Guest tubejack Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Jack, gewoon meer demping geven, dan kom je al in de goede richting maar of het beter klinkt heb ik mijn twijfels,tja een mens wil toch af en toe wat anders Ik twijfel niet en probeer het gewoon. Het gaat mij niet zozeer om "anders" daarvoor hoef ik alleen even naar boven of beneden te lopen en een ander apparaat te pakken. Het gaat er mij om of je met techniek tot een zo realistisch mogelijk geluid kunt komen. Dat kan met verschillende versterker principes, Maar er is wel verschil tussen een mooi geluid en een mooi geluid met een hoge resolutie. Dat laatste kan alleen, met echt goed ontworpen installaties. De gebruikte techniek soort blijkt minder belangrijk dan ik dacht. 1:0 voor Hans van Liempd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Ik blijf bij buis, gewoon omdat ik het bijzonder leuk vind en omdat het bevalt. Andere type versterkers zouden mij ook bevallen, maar ik red me met deze voorlopig nog wel. De versterker die jij hebt, is mijn huidige referentie, maar dan op buizen gebied. Met een beetje mazzel kan ik straks meerdere sets neerzetten en reken maar dat die UL-40S2 daarin opgesteld staat. En dat zilver is wel mooi maar ach maar een heel klein beetje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Ik weet een leuk proefje om aan te tonen dat de geluid stromen van b.v. Radio 4 anders zijn en ook anders klinken en meer of minder gecompimeerd of behandeld met een compresssor /lmmiter Als 1e data compressie m.a.w. het verschil tussen b.v. Radio 4 op de FM. Hier 93,4mhz via de ether (dus niet analoog of digitaal via de kabel) en Radio 4 via het internet. Wat valt jullie op, let op! Het gaat alleen over data compressie dus digitaal en nog lang niet over het geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Wat me opvalt.....dat het Internet achterloopt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Wat me opvalt.....dat het Internet achterloopt Goed, en heb je ook een idee hoe dat komt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Jack, mij valt niets op. Of het moet zijn dat dit een eigen topic verdient... M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Met je nieuwe logo denk ik steeds dat Hans reageert. Dus je hebt een Array? Moet ik toch eens bij je langskomen. Het was al top met je buizenversterker! Nieuwe logo ??? een paar dagen terug was de avatar van Jack dezelfde avatar van Hans toen Nu zie ik dat vertrouwde blauwe dingetje terug bij Jack en heeft Hans een nieuwe avatar Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Jack gefeliciteerd met je array's !! Buizen referentie Transistoren referentie een mens zou zo naar Zaandam sporen / rijden om both te beluisteren Jack kun je nog eens kort weergeven, in een simpele bewoording, wat voor jou de verschillen in weergave zijn tussen de array en de UL40S. Je weet ik heb geen kaas gegeten van techniek en zou zo'n kleine samenvatting enorm appreci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Wat me opvalt.....dat het Internet achterloopt Goed, en heb je ook een idee hoe dat komt? Beste Buis zal niet bij de dag leven maar bij de seconde Ach ja, het leven is maar zo kort... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Jack,je slaat plank finaal mis, de gebruikte techniek is wel heel belangrijk Alles zal van de huidige apparatuur in de loop der jaren en jaren gebruikt worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Beste Buis zal niet bij de dag leven maar bij de seconde Ik heb het niet exact getimed (huis vol visite) maar hier zit er een seconde of 10...15 tussen. Dat geeft bijzondere effecten FM uit de lucht is b.v. het journaal al afgelopen en op het WWW nog volop bezig. Komt volgens mij omdat de data uit de studio 384kbits MP2 nog naar 192Kbits MP3 omgezet moet worden voor het WWW en dat kost tijd. Maar wat is het verschil bij de 268Kbits MP3 digitale stream van Ziggo oid Peter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 april 2011 Author Report Share Posted 2 april 2011 1:0 voor Hans van Liempd. Alle eer gaat naar Chris van Liempd en Willem van de Brug. Ik mag af en toe wat van hun spullen uitproberen en daar ben ik ook al erg blij mee. En met mn Array set natuurlijk.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 april 2011 Author Report Share Posted 2 april 2011 Jack,je slaat plank finaal mis, de gebruikte techniek is wel heel belangrijk Alles zal van de huidige apparatuur in de loop der jaren en jaren gebruikt worden. Ik denk dat Jack bedoelt dat met verschillende technieken hetzelfde resultaat moet kunnen halen. Vandaar dat techniek niet belangrijk is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Jack gefeliciteerd met je array's !! Dank je Wist jij, dat je onbewust medeverantwoordelijk bent dat ik Array heb staan top! Verschil: Array, Overal: zeer neutraal geen eigen geluid, meer details dan de UL40-S2, snel, krachtig. Hoog: zeer mooi voor een transistor versterker, doet praktisch niets onder voor buizen. Laag: erg goed, totale controle Midden: stemmen zeer realistisch en natuurlijk 3D effect: speakers lossen op vooral ook achterwaards UL-40S2 Overal: warmer maar toch veel details, zeer snel en krachtig. Hoog, als fluweel zo mooi Laag weinig controle, veel losser maar toch mooi Midden: stemmen realistisch soms iets mooier gemaakt 3D effect : speakers verdwijnen ook, maar meer omhullend naar je toe Vriendelijke groet, Jack P.s. zo weer een verjaardag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Hans, helaas gaat dat grapje-- niet verkeerd begrijpen-- helemaal niet op Het is maatwerk ieder speaker heeft zijn eigen installatie nodig, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Ik denk dat Jack bedoelt dat met verschillende technieken hetzelfde resultaat moet kunnen halen. Vandaar dat techniek niet belangrijk is. Precies Kijk de toegepaste techniek is natuurlijk rete interessant, maar waar het omgaat is het eindresultaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Jack gefeliciteerd met je array's !! Dank je Wist jij, dat je onbewust medeverantwoordelijk bent dat ik Array heb staan top! Vriendelijke groet, Jack Dat wist ik helemaal niet Jack, vertel je maakt me benieuwd Tanx met de bewoordingen vr beide versterkers, heb ik heel veel aan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Jack,dat is dreaming en dreaming, ik doe al vanaf 1980 onderzoek, ik heb hier wel over fets gesproken 35 tot 40 verschillende soorten liggen en dan praten we nog niet over transistors en buizen en ik jaag nog steeds nog op betere fets en daar kom je achter dat het zijn voor en nadeel heeft, en zo gaat het ook met speaker units , condensatoren enz. Deaming ,dreaming, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Buizen referentie Transistoren referentie Dat is denk ik te veel eer voor beide, door jou bedoelde, versterkers die Jack heeft opgesteld of je moet bedoelen Jack's huidige referentie Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Het ging mij helemaal niet om radio, maar om 'vervanging' van de cd-speler. Na de laatste upgrade, mag die cd-speler van mij ook blijven Komende 25 jaar voldoende spare parts Poeh, je gaat weer in op iets wat ik niet bedoel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Jack als buizen expert,je gaat mij toch niet vertellen dat een Ecc 83 de zelfde kwaliteit krijgt uitgehaald als Ecc88, of een E-kern als Schmitt-bandkerntrafo of ringgekentrafo als uitgangstrafo het zelfde laat klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Poeh, je gaat weer in op iets wat ik niet bedoel Sorry voor mijn onduidelijkheid Bart, maar ok ik haak af. @Ruud inderdaad, als je niet ongelukkig wil worden kun je, je m.i. maar het beste met je zelf meten. Er is namelijk àltijd beter... @Wol een ecc83 kan verschrikkelijk mooi klinken en een ecc88 hopeloos, het is maar hoe je hem instelt en op welke plek hij in een schakeling komt. Maar draai die knop nu eens om. Denk eens out of the box" of je nu met een transistor versterker speelt of buizen of hybride, vierkanten boxen hebt of ronde.... Dat is niet eens interessant. Het gaat om het eindresultaat. De toegepaste elektronica is hooguit interessant. Techniek is een hulpmiddel nooit een doel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Jack,dat is dreaming en dreaming, ik doe al vanaf 1980 onderzoek, ik heb hier wel over fets gesproken 35 tot 40 verschillende soorten liggen en dan praten we nog niet over transistors en buizen en ik jaag nog steeds nog op betere fets en daar kom je achter dat het zijn voor en nadeel heeft, en zo gaat het ook met speaker units , condensatoren enz. Deaming ,dreaming, Jack Wol wat ik heb geleerd van Menno van der Veen, Peter van Willenswaard, Guido Tent en anderen dat alles draait om een goed ontwerp. Is dat goed, dan kun je transitoren van 6cent, buizen van een paar euro, weerstanden van 10cent en condensatoren van 1 euro gebruiken om maar wat te noemen. Als het daarmee niet goed klinkt, deugd de schakeling niet en heeft het geen zin om verder met dure onderdelen te gaan rommelen. Maar moet je eerst de schakeling beter maken. Ik ben het wel met je eens, als je dan zo'n goed werkende schakeling hebt dat het kunt "fijnslijpen" met speciaal geselecteerde audiofiele onderdelen.... zeg voor de laatste 5 a 10%. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 april 2011 Report Share Posted 2 april 2011 Dat wist ik helemaal niet Jack, vertel je maakt me benieuwd Ik was laatst niet aardig tegen je en dat escaleerde zo dat de moderator zelfs stukken uit dat topic verwijderde en ik terecht van hem even met mijn neus op de feiten werd gedrukt. Dat is het nadeel ook van geschreven tekst, het komt soms anders aan dan bedoelt. Iedereen kan er uithalen wat hij zelf denkt of voelt Nog sorry daarvoor. Maar het ging over versterkers en nadat de moderator het topic had geschoond heb ik het nog eens nagelezen en werd getriggert om me eens verder te verdiepen in Array. En het toeval wil, dat het gegund werd door een klant van mij om een week lang zonder verplichtingen naar zo'n set te luisteren. Ik geloof niet meer in toeval..... Zo nu ben ik weer even uitgepraat over versterkers, voor een week of 3. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 april 2011 Report Share Posted 3 april 2011 (...) Zo nu ben ik weer even uitgepraat over versterkers, voor een week of 3. (...) Beste Tubejack, Je gaat toch niet kabeltjes vlechten, hoop ik?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts