Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Array bewandeld volgens mij weer een andere weg, transparant, onbeperkt, totale controle zonder dit al te veel te laten horen.En zo zijn er nog vele wegen....

Array bewandelt maar

(...) ieder merk......mens..... heeft zo zijn waarheid,

Array is er een ..... :)

"Wat is waarheid?" zei Pilatus bijna twintig eeuwen geleden, en hij waste zijn handen in onschuld.

Onder druk van het volk liet hij vervolgens een onschuldige doden.

Het wordt hem nog steeds door miljoenen verweten.

Wat bij waarheid geldt, is voor mij niet alleen het grote of het kleine verschil tussen absolute (objectieve, meetbare) en relatieve (subjectieve, voelbare) waarheid, maar ook òf en hóe deze waarheid stand houdt onder zware druk.

"When the goin' gets tough, the tough get goin'"

Zowel lichte buizenversterkertjes als zware transistorversterkers kunnen het hele audiobereik vrijwel lineair en met minimale vervorming versterken.

Het verschil uit zich dikwijls pas echt bij zware belasting met complex materiaal.

"Een versterker is nooit beter dan zijn voeding," werd vroeger wel opgemerkt.

Een goede versterker kon dan ook niet licht zijn: niet in watts uitgangsvermogen, maar ook niet in kilo's op de weegschaal.

Ik denk dat de Array "zijn waarheid" in moeilijke omstandigheden beter zal doen standhouden dan heel veel andere versterkers.

photo.JPG

Een echte hearer herkent deze jongens gelijk.

De Perfect Performer King KF Edition. Destijds heel veel over geschreven, maar uiteindelijk ondanks zeker aanwezige kwaliteiten (m.n. na KF modificatie) op een slaapkamer beland. Zo af en toe sleep ik ze naar beneden, zoals ook laatst hier geschreven.

Zoals sommigen hier wellicht begrijpen kunnen deze speakers niet permanent in de woonkamer staan ivm hun prominente en uitgesproken uiterlijk. Je moet er van houden.

Op dit moment ben ik, geïnspireerd door wat er al allemaal op schildergebied kan (http://www.deandereschilder.nl), aan het kijken of ik ze niet heel mooi kan laten schilderen / spuiten. Met een paar wieltjes eronder heb ik er alle vertrouwen in dat ze weer een permanent plekje in de huiskamer kunnen krijgen.

Ik dacht dat met een romantisch sausje de speakers er mooier uit zouden komen... :-)

Maar eh, wie weet kleine rubberen zwenkwieltjes te vinden. Kleinste wat ik zie is 8cm hoog. Kan toch kleiner?

Ik dacht dat met een romantisch sausje de speakers er mooier uit zouden komen... :-)

Maar eh, wie weet kleine rubberen zwenkwieltjes te vinden. Kleinste wat ik zie is 8cm hoog. Kan toch kleiner?

Blicke, Protempo, MIB, Tente, Konijneberg enz...

:)

En als je er dan ook nog een plint omheen bouwt, dan zie je de wieltjes helemaal niet meer...

iek iek iek ... wieltjes .. plint .... zet ze op spikes .... klinkt ook beter

groet

Kleine wieltjes hebben hetzelfde effect als spikes hoor. Zeker als er een rem op de wieltjes zit. En wat is er mis met een plint eronder?

Ik ga d'r echt mee rollen, dus spikes zijn geen optie.

Ik heb mijn speakers graag midden in de kamer als ik luister, maar anderen thuis vinden dat wat minder geslaagd als permanente oplossing. Vandaar.

Nee, ga ze niet weer lakken. Dat vind ik juist niet zo mooi eraan.

Heb een verf gezien waarbij het hout eruit gaat zien als een soort ongepoetst koper. Zo iets lijkt me mooi.

Verder ga ik een wat eleganter frontje proberen te maken, in ieder geval dmv ander doek.

Heb wieltjes bij Tente besteld. Hele mooie site met mooie configurator.

Ben uitgekomen bij 32mm rubberen zwenkwielen.

Dank voor de tip.

photo.JPG

Een echte hearer herkent deze jongens gelijk.

De Perfect Performer King KF Edition. Destijds heel veel over geschreven

Oh ja? Is niet meer te vinden. Vertel :P

Zoals sommigen hier wellicht begrijpen kunnen deze speakers niet permanent in de woonkamer staan. Op dit moment ben ik, ge

Jammer dat die andere verhalen, en met name de Picoso recensies niet meer te lezen zijn. Al met al heeft het nog tot de zomer van 2009 geduurd voor die speakers mij echt naar m'n zin klonken. Nu het zover is vind ik ze dan ook beter dan de Pen's. En ik weet dat er nogal neergekeken wordt op deze 'box', maar geloof me, als iets beter klinkt dan de Pen's met ook nog eens een fantastisch laag dan is dat iets waar ik alleen maar gelukkig van kan worden.

,

Dat het zolang duurde lag natuurlijk ook aan mezelf, ik heb met de Pen's een meer dan goed alternatief in huis, welke ook nog eens een stuk beter smoelt.

Ik kwam toevallig dit weekend meubel vilt tegen wat je vast kunt schroeven. Dit vilt kon mooi vastgeschroefd worden met de bevestigingsschroeven van de bodemplaat. Het lijkt erg mooi te werken en als dat zo blijft dan hoef ik er geen wieltjes onder.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...