Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
  On 13-7-2011 at 23:00, mumsoft said:

Die Jack nodigt ook maar iedereen uit. Maar als ik wil komen kan het niet eerder dan half oktober.:-Q

Marc

Oei! :blink:

Ik heb besloten, (tijdelijk) het aantal keren trainen naar 4 terug te schroeven.

En ben zowaar weer eens thuis.

Stuur maar een PM

Groet,

Jack

On 13-7-2011 at 19:51, tubejack said:

Maar eenzelfde set op MP is nog steeds te koop.

Helemaal niet duur.... Ik wil wel belangeloos helpen met de set-up

En je mag eerst hier luisteren. De koffie staat bijna klaar.:)

Hartelijk dank voor de uitnodiging Jack, maar ik sla 'm over.

Het is n.l. niet zo dat Spectral niet goed klinkt, sterker nog het klinkt s

Guest tubejack

Hallo S@m

O het was niet persé voor jou bedoelt ...

Het mooie van audio is, dat er vele wegen zijn, vele filosofieën, mogelijkheden naar een weg naar een zo natuurlijk mogelijk geluid. Ik probeer dat los van elkaar te zien, en heb ook een 300B versterker, ook die kan fijn klinken, maar ànders.

Niets mis mee. Het is de weg om een zo simpel mogelijke versterker te maken, met de gedachte: less =more

Array bewandeld volgens mij weer een andere weg, transparant, onbeperkt, totale controle zonder dit al te veel te laten horen.En zo zijn er nog vele wegen....

Beide zijn goed klinkend te krijgen, nu is dat subjectief en met buizen is het veel makkelijker te realiseren.

De meeste oren vinden een buis gewoon prettiger klinken.

Je moet gewoon kopen wat je mooi vind. Groot gelijk..... die vervelende forumgasten ook....

Met wat voor 300B buizen speel je?

Ik ben heel tevreden over Jac Music (geen familie) en heb daar al een aantal Emmision Labs 300B buizen gekocht.

Aanrader, kunt je gewoon in het Nederlands mailen :)

Vriendelijke groet,

Jack

On 14-7-2011 at 08:21, tubejack said:

O het was niet persé voor jou bedoelt ...

Da's nou weer jammer, 'k dacht een voorkeurs behandeling te krijgen :D

Het is wat mij betreft idd smaakgebonden. Ik heb diverse versterkers in bezit mogen hebben en allen hebben een eigen karakter.

Momenteel zitten er 'eenvoudige' Electro Harmonix buizen in. Misschien in de toekomst eens mee experimenteren.

Array bewandeld volgens mij weer een andere weg, transparant, onbeperkt, totale controle zonder dit al te veel te laten horen.En zo zijn er nog vele wegen....

Array bewandelt maar

Guest tubejack
  On 14-7-2011 at 10:21, Hans van Liempd said:

Array bewandelt maar één weg. N.l. het uitgangssignaal moet (tijdens gebruik) zoveel mogelijk op het ingaande signaal lijken. Maar dan versterkt natuurlijk... Alle kennis en evaring van de ontwerper (en ik garandeer je, dat is zeer veel) wordt gebruikt om dit voor elkaar te krijgen. Er wordt dus niet geklooid om het geluid te veranderen. Er wordt theoretisch een perfecte versterker ontworpen. En ik hoor hem wel eens zeggen, dat er op veel van de in de Array's aanwezige vindingen, makkelijk patenten verworven zou kunnen worden.

:)

Dat is inderdaad, de weg die velen noemen.

Iedere fabrikant heeft zo zijn of haar eigen perceptie, hoe dàt ideaal te bereiken.

Patenten lijkt me moeilijk en duur.

De S-10 zal met haar nieuw schakelingen dit iets eenvoudiger bereiken. Als ik mijn mail mag geloven.

Maar ik kan de S-1 probleemloos méér body geven. Het lijkt in sommige opzichten wel een buizenbak nu.

Een slim iemand, die zoiets wilt, koopt een 2e hands S-1.

"Upgraden" kan àltijd nog maar is eigenlijk niet nodig......

Tot zover Array.... Het is voorlopig wel goed zo :)

Vriendelijke groet,

Jack

Guest tubejack

Da's bijna voor niks GT dank je :)

Morgenochtend vroeg subsidie aanvragen voor een bescheiden uitbreiding van mijn stroomvoorziening

met 660watt = 3 flinke zonnepanelen.

Hoop dat het lukt want het zal wel storm lopen.....

Zou dat het geheim zijn van een mooi geluid???

Zonnig_Zaanstad_zon_groot.jpg

Hans,doet dat niet bijna iedere versterker dat het uitgangs signaal bijna het zelfde is als het ingang signaal <_< .

Ik dacht alleen dat Denon dat niet kon waarmaken :D

On 15-7-2011 at 04:54, wol said:

Hans,doet dat niet bijna iedere versterker dat het uitgangs signaal bijna het zelfde is als het ingang signaal <_< .

Maar dat is niet voldoende helaas.

M :ph34r: rc

On 12-7-2011 at 21:40, Miracle. said:
  On 12-7-2011 at 21:00, tubejack said:

Zelfs "gehakt" is niet nodig :rolleyes:

Helpt dat dan om apparatuur die geen emotie weergeeft dat wel weer te laten geven? Volgens mij niet.

Zelfs bij B. (de "uitvinder" van "gehakt") kon ik die emotie niet bespeuren in de muziek.

Begrijp me niet verkeerd..... Het klinkt helemaal niet slecht daar, maar niets beter dan je zou verwachten van de gebruikte apparatuur.

Mwa, hier lees ik toch iets anders...

Wat ik vandaag gehoord heb ligt echt wel wat klasses hoger dan de originele apparatuur. Ik herkende heel wat van mijn eigen set hierin, wat ik met de originele apparatuur die er bij B. staat verre van heb.

Een kale UcD vind ik NIET klinken. Dit was echt een hele verbetering. De CD-speler die er staat is er

On 15-7-2011 at 09:01, mumsoft said:
  On 12-7-2011 at 21:40, Miracle. said:
  On 12-7-2011 at 21:00, tubejack said:

Zelfs "gehakt" is niet nodig :rolleyes:

Helpt dat dan om apparatuur die geen emotie weergeeft dat wel weer te laten geven? Volgens mij niet.

Zelfs bij B. (de "uitvinder" van "gehakt") kon ik die emotie niet bespeuren in de muziek.

Begrijp me niet verkeerd..... Het klinkt helemaal niet slecht daar, maar niets beter dan je zou verwachten van de gebruikte apparatuur.

Mwa, hier lees ik toch iets anders... http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=10040.msg723828#msg723828

M :ph34r: rc

Eerlijk gezegd lees ik niets in het gelinkte artikel over emotie weergegeven door betreffende set.

Hooguit dat de set wel aardig klinkt wat waarschijnlijk (?!) te wijten is aan 'gehakt'...

Guest tubejack
  On 15-7-2011 at 09:01, mumsoft said:

Mwa, hier lees ik toch iets anders...

Gehakt en het vage gedoe eromheen, kan met Array wat mij betreft uit de annalen geschrapt worden.

De theorie van Henri van de Heide natuurlijk niet.

Daar sta ik 100% achter :)

Jack

Eindelijk een installateur zover gekregen de AHP Klangmodule te plaatsen.

Buiten het feit dat ze de werking betwijfelen achter een aardlek, is het ook onduidelijk wat voor zekering erin zit. Heel wat gezoek verder bleek dat het geen aansprakelijkheidsproblemen zou opleveren.

Qua klank blijf ik het ook achter de aardlek een must vinden. Een duidelijkere uiting van muziek. Geen idee hoe het zich verhoud met de ouderwetse stop, maar duidelijk is het een stuk beter dan het moderne zekeringselement.

On 15-7-2011 at 19:25, rbh said:
Qua klank blijf ik het ook achter de aardlek een must vinden. Een duidelijkere uiting van muziek. Geen idee hoe het zich verhoud met de ouderwetse stop, maar duidelijk is het een stuk beter dan het moderne zekeringselement.

Een ouderwetse 'stop' is ook een zekering, dus waarschijnlijk is die hetzelfde als die van AHP. Dat er voordelen zitten aan een zekering, is mij bekend, maar dat de audioinstallatie er beter van gaat klinken, dat blijf ik toch een heel sterk verhaal vinden...

Gisteren vond ik in de uitverkoop bij de Stemvork een ingeruilde setje bestaande uit een CD speler (Yamaha CDX-9) en receiver (RX-10). Wat ik er mee ga doen is nog niet zeker, maar wanneer ik het er in gebouwd kan krijgen gaat het in de caravan. Daar zitten ook al een paar BNS monitorluidsprekertjes in. Tot nu toe speelde ik hierop mee een soort van grote wekkerradio met ingebouwde CD speler. Op zich ook al heel bruikbaar, maar dit zou het toch weer wat beter kunnen maken. Op vakantie hebben we 's avonds voor veel tijd om naar muziek te luisteren en overdag staat de radio aan wanneer we "thuis" zijn. Frans merkte zelfs op dat we nu een platenspeler mee kunnen nemen omdat er een phonoingang op zit.

Nu had ik dat setje vandaag eens aangesloten op de Wilson W/P's. En dat viel voor zo'n minisetje helemaal niet tegen. Het klinkt allemaal wat rauwer, het stereobeeld is iets minder mooi, het laag minder doortekend (enz). Maar toch... er is geen scherpte, geen ongecontroleerd laag en het klinkt behoorlijk natuurlijk.

Nu maar hopen dat ik ruimte kan vinden...

Overigens was er al veel verkocht, maar staan er nog steeds mooie spulletjes. Zoals de grote Acoustic Signature draaitafel met 12 inch arm, Ortofon element en phonovoorversterker voor iets meer dan de helft van de nieuwprijs. Of diverse mooi speakersets. Ook inruilapparatuur is er nog volop te vinden. En dan heb ik het nog niet over de gitaren en andere muziekinstrumenten.

Hier staat een deel van de aangeboden spullen, maar er is nog veel meer.

LINK

:)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...