fmjwillems Posted 7 oktober 2011 Report Share Posted 7 oktober 2011 ja ... dat opwarmen. ik dacht vroeger dat aan laten van de spullen de oplossing was. maar de boel stond al uren voor Marc kwam zacht te spelen. en toch vond hij - terecht - de eerste tijd het geluid plat. pas na enige tijd (uur of zo) op volume spelen gaat het los. dat is een waarneming die consistent optreedt. dus enkel 'heet' zijn van de spullen is niet genoeg, het moet op volume spelen een tijdje. luisteren bij marc was boeiend. de dac-magic voegt in mijn oren nog zeker toe. alles meer zijn eigen plek, klank en energieker. maakt mij weer blijer dan de interne dac van de Olive. en we hadden ook nog even 'de kastjes' erbij. niks meer aan doen zei ik. groet Ja, die kastjes... vorige keer vond ik het effect veel duidelijker, waarschijnlijk omdat we er toen de tijd voor namen. Dus dat moeten we tzt nog eens over doen als mijn set klaar is ik even denk dat het niet beter kan. Maar dat gaat geen jaar meer duren en geen cent meer kosten. M rc Vertel eens iets over die kastjes?Of mogen wij dat niet weten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 oktober 2011 Report Share Posted 7 oktober 2011 http://www.audio-magic.com/Prod-SpeakerClarifier.html groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 oktober 2011 Author Report Share Posted 7 oktober 2011 Gisteravond de KEF blade bij Iear in Tilburg gehoord. De meningen liepen nogal uiteen. Ik vond het voor een speakersset van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 oktober 2011 Author Report Share Posted 7 oktober 2011 Toen ik er was vond ik de afbeelding erg hoog(tegen plafond) geplaatst, Ik heb van Fritz de With geleerd, dat dit met de luisterafstand en speakerafstand te maken heeft. In een brede opstelling waar je dicht bij zit heb je dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 7 oktober 2011 Report Share Posted 7 oktober 2011 Toen ik er was vond ik de afbeelding erg hoog(tegen plafond) geplaatst, Ik heb van Fritz de With geleerd, dat dit met de luisterafstand en speakerafstand te maken heeft. In een brede opstelling waar je dicht bij zit heb je dat. Dat was dus niet het geval. Bij Fritz thuis heb ik overigens nog naar de Blumenhofers geluisterd. Ben afgelopen dinsdag wezen luisteren bij de B's, helaas heeft de luistersessie mijn mening over de speakers niet kunnen wijzigen, laag = ongecontroleerd, bol, erg gekleurd. Hoorntje erg 'in-your-face, na het geval 2dB zachter gezet te hebben was het nog enigszins acceptabel. Kortom mijn speaker is het, ondanks dat er een mooi front-end voor stond, niet. Dit is slechts een persoonlijke mening en er hoeft dus geen waarde of gewicht aan gegeven te worden. Graag wil ik Fritz hartelijk bedanken dat ik zijn set heb mogen beluisteren en voor de koffie(ondanks mijn bezwaren over zijn speakers) Fritz is in het echt gewoon een fijne vent en in niets gelijkend op de Keyboy-Ninja die hij weleens kan zijn. Ja...Ruud je heb mij wel aan het denken gezet....Het is zoals altijd een inspeel probleem,en dat loopt van de eerste noten uit de speakers van vreselijk..tot he.. best wel goed..Dan in eens whow...dat klinkt lekker, de volgende dag..klinkt het weer vreselijk. Dat zullen vele op dit forum wel weten... Dat is het beroemde inspeelspook .En je kwam inderdaad op een moment ,dat het niet lekker ging.. Het denk werk..de volgende dag..Ik had op de bruggen oude Siltech FT 12 gezet..naar jou bezoek heb ik de door Blumenhofer bij geleverde bruggen er weer op gezet.( koper).Aha..dat klinkt een stuk zachter..Ik had onder de Hoorn rubber demping blokjes geplaatst...Omdat tijdens het inspelen(op luid spelen) De hoorn te veel vibrerende geluidjes gaf..Bleek ook een inspeel verhaal te zijn...Nu zijn ze weg gehaald...Resultaat..een warmer geluid.. Daarnaast de Hoorn ,met behulp van een verstel mechaniek, meer naar beneden gesteld..En de luidsprekers meer naar binnen gedraaid...Al deze wijzigingen leiden naar een veel beter geluid...Maar ik kan nu al zeggen dat jou nog niet zal bekoren..Er is een te groot verschil in geluids beleving... en dat mag uiteraard..Ik hou van een zeer dynamisch beleving..en jij meer rust en verfijnning...althans zo heb ik dat begrepen.. En je weet mijn menig over de Quad electradiotoren...Op de hot spot oke..maar even daar buiten mis je hoog..En het laag..ik blijf er bij die is er niet Dat was ook de rede,dat er bij de polygram studio (Honing straat Hilversum) de quads versterking kregen van twee Altec lansink woofers.. En dat samen ......Klonk echt geweldig...Toch naar 1 jaar waren ze op de( Quad.).het hoog was weg.enz enz.Je kan er niet met een beetje volume op spelen..Zo zie je maar commentaar op de hot spot is niet aan dovenmansoren gewijd..Cock had overgens het zelfde commentaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 7 oktober 2011 Report Share Posted 7 oktober 2011 Haast vergeten, vandaag wederom naar de ESL-2905 wezen luisteren...stom, stom, stom dat ik niet op het inruilvoorstel van S.O.M. ben ingegaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 oktober 2011 Report Share Posted 7 oktober 2011 Kan dat dan niet alsnog? Mensen kunnen zich toch bedenken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 7 oktober 2011 Report Share Posted 7 oktober 2011 Kan dat dan niet alsnog? Mensen kunnen zich toch bedenken? Nee Jack, waren kennelijk meer kapers op de kust Vandaag dat setje toch nog beluisterd bij een ex-collega en tevens een kennis van jou. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 7 oktober 2011 Report Share Posted 7 oktober 2011 Toen ik er was vond ik de afbeelding erg hoog(tegen plafond) geplaatst, Ik heb van Fritz de With geleerd, dat dit met de luisterafstand en speakerafstand te maken heeft. In een brede opstelling waar je dicht bij zit heb je dat. Dat was dus niet het geval. Bij Fritz thuis heb ik overigens nog naar de Blumenhofers geluisterd. Ben afgelopen dinsdag wezen luisteren bij de B's, helaas heeft de luistersessie mijn mening over de speakers niet kunnen wijzigen, laag = ongecontroleerd, bol, erg gekleurd. Hoorntje erg 'in-your-face, na het geval 2dB zachter gezet te hebben was het nog enigszins acceptabel. Kortom mijn speaker is het, ondanks dat er een mooi front-end voor stond, niet. Dit is slechts een persoonlijke mening en er hoeft dus geen waarde of gewicht aan gegeven te worden. Graag wil ik Fritz hartelijk bedanken dat ik zijn set heb mogen beluisteren en voor de koffie(ondanks mijn bezwaren over zijn speakers) Fritz is in het echt gewoon een fijne vent en in niets gelijkend op de Keyboy-Ninja die hij weleens kan zijn. Ja...Ruud je heb mij wel aan het denken gezet....Het is zoals altijd een inspeel probleem,en dat loopt van de eerste noten uit de speakers van vreselijk..tot he.. best wel goed..Dan in eens whow...dat klinkt lekker, de volgende dag..klinkt het weer vreselijk. Dat zullen vele op dit forum wel weten... Dat is het beroemde inspeelspook .En je kwam inderdaad op een moment ,dat het niet lekker ging.. Het denk werk..de volgende dag..Ik had op de bruggen oude Siltech FT 12 gezet..naar jou bezoek heb ik de door Blumenhofer bij geleverde bruggen er weer op gezet.( koper).Aha..dat klinkt een stuk zachter..Ik had onder de Hoorn rubber demping blokjes geplaatst...Omdat tijdens het inspelen(op luid spelen) De hoorn te veel vibrerende geluidjes gaf..Bleek ook een inspeel verhaal te zijn...Nu zijn ze weg gehaald...Resultaat..een warmer geluid.. Daarnaast de Hoorn ,met behulp van een verstel mechaniek, meer naar beneden gesteld..En de luidsprekers meer naar binnen gedraaid...Al deze wijzigingen leiden naar een veel beter geluid...Maar ik kan nu al zeggen dat jou nog niet zal bekoren..Er is een te groot verschil in geluids beleving... en dat mag uiteraard..Ik hou van een zeer dynamisch beleving..en jij meer rust en verfijnning...althans zo heb ik dat begrepen.. En je weet mijn menig over de Quad electradiotoren...Op de hot spot oke..maar even daar buiten mis je hoog..En het laag..ik blijf er bij die is er niet Dat was ook de rede,dat er bij de polygram studio (Honing straat Hilversum) de quads versterking kregen van twee Altec lansink woofers.. En dat samen ......Klonk echt geweldig...Toch naar 1 jaar waren ze op de( Quad.).het hoog was weg.enz enz.Je kan er niet met een beetje volume op spelen..Zo zie je maar commentaar op de hot spot is niet aan dovenmansoren gewijd..Cock had overgens het zelfde commentaar. De reacties uit de bovenstaande Quote van Ruud en Admiraal had ik nog niet gezien. Daarom maar even een reactie van mij die er op die bewuste avond ook bij was. Ik kan het beamen de quotes. Het was mijn ervaring ook. Ik was degene die op die avond ook begon over het inspelen en dat de Blumenhofers nog lang niet waren ingespeeld. Ondanks dat vond ik ook dat de Blumenhofers de mooiste hoornluidspreker was die ik gehoord heb. Enne , ik heb helemaal niets met hoornluidsprekers, ben er zelfs een beetje allergisch voor. Overigens tegenwoordig is het vrij normaal dat apparatuur (versterkers, luidsprekers, kabels) heel lang moeten inspelen. Sommige apparaten wel 800 uur en dat is geen grap. Ikzelf heb onlangs ook weer meegemaakt met een paar nieuwe LS-kabels, die toch een minimaal 500 uur nodig hadden. Gelukkig kon ik een Cable Cooker lenen van een bevriende importeur, zodat het enigzins versneld ging. Mijn audiofiele dag is van vorige week. De luisteruimte is op z'n kop gezet en verbouwd. De Mastergoeroe is langs geweest en heeft de set anders getuned. Resultaat is dat er meer Energie en Drive is gekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 Audiofreak mag ik weten wie de mastergoeroe is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 Ruud,voor mij waren er wel minpuntjes bij Ballie Gehakt t.o.v Mumsoft ,bij Balie Gehakt keek je in de ruimte en was vervormder en bij Mumsoft zat je in de ruimte, en als je bij Mumsoft luistert ben je genezen van de hifi . Kappa, heeft Mumsoft je ook na 3 uren luisteren ook eruit geflikkerd :D :lol: :lol: :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 Dan het verhaal H.H, op groene Form wordt het product H.H zeer gewaardeerd door de machthebers en de meelopers ,en op de andere Blauwe Form word het product H.H finaal de grond ingeboord door de machthebbers en meelopers ,ik vindt het wel een beetje vreemd. Op het andere Blauwe form beweren de Machthebbers dar ze een STK versterkertje bijna of het zelfde klinkt als een hi-end versterker ze houden zelfs meetings er over ,daar kan ik niet meer van bij komen :lol: :lol: PS ik kan mij nu goed voorstellen dat er No Peace on Earth zal zijn No comment :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 Dan het verhaal H.H, op groene Form wordt het product H.H zeer gewaardeerd door de machthebers en de meelopers ,en op de andere Blauwe Form word het product H.H finaal de grond ingeboord door de machthebbers en meelopers ,ik vindt het wel een beetje vreemd. Op het andere Blauwe form beweren de Machthebbers dar ze een STK versterkertje bijna of het zelfde klinkt als een hi-end versterker ze houden zelfs meetings er over ,daar kan ik niet meer van bij komen :lol: :lol: Ik ook niet. :D :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 Kappa, heeft Mumsoft je ook na 3 uren luisteren ook eruit geflikkerd :D :lol: :lol: :lol: Ik heb de set van Marc gehoord toen deze net voorzien was van gehakt er was toen al een enorme ruimte waar te nemen in de weergave. Voor Donderdag heb ik een tweede afspraak bij Marc aangezien ik ook zijn kabels terug ga brengen is dit een mooie kans om te horen waar Marc nu is met zijn set. Ik ben benieuwd dus. Ik Mocht toen langer blijven dan 3 uur van Marc, Had jij je misdragen zeker dat Marc je er uit had gegooid. :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 Kappa,Wollie was vergeten de azijnpisser thuis te laten :lol: :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 Verhip Wol, niks gemerkt van die azijnpisser. En nu weer. Waar zou die toch zijn? Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 inmiddels is de cd speler gaan zwalken. ofwel er komt geen muziek meer uit. zal wel het smeerseltje zijn dat er een week geleden in ging. dat wordt wachten dus. gelukkig speelt de tuner op hetzelfde niveau (als het niet beter is ... maar dat wil ik niet weten). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 inmiddels is de cd speler gaan zwalken. ofwel er komt geen muziek meer uit. zal wel het smeerseltje zijn dat er een week geleden in ging. dat wordt wachten dus. gelukkig speelt de tuner op hetzelfde niveau (als het niet beter is ... maar dat wil ik niet weten). groet Ik zei nog zo: niet teveheeel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 meer meer is meer beter ach ik weet dat het weer helemaal goedkomt en meer. ff geduld groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 meer meer is meer beter ach ik weet dat het weer helemaal goedkomt en meer. ff geduld groet Ja het zit allemaal tussen de oren je verwacht iets en het is er niet, als je het straks vergeten bent klinkt weer alles goed. Gewoon proberen te vergeten en lekker muziek luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 meer meer is meer beter ach ik weet dat het weer helemaal goedkomt en meer. ff geduld groet Ja het zit allemaal tussen de oren je verwacht iets en het is er niet, als je het straks vergeten bent klinkt weer alles goed. Gewoon proberen te vergeten en lekker muziek luisteren Zoals die CD-speler in het begin klonk is het niet lekker luisteren. Dus dan verwacht je dat het zo blijft, en is het plots weg. Dus als ik het was vergeten was het weer slechter gaan klinken? Ik vind het leven zo al ingewikkeld genoeg, maak jij het nog ingewikkelder. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 Tube, zoals het op zijn piek klonk dat is niet te vergeten. wat ik nu hoor kan je niet verdringen. als het weer goed is kom je maar eens luisteren. mag jij ook nog kiezen welke beter klinkt: cd of tuner. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 Ik had vandaag zowaar weer een audiofiele dag Heerlijk gesleuteld aan mijn buizen versterker en mijn UL-40S2 net als Goodtube veranderd in de eindversterker UL-40S2p. E.e.a. op een heel nieuwe print met de nieuwste auto-bias module. Ik heb hem net afgeregeld. Het is helaas even te donker en te onhandig om nu nog mijn bestaande set af te koppelen. Maar ik denk dat ik mogen weer met buizen speel..... kan eigenlijk niet wachten. Party-time Groetjes, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 Mooi man. Heb jij geen zaklamp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 oktober 2011 Report Share Posted 8 oktober 2011 Mooi man. Heb jij geen zaklamp Mijn vrouw is TV aan het kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts