Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Gister begonnen met het wassen van een stapel platen die ik van een oom erfde die al weer wat jaartjes geleden overleden is.

Zitten mooie juweeltjes bij en heel veel nostalgie, Ik ben daar vanmorgen weer mee verder gegaan en heb echt zitten genieten van deze platen.

Ik had deze al een tijd in huis staan maar veel platen zagen er zo slecht uit dat ik eigenlijk zo iets had van gooi maar weg.

Na het wassen blijkt dat de platen nog wel erg goed zijn geen krassen of tikken meer maar gewoon stil en niet grijs gedraaid.

Groetjes George

Guest tubejack
Simpel .... Het beeld én geluid van mijn oude Philips TV is gewoon beter (...)

Serieus? Jouw oude beeldbuis met analoge ontvangst(?) is beter dan HD-tv? Dat lijkt mij sterk...

Henrie ik hoef jouw toch niet te vertellen dat je appels met appels moet vergelijken. :rolleyes:

Dus vergeleken met het "gewone" analoge signaal.

Het analoge signaal van UPC is prachtig, als je het zelf niet verkloot. Ik schat dat we de volle 5,5MHZ bandbreedte krijgen.

Het is in ieder geval mooier dan Digitenne (2,5MHZ) dat ik hier ook prima kan ontvangen zonder gedoe.

Ik betaal nu 17€05cents en heb ook nog een erg goede radio ontvangst.

HD-TV is mooier maar minimaal 14€ duurder vind ik een beetje "overkill" voor hooguit zeg 3uur TV kijken.

Het liefst, doekte ik de TV helemaal op ;)

Een beeldbuis TV doet het op een analoog signaal beter dan een platte tv. Die platte tv moet terugtunen in z'n resolutie. Een platte tv mag wat mij betreft zonder ingebouwde analoge tuner geleverd worden, die moet gewoon op een digitaal signaal aangesloten worden!

Ik kijk ook zeer weinig tv maar een Audiofiel die een ouderwetse beeldbuis tv heeft staan en zich beroept op beeldkwaliteit en prijs houdt zichzelf een beetje aan het lijntje, Jack!

Voor digitaal tv kijken, ook HD, ben je geen cent meer kwijt dan die kosten die je toch al hebt (ongeveer 17 euries). Bij Ziggo tenminste.

UPC heeft een ander beleid, die vraagt 5 euro extra voor digitale tv, maar biedt apparatuur in bruikleen.

Ziggo: vanaf september zelfs nog meer HD kanalen in het standaard pakket dan de huidige Ned 1,2,3.

Wat mij betreft fuseren die clubs nog een keer want 2 verschillende aanbieders terwijl ze toch niet kunnen concurreren ( iemand in een UPC gebied kan geen Ziggo kiezen en vise versa) en ook met verschillende apparatuur werken is.....onnodig.

Henrie ik hoef jouw toch niet te vertellen dat je appels met appels moet vergelijken. :rolleyes:

Dus vergeleken met het "gewone" analoge signaal.

Ja, maar je moet ook geen analoog op een digitale tv gaan kijken. Dat is net zoiets als een blu ray gaan kijken op jouw tv... Het gaat toch om het resultaat? En dat is met HD-signaal op een Full HD-tv veel en veel beter dan het analoge PAL-signaal op jouw beeldbuis. Bovendien zal je toch een keer moeten overstappen. Je tv zal het een keer begeven, en bovendien zijn de providers (in ieder geval Ziggo) de analoge zenders aan het uitfaseren. BBC2 is bijvoorbeeld al niet meer te ontvangen via Ziggo. En er zullen er nog velen volgen...

Het analoge signaal van UPC is prachtig, als je het zelf niet verkloot. Ik schat dat we de volle 5,5MHZ bandbreedte krijgen.

Het is in ieder geval mooier dan Digitenne (2,5MHZ) dat ik hier ook prima kan ontvangen zonder gedoe.

Ik betaal nu 17€05cents en heb ook nog een erg goede radio ontvangst.

HD-TV is mooier maar minimaal 14€ duurder vind ik een beetje "overkill" voor hooguit zeg 3uur TV kijken.

Dan zijn het mooie afzetters bij UPC, want bij Ziggo heb je het 'TV Standaard' abonnement voor €16,95 per maand. Dit bevat naast alle analoge zenders (25 stuks) ook ca. 54 digitale zenders (SD) en daarnaast nog eens 12 HD-zenders (waaronder 10 Nederlandse publieke en commerciele zenders). Je kunt nog wel duurdere abonnementen nemen, maar daar zal de gemiddelde tv-kijker niet voor kiezen denk ik, want eigenlijk heb je alle 'normale' zenders al in het standaard pakket. En je kunt nog voor speciale zenders kiezen, als Film1, Sport1 of Eredivisie Live...

Het liefst, doekte ik de TV helemaal op ;)

Wie of wat houdt je dan nog tegen?

Een beeldbuis TV doet het op een analoog signaal beter dan een platte tv. Die platte tv moet terugtunen in z'n resolutie. Een platte tv mag wat mij betreft zonder ingebouwde analoge tuner geleverd worden, die moet gewoon op een digitaal signaal aangesloten worden!

Ik kijk ook zeer weinig tv maar een Audiofiel die een ouderwetse beeldbuis tv heeft staan en zich beroept op beeldkwaliteit en prijs houdt zichzelf een beetje aan het lijntje, Jack!

Voor digitaal tv kijken, ook HD, ben je geen cent meer kwijt dan die kosten die je toch al hebt (ongeveer 17 euries). Bij Ziggo tenminste.

UPC heeft een ander beleid, die vraagt 5 euro extra voor digitale tv, maar biedt apparatuur in bruikleen.

Ziggo: vanaf september zelfs nog meer HD kanalen in het standaard pakket dan de huidige Ned 1,2,3.

En Eurosport ;)

Maar ik ben het verder helemaal met je eens... :)

Wat mij betreft fuseren die clubs nog een keer want 2 verschillende aanbieders terwijl ze toch niet kunnen concurreren ( iemand in een UPC gebied kan geen Ziggo kiezen en vise versa) en ook met verschillende apparatuur werken is.....onnodig.

Nee, ze moeten juist echte concurrentie krijgen. Op de huidige manier hebben ze allebei een monopoly in hun eigen gebied. Daar moeten we van af. De consument moet gewoon kunnen kiezen welke aanbieder ze willen hebben. Net als bij je energieleverancier. Uiteraard moet de aanbieder dan wel los komen te staan van de netbeheerder, ook weer net zoals bij energieleveranciers het geval is...

Nee, ze moeten juist echte concurrentie krijgen. Op de huidige manier hebben ze allebei een monopoly in hun eigen gebied. Daar moeten we van af. De consument moet gewoon kunnen kiezen welke aanbieder ze willen hebben. Net als bij je energieleverancier. Uiteraard moet de aanbieder dan wel los komen te staan van de netbeheerder, ook weer net zoals bij energieleveranciers het geval is...

Ach lost ook niet echt iets op, ben aan het wachten op glas, duurt al weken, hoor maar niets van die knakkers. Het aanbod is in ieder geval gelijk aan alle andere aanbieders. Misschien dat er iets veranderd als ons hele dorp aan het glas hangt, maar dat betwijfel ik.

Analoge televisie kan fenomenaal goed zijn, helaas heeft men dat hier de nek omgedraaid, het ziggo signaal is al bijna 10 jaar te beroerd om aan te zien. Bluray op zo'n grote dikke, goed afgestelde walvis gaat heel erg goed en dan zie je pas wat die oude standaard eigenlijk in huis heeft.

Guest tubejack

Waarom mezelf voor de gek houden Goodtube?

Hier is het meestal 26 kanalen pulp. Met digitale TV ongeveer het dubbele ...... :blink:

Waar is de tijd dat ik glashelder 1,2 en 3 op een Lopco antenne, uit de lucht "plukte" :(

Pfffff Ik prijs me gelukkig, dat mijn vrouw er ook zo overdenkt. Goed uitgekozen :rolleyes:

TV uit, muziek aan B)

Er is wat leed onder muziek minnend Nederland. Het leed. dat TV heet.

Zij die een ega hebben die de hele avond voor dat ding hangen.

Hun set is verbannen* naar de slaapkamer of nóg erger van die "spreeuwenkastjes" :o

Om nog een "beetje mannelijk" over te komen moeten ze persé HD-TV en een kamerbrede breedbeeld.

Wie is er nu gek? :confused: Merk op wat een briljante marketing die platte dingen.... dàt weer wèl :)

*En zeg niet, dat het niet zo is .... ik ken er legio ;)

Gegroet Dudes,

Jack

Alleen in een draadloze wereld (lees mobiele telefonie) heeft liberalisering geresulteerd in prijsdaling. Daar hadden we eerst KPN en later 5 maatschappijen. Nu nog 3 providers, dankzij overnames.

De liberalisering in de Energiemarkt is een groot fiasco, waarbij de consument niet goedkoper uit is geworden. Alleen de consument beseft dat zelf niet, en denkt dat vrije keuze en concurrentie goed is. Goedkoper is het er niet van geworden. Wie van deze liberalisering profiteert is moedertje Staat.

Liberalisering, vrije marktwerking, fusies.... hou toch op.

Gezondheidszorg, het OV, de energiemarkt, het onderwijs. We zijn echt niet beter af dan vroeger met deze 21e eeuwse manier van zakendoen. Beurskoersen en winsten. Alles draait om deze ellende. We stevenen weer af op een nieuwe recessie. Korte termijnpolitiek.

Zo dat moest ik even kwijt. Nu kruip ik weer in m'n schulp. :)

Guest tubejack

Dan zijn het mooie afzetters bij UPC...

Weinig keus hier. Ziggo hebben we hier niet en IPTV boeit ook niet. <_<

Het liefst, doekte ik de TV helemaal op ;)[

Wie of wat houdt je dan nog tegen?

Radio ontvangst :) Ook die is prima met het standaard analoge pakket.;)

Alleen in een draadloze wereld (lees mobiele telefonie) heeft liberalisering geresulteerd in prijsdaling. Daar hadden we eerst KPN en later 5 maatschappijen. Nu nog 3 providers, dankzij overnames.

De liberalisering in de Energiemarkt is een groot fiasco, waarbij de consument niet goedkoper uit is geworden. Alleen de consument beseft dat zelf niet, en denkt dat vrije keuze en concurrentie goed is. Goedkoper is het er niet van geworden. Wie van deze liberalisering profiteert is moedertje Staat.

Liberalisering, vrije marktwerking, fusies.... hou toch op.

Gezondheidszorg, het OV, de energiemarkt, het onderwijs. We zijn echt niet beter af dan vroeger met deze 21e eeuwse manier van zakendoen. Beurskoersen en winsten. Alles draait om deze ellende. We stevenen weer af op een nieuwe recessie. Korte termijnpolitiek.

Zo dat moest ik even kwijt. Nu kruip ik weer in m'n schulp. :)

Ik ben het met je eens dat marktwerking niet op alle gebieden een goede zaak is (in de zorg bijvoorbeeld). Maar als de politiek toch van de staatsbedrijven al wil, en dus voor marktwerking kiest, laten ze dan ook voor echte marktwerking gaan. Dus niet een paar bedrijven (in dit geval kabelbedrijven), die ieder hun eigen gebied en dus geen echte concurrentie hebben. Want dan gaan ze rustig achterover leunen. De consument heeft immers geen keuze...

Of het er met concurrenten ook goedkoper van wordt, dat vind ik persoonlijk minder interessant. Maar je kunt in ieder geval overstappen naar een andere aanbieder als je niet tevreden bent over je huidige aanbieder. Bij energieleveranciers zal dat niet zo snel gebeuren, omdat elke aanbieder hetzelfde aanbiedt: namelijk 230VAC. Dat wordt niet anders als je een andere aanbieder kiest. Dus daarbij gaat het alleen om geld. Bij kabelproviders gaat het om meer dan alleen geldt. Het gaat ook om het zenderaanbod en de kwaliteit ervan...

Terwijl dit geleuter aan de gang was heb ik een top tv-avond beleefd met Zomergasten.

En vanmiddag mijn beste conventionele muziekmoment beleefd bij Miracle.

Morgen meer daarover. On topic...

Marc

Guest tubejack

Noem het maar niks Marc, hele huwelijken "ontwricht" TV versus Audio :unsure:

Maar jij als vrouw, heeft daar natuurlijk een andere kijk op :)

Mijn audiofiele dag was dit berichtje:

"Commercieel" maak en verkoop ik interlinks voor wie dat wil.

Echter degene die handig genoeg is, De kabel is Prefer MKG-6 met standaard of pro Neutrik cinch.

Ik vind ze namelijk héél speciaal en gun dat iedereen.

Van de types carbon kabels die heb geprobeerd en àndere heb laten proberen springt dit type er echt uit.

Met name tussen cd-speler en versterker, maar voor-eind en loopwerk-dac heb ik en anderen bijzonder

goede resultaten behaald.

interlinks.jpg

Hallo Jack.

Kabels spelen al een tijdje nu.

mooie kabel, makkelijk te solderen.

geluid is neutraal, rustig en relaxed komt goed los enigzins 3dimensionaal

Kortom ik ben tevreden.

nogmaals bedankt

groetjes Luc

Maar ook deze

Hallo Jack,

Ik heb inmiddels meer dan een eerste indruk van de kabel en ben erg onder de indruk van de muzikale prestaties van de Prefer MGK-6 kabel. De CD-speler klinkt nu veel evenwichtiger, meer analoog. Ik heb de kabel ook even tussen de phono en voorversterker geprobeerd en ook daar klinkt ie goed, al lijkt het verschil met de silver kabel hier minder groot te zijn. Misschien nog eens wat langer proberen. [......]

Dit forumlid was niet tevreden over zijn zo te lezen fraai gemodificeerde loopwerk en dac.... ander clock Burson modules etc... "dreigde" het al te vervangen of zo.... :blink:

Ik heb voorgesteld mijn zelfgemaakt interlinks te proberen, wat bij mij het verschil is tussen muziek en geluid.

Inmiddels speelt hij met de kabels op de foto en is tevreden, carbon kàn hele mooie dingen doen.

Voor de prijs, hoef je het niet te laten B) En als je kunt solderen zit je voor een paar tientjes op de 1e rang.

Vriendelijke groet,

Jack

Ja Jack, die Prefer's heb ik in de smiezen, en ga ik zeker ook proberen. Net als de Canare digitale interlink die er voor mij bovenuit springt. Ik vraag me daarvan af, of er wellicht ook carbon in zit.

Sowieso ga ik van dit soort kabels vragen of B.gehakt ze voor me wil behandelen, indien mogelijk.

Wat ik aan jouw post niet snap: wi

Guest tubejack

Wat ik aan jouw post niet snap: wié maakt nu die kabels "commercieel"?

ik maak die kabels voor wie niet solderen kan ;)

Om te voorkomen dat mensen gaan zeuren heb ik er het woordje commercieel voor gezet.

en geef dit soort kennis en ervaringen etc, gewoon vrij.

Als iets goed is komen mensen vanzelf wel.

En weet je, ik heb een aparte luister/hobby/pc-ruimte waar geen tv staat. Zet je de belangrijkste audioset bij de tv, dan krijg je vast meer gedonder. Ik heb natuurlijk wel vreselijk veel geluk met die mogelijkheid, die niet ieder gegeven is.

Prima geregeld toch? Mijn vrouw vind het niet gezellig als ik (of voorheen de kinderen) boven gingen zitten

Vandaar dat we een huis gekocht hebben met een redelijke grote* woonkamer.

Jack :)

* Ben al 2 weken aan het schilderen :blink:

Edited by tubejack

Het is zomer (nou ja), en dat is voor mij het bezoekseizoen. Lekker bij andere audiofielen die iets bijzonders te bieden lijken te hebben op visite. Het is een categorie mensen die steevast iets heeft met draaitafels, elementen, phono-pré's en vaak dikke apparaten die flink warmte produceren. Ideaal voor mij, die dat allemaal nog niet heeft. Mag ik de laatste jaren aardige vooruitgang hebben geboekt op het digitale vlak - mijn platenspeler heeft een nieuw element gekregen, en dat is het dan. Logisch dat die niet helemaal kan meekomen met de schoonheid die digitaal in huize Mumsoft tentoonspreidt, en logisch om dan eens te gaan beleven wat anderen daarvoor in petto hebben.

Bij Miracle was ik al eens geweest, een paar jaar geleden, maar, ook al is die jongen op dit forum niet zo vaak meer te vinden, hij heeft de hobby nog lang niet opgegeven. Integendeel zou ik zeggen, wat hij heeft staan aan analoge schoonheid is om door een ringetje te halen. En ook digitaal is er wat veranderd de afgelopen tijd. Reden genoeg om weer eens langs te gaan, met een paar cd'tjes, want met platen hoef ik daar niet aan te komen. Dat is water naar de zee dragen.

Het werd een reuze gezellig bezoek. Was ik de eerste keer nog niet droog achter de oren, ik heb de laatste jaren toch wat opvattingen opgedaan die helemaal stroken met de zijne. Wat te denken van het idee dat materiaal belangrijk is, bijvoorbeeld? In zijn zelfgemaakte DAC zitten twee buisjes in keramieke voetjes, want kunsttof-voetjes klinken anders. Ik bedoel maar. De stroomkabels en luidsprekerkabels zijn kindpolsdik, want afgeschermd. Mijn idee (mijn uitvoering is iets anders alleen).

Maar Miracle heeft het allemaal nog wel wat professioneler aangepakt. Zowat elk apparaat - geïntegreerde versterker, phono-pre, dac - heeft zijn eigen losse of minstens zeer fors uitgevallen voeding. De interlinks daartussen zijn niet aan het toeval overgelaten. Voor een beter inzicht in de set verwijs ik echter graag naar Miracle's eigen site.

En hoe klinkt dit nou? Tja, die draaitafel en toebehoren mag hij meteen hier komen brengen, die is werkelijk uit de kunst. Een prachtig geluid, dynamisch, strak, muzikaal en behoorlijk ruimtelijk. Miracle legde me uit dat hij de speakers zó had opgesteld dat het geluid op de stage blijft, en niet al te veel diepte mag vertonen. Anders heb je niet de juiste indruk van de opname. Ik denk daar zelf wat anders over, maar feit is dat dit prima gelukt is. Met je ogen dicht kun je je lekker voorstellen dat je ergens vooraan in de zaal zit.

Opmerkelijk is ook wel dat de cd-speler + dac niet eens zo heel veel onderdoen voor het analoge geweld. Ook hier een fraai stereobeeld, niet onmogelijk breed of diep, maar lekker. Alleen als je heel goed luisterde kon je nog dat digitale randje horen wat cd's in mijn oren eigen is. Mijn meegebrachte cd's gingen allemaal in de cd-speler, en ik kon fijn vergelijken met thuis. Het hoog is hier wat harder, niet scherp, maar 'steviger'. In de diepte, maar dat geldt evenzeer voor het analoge deel, gaat het flink laag, en wel gecontroleerd, maar vetter dan ik het gewend ben. Daar zijn het de speakers ook naar, vergeleken met die slanke zuiltjes bij mij.

Alles bijeengenomen is het een prachtset. Daar kun je graag bij thuiskomen.

Miracle, bedankt voor het leuke bezoek!

M :ph34r: rc

Edited by mumsoft

want kunsttof-voetjes klinken anders.

Kunststof, kunstof, kunsstof... zijn er nog meer mogelijkheden..? :rolleyes:

Maar toch... een mooi verhaal, wat me benieuwd maakt.

:)

Keramiek.

Of is dat soms ook kunstof?

En ga er maar eens luisteren, het zal je vast bevallen.

Groet,

En ga er maar eens luisteren, het zal je vast bevallen.

Groet,

Marc, was jij niet al eens bij Hans geweest? En zoja, ligt dat van Miracle ver bij Hans zijn weergave vandaan?

Ja, daar was ik eerder, maar je weet het, andere tijden.

Het plan is om nog een keer bij Hans te gaan luisteren. Wat ik toen van de platenspeler hoorde ligt zeker niet ver van wat Miracle daar nu uithaalt. Een voorkeur zou ik niet durven geven. Maar qua cd-speler(+dac) wint die van Miracle het met grote voorsprong op het ping-pong-stereo geluid dat die van Hans produceerde. Maar die ziet er wel weer interessanter uit. :D

................

Miracle, bedankt voor het leuke bezoek!

M :ph34r: rc, jij ook bedankt voor je gezelligheid, en complimenten.

Een tegenbezoek moet ik helaas uitstellen tot half/eind september, na mijn vakantie, maar gaat er zeker komen.

Mvg. Miracle.

Gisteren vond ik in de uitverkoop bij de Stemvork een ingeruilde setje bestaande uit een CD speler (Yamaha CDX-9) en receiver (RX-10). Wat ik er mee ga doen is nog niet zeker, maar wanneer ik het er in gebouwd kan krijgen gaat het in de caravan. Daar zitten ook al een paar BNS monitorluidsprekertjes in. Tot nu toe speelde ik hierop mee een soort van grote wekkerradio met ingebouwde CD speler. Op zich ook al heel bruikbaar, maar dit zou het toch weer wat beter kunnen maken. Op vakantie hebben we 's avonds voor veel tijd om naar muziek te luisteren en overdag staat de radio aan wanneer we "thuis" zijn. Frans merkte zelfs op dat we nu een platenspeler mee kunnen nemen omdat er een phonoingang op zit.

Nu had ik dat setje vandaag eens aangesloten op de Wilson W/P's. En dat viel voor zo'n minisetje helemaal niet tegen. Het klinkt allemaal wat rauwer, het stereobeeld is iets minder mooi, het laag minder doortekend (enz). Maar toch... er is geen scherpte, geen ongecontroleerd laag en het klinkt behoorlijk natuurlijk.

Nu maar hopen dat ik ruimte kan vinden...

Nou die ruimte vond ik dus niet. Het was in alle richtingen gewoon te groot.

Dus dat setje staat nu weer in Uden.

Het volgende zit nu in m'n caravan.

dr-h338i.jpg

Maar dan een zilverkleurige.

Dit is iets meer in verhouding.

LINK

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...