Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Radio is ook niet alles dat heeft Ollie wel bewezen op de workshop op de AAA vorig jaar :)

Wat hebben ze bewezen Wol? Nu is het vaag ....

Je doet me vaak, aan Dr R clavan denken :lol:

Edited by tubejack

Maar voordat de huidige analoge radio vervangen gaat worden door digitaal.

Zal nog een hele strijd worden denk ik. De benodigde investeringen zijn fors

voor b.v. lokale omroepen voorlopig onbetaalbaar.

Dat is het eigenlijk allang Jack. Radio, althans de publieke omroep, wordt als 268 Kb/s MP3 gedistribueerd over het land. Ziggo, UPC, etc. maken er lokaal weer analoge FM van voor de kabel.

Via internet heb je een wat lagere bitrate maar met een digitale kabelontvanger haal je het wel met de volle 268 Kb thuis binnen.

;)

Guest tubejack

Via internet heb je een wat lagere bitrate maar met een digitale kabelontvanger haal je het wel met de volle 268 Kb thuis binnen.

Wat een rare bitrate Peter.

Dit is een interessant stukje http://en.wikipedia...._Audio_Layer_II

Mijn audiofiele dag.

Audio rek verbouwd en stereo opnieuw aangesloten.

Klinkt prachtig zo'n Array, (eigenlijk niet) het heeft wel wat weg van een buizenversterker.

Maar dan een, met een zeer hoge resolutie en ongekende controle, zonder dat het

eigenlijk vervelend wordt.

Als ik e.e.a. vergelijk met de Pioneer SA-7800 die ook fijn klinkt is het van een andere orde...

Maar mag het .... :rolleyes: Appels met peren...

Het laag van b.v. Yello knalt nog steeds de kamer in. De "schokgolven" van Café del Mare ook

Maar beheerster, gecontroleerder. Het hoog veel zuiverder en er zijn duidelijk méér details te horen.

De stap vind ik zeker net zo groot als van mijn Translators Impact 50 naar mijn huidige weergevers.

Stemmen zijn weer beter te verstaan.

En die Perfect Performers? die hoor je vaak niet eens meer, die "lossen op"

Knap hoor, dat dit met transistoren kan :)

Van harte aanbevolen.

Met vriendelijke groet,

Jack

Dat is wat ze hier vermelden: http://old.radio4.nl/page/blog/1984 (is al een oud stukje). Maar dat is ook wat ik zie aan de stream bij digitale radio via de kabel en ook wat het geluid in de MPEG stream bij digitale TV is. Het lijkt daar de standaard te zijn.

Overigens is digitale radio via de kabel hetzelfde als digitale TV , alleen dan zonder beeld.

;)

Guest tubejack

Dat is wat ze hier vermelden: http://old.radio4.nl/page/blog/1984 (is al een oud stukje). Maar dat is ook wat ik zie aan de stream bij digitale radio via de kabel en ook wat het geluid in de MPEG stream bij digitale TV is. Het lijkt daar de standaard te zijn.

Overigens is digitale radio via de kabel hetzelfde als digitale TV , alleen dan zonder beeld.

;)

Super :)

Jammer dat ze dat soort ongecomprimeerde streams niet op het internet zetten.

Of kan dat niet?

Want ik kijk zo weinig TV dat ik het niet de moeite vind.

Voor mij een kwestie van tijd, totdat mijn dikke beeldbuis stuk gaat,

Dan moet ik wel aan een platte en dan komt er vast ook een digitaal kastje.

Maar misschien ook gewoon Digitenne met alleen 1,2 en 3.

DAB+ is dan i.d.d. alleen interessant voor in de auto of draagbare radio.

Maar voordat de huidige analoge radio vervangen gaat worden door digitaal.

Zal nog een hele strijd worden denk ik. De benodigde investeringen zijn fors

voor b.v. lokale omroepen voorlopig onbetaalbaar.

Dat is het eigenlijk allang Jack. Radio, althans de publieke omroep, wordt als 268 Kb/s MP3 gedistribueerd over het land. Ziggo, UPC, etc. maken er lokaal weer analoge FM van voor de kabel.

;)

Ik heb die blog even gelezen. Het is geen MP3, gelukkig.

En het zou via de kabel dus beter moeten klinken dan via de ether (beide FM, alleen voor de ether is compressie toegepast (geen bitrate compressie maar compressie in het analoge audio gedeelte))

Want ik kijk zo weinig TV dat ik het niet de moeite vind.

Voor mij een kwestie van tijd, totdat mijn dikke beeldbuis stuk gaat,

Dan moet ik wel aan een platte en dan komt er vast ook een digitaal kastje.

Jack, doe eens modern joh. Zo'n kastje moet je gewoon in huis halen. Er staan er al genoeg bij mensen op de zolder (die zijn inmiddels overgestapt naar een CI+ module of een interactieve ontvanger). Kost geen drol.

Op je CRT heb je gewoon voordeel van digitaal beeld.

PS als je aan de platte gaat, dan hoef je tegenwoordig al niet meer aan het kastje. Tenzij je een harddisk interactieve tuner wilt.

Wat is het dan? Als ik de geluidsstream uit de MPEG stream van de kabel vis, hou ik echt MP3 over hoor.

Ongecomprimeerd zou het meer dan 1,4 Mb/s zijn. Data compressie is niet hetzelfde als dynamiek compressie (waar dat stukje eigenlijk over gaat).

;)

Guest tubejack

Ongecomprimeerd zou het meer dan 1,4 Mb/s zijn. Data compressie is niet hetzelfde als dynamiek compressie (waar dat stukje eigenlijk over gaat).

Dat klopt :) Wat een bijzondere Avatar heb jij :rolleyes:

Ik zit nu naar een 320kbits MP3 stream te luisteren via Deezer klinkt heel behoorlijk.

:)

Wat een bijzondere Avatar heb jij :rolleyes:

Jah, jij had even zo'n hele foute :lol: Is het Lirpa logo, je weet wel, van die befaamde Lirpa-1 tuner :D

Maar zonder gekheid, deze hing 15 jaar geleden serieus in de bedrijfskantine van de productie ontwikkelafdeling bij Philips in Eindhoven.

;)

Hoi Jack,

Van harte met je nieuwste aanwinsten.

Die had ik ff niet zien aankomen, Tube Jack aan de ss dat hadden we al wel gezien maar deze stap had ik niet verwacht.

Hoe ben je daar zo bij gekomen om naar array over te stappen?

Groetjes George

Wat is het dan? Als ik de geluidsstream uit de MPEG stream van de kabel vis, hou ik echt MP3 over hoor.

MPEG is niet per definitie hetzelfde als MP3. Het kan ook MP2 zijn. In dit geval blijkt dat MP2 nog wel eens de codec kan zijn. http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG-1_Audio_Layer_II

Trouwens uit de kabel vis je een FM signaal, die is via de satelliet aan de kabelaars geleverd, blijkt. Dus bijzonder eigenlijk dat Radio 4 toch best aardig klinkt.

Kappa7 ,Spido heeft hem gek gemaakt, de speaker moest meer demping hebben iets van 250 en Jack dacht, ik gooi er nog eens 250 erop zit ik altijd goed :D

Guest tubejack

Hoi Jack,

Van harte met je nieuwste aanwinsten.

Die had ik ff niet zien aankomen, Tube Jack aan de ss dat hadden we al wel gezien maar deze stap had ik niet verwacht.

Hoe ben je daar zo bij gekomen om naar array over te stappen?

Groetjes George

He bedankt, George.

Ik ben niet overgestapt, of van mijn geloof gevallen ... ik heb er referentie set bij :)

Array vind ik technisch gezien zeer hoogwaardig en de filosofie daarachter daar heb

ik raakvlakken mee. Ik vind het heel knap ontworpen.

Met techniek kun je muziek doorgeven, Buizen of transistoren maakt niet zoveel uit.

Al is het veel moeilijker om een transistor versterker te maken die dat doet,

Alleen goed meten, is niet goed genoeg.

Lees o.a. dit stukje maar eens door . http://www.arrayaudio.nl/ruudjonkerverstand.html

Vriendelijke groet,

Jack

Guest tubejack

MPEG is niet per definitie hetzelfde als MP3. Het kan ook MP2 zijn. In dit geval blijkt dat MP2 nog wel eens de codec kan zijn. http://en.wikipedia...._Audio_Layer_II

Trouwens uit de kabel vis je een FM signaal, die is via de satelliet aan de kabelaars geleverd, blijkt. Dus bijzonder eigenlijk dat Radio 4 toch best aardig klinkt.

Ik weet een leuk proefje om aan te tonen dat de geluid stromen van b.v. Radio 4 anders zijn en

ook anders klinken en meer of minder gecompimeerd of behandeld met een compresssor /lmmiter

Kom er vandaag op terug, ga nu hardlopen,

Jack

Guest tubejack

Met je nieuwe logo denk ik steeds dat Hans reageert. Dus je hebt een Array? Moet ik toch eens bij je langskomen. Het was al top met je buizenversterker! :P

Ja, de volgende stap is proberen de UL-40S2 op dat niveau te krijgen.

Want het is m.i. een misvatting dat zoiets alleen met buizen of transistoren kan.

Er is m.i. niet

Jack, gewoon meer demping geven, dan kom je al in de goede richting maar of het beter klinkt heb ik mijn twijfels,tja een mens wil toch af en toe wat anders :)

Zo wil ik opgaan voor het Moslim certificaat ,dus ik zoekt nog drie vrouwen :D

Met je nieuwe logo denk ik steeds dat Hans reageert. Dus je hebt een Array? Moet ik toch eens bij je langskomen. Het was al top met je buizenversterker! :P

Ja, de volgende stap is proberen de UL-40S2 op dat niveau te krijgen.

Die van mij geeft een hoop luisterplezier, en ik mis eigenlijk alleen de zilvertrafo's.

-Jensen PIO's

-6N23P

-KT77

Alle mods inclusief SuperTriode. Supertriode ja, waar ik sinds de PIO's erg tevreden over ben en voor die tijd niet.

Elke verbetering aan de bron laat de versterker horen. Die kan dus makkelijk aan wat mijn bron doorgeeft.

Ik blijf bij buis, gewoon omdat ik het bijzonder leuk vind en omdat het bevalt.

Andere type versterkers zouden mij ook bevallen, maar ik red me met deze voorlopig nog wel.

Ahaaa, daarom denk je dat streaming maar een modevlaag is: jij ziet het als plaatsvervanger voor radio.

FF wat minder technisch....

Nee..... voor in de woonkamer misschien wel, als je niet zoveel om kwaliteit geeft.

Het ging mij helemaal niet om radio, maar om 'vervanging' van de cd-speler.

Guest tubejack

Het ging mij helemaal niet om radio, maar om 'vervanging' van de cd-speler.

Na de laatste upgrade, mag die cd-speler van mij ook blijven

Komende 25 jaar voldoende spare parts :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...