Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Heb jij hier ervaring mee Onno? Als ik zoiets uit ga proberen dan graag wel een positief verhaal van iemand die ik vertrouw.

nooit op verhalen van iemand anders af gaan hoe goed je hem ook vertrouwd.

Zelf proberen is de beste manier

en wat is nu het probleem om zo'n steentje van 1 euro ergens op te leggen?

Heb jij hier ervaring mee Onno? Als ik zoiets uit ga proberen dan graag wel een positief verhaal van iemand die ik vertrouw.

nooit op verhalen van iemand anders af gaan hoe goed je hem ook vertrouwd.

Zelf proberen is de beste manier

en wat is nu het probleem om zo'n steentje van 1 euro ergens op te leggen?

1 euro kan er nog wel van af :rolleyes:

Ik heb ook wel eens gelezen dat het effect van Toermalijn niet bestendig is.

Maar dat is vast nog wel een euro waard.

Marc

Ja zo zou je kunnen wisselen en de steen die je niet gebruikt kunnen ontladen en weer opladen

zo zou het moeten.

Ik heb ook toermalijn in mijn set maar ik heb het nooit ontladen en weer opgeladen.

Toermalijn regelmatig goed (lang!) afspoelen onder een waterstraal.

De steen raakt "opgeladen" met energie en dat moet er weer uit anders is het middel nog erger dan de kwaal.

Das dan weer niet zo milieuvriendelijk he. Maar je zou natuurlijk een korfje in de wc-pot kunnen ophangen, waar je anders van dat antiseptische stinkspul in doet.

Zit nu in de trein op weg naar huis na een middagje bij Ruud. Later meer.

Marc

Nee, niet echt. In mijn oude huis had ik een grote zwarte toermalijn in de meterkast liggen op de electrameter.

Men had mij verteld dat je meter dan langszamer zou lopen.

Maar bij het zien van de jaarrekening bleek dat van niet. Ik moest nog evenveel betalen.

Ik heb ook eens kleine stukjes zwarte toermalijn op de ls-klemmen van de luidspreker gelegd, maar ook hier geen positief resultaat.

In mijn oren maakte het niets uit.

Ik heb wel positieve resultaten behaald met dezelfde stenen op mijn lichaam in een periode van stress en vergiftiging.

Maar dat is weer een ander verhaal en heeft niets te maken met zwarte toermalijn en audio.

Toermalijn regelmatig goed (lang!) afspoelen onder een waterstraal.

De steen raakt "opgeladen" met energie en dat moet er weer uit anders is het middel nog erger dan de kwaal.

Opladen gaat toch onder een piramide? Net zo als in de jaren 70/80 dat men zo'n ding op de hoedenplank had om zuiniger te rijden?

Opvallend eigenlijk, ik kan me geen piramides op versterkers of speakers herinneren. Gaatje in de markt?

(een oud collega van me bestrijd z'n allergien met steentjes die hij weer oplaad onder de piramide, vandaar ...)

Opladen gaat toch onder een piramide?

Geen idee, ik gebruik zelf geen stenen.

Ik heb dit begrepen van iemand die daar wel altijd mee bezig is.

De logica van het schoonspoelen kan ik wel volgen, die van de pyramides niet.

Opladen gaat toch onder een piramide?

Geen idee, ik gebruik zelf geen stenen.

Ik heb dit begrepen van iemand die daar wel altijd mee bezig is.

De logica van het schoonspoelen kan ik wel volgen, die van de pyramides niet.

Zuivering van uw stenen

Trommelstenen of ruwe stenen kunt u makkelijker ontladen door ze in een bakje met water te leggen (eventueel de Bachbloesem Crab Apple toevoegen voor zuivering van negativiteit, dat werkt heel goed, evenals Recovery voor herstel en Olive voor nieuwe energie) en dan het water blijven verversen, totdat er geen belletjes meer op de steen verschijnen (belletjes staan voor het loslaten van negatieve energie).

Daarna kunt u ze opladen op een kristalcluster. En opladen kan ook met uw eigen energie. Dat kunt u doen door de steen in uw hand(en) te houden en u voor te stellen dat u al uw Liefde die u in zich heeft, overdraagt op de steen. U kunt ze ook visualiseren als een wit Licht dat via uw kruinchakra bij u naar binnen gaat, zich verbindt met uw hartchakra (Onvoorwaardelijke, Zuivere Liefde) en vervolgens via uw handen naar de steen stroomt. Visualiseer het witte Licht (violet of goud mag ook) in de steen en u zult vanzelf voelen wanneer het

Ik gebruik de volgende methode om mijn edelstenen op te laden:

Als je je steen voedt met de 4 elementen lukt het ook.

-de steen in een bakje water leggen voor 3 dagen en elke dag een beetje vers water erbij doen, (element water)

-daarna 3 dagen in de vensterbank leggen en blootstellen aan het zonlicht (element lucht)

-daarna 3 maal door een brandende kaars halen,(element vuur)

-daarna in de aarde stoppen voor 3 dagen, (element aarde)

Nogmaals even schoonspoelen onder een lopende kraan en je steen is opgeladen en gevoed met de 4 essentiële elementen.

Belangrijk is in deze methode dat je met het opladen begint als de stand van de maan nieuwe maan is.

link maankalender of deze maankalender

Natuurlijk zijn er ook nog andere methodes en die ook vast werken.

On-topic:

Mijn audiofiele dag bestond uit de luisterruimte weer in gebruik nemen na 4 weken van afwezigheid.

Dus alle contacten gereinigd en alle apparatuur afgestoft en nu staat alles weer warm te worden om morgen of overmorgen weer eens ervoor te gaan zitten luisteren.

Mijn fiele dag vandaag was het reviseren van Audiomeca J1 het lager van deze tafel had een beetje veel speling gekregen en er was niet meer mee te draaien.

Het lager was 0.3mm uitgesleten en daar door kon het plateau 3mm aan de buitenzijde op en neer gaan.

j1_2.jpg

Aan de onderzijde van het lager zit een Delrin bus die dus was uitgesleten.

Helaas maar nergens meer te krijgen.

Dus zat er niets anders op dan een nieuw lagerbusje draaien.

Nu zit die er dus in en draait hij weer zonder speling zijn rondjes.

Wel nog een beetje in draaien om morgen verder te gaan, hij loopt nog net iets te zwaar naar mijn zin.

Groetjes George

Kappa,je kan het veerend principe niet los laten :lol:

Proficiat,zeer goed klinkende draaitafel,in de jaren 80 een top draaitafel en nu nog.

En een onwerper die ballen van verstand heeft van armen en draaitafels. <_<

En een onwerper die ballen van verstand heeft van armen en draaitafels. <_<

zomaar een arm, prutsding natuurlijk ...

zomaar een draaitafel, prutsding natuurlijk ...

Mooi spul he!

Komt natuurlijk wel een andere arm op ;).

Heeft eerst een SME op gezeten maar dat kan natuurlijk beter.

De foto's van het project volgen nog maar iets moois zal het zeker worden.

Groetjes George

heden met zweet in de handen mijn eindversterker aangezet - na 7 maanden uit bedrijf wegens huis opknappen. ging nog goed ook :unsure:

er moeten nog details in de opstelling worden gedaan (zoals speakers op de spikes/masterbase en de goede zekering in de stoppenkast terugzetten) maar na een paar uurtjes koud geluid geniet ik alweer volop.

groet

ps : en Ultrabit Platinum Plus werkt inderdaad nog veel beter dan Finyl van dezelfde GS Louis

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...