Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Ik ben nu audiofiel aan het vloeken.

Ik ben n.l. wat CD's op een memory stick an het zetten... in MP3, maar wel 320 kbps. Anders pikt m'n autoradio en de TEAC 't niet. WMA kan ook, maar dat is kennelijk niet beter.

:)

Ik ben n.l. wat CD's op een memory stick an het zetten... in MP3, maar wel 320 kbps. Anders pikt m'n autoradio en de TEAC 't niet. WMA kan ook, maar dat is kennelijk niet beter.

Welnee, dat kan nog steeds prima klinken.

Resolutie is weer zo'n overschatte eigenschap. Ik download wel eens wat in MP3 en koop dan later de cd, en hoor het grote verschil niet, bevestigd door luisteraars die hier wel eens komen. Het is er niet, een klein verschil, dat hooguit.

M :ph34r: rc

Zeker in de auto ga je dat verschil niet horen. Al heb je nog zo'n mooie installatie in je auto, door het rumoer om je heen tijdens het rijden, hoor je het verschil nooit. En het is sowieso maar de vraag of je het verschil hoort tussen het origineel en een 320kbps mp3...

Gerrit-Jan? Welke Gerrit-Jan?

En Hansko moet een ban krijgen vind ik. ;)

Ben wel benieuwd of je het bij B.Gehakt mooier vind klinken dan bij mij, maar aangezien auditief geheugen iets van 3 seconden doet en je bij mij nog niet geweest ben, verwacht ik geen vergelijk.

Ben wel benieuwd of je het bij B.Gehakt mooier vind klinken dan bij mij, maar aangezien auditief geheugen iets van 3 seconden doet en je bij mij nog niet geweest ben, verwacht ik geen vergelijk.

Ik denk dat het bij de guru altijd beter klinkt dan bij zijn volgelingen.

Het zou wat zijn als het niet zo was, dan kan hij zijn sekte wel opdoeken :lol:;)

Wollie was op bezoek bij Gerrit-Jan VANZOMERENG om de audiobladen op te halen en te luisteren .

Na een lekker kop koffie werd er geluisterd,wat mij mij op viel van de installatie van Gerrit -Jan was het laag van de Sonus Faber Liuto Black dat was nou een eerlijk laag ,stond er een wollig lag op de cd, hij gaf het weer,stond er een plastisch laag op dvd gaf hij het weer,stond er een boemend laag op cd, gaf hij het weer en zo kan ik nog door gaan ,normaal als je een speaker beluistert hoor de klankast laag van de speaker bij deze speaker niet dat vond ik nou het sterkste punt van deze Sonus Faber Liuto Black het was absolute waanzin,gewoon topklasse, het midden was goed het hoog was iets aan de pittige-schrille kant--zo heb ik ervaren ,maar Gerrit-Jan had het ook soms ervaren en deed het bij regelen dat het hoog softer was.

Waar Gerrit Jan wel een handje aan had, dat hij zeer goede cd,s en dvd ,s had van opname,s ,hij heeft er een neus voor ,alles wat die op zette was van opname kwalliteit super.

Ik loop al 35 jaar mee in de audiobrache maar er zijn maar zelden die ik tegen kwam als Gerrit Jan dat is gewoon een gave dat kun je niet leren en heelas heb ik die gave ook niet :mad2::D:lol: .

Zo was er een audiozaak in Herzogenrath bij Aken in Duitsland Herr Berretz die had er ook een neus voor cd en dvd,s en platen maar ondanks dat hij top apparatuur had in huis en daar kon Rapdodie niet aan tippen had hij geen bal verstand van audio maar wel van kwaliteitsopname,s.

Gerrit-Jan hartelijk dank voor de gastvrijheid, het beste cq eerlijkste laag wat ik ooit uit een comerciele speaker gehoord hebt,ik wil wel eens tzt als ik die kant op ga om bij jouw in de cd cq dvd colectie te kijken als het mag :D .

Gerrit Jan als ik iets verkeerd hebt geschreven had ik graag van jouw kant een correctie,

dit was de belevenis van Wollie aan de audio installatie van Gerrit -Jan VANZOMERENG :)

En nu naar Balie gehakt ,zou het toch voodoo zij of niet!!!

PS Gerrit -Jan nogmaals bedankt voor de tijdschriften, :) .

Het hoog gaat bij 7 khz omhoog 5 db tot 20 khz ,eigenlijk jammer van deze speaker ondanks het voortreffelijk laag.

Naar het bezoek bij VANZOMERENGEN Gerrit -Jan op naar bal gehakt.

Aangekomen bij Paul werden wij lekker bedient van een kop koffie.

Toen Paul de eerste cd liet spelen wist ik het al ,dit kan niet ,ik droom ,dit bestaat niet,incredible,maar wollie bleef rustig toen de tweede cd ook ongelooflijk ,zou trollensnot werkelijk het geluid beinvloeden !!

Toen met plaat en tuner geluistert,internet tuner met trollensnot kon ik al mee leven maar de cd en de plaat was een stuk beter.

Ik heb veel gehoord maar dit slaat alles ,dit is het beste in totaalbeeld wat ik ooit gehoord hebt,als je dit hoort hoef je nooit meer bij een dealer binnen te komen op of audioshows hoef je ook niet te komen,en het was gewoon een Driade Monitor uit de jaren 80-90 met UCD Hypex,Hypex geluid kan ik dromen ,maar dit klonk helemaal niet naar Hypex,uit de installatie kwam gewoon muziek uit ,geen druk op de oren ,gewoon muziek,het was gewoon een belevenis.

Er zijn mensen die het verschil niet horen ,voor die mensen vind ik het jammer.

Ik hou niet van sekte,s want ik heb niet een draaitafel,s maar meerdere en dat is ook met versterkers en speakers en cd spelers ,speaker kabels en interlinks,

het gaat gewoon om de juiste combinatie en thats all.

Elk product heeft zijn voor en nadelen.

Ik ben er wel van overtuigd ,dat Paul ook zijn installatie gemodified heeft,maar dat dat trollensot zo iets kon weergeven had ik niet gedacht.

Bal gehakt heeft op dit moment de beste in totaliteit ,maar er zijn nog een aantal verbetering achteraf nodig.

Ik kan mij goed voorstellen dat trollensnot Marc, zijn troepie cd en plaat op de zolder in de doos heeft gedaan, en tevreden is met streaming :D

Dit is het verhaal van Wollie over Ballie Hakkie :D

Kappa,graag gedaan.

Hansko, Wollie is nog steeds van de kaart af, het heeft grote impact op mij gemaakt die trollensnot,

of heeft Paul toch wat in de koffie gedaan en op smaak gemaakt :):D :D :lol: :lol: :lol:

Mooi gezegd, Wollie. Komt ook wel overeen met mijn indruk, nu zo'n twee jaar geleden. Alleen was het toen nog niet zo uitontwikkeld als nu. Trollensnot bv bestond nog niet, en het is ook niet zo dat dat alles bepaalt. Het is maar een ingedi

Waar Gerrit Jan wel een handje aan had, dat hij zeer goede cd,s en dvd ,s had van opname,s ,hij heeft er een neus voor ,alles wat die op zette was van opname kwalliteit super.

Ik loop al 35 jaar mee in de audiobrache maar er zijn maar zelden die ik tegen kwam als Gerrit Jan dat is gewoon een gave dat kun je niet leren en heelas heb ik die gave ook niet :mad2::D:lol: .

Wol,

als je het heb over audiofiele geluidskwaliteit van mijn muziek, betreft het voornamelijk CD,s (en muziek DVD,s) van gewone goede gangbare kwaliteit, welke niet kapot zijn gecomprimeerd etc, Hier zitten wel positieve uitschieters bij in positieve zin

zoals bijvoorbeeld Powerful People van Gino Vanelli.

Verder heb ik op een collectie van ca. 400 cd,s slechts een 8-tal CD,s welke in de hifi-branche een audiofiele stempel dragen, dit betreft een aantal CD/SACD-hybride exemplaren van Stochfisch Records en wat XRCD2 van JVC (geen van deze gedraaid op jouw bezoekdag)

als je het heb over de muziek, tja, kwestie van smaak

Heb een vrij ruime smaak van muziek van klassiek tot hardrock maar heb absoluut

niks met smartlappen en countrymuziek en opera

De opnames/muziek die jij met name mooi vond was Ritichie Blackmore,s Night de

DVD/CD-box Paris Moon (aanrader :lol: )

En wat ook je waardering kon verdragen was "Misa Criolla" uitgevoerd/gezongen door Sosa Mercedes', zeer fraaie opname v/e latijnse mis met de donkere en doorleefde stem van Misa Criolla, welke op vele speakers zeer "betrokken, warm" :rolleyes: over kan komen en op andere speakers weer "afstandelijk en koel" :(

het beste cq eerlijkste laag wat ik ooit uit een comerciele speaker gehoord hebt

Hierin moet ik je volledig gelijk geven :D

,ik wil wel eens tzt als ik die kant op ga om bij jouw in de cd cq dvd colectie te kijken als het mag :D .

uiteraard, koffie staat klaar

Het hoog gaat bij 7 khz omhoog 5 db tot 20 khz ,eigenlijk jammer van deze speaker ondanks het voortreffelijk laag.

niet helemaal correct, zover ik e.e.a heb gelezen, is er een bult in het brillanz-bereik met een piek van +4 db op 10Khz.

dit is ook de reden, dat ik de boxen totaal niet heb ingedraaid en verder maak ik dankbaar gebruik van de overigens zeer goede (audiofiel verantwoorde :D ) toonregeling van mijn versterker om e.e.a. te temperen, desondanks blijven mijn speakers "felle rakkers" wat bepaalde opnames minder fraai maakt maar daarintegen ook bepaalde opnames wat opfrist.

Enfin niettemin had het per saldo wat milder gekunt

Wellicht is het ook de combi versterker/cd+speakers, welke e.e.a zo fel maakt.

De nieuwe Marantzen (S2...) hebben niet meer de wat softere afstemmingen van hun voorgangers (S1...) zijn wat analytischer en minder laidback.

Mijn set

Bal gehakt heeft op dit moment de beste in totaliteit ,...........

Ik raad je aan om toch nog eens wat meer installaties te gaan beluisteren wol. ;)

Hiermee zeg ik niet dat het daar slecht klinkt, in tegendeel, zeker voor de gebruikte apparatuur, maar het kan absoluut beter. Zeker in een ideale akoestiek zoals daar heerst.

Ik heb daar in mijn handen geklapt, en geluisterd naar de weerklank en ook heel goed naar de weerklank geluisterd als er gesproken werd, en ik kan je zeggen dat menig professioneel studio eigenaar daar een harde plasser van zou krijgen.

De "H.vd.H" "aanpassingen" in de apparatuur worden daar aangevoerd als oorzaak van die klank.

Ik beweer dat vele slecht klinkende VAD-installaties in die ruimte nog veel beter klinken dan dat het daar nu doet.

Ik hoorde niets bijzonders, enkel een heel behoorlijk klinkende installatie (voor het grootste deel debet aan de speakers), in een heel goede akoestiek.

Mvg. Miracle.

Bal gehakt heeft op dit moment de beste in totaliteit ,...........

Ik raad je aan om toch nog eens wat meer installaties te gaan beluisteren wol. ;)

Hiermee zeg ik niet dat het daar slecht klinkt, in tegendeel, zeker voor de gebruikte apparatuur, maar het kan absoluut beter. Zeker in een ideale akoestiek zoals daar heerst.

Ik heb daar in mijn handen geklapt, en geluisterd naar de weerklank en ook heel goed naar de weerklank geluisterd als er gesproken werd, en ik kan je zeggen dat menig professioneel studio eigenaar daar een harde plasser van zou krijgen.

De "H.vd.H" "aanpassingen" in de apparatuur worden daar aangevoerd als oorzaak van die klank.

Ik beweer dat vele slecht klinkende VAD-installaties in die ruimte nog veel beter klinken dan dat het daar nu doet.

Ik hoorde niets bijzonders, enkel een heel behoorlijk klinkende installatie (voor het grootste deel debet aan de speakers), in een heel goede akoestiek.

Mvg. Miracle.

Klopt in augustus 2008 schreef ik het volgende: de ruimtereflecties(akoestiek) zijn echt nodig om tot deze grote hoogte te komen.

Miracle.je hebt gelijkt dat de akoestiek op orde moet zijn,maar ik ben het niet eens dat de als een speaker zeer goed klinkt in goede akoustieke ruimte alle speakers goed klinken.

Maar wollie luistert naar kenmerken,en een heel belangrijk kenmerk is dat ik na een geluid was aan het luisteren waar je geen druk op de oren hebt terwijl er speakers stond .

Wollie heeft heel veel gehoord in de afgelopen 35 jaar,goed ik vond het beeldt iets groter maar dan komt door het raam,ik zal nooit mijn speakers zetten voor het raam want het beeldt wordt groter en trek iets aan het mid hoog.

Wat ik bij Paul hoorde was rust ,rust en nog eens rust,bij de meeste hoor je de installatie,en bij paul was het beduidend minder,en die Driade, dat vond ik vroeger show kistjes maar nu niet en dat voor een monitor.

Wollie gaat met trollensnot rommelen dat is zeker ,kijken wat het doet. :)

Klopt in augustus 2008 schreef ik het volgende: de ruimtereflecties(akoestiek) zijn echt nodig om tot deze grote hoogte te komen.

Dat geldt dus echt niet voor alle opnamen. Vaak is er in de opname rekening mee gehouden dat de korte reflecties door de weergave ruimte worden weergegeven. Dan is het hard nodig dat er iets van refectie is, maar vaak (en zeker bij live opnamen) is dat niet mogelijk. Wanneer je dan te veel reflecties (meer dan extreem weinig) hebt, klinkt de muziek in een dubbele akoestiek. Ik vind dat erg onnatuurlijk klinken. Voor mij klinkt een luisterruimte met korte nagalmtijden het best.

Mijn "audiofiele" dag bestond vandaag uit het rippen van zo'n 40 CD's in MP3 (320 kbps) op een USB stick. Best wel lastig om dat voor twee verschillende apparaten bruikbaar te maken.

Mijn autoradio vind het allemaal wel goed, mappen worden gelezen en alles speelt. Hier zijn echter maar zo'n 12 karakters van de map te zien.

De Teac in de caravan maakt het nog wat lastiger... Op het displaytje wordt alleen een track tussen 000 en 999 weergeven. Bovendien wordt hier de boel op alfabetische volgorde weergegeven. Eerst de Map en dan de files in die map. Ik moet dus een lijst maken met alle afkortingen van de CD's In die lijst kan ik dan ook zien op welk nummer de betreffende CD op de Teac start. Elke mapnaam begint dus met een getal tussen 000 en 999. In de overige 7 karakters moet ik dan de artiestnaam en Cd naam afkorten. Zoiets dus... "014 HThe Blue" is dus: Hans Theessink met de CD Blue grooves from Vienna waarop 19 tracks en start op 174.

Kennelijk kan het niet simpeler. :(

Guest tubejack

Na 3 weken van afzien (klussen :())))) eindelijk mijn luisterruimte weer een beetje op orde.

Vandaag de Array set weer geïnstalleerd en hoe fraai ook mijn vintage versterkers zijn .... tja dit is nu denk ik die 5% :)

Geweldig mooi .... en een strakke bas.

Jack :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...