hansko Posted 12 november 2011 Report Share Posted 12 november 2011 Morgen even naar de Tentlabs demo in Nederhemert. Ben gek op kastelen en het schijnt goed weer te worden. Dan heb ik heb er wel zin in -het is voor mij niet naast de deur-. Ben wel nieuwsgierig naar de splinternieuwe producten: b-Amp, b-Speaker en b-Sub. De b-Dac ken ik wel en die is prima. Nog andere liefhebbers? Toegang -uiteraard- gratis. Is bij mij om de hoek. Ik stuur je een pm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 12 november 2011 Report Share Posted 12 november 2011 Heb na de campagne van Tubejack ook een Optonica setje op de kop getikt. Een SM 1515 en een ST 1515 uit 1979, gekocht van de eerste eigenaar. Potmeters zijn wat vies, maar verder helemaal niet verkeerd. Niet de top in detail, maar muziek maakt het zeker. Lekker dynamisch ook voor een Japans bakje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 november 2011 Report Share Posted 12 november 2011 vandaag de koppelcondensatoren verwijderd, die ik vorige week overbrugd had. das nog net iets beter na een week opwarmen .... dit is heel mooi. dit gaat verder richting muziek in plaats van weergave. als volgende de uitgangsspanning van de cd speler reduceren. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 12 november 2011 Report Share Posted 12 november 2011 Hallo, Vandaag is tante post geweest. Ze bracht een setje Jantzen superior Z condensatoren en zilver soldeer. Eergisteren had ik bij triple M al een paar russische teflon condensatoren gehaald. Vandaag heb ik alles gemonteerd. De Jantzens in de hoog filter sectie en de Russen parallel aan een grote 100 uF die voor het midden en het hoog zit. Verder het hele filter, dat nog steeds achter de speakers hing, op een paar plankjes gemonteerd en in de topkast ingebouwd. Fijn soldeer trouwens dat van Jantzen; vloeit lekker. Intussen heb ik er 1,5 uur luisteren op zitten. Rust: in het geluid en voorlopig ook in de modificatie drang. Voorlopig verder inspelen. Morgen maar eens een aantal uren laten draaien. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 13 november 2011 Report Share Posted 13 november 2011 vandaag de koppelcondensatoren verwijderd, die ik vorige week overbrugd had. das nog net iets beter vreemd. Een overbrugde -kortgesloten- capaciteit lijkt mij hetzelfde als geen capaciteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 13 november 2011 Report Share Posted 13 november 2011 Hier ben ik vandaag ook geweest. Samen met Hansko. Een review van iemand anders staat inmiddels op het web http://www.alpha-audio.nl/2011/11/tentlabs-show-in-kasteel-nederhemert Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 13 november 2011 Report Share Posted 13 november 2011 In ieder geval een geweldige locatie. Ben benieuwd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 november 2011 Report Share Posted 13 november 2011 Hier ben ik vandaag ook geweest. Samen met Hansko. Een review van iemand anders staat inmiddels op het web http://www.alpha-aud...eel-nederhemert He leuk, dank je, maar wat vonden jullie er zelf van? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 november 2011 Report Share Posted 14 november 2011 Hallo, Vandaag is tante post geweest. Ze bracht een setje Jantzen superior Z condensatoren en zilver soldeer. Eergisteren had ik bij triple M al een paar russische teflon condensatoren gehaald. Vandaag heb ik alles gemonteerd. De Jantzens in de hoog filter sectie en de Russen parallel aan een grote 100 uF die voor het midden en het hoog zit. Verder het hele filter, dat nog steeds achter de speakers hing, op een paar plankjes gemonteerd en in de topkast ingebouwd. Fijn soldeer trouwens dat van Jantzen; vloeit lekker. Intussen heb ik er 1,5 uur luisteren op zitten. Rust: in het geluid en voorlopig ook in de modificatie drang. Voorlopig verder inspelen. Morgen maar eens een aantal uren laten draaien. Groet, Leobus Dat is goed nieuws Leo. En het klonk van de week als zo goed. Wel lekker dat de modificatie drang nu even weg is. Kan je mooi van de muziek genieten. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 14 november 2011 Report Share Posted 14 november 2011 He leuk, dank je, maar wat vonden jullie er zelf van? Niet eenvoudig om een oordeel te geven over de set die daar speelde. In ieder geval was de ambiance fantastisch. Prachtig kasteeltje, mooi aangeklede zalen en een uitstekende catering. Goodtube haalde me rond 13.00 uur op na eerst nog even naar mijn set te hebben geluisterd. Dan even later naar een ander set luisteren met onbekende muziek is lastig vergelijken. Het was een grote ruimte met stenen wanden en een zwevende houten vloer. Er speelde een set van Tentlabs (loopwerk, dac en versterker) met twee prototypes 'bookshelf" speakertjes met per kanaal een subwoofer. Deze kleine speakers beoordelen is dus al lastig, omdat de subwoofers een behoorlijk laag produceerden. Teveel naar mijn smaak en dat kwam vooral door de houten zwevende vloer volgens de ontwerper van de speaker. Ik heb eigenlijk een speaker set aangevuld met subwoofers nog nooit echt naar tevredenheid horen spelen. Wat mij opviel was het mooie natuurlijke klankbeeld vooral met kleinere combo's, kamermuziek. met het grote werk vond ik het teveel aan laag wat gaan opvallen/irriteren en vond ik het geheel niet homogeen klinken. Ik miste diepte in en breedte van het geluidsbeeld, het geluid kwam echt uit de speakers. Staande achter in de zaal klonk het weer beter. De kleine speakers zouden een richtprijs gaan krijgen van rond de 4000 euro (zonder subwoofers) en dat lijkt me toch geen kansrijk aanbod. Het Tentlabs assortiment is beter geprijsd, vooral de Dac en de versterker zijn beter betaalbaar. Speakers van rond de 2500 euro per paar zouden beter in lijn liggen met het assortiment. Samenvattend: een prima middag in een sfeervolle omgeving met een prima spelende set vooral met kleinschalige muziek met minpuntjes wellicht veroorzaakt door de lastige akoestiek. Patrick bedankt voor de gezellige middag en het rijden. Blij dat je met die mist weer goed bent aangekomen in het verre noorden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 14 november 2011 Report Share Posted 14 november 2011 Ligt het hoge noorden maar 2 uur bij jou vandaan ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 14 november 2011 Report Share Posted 14 november 2011 Ligt het hoge noorden maar 2 uur bij jou vandaan ? Hoezo hoog? Het is gewoon ver. Zeker als wij er naar toe moeten rijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 14 november 2011 Report Share Posted 14 november 2011 Het echt Hooge Noorden in NL ligt nog een uurtje verder, vanuit de rest bekeken. En het valt allemaal reuze mee. Vanuit uiterste puntje NL rij ik wekelijks wel een keer in een uurtje of 2 naar Amsterdam. Laatst Amsterdam - Vlaardingen gereden, wat een stuk korter is maar ik deed er langer dan 2 uur over. Da's toch minder leuk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 november 2011 Report Share Posted 14 november 2011 Hansko bedankt voor je review en wat vond jij ervan Patrick ? B.v. vergeleken met de set's van de laatste Heardag? Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 14 november 2011 Report Share Posted 14 november 2011 Goodtube heeft geen oordeel, helaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 15 november 2011 Report Share Posted 15 november 2011 Goodtube heeft geen oordeel, helaas. Ben het eigenlijk wel met je eens, iets beoordelen vergt een andere aanpak. Je eigen bekende muziek, langer luisteren en omdat de akoestiek volgens mij 60% van de kwaliteit van de weergave bepaalt zou je in staat moeten zijn daar bij je oordeel rekening mee te houden. En dat kan eigenlijk niet denk ik. Omdat in deze set de subwoofers een belangrijke vrij dominante invloed hadden op het geluidsbeeld waren de andere onderdelen niet te beoordelen. De demonstrateur had bijvoorbeeld tijdens de sessie deze subwoofers kunnen weglaten om de kleine speakers alleen te laten horen. Dat geldt ook voor de dac, Hoe zou het klinken als de complete cd speler het werk doet zonder een aparte dac. Dat zijn allemaal zaken die je thuis in alle rust wel doet en waar een opzet als hier waarschijnlijk niet geschikt voor is. Dan moet je met afgebakende luistersessies werken en heel programmaatje draaien. Zit ook niet iedereen op te wachten en zal zijn doel voorbij schieten. Neem mijn recensie ook maar met een korreltje zout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 november 2011 Report Share Posted 15 november 2011 Hoe zou het klinken als de complete cd speler het werk doet zonder een aparte dac. Dat heb ik al eens mogen beluisteren en toen viel de B dac een beetje door de mand wat mij betreft. Ik kan me dus voor stellen dat hij deze vergelijking niet graag laat horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 15 november 2011 Report Share Posted 15 november 2011 Dat is goed nieuws Leo. En het klonk van de week als zo goed. Wel lekker dat de modificatie drang nu even weg is. Kan je mooi van de muziek genieten. Groetjes George Hallo, Gisteravond een mindere audio ervaring. Zat ik zondag nog te genieten van mijn set met de nieuwe caps in de filters, was het gisteren helemaal niks. Een rauw geluid en scherp als een scheermes. Zit ik nu naar het inspelen van (Teflon) caps te luisteren of heeft het met mijn gemoedsstemming te maken? Kortom: Viel gisteren de audiofiel door de mand of viel de audio door de mand? De tijd zal het leren. Voorlopig maar niet te snel gaan reageren, lijkt mij. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 15 november 2011 Report Share Posted 15 november 2011 Hallo, Gisteravond een mindere audio ervaring. Zat ik zondag nog te genieten van mijn set met de nieuwe caps in de filters, was het gisteren helemaal niks. Een rauw geluid en scherp als een scheermes. Zit ik nu naar het inspelen van (Teflon) caps te luisteren of heeft het met mijn gemoedsstemming te maken? Kortom: Viel gisteren de audiofiel door de mand of viel de audio door de mand? De tijd zal het leren. Voorlopig maar niet te snel gaan reageren, lijkt mij. Groet, Leobus Je geeft aan in een eerdere post dat er een 100uF voor de midden/hoog sectie zit. Dat is wel een heel laag kantelpunt. Zou het kunnen zijn dat die 100uF als een dc beveiliging wordt gebruikt? Misschien even het hele filter schema posten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 15 november 2011 Report Share Posted 15 november 2011 Dat heb ik al eens mogen beluisteren en toen viel de B dac een beetje door de mand wat mij betreft. Ik kan me dus voor stellen dat hij deze vergelijking niet graag laat horen. Ik laat me niet uit de tent lokken Kappa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 15 november 2011 Report Share Posted 15 november 2011 @Leobus Nieuwe componenten doen het de eerste minuten verrassend goed, daarna wordt het minder en begint het inspelen. Zou dus daarmee te maken kunnen hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 november 2011 Report Share Posted 15 november 2011 geheel eens, rustig afwachten. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 november 2011 Report Share Posted 15 november 2011 Ik laat me niet uit de tent lokken Kappa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 november 2011 Report Share Posted 15 november 2011 Hallo, Gisteravond een mindere audio ervaring. Zat ik zondag nog te genieten van mijn set met de nieuwe caps in de filters, was het gisteren helemaal niks. Een rauw geluid en scherp als een scheermes. Zit ik nu naar het inspelen van (Teflon) caps te luisteren of heeft het met mijn gemoedsstemming te maken? Kortom: Viel gisteren de audiofiel door de mand of viel de audio door de mand? De tijd zal het leren. Voorlopig maar niet te snel gaan reageren, lijkt mij. Groet, Leobus Oei Jammer ik hoop dat dit inspeel perikelen zijn en dat het wel weer goed gaat komen. Maar even een paar dagen continu aan laten staan en de boel goed inspelen. Ik geloof namelijk niet dat de audiofiel door de mand is gevallen die heeft namelijk een paar hele goede oren aan zijn hoofd. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 15 november 2011 Report Share Posted 15 november 2011 Je geeft aan in een eerdere post dat er een 100uF voor de midden/hoog sectie zit. Dat is wel een heel laag kantelpunt. Zou het kunnen zijn dat die 100uF als een dc beveiliging wordt gebruikt? Misschien even het hele filter schema posten. Hallo, Ik geloof dat hier een misverstandje bestaat. De 100 uF is niet de scheiding tussen hoog een mid, maar de scheiding tussen laag en mid. Het is alleen zo dat het signaal van de tweeter er ook door gaat. Er staat trouwens ook nog een weerstand van 18 ohm parallel over deze condensator. De mid speaker heeft voor de baffle step correctie een spoel van 1 mH in serie met daar overheen een weerstand van 18 ohm met in serie een spoeltje van 0,27 mH. Het hoog heeft een 3e orde filter dat op ca 5000 Hz filtert met wat eigenaardige waarden: C1= 3,0. C2= 5,7 uF en het spoeltje is 0,1 mH. Oh ja, het laag wordt afgekapt met een spoel van 3 mH. Het laag staat uit fase met de rest. Laag: 8 ohm Mid: 8 ohm. Hoog: 4 ohm Allemaal wel een beetje vreemd, maar het lijkt erg veel op het orgineel van de Verity Parsifal. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts