Guest tubejack Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 (edited) Wie zegt dat de (in dit geval) 300B er iets bij maakt? Misschien laat de Spectral/Array juist wel iets weg! Ik dat doet hij echt S@m En weet je wat zo jammer is? Waarschijnlijk was die vorige set al erg goed. Maar moest gewoon wat fijngeslepen worden. Kost in verhouding 3x niks....... Voor Array geldt exact hetzelfde.... Edited 13 juli 2011 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 Wie zegt dat de (in dit geval) 300B er iets bij maakt? Misschien laat de Spectral/Array juist wel iets weg! Ja, en misschien die 300B nog wel veel meer... Zoals ik al eerder schreef gaat het mij om de beleving van de weergave, de zgn. 'warme douche'. Willen blijven zitten om nog meer te luisteren. En of dat nou wel of geen HiFi heet zal mij een worst zijn ...en als ik dan eens naar een échte, natuurgetrouwe weergave wil luisteren vraag ik gewoon aan Hans of ik een keertje naar m'n ouwe WATT/puppy's mag komen luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 D Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 Wie zegt dat de (in dit geval) 300B er iets bij maakt? Misschien laat de Spectral/Array juist wel iets weg! Maak jezelf niets wijs! Weglaten is er niet bij. Karakterverschillen, daar zit de crux. Zo kan een 300B lekker drukken in het laag. Een beetje opgepoetst laag dus, en dat klinkt lekker. In vergelijking is neutraliteit dan weer saai. Uiteindelijk gaat het om samenspel -huwelijk- tussen versterker en luidspreker en is de bron eigenlijk net zo belangrijk. Belangrijker wellicht. Een saaie versterker/luidspreker combinatie kan behoorlijk tot leven komen als er een goede bron wordt aangesloten. Eigenlijk als de bron goed is, dan kan het bijna niet meer zo zijn dat de versterker hier tekort schiet. Want dan betreft het een versterker die ondergeneutraliseerd is. De meeste versterkers zijn overgeneutraliseerd, om het zo maar te zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 De enige juiste live referentie is acoustische -niet versterkte- muziek, een (blaas)orkest of zang(koor). Dan is de muziek keuze die overblijft wel heel erg beperkt Goodtube. Feit is gewoon. dat door gebrek aan geduld, de mooiste dingen mis gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 De enige juiste live referentie is acoustische -niet versterkte- muziek, een (blaas)orkest of zang(koor). Dan is de muziek keuze die overblijft wel heel erg beperkt Goodtube. Feit is gewoon. dat door gebrek aan geduld, de mooiste dingen mis gaan. Zeg, ga jij nou de geschiedenis vervalsen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 De enige juiste live referentie is acoustische -niet versterkte- muziek, een (blaas)orkest of zang(koor). Dan is de muziek keuze die overblijft wel heel erg beperkt Goodtube. Valt mee... Het gaat natuurlijk wel om de referentie, en ik ben het met Goodtube eens dat alleen onversterkte muziek daarvoor kan dienen. Als je set di Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 Het gaat natuurlijk wel om de referentie, en ik ben het met Goodtube eens dat alleen onversterkte muziek daarvoor kan dienen. Als je set di Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 Al zijn ze wel akelig stil vandaag... Hier hoor ik hun gezeik kletteren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 Het gaat natuurlijk wel om de referentie, en ik ben het met Goodtube eens dat alleen onversterkte muziek daarvoor kan dienen. Als je set di Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 De enige juiste live referentie is acoustische -niet versterkte- muziek, een (blaas)orkest of zang(koor). Dan is de muziek keuze die overblijft wel heel erg beperkt Goodtube. Feit is gewoon. dat door gebrek aan geduld, de mooiste dingen mis gaan. Zeg, ga jij nou de geschiedenis vervalsen ? Nee, veel instrumenten die ik mooi vind zijn of elektronisch of elektrisch versterkt. Ik kan me geen trance, jazz, pop voorstellen zonder. Maar goed als jij het Urker mannen koor als referentie hebt, prima toch. En punt 2 blijft natuurlijk fier overeind. Ik kom soms de mooiste installaties tegen, maar dan altijd weer die twijfel bij sommige bezitters daarvan. Het ene staat nog niet of .... Maar goed, mijn audiofiele dag was het maken van een nieuwe phono interlink. Eerlijk gezegd vind ik hebt verschil tussen MKG-6 en MKG-18 niet echt schokkend. Beide zijn goede kabels met een ongelofelijke value for money en een heel lage capaciteit. Het staat nu wel stoer die mooie Neutrik stekkers.... In een ander topic maakt Arden een rake opmerking over afsluitweerstanden. Met de Array PH-1 kun je e.e.a. via de A/B van de bank makkelijk veranderen.... ben er nog niet uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 eens ... langzaamaan wordt je eigen akoestiek nogal ondergeschikt. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 juli 2011 Author Report Share Posted 13 juli 2011 eens ... langzaamaan wordt je eigen akoestiek nogal ondergeschikt. groet Wanneer je doof bent of van de aardbodem bent verdwenen zeker. De kwaliteit van de geluidsweergave wordt n.l. voor een heel groot deel door de akoestiek bepaalt. Dat je dusdanig aan je akoestiek kunt wennen dat je zelfs in een slagerij naar muziek kunt luisteren bestrijd ik niet. Maar met een natuurlijke weergave heeft dat niks te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 Die MKG-18 klinkt wel erg fijn tussen mijn Thorens en preamp dankzij Maarten http://blogger.xs4all.nl/tubejack/ ===> kabeltjes Studio kwaliteit Aan het experimenteren met de phonotrap blijf een beetje steken op 100ohm, 320pf en 66db. Nu staat deze op: Klinkt erg lekker Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 De kwaliteit van de geluidsweergave wordt n.l. voor een heel groot deel door de akoestiek bepaalt. Eh maar Hans, Bij een goede opname hoor je de akoestiek, de adem, de sfeer .... de ruimte waar e.e.a. is opgenomen. Alles! tot een scheet aan toe Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 vrij ongenuanceerd Hans. merk je nog wel. de akoestiek van de opname wordt steeds beter hoorbaar, en dat maakt de akoestiek van je eigen ruimte steeds minder relevant. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 Rob, je zou hier eens voor de gein moeten luisteren. Ooit zei ik dat Array neutraal was en dat klopt nog steeds. Maar dan in de positieve zin van het woord. Er staat nu een cdtje op van Eva Cassidy Het lijkt wel een studio hier zo mooi http://www.crosstownarts.com/CrosstownArts/client_music/eva/evanew.html Numer 8 klinkt echt waanzinnig goed. Say Goodbye CD doet bij mij niet meer onder voor LP En dan heeft Hans over 'meer body" bij de M10 en S10 ..... Mis niks.... gewoon goede boxen gebruiken Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 Ooit zei ik dat Array neutraal was en dat klopt nog steeds. Maar dan in de positieve zin van het woord. Er staat nu een cdtje op van Eva Cassidy Het lijkt wel een studio hier zo mooi En als je straks voldoende reclame hebt gemaakt ze weer te koop zetten... ...slimmerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 gaan we doen Jack. ben bijna uitgeverfd in mijn huis, dan start ik de boel weer op. en heb ik weer tijd voor luisterasessies. luisteren bij anderen heeft vaak verder gebracht. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 juli 2011 Author Report Share Posted 13 juli 2011 vrij ongenuanceerd Hans. merk je nog wel. de akoestiek van de opname wordt steeds beter hoorbaar, en dat maakt de akoestiek van je eigen ruimte steeds minder relevant. groet Ook niet mee eens. Wanneer je helemaal geen akoestiek hebt (een dode ruimte) hoor je de akoestiek waarin de opname gemaakt is het best. Alles wat je toevoegt aan galm, staande golven en andere ellende maakt het gewoon minder hoorbaar. Waarbij ik niet zeg dat een dode ruimte voor alle opnamen het meest geschikt is. In de studio wordt n.l. al rekening gehouden met een gemiddelde ruimte akoestiek. Al is die norm voor verschillende studio's en technici nogal errug verschillend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 juli 2011 Author Report Share Posted 13 juli 2011 En dan heeft Hans over 'meer body" bij de M10 en S10 ..... Mis niks.... gewoon goede boxen gebruiken Groet, Jack Misschien druk ik me wat ongelukkig uit, het moet eerder de doortekening in het laag en laag midden zijn wat nog een stuk beter is geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 (edited) Ooit zei ik dat Array neutraal was en dat klopt nog steeds. Maar dan in de positieve zin van het woord. Er staat nu een cdtje op van Eva Cassidy Het lijkt wel een studio hier zo mooi En als je straks voldoende reclame hebt gemaakt ze weer te koop zetten... ...slimmerd Jij snapt het S@m Maar eenzelfde set op MP is nog steeds te koop. Helemaal niet duur.... Ik wil wel belangeloos helpen met de set-up En je mag eerst hier luisteren. De koffie staat bijna klaar. Edited 13 juli 2011 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 (edited) En dan heeft Hans over 'meer body" bij de M10 en S10 ..... Mis niks.... gewoon goede boxen gebruiken Groet, Jack Misschien druk ik me wat ongelukkig uit, het moet eerder de doortekening in het laag en laag midden zijn wat nog een stuk beter is geworden. Hans, Voor wat, ik van een transistor versterker heb gehoord. Geloof ik niet, dat het nóg veel beter kan. Het is omdat ik een beetje pech heb met het maken van mijn buizen versterker. Maar het is niet ondenkbaar dat ik zelfs die weg doe. Of in ieder geval niet als hoofdset ga gebruiken. Want met een beetje geluk heb ik eind van het jaar meerdere ruimtes. Het is wel zo dat je deze versterker en de rest v/d installatie 24/7 aan moet laten staan. De eindtrap is klasse A/B dus ik schat dat mijn hele set hooguit 50watt continu trekt. Rijtje zonnepanelen erbij Groet, Jack Edited 13 juli 2011 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 Jack,geef gewoon toe dat die Array niet bij installatie past, Of je nou een single ended of een Array hebt allebei krijg je goed aan het klinken,Maar zouden gladde verkopers dat ook voor elkaar krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juli 2011 Report Share Posted 13 juli 2011 Jack,geef gewoon toe dat die Array niet bij installatie past, Nee..... Of je nou een single ended of een Array hebt allebei krijg je goed aan het klinken,Maar zouden gladde verkopers dat ook voor elkaar krijgen Ik denk ook dat een eerlijke verkoper, eerst de probeert de problemen op te lossen. Soms is dat eenvoudig. Dàt heb ik zelf een paar keer meegemaakt en ben ook zo behandeld als klant erg prettig. Hangt denk ik ook een beetje van de klant af, als die binnenkomt stuiven met bepaalde vooroordelen zodanig dat hij het helemaal niet meer ziet zitten met die set. Ja dan is er keuze genoeg. Gladde verkopers snijden zichzelf in de vingers, mensen zijn niet achterlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts