor Hi-Fi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 18 februari 2011 Report Share Posted 18 februari 2011 Deze kabel kom je ook vaak tegen bij pro studio's, nob etc. Dat zegt dus niets over de kwaliteiten voor Hi-Fi. Nou vooruit dan, review van Stereophile (Hi-Fi) " Before you try any of the expensive coaxial links, CG advises trying this inexpensive, true 75 ohm cable with Canare crimp RCA connectors. He rates it as his first choice in a digital cable at any price, even preferring it to the Kimber AGDL. JA uses the 110-ohm version in various lengths for CD mastering. (Vol.16 No.7) " Hij is beter bekend onder de naam: Canare Digiflex Gold I Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 februari 2011 Report Share Posted 18 februari 2011 hoi Marc Ik heb verschillende dig. kabels ook de NFO dit is een mooie kabel maar de Canare Digiflex Gold heb ik nu in mijn set, 20 euro en je hebt een prachtige kabel. Je moet het gewoon eens proberen voor dat geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 februari 2011 Report Share Posted 19 februari 2011 Deze kabel kom je ook vaak tegen bij pro studio's, nob etc. Dat zegt dus niets over de kwaliteiten voor Hi-Fi. Moet je me toch eens uitleggen over welke - bijzondere - kwaliteiten een kabel voor HiFi dient te beschikken, oftewel wat maakt een kabel voor Pro Audio minder geschikt voor toepassing in een weergave installatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 februari 2011 Report Share Posted 19 februari 2011 Deze kabel kom je ook vaak tegen bij pro studio's, nob etc. Dat zegt dus niets over de kwaliteiten voor Hi-Fi. Moet je me toch eens uitleggen over welke - bijzondere - kwaliteiten een kabel voor HiFi dient te beschikken, oftewel wat maakt een kabel voor Pro Audio minder geschikt voor toepassing in een weergave installatie. Dat ga ik je niet uitleggen. Het antwoord zit in 10 jaar hear Prosa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 februari 2011 Report Share Posted 19 februari 2011 Was het maar proza, was het in elk geval leuk te lezen, wat ik zie is een massa geleuter en vaagheid, doet me denken aan zeedampen in de zomer.......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 19 februari 2011 Report Share Posted 19 februari 2011 Paulebabbie, je verbaast me. Mocht het kloppen, -ik sluit niks uit- dan kan dat ferrietmanteltje net zo goed werken bij mijn NFO-kabel. Toch? Ik zal het i.i.g. aan de heren van het gehakt voorleggen. Bedankt! M rc Probeer het eens, kost niet veel. Hij moet op het eind. De theorie: elke kabel is ook een antenne. Met de ferrietmantel maak je een spoel en daarmee een hoog-af filter. Ik heb er ooit 15 besteld en heb ze ook op de 220 kabels zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Paulebabbie, je verbaast me. Mocht het kloppen, -ik sluit niks uit- dan kan dat ferrietmanteltje net zo goed werken bij mijn NFO-kabel. Toch? Ik zal het i.i.g. aan de heren van het gehakt voorleggen. Bedankt! M rc Probeer het eens, kost niet veel. Hij moet op het eind. De theorie: elke kabel is ook een antenne. Met de ferrietmantel maak je een spoel en daarmee een hoog-af filter. Ik heb er ooit 15 besteld en heb ze ook op de 220 kabels zitten. Snap ik, heeft dus niks met gehakt te maken. Maar dat hoeft ook niet, ik denk er over om die 'gok' te wagen. Niet geschoten altijd mis, en de prijs is niet des Audio Notes. @Tube 300: bedankt ook voor de aanbeveling Dit weekend niks geen audiofiel gedoe, want mijn PC zei vrijdagavond tegen mij dat-ie zich verwaarloosd voelde, en liet me in de steek. Nu heb ik hem weer geaaid en zover gekregen dat-ie Opensuse 11.3 met MultiSeat draait, en staan de gegevens er weer op, maar nazorg heeft-ie zeker nog nodig. Dus ik ben wat afwezig, zeg maar. Ik lees wel lekker mee op mijn mobieltje. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 februari 2011 Report Share Posted 23 februari 2011 doordat de set nog op een hoopje staat ... even wat dingetjes beluisterd op youtube. allerlei jeugdherinneringen. kippevel (en zo). dit is ook audiofiel in al zijn beperkingen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 februari 2011 Report Share Posted 23 februari 2011 Kabel besteld. Ietsje langer dan standaard, en met 1 ferrietmanteltje. We'll see. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts