Ruud Posted 7 april 2011 Report Share Posted 7 april 2011 Gisteravond met drie mensen zitten luisteren. Smile van oor tot oor... Mooi Hans, bij wie zijn jullie geweest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 april 2011 Report Share Posted 7 april 2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 april 2011 Author Report Share Posted 7 april 2011 Gisteravond met drie mensen zitten luisteren. Smile van oor tot oor... Mooi Hans, bij wie zijn jullie geweest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 april 2011 Report Share Posted 7 april 2011 (edited) Hij heeft humor he Hans..... nu nog een goede installatie Mijn audiofiele dag kreeg vandaag een leuk mailje van Cock van Sonoresound. Da's een toffe vent, ga de 18e luisteren..... dan weet ik wat ik mis Groetjes, Jack Edited 8 april 2011 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 april 2011 Report Share Posted 7 april 2011 En hoeveel biedt hij je om hear reclame te maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 april 2011 Report Share Posted 7 april 2011 Gisteravond met drie mensen zitten luisteren. Smile van oor tot oor... Mooi Hans, bij wie zijn jullie geweest? Bij mij, had gekund. Of anders bij jou. Maar niemand gezien, gelukkig. ik vertrouw die Hearders niet meer in mijn trollenbos. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 april 2011 Report Share Posted 7 april 2011 En hoeveel biedt hij je om hear reclame te maken? Als het genoeg is, voor een: "setje" doe ik het Niet verder vertellen he Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 april 2011 Report Share Posted 7 april 2011 En hoeveel biedt hij je om hear reclame te maken? Als het genoeg is, voor een: "setje" doe ik het Niet verder vertellen he Ik zou zeker niet gaan luisteren als ik jou was. Eerst vind je het prachtig, overweldigend, onbegrijpelijk mooi, beter dan echt, fantastisch... En dan ga je die lange weg van afstand nemen, innerlijk verzet, zeggen dat het niet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 april 2011 Report Share Posted 7 april 2011 Heb jij ze dan wel eens gehoord Marc? P.s. ring blijft Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 april 2011 Report Share Posted 7 april 2011 humor, ik val bijna van mijn stoel van het lachen beter dan van je geloof...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 april 2011 Report Share Posted 8 april 2011 [....] gelukkig. ik vertrouw die Hearders niet meer in mijn trollenbos. Waarom Marc ? Je hebt toch een erg goed klinkende installatie. Vertrouw gewoon op jezelf Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 april 2011 Report Share Posted 8 april 2011 Heb jij ze dan wel eens gehoord Marc? P.s. ring blijft Ik heb Sander erover gehoord, in een van zijn schaarse uitlatingen in dit topic. En ik heb diens speakers zelf gehoord. 1 en 1 is 2 M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 april 2011 Report Share Posted 8 april 2011 humor, ik val bijna van mijn stoel van het lachen beter dan van je geloof...... Wat zit je dwars GoodTube? dat transistoren ook mooi kunnen klinken? Ik weet het al heel lang, echter het is veel moeilijker, om d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 april 2011 Report Share Posted 8 april 2011 Heb jij ze dan wel eens gehoord Marc? P.s. ring blijft Ik heb Sander erover gehoord, in een van zijn schaarse uitlatingen in dit topic. En ik heb diens speakers zelf gehoord. 1 en 1 is 2 M rc De set van Sander klinkt fenomenaal goed. De set van Cock maakte 10 jaar terug al een onuitwisbare indruk. Dat is het verschil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 april 2011 Report Share Posted 8 april 2011 Ik zou zeker niet gaan luisteren als ik jou was. Eerst vind je het prachtig, overweldigend, onbegrijpelijk mooi, beter dan echt, fantastisch... En dan ga je die lange weg van afstand nemen, innerlijk verzet, zeggen dat het niet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 april 2011 Report Share Posted 8 april 2011 Ook weer mooi gezegd. Ik heb woensdag voor de verandering eens de set laten aanstaan, en gisteravond net een uurtje kunnen luisteren. Jawel, het maakt verschil! Het stuit me zeer tegen de borst, dat wel. Wat betreft die ferrietring, ik begrijp niet dat je het niet probeert. Ik had zo'n ding aan de stroomkabel van de streamer gehangen, en kreeg na een paar uur een soort muziekcongestie. Er zit er een bij de DAC, en diens antimuziakale eigenschappen kon ik gelukkig onderdrukken, Het is trouwens een tip van Robx, niet van mij. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 april 2011 Report Share Posted 8 april 2011 Wat betreft die ferrietring, ik begrijp niet dat je het niet probeert. Bij een van 1e werkgevers heb ik veel met ferrit gewerkt maar dan als ontstoringsmiddel. Met name triac regelaars kunnen vreselijk storen op het lichtnet. En een lichtnet filter met o.a. een ferrit ringkern haalde dat weer mooi weg. Verder bij het ontwerpen van mu-stages met een UHF penthode of mosfet gebruik ik het om te voorkomen dat dergelijke onderdelen als hoog-frequent zender gaan fungeren. Daar zijn ze eigenlijk voor bedoeld, maar ze hebben ook sublieme audio eigenschappen. Dus de geringste draadlengte aan de aansluitingen van een dergelijk component, werkt als een spoel. En samen met de (geringe) inwendige capaciteit al gauw een zender.... Met paar ferritkralen om de gates of schermroosters samen met een koolstof composiet weerstand maak je het hoogfrequent dood. Maar wat ik denk ik eigenlijk veel belangrijker is. Als je zoiets simpels doet als het weghalen van een ferrit ring dan moet je het eigenlijk A/B vergelijken met eenzelfde toestel mét ring ....... Ik heb wel 2 dezelfde spelers maar niet 2 met dezelfde Tent klok en Burson modules, dus wàt vergelijk je dan? Lijkt me niet goed..... Groetjes, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 april 2011 Report Share Posted 8 april 2011 Jack, ik heb ook niet twee dezelfde apparaten, maar kan toch goed horen of een vervandering ook een verbetering is, of juist niet. Dus dat lijkt me geen argument. En natuurlijk moet die HF-rommel niet meedoen, dus alleen maar weghalen is niet voldoende, vervangen door een snubber lijkt mij dan beter (Dat laatste is puur theorie voor mij, ik heb daar geen ervaring bij, maar hopelijk komt dat nog). Ik denk trouwens ook dat kleine, subtiele veranderingen bij een goede installatie beter hoorbaar zijn dan bij een matige. En dan heb je nog de maand van Menno toch? Zet je de ring terug, snubber eruit... schrikken! Maar goed, ik heb makkelijk praten. Groet M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 april 2011 Report Share Posted 8 april 2011 gewoon even luisteren. erg verhelderend. ik weet niet of ze mijn cd speler nu op Uranus kunnen horen (nee wat ik heb wat andere dingen er in gedaan), maar die ferrietring kneep de boel dood. en ik pretendeer niet dat te kunnen verklaren, je zou zeggen dat het voor de voedingsbuffer zit dus kan je het niet horen (ja right). ongeveer als het verschil mundorf sgo-condensator versus GEEN condensator in de signaalweg. you never know till you try. er is maar 1 norm: je oren. theorie en meten zijn de basis, horen is de toets. groet nb van voeding naar ieder digitaal circuit zitten er nog steeds overal ferrietringen in de SA11. alleen de analoge voeding is bevrijd. makes me wonder..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 april 2011 Report Share Posted 8 april 2011 2 tegen 1 Ik zal hem er morgen even uithalen. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 april 2011 Report Share Posted 8 april 2011 zal even opletten of het ding nou mijn pc stoort benieuwd naar je oordeel! groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 8 april 2011 Report Share Posted 8 april 2011 try before you die, ik ga ook eens opletten en weghalen eeh weghalen en opletten nog een hele klus want heb er zeker 15 in huis, laat ze wel om de pc zitten maar zal het eens zonder audio ferriet proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 april 2011 Report Share Posted 8 april 2011 try before you die, ik ga ook eens opletten en weghalen eeh weghalen en opletten nog een hele klus want heb er zeker 15 in huis, laat ze wel om de pc zitten maar zal het eens zonder audio ferriet proberen Ieder woelt hier om verand'ring, en betreurt ze dag aan dag; hunkert naar hetgeen hij zien zal, wenst terug 't geen hij eens zag. Rijnvisch Feith (1753-1824), Liedboek voor de Kerken, Gezang 128 vs. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 8 april 2011 Report Share Posted 8 april 2011 Jack, ik heb ook niet twee dezelfde apparaten, maar kan toch goed horen of een vervandering ook een verbetering is, of juist niet. Dus dat lijkt me geen argument. En natuurlijk moet die HF-rommel niet meedoen, dus alleen maar weghalen is niet voldoende, vervangen door een snubber lijkt mij dan beter (Dat laatste is puur theorie voor mij, ik heb daar geen ervaring bij, maar hopelijk komt dat nog). Ik denk trouwens ook dat kleine, subtiele veranderingen bij een goede installatie beter hoorbaar zijn dan bij een matige. En dan heb je nog de maand van Menno toch? Zet je de ring terug, snubber eruit... schrikken! Maar goed, ik heb makkelijk praten. Groet M rc ik zal een poging doen, zeg maar als het niet klopt snubbers zijn ontworpen om piekspanningen uit motoren, of diodebruggen te halen. misschien nog wel meer toepassingen, maar altijd als stoorpuls onderdrukker. meestal een afgestemde combinatie van weerstand met condensator bv: een koelkast stoort, met een snubber houden we het in de hand (hoogspanning) . en: een dimmer zonder snubber is killing voor je audio (hoogspanning) en: op een mooie diodebrug hoort een snubber om de pulsjes weg te halen (laagspanning) een ferrietkraal om een kabeltje werkt als hoog-af filter, een andere vorm van storing onderdrukken, je haalt de radio (lees: pc, gsm, wifi, etc.) uit je audio, dan moet je denken aan frequenties tussen 100 - 1000 MHz bij een netsnoer zie ik geen gevaar want je wilt 220V - 50Hz graag (geen radio erbij) de rest ga ik eens luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 8 april 2011 Report Share Posted 8 april 2011 try before you die, ik ga ook eens opletten en weghalen eeh weghalen en opletten nog een hele klus want heb er zeker 15 in huis, laat ze wel om de pc zitten maar zal het eens zonder audio ferriet proberen Ieder woelt hier om verand'ring, en betreurt ze dag aan dag; hunkert naar hetgeen hij zien zal, wenst terug 't geen hij eens zag. Rijnvisch Feith (1753-1824), Liedboek voor de Kerken, Gezang 128 vs. 2 Prachtig! Mooi proza Spido. Ik vrees ook dezelde uitkomst. Maar waar zijn we zonder echt onderzoek, je moet het ondervinden toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts