henk93 Posted 12 februari 2012 Report Share Posted 12 februari 2012 Ik heb met mijn Audio Research, voordat ik mijn huidige luidsprekers had aangeschaft, nog gedraaid op Thiel CS-2.3. Ik moet zeggen, dat dat meer dan behoorlijk muziek maakte. Hoog en mid perfect, aangevuld met een diep en strak laag. Zelfs mooier dan met m'n vorige versterker (ASR Emitter 1 plus). En dat voor een versterker met "slechts" 50 Watt per kanaal. En ook op m'n huidige luidsprekers gaat het meer dan goed met strak en behoorlijk diep laag (voor een monitor dan). Frank. Blijf dan maar lekker verder dromen wat betreft het aan sturen van een setjeThiel Luidsprekers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 12 februari 2012 Report Share Posted 12 februari 2012 Blijf dan maar lekker verder dromen wat betreft het aan sturen van een setjeThiel Luidsprekers Ging op de CS2.3 meer dan goed (zelfs op behoorlijk volume). Believe it or not........... Heb zelf bijna 8 jaar met Thiels gedraaid nl. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 februari 2012 Report Share Posted 12 februari 2012 Beste Spido, ik ben juist uiterst gelukkig de laatste tijd. dank zij allemaal dingen die niet bestaan. is dat nou niet mooi ? Maar toch dank voor het meedenken. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 februari 2012 Report Share Posted 12 februari 2012 Vind het een beetje "zweverig" Rob. Ben je lijm aan het snuiven of zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 februari 2012 Report Share Posted 12 februari 2012 nee het klinkt hier tegenwoordig zelfs zonder lijm prachtig. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 22 februari 2012 Report Share Posted 22 februari 2012 Beste Robx, Als Spido naar muziek luistert, is hij heel gelukkig met de muziek. En als Spido meet, dan is hij heel gelukkig met de resultaten. Spido hoeft gelukkig nooit een CD af te zetten omdat die scherper klinkt dan gisteravond. Spido gelóóft niet in onmeetbaar en dus ook onweetbaar "betere" zekeringetjes. En dus ook niet in onmeetbare en dus onweetbare "verbeteringetjes" als gevolg van onmeetbaar en dus ook onweetbaar "betere" zekeringetjes. Goede kabels, goede zekeringetjes, goede condensatoren e.d. kunnen an sich geen schuld hebben aan een teleurstellend akoestisch resultaat. Wie goede onderdelen daarvan de schuld geeft, bedriegt zichzelf. Maar Spido weet het: zijn vermaan is gericht aan dovemansoren. Tweak dus maar door. Of tweak juist niét door. Het maakt niet uit: het resultaat zal je uiteindelijk tòch teleurstellen. Als ik een "cost no object" installatie zou moeten samenstellen, zou ik voor je-weet-maar-nooit ook kiezen voor vergulde zekeringen etc. Maar voor de rest: zo'n super kabel of zekering zie ik als de Ferrari wielen onder een Ford Fiesta. Het zal in het gunstigste geval iets fijner rijden. Maar wat is het nut...Het resultaat zal je uiteindelijk toch teleurstellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 februari 2012 Report Share Posted 22 februari 2012 je weet wat Clint Eastwood zei over meningen he ... (nee ik ga het niet voorzeggen) groet ps ... wat constructiever: ik wil je het effect van een cumulatie van vaak betwijfelde dingen wel eens demonstreren? tot nog toe was er niemand die de duidelijke effecten niet hoorde, zelfs enkele van de meest sceptische personen van het forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 februari 2012 Report Share Posted 24 februari 2012 vroeger dacht ik dat Arrow Jazz FM plat klonk. nu niet meer, het lag aan mijn boeltje. mooi. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 februari 2012 Report Share Posted 25 februari 2012 vandaag de enige (resterende) zekering in de SA11 (die op de print gesoldeerd is en alleen met uitsolderen te vervangen is) vervangen door een nette zekeringhouder met een AHP zekeringetje er in (ja daar geloof ik in). kon gelukkig met wegnemen van een zijwand makkelijk onder het voedings-deel komen. eerste indruk: het gevoel dat de speler in het hoog af-valt vergeleken met de tuner (die +/- 0,5db tot 15 khz gaat ...) is verdwenen. nu rustig wachten. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 februari 2012 Author Report Share Posted 25 februari 2012 Vanmiddag weer bij Bogers audio geweest. Een erg leuke demo. Nu met Harbeth speakers. Niet echt mijn ding, maar toch wel leuk. Er stonden nu drie sets opgesteld. Een voor de grotere Harbets in de lengte van de ruimte, een met de kleintjes over dwars en een set mat Wilson Benesch monitoren. Voor mij klonk de laatste set het best. Dan de kleine Harbets... ongeloofelijk voor zo'n klein kastje. En als laatste de twee grote monitoren. De grootste hebben we overigens gehoord op de buizenversterker maar ook op een transistor. Voor mij klonk de buizencombinatie het best. Maar in het laag "won" de transistor versterker. Iemand merkte op, dat het geluid wat "ouderwets" klonk, en dat was misschien ook wel zo. De Wilson Benesch monitortjes klonken enorm krachtig en dynamisch op de Marsch eindtrap en AR voorversterker. Als bron werd daar de Audio Analoque CD speler gebruikt. Ik vind het een geweldige prestatie van de mensen van Bogers. Drie zulke prachtige sets op te bouwen. Elk met een ander karakter, maar toch allemaal heel hoogwaardig. Geen scherpte, geen geboem en ook geen gesis. Vakmensen..!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 februari 2012 Report Share Posted 26 februari 2012 (...) Drie zulke prachtige sets op te bouwen. Elk met een ander karakter (...) High fidelity apparatuur behoort geen eigen karakter te hebben. Hoe minder eigen karakter, hoe meer high fidelity. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 februari 2012 Author Report Share Posted 26 februari 2012 High fidelity apparatuur behoort geen eigen karakter te hebben. Hoe minder eigen karakter, hoe meer high fidelity. Helemaal mee eens, de Wilson Benesch set had het meest van een karakterloze set. Maar die kwam weer wat in het laag te kort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 februari 2012 Report Share Posted 26 februari 2012 Kan een set ook het karakter hebben van een karakterloze set? Horen speakers niet te klinken? Woordspelletjes, meer niet. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 februari 2012 Report Share Posted 26 februari 2012 Vandaag eindelijk de tijd genomen om de arm van de Thorens over te zetten op de As Impact. De arm staat er net op en heb pas 1 plaatje gedraaid maar dat klinkt wel weer erg goed. Het laag is er op vooruit gegaan en de instrumenten lijken beter te volgen. Het ziet er nu zo uit bij mij. Kan slechter Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 februari 2012 Report Share Posted 26 februari 2012 Mooi hoor, George. Nee, schitterend! Beetje veel eh... karakter toch M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 februari 2012 Report Share Posted 26 februari 2012 Die foto kan zo in een AS folder. Mooi hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 februari 2012 Report Share Posted 26 februari 2012 Bedankt. Ik heb er ook goed schik mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 maart 2012 Report Share Posted 3 maart 2012 Ik vertelde even terug van het effect toen de AHP zekering in de eindversterker kaduuk ging en ik die verving door een gewone zekering. vanochtend heb ik een Hifituning zekering (supreme) in de eindversterker gedaan. ik wil 'm nu al niet meer missen, van harte aanbevolen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 maart 2012 Report Share Posted 3 maart 2012 Ik heb al een paar weken een heel lief klein Onkyo tunertje een T422 aangesloten staan op mijn Onkyo A-809 versterker. Dat ding zit net als de versterker erg goed in elkaar. Er is slechts één condensator in de uitgang en daar heb ik mooie verliesarme elco's in gezet. En bij de voeding van de stereo-decoder een audiofiele en zeer duurzame. WDR4 klinkt ongelofelijk goed, naast CD's zetten ze af en toe volgens mij ook een plaat op en dan hoor je soms iets groefruis. Ik kan WDR4 ook via mijn Logitech squeeze box luisteren. Wat is dat "behelpen" zeg 128Kbit MP3 Het is één van de redenen waarom ik mijn analoge UPC aansluiting hou. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 maart 2012 Report Share Posted 3 maart 2012 ja ze draaien zeker ook platen. mooi he, heb wdr4 ook aan nu. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 maart 2012 Report Share Posted 4 maart 2012 Ik vertelde even terug van het effect toen de AHP zekering in de eindversterker kaduuk ging en ik die verving door een gewone zekering. vanochtend heb ik een Hifituning zekering (supreme) in de eindversterker gedaan. ik wil 'm nu al niet meer missen, van harte aanbevolen. groet Had je nog wat extra's gedaan voor die 'gewone' zekering? Een beetje TS of liever OS erop, of liever erin (maar dat kan niet helaas)? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 maart 2012 Report Share Posted 4 maart 2012 nee alleen Silclear erop (vettig prutje). zit ook op de nieuwe. Zal ik eens zo'n zekering meenemen? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 maart 2012 Report Share Posted 4 maart 2012 nee alleen Silclear erop (vettig prutje). zit ook op de nieuwe. Zal ik eens zo'n zekering meenemen? groet Jaa, dacht ik meteen. Maar dan moet ik verdorie wéér achter die set kruipen, alles loshalen, versterker open, en zo voort. Of nee, de Olive heeft ook een zekering. daar zou het gemakkelijker even in kunnen. Lijkt me gezellig ook, als je weer eens komt buurten. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 maart 2012 Report Share Posted 4 maart 2012 eerst in de Olive dan, werkt ook prima versus een standaardzekering. ik kijk ff in de agenda, idd gezellig. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 maart 2012 Author Report Share Posted 4 maart 2012 Het echt audiofiele deel van m'n dag vandaag was erg kort. Ongeveer 15 minuten, niet meer. We hadden een oud collega op bezoek. Hij wou m'n set wel eens zien en horen. Vroeger stond het spul in de huiskamer en kende hij het wel, op m'n luisterzolder was hij echter nog niet geweest. Deze man is al erg lang met live muziek bezig en zijn oordeel snijdt voor mij hout. Enkele van z'n opmerkingen: Ik kan de instrumenten en muziek hier beter horen, dan ik dat ooit live deed. Ik hoor hier werkelijk alles wat er in de muziek zit. Daar hecht ik dus meer waarde aan dan mensen die audiofiele kreten gebruiken om het geluid te omschrijven. :biggrin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts