mumsoft Posted 8 november 2011 Report Share Posted 8 november 2011 Nadat ik iets heb veranderd/verbeterd in mijn set, is het verschil soms 'dramatisch' soms 'subtiel' en alles daartussenin (en soms 'nihil'), maar altijd wen je er snel aan en weet je na een paar dagen niet precies meer waarin de verschillen precies zaten. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 november 2011 Report Share Posted 8 november 2011 nou laat ik zeggen dat het me gelukkig maakt. toch al 3 dagen lang Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 8 november 2011 Report Share Posted 8 november 2011 Nadat ik iets heb veranderd/verbeterd in mijn set, is het verschil soms 'dramatisch' soms 'subtiel' en alles daartussenin (en soms 'nihil'), maar altijd wen je er snel aan en weet je na een paar dagen niet precies meer waarin de verschillen precies zaten. M rc Omdat die verschillen er in het echt niet zijn. Alleen je "mind' wisselt steeds. Ik heb aan mijn set gedurende het afgelopen jaar niets veranderd en toch klinkt het elke keer weer anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 november 2011 Report Share Posted 8 november 2011 nou dat ga je mij niet verkopen. vijf jaar terug was het allemaal nauwelijks om aan te horen, nu heb ik moeite het uit te zetten. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 8 november 2011 Report Share Posted 8 november 2011 nou dat ga je mij niet verkopen. vijf jaar terug was het allemaal nauwelijks om aan te horen groet tja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 8 november 2011 Report Share Posted 8 november 2011 Ik heb aan mijn set gedurende het afgelopen jaar niets veranderd en toch klinkt het elke keer weer anders. Mijn set klinkt de afgelopen 3 jaar absoluut identiek, op dezelfde manier waarop een klok twee maal per dag exact de juiste tijd aanwijst... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 november 2011 Author Report Share Posted 8 november 2011 Mijn set klinkt de afgelopen 3 jaar absoluut identiek, op dezelfde manier waarop een klok twee maal per dag exact de juiste tijd aanwijst... En je hebt verbouwd... hoe ken det nauw...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 8 november 2011 Report Share Posted 8 november 2011 nou dat ga je mij niet verkopen. vijf jaar terug was het allemaal nauwelijks om aan te horen, nu heb ik moeite het uit te zetten. groet Nou, dat valt toch wel mee? Lees dit nog maar eens: http://home.kpn.nl/renenieuwenhuis/index.htm en dan "Op bezoek bij" en dan Rob op 3 augustus 2007..... Mij klonk het erg goed in de oren :biggrin: (Of direct http://home.kpn.nl/renenieuwenhuis/Op%20bezoek%20bij%20Rob%20deel%202.htm) Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 november 2011 Report Share Posted 8 november 2011 ow ja ... iets meer jaren haha. time flies. toen was ik een eind op dreef ik bedoel toen het spul 'standaard' was. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 november 2011 Report Share Posted 8 november 2011 ik heb na enig advies van een technisch onderlegd persoon die zowel mijn voorversterker als eindversterker grondig kent, de koppelcondensatoren op de uitgang van de vv overbrugd. zowel vv als ev blijven onder 1,5mV dc aan de uitgang (en EV schakelt af bij teveel DC). het resultaat is wauw. groet Is dat een feature van de EV? (een Electrocompaniet meen ik) (Ps je speakers zijn heel fraai) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 8 november 2011 Report Share Posted 8 november 2011 En je hebt verbouwd... hoe ken det nauw...?? ... omdat er steeds wel weer wat tussen komt om nu eindelijk die stekkers eens in het stopkontakt te stoppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 november 2011 Report Share Posted 8 november 2011 Omdat die verschillen er in het echt niet zijn. Alleen je "mind' wisselt steeds. Ik heb aan mijn set gedurende het afgelopen jaar niets veranderd en toch klinkt het elke keer weer anders. Je hebt subtiele verschillen, en dramatische. En soms geen. Een dramatische was voor mij het besnotten van de printplaat van de harde schijf. Subtiel daarna om het met het dikke spul compleet te doen. Dat dramatische verschil hoor ik nog steeds. Veel meer laag, en veel dieper toneelbeeld. Een andere dramatische aanpassing bleek het besnotten van de DAC-chip die tot dan toe t.o.v. de dacmagic altijd de mindere was geweest. Ik had daar helemaal niet op gerekend, maar toen ik een keer toch weer de analoge uitgang van de Olive beluisterde wist ik niet wat ik hoorde. Daarna heb ik nog drie bezoekers gevraagd waar hun voorkeur lag, en maar ééntje vond de dacmagic nog wel beter. Die staat nu al een tijd uit. Ik hoor het grote verschil niet meer. Natuurlijk is ook je 'mindset' er nog, de ene keer staat je hoofd er niet naar, de andere keer smacht je naar een muziekje. Zal best. Maar als deze aanpassingen er volgens jou niet toe kunnen doen, dan heb ik ook zo mijn bedenkingen over de vermeende verschillen tussen een zeker merk versterker met codenaam S1 en S10. Veel duurder die laatste, dus vast ook lekkerder, dat kun je wel horen. Wél horen? groet, M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 november 2011 Report Share Posted 8 november 2011 Ja dat kun je horen, en als jij er zaterdag was geweest, had je het met eigen oren kunnen horen. Want ik had een S-1 mee..... Maar je was er niet he .... dan kun je het ook niet horen. Dus zover, klopt het Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 november 2011 Report Share Posted 8 november 2011 Duck, deze AW250 (versie 1988) is dc gekoppeld (er zijn ook AW250's met een koppel-c op de ingang), heeft net als Array een dc servo op de uitgang die gelijkspanning wegregelt zolang het niet teveel is, en als het niet meer lukt de dc weg te regelen dan schakelt ie af. Ik las op de Array-site via een linkje van Jack dat die S10 bij 100 millivolt DC op de uitgang afschakelt. Even rekenen leert dat max 1,5 millivolt DC geen schade gaat geven. Het draait nu sinds zaterdag zo en vertoont geen kuren (vandaag dc nog even nagemeten omdat de AW250 de ene dag wel eens wat anders doet dan de andere ...). Maar ik durfde dit alleen na genoemde techneut even goed te spreken. (en thx) groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 november 2011 Report Share Posted 8 november 2011 Ja dat kun je horen, en als jij er zaterdag was geweest, had je het met eigen oren kunnen horen. Want ik had een S-1 mee..... Maar je was er niet he .... dan kun je het ook niet horen. Dus zover, klopt het Je leest niet goed. (of ik schrijf niet goed.) Maar het klopt, ik was er niet. NB Ik twijfel er niet aan dat je het kunt horen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 9 november 2011 Report Share Posted 9 november 2011 Je hebt subtiele verschillen, en dramatische. En soms geen. Een dramatische was voor mij het besnotten van de printplaat van de harde schijf. Subtiel daarna om het met het dikke spul compleet te doen. Dat dramatische verschil hoor ik nog steeds. Veel meer laag, en veel dieper toneelbeeld. Een andere dramatische aanpassing bleek het besnotten van de DAC-chip die tot dan toe t.o.v. de dacmagic altijd de mindere was geweest. Ik had daar helemaal niet op gerekend, maar toen ik een keer toch weer de analoge uitgang van de Olive beluisterde wist ik niet wat ik hoorde. Daarna heb ik nog drie bezoekers gevraagd waar hun voorkeur lag, en maar ééntje vond de dacmagic nog wel beter. Die staat nu al een tijd uit. Ik hoor het grote verschil niet meer. Natuurlijk is ook je 'mindset' er nog, de ene keer staat je hoofd er niet naar, de andere keer smacht je naar een muziekje. Zal best. Maar als deze aanpassingen er volgens jou niet toe kunnen doen, dan heb ik ook zo mijn bedenkingen over de vermeende verschillen tussen een zeker merk versterker met codenaam S1 en S10. Veel duurder die laatste, dus vast ook lekkerder, dat kun je wel horen. Wél horen? groet, M rc Ik reageerde hierop: "weet je na een paar dagen niet precies meer waarin de verschillen precies zaten". Als je naar en paar dagen niet meer weet waarin de verschillen precies zaten is er volgens mij ook geen verschil. Bij grote verschillen is het ook na een paar dagen wel te duiden. De verschillen tussen de oude en nieuwe Array zijn behoorlijk groot en goed aan te geven, ook na een paar dagen. Daar heeft het prijsverschil niets mee te maken. Sommigen hear zijn in staat hun set tientalen keren per jaar te modificeren, zijn daar steeds lyrisch over (wat een ongelofelijk verschil etc,) en als je al die verbeteringen optelt dan zou de set tientallen keren beter spelen. Dat geloof ik gewoon niet. Maar blijf gewoon lekker smeren hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 9 november 2011 Report Share Posted 9 november 2011 Mijn set klinkt de afgelopen 3 jaar absoluut identiek, op dezelfde manier waarop een klok twee maal per dag exact de juiste tijd aanwijst... Natuurlijk klinkt je set steeds hetzelfde als je niets wijzigt aan de set of de omgeving. Als je gedurende die drie jaar in dat geval ook steeds hetzelfde hoort (bij dezelfde muziek) geloof ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 november 2011 Report Share Posted 9 november 2011 Ik doe het anders en heb mijn Array set als referentie, daar ga ik echt niet aan sleutelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 november 2011 Report Share Posted 9 november 2011 Ik reageerde hierop: "weet je na een paar dagen niet precies meer waarin de verschillen precies zaten". Als je naar en paar dagen niet meer weet waarin de verschillen precies zaten is er volgens mij ook geen verschil. Bij grote verschillen is het ook na een paar dagen wel te duiden. De verschillen tussen de oude en nieuwe Array zijn behoorlijk groot en goed aan te geven, ook na een paar dagen. Daar heeft het prijsverschil niets mee te maken. Sommigen hear zijn in staat hun set tientalen keren per jaar te modificeren, zijn daar steeds lyrisch over (wat een ongelofelijk verschil etc,) en als je al die verbeteringen optelt dan zou de set tientallen keren beter spelen. Dat geloof ik gewoon niet. Maar blijf gewoon lekker smeren hoor Ok, kennelijk begreep ik iets verkeerd. M.i. is het anders als je een en dezelfde set modificeert, en dan de verschillen moet duiden tussen vroeger en nu, dan wanneer je twee versterkers naast elkaar zet, en dan alle gelegenheid hebt, vandaag, morgen, over een jaar, de verschillen uit te pluizen. Dat iemand lyrisch is over een bepaalde wijziging kan best, en ik verwacht dat hij hetzelfde zou menen over een week, mits hij dan de twee naast elkaar kon horen. Dat gaat niet altijd. En béter went snel. Ik heb overigens vaak iets gemeld, maar ben lang niet altijd even lyrisch of definitief geweest, want zo werkt het ook niet. Met kleine stapjes kun je wel een grote stap maken. Dat mijn set het nu veel beter doet dan op 1-1-2010 staat voor mij buiten kijf. Mijn referentie is onversterkte, klassieke muziek of jazz. Daar valt niks aan te sleutelen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 november 2011 Report Share Posted 9 november 2011 ja ik las laatst de term 'handgemaakte muziek'. itt de platte stressveroorzakende computermeuk die langzaam alles overstemt. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 11 november 2011 Report Share Posted 11 november 2011 Ik doe het anders en heb mijn Array set als referentie, daar ga ik echt niet aan sleutelen. Hoe omschijf jij het verschil tussen je nr1 referentie versterker en je nr2 referentie versterker, waarbij ik aanneem dat dat je VdV is. Vind je het groot ? Zit het hem vooral in het laag ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 november 2011 Report Share Posted 11 november 2011 Lastig het laag van Array is inderdaad meer gecontroleerd, maar dat wil niet zeggen dat het bij VdV niet mooi zou zijn, dat is het namelijk wel. In het midden vooral bij vrouwenstemmen* klinkt VdV natuurlijker t.o.v. mijn A-2 en S-1 Hoog, diepte, details, ruimte zijn beide erg goed. Met de huidige goud en zilver prijzen zal het verschil qua prijs tussen een door VdV gebouwde MCML05 en UL-40S2p niet schokkend zijn. De Array B-10 en M-10 van Hans zijn gewoon beter. Simpel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 november 2011 Report Share Posted 12 november 2011 Gisteravond bij Leobus wezen luisteren naar zijn set. Deze set is echt muzikaal en weet ontzettend precies te plaatsen. Nu had ik zijn set een paar jaar geleden al eens mogen beluisteren en toen was deze al heel erg goed. Inmiddels speelt Leo via de Mac en dat is gewoon heel erg goed. Ondertussen zijn de speakers ook netjes gespoten en dat ziet er nu wel heel erg mooi uit. Leo bedankt voor de gezellige avond, de mooie muziek en het materiaal. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 12 november 2011 Report Share Posted 12 november 2011 Hallo George, Gezellig was het inderdaad. Altijd leuker om met z'n tweeën te luisteren dan alleen. Ook wel handig als je nog een paar extra oren hebt om de laatste filteraanpassingen met elkaar te vergelijken. Vandaag ga ik alles definitief(???) inbouwen. Als tenminste tante post de Jantzen condensatoren aflevert. Dan maar inspelen en afblijven. Overigens speel ik wel met een Mac maar er zit nog wel een DAC tussen Mac en voorversterker. Die bepaalt natuurlijk voor een flink deel de eigenschappen die jij gehoord hebt. Zie je weer bij de AVMN Leo Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 12 november 2011 Report Share Posted 12 november 2011 Morgen even naar de Tentlabs demo in Nederhemert. Ben gek op kastelen en het schijnt goed weer te worden. Dan heb ik heb er wel zin in -het is voor mij niet naast de deur-. Ben wel nieuwsgierig naar de splinternieuwe producten: b-Amp, b-Speaker en b-Sub. De b-Dac ken ik wel en die is prima. Nog andere liefhebbers? Toegang -uiteraard- gratis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts