Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Zolang er geen "deskundigen" aan hebben zitten schroeven (om andere defecten/afregelingen te verdoezelen) heeft zo'n ding quasi het eeuwige leven.

Als je er niet uitkomt kom je maar eens hierheen, ik heb nog wel wat "foefjes" voor deze spelers. ;)

Dat is mooi KT88, ik kom zeker langs :)

Nee hoor, terecht niet gemeld. Hans bederft de markt met zijn goedkope DHZ-kabeltjes, waar moet het heen met de branche als iedereen maar aan het twisten slaat? Overal waar Hans een kabeltje ziet, gaan zijn ogen het twisten, alsof daarvan alle heil te verwachten is. En als er nou nog een behoorlijke technische verklaring bij zat, waar alle kabelfabrikanten toch ook hun best voor doen, dan zou het nog te billijken zijn. Maar nee, puur op het gehoor zou het allemaal beter klinken! En nou ook al digitale kabels!

T'is toch erg, doodziek word ik er van.

Pruttel pruttel.

:D

M ^_^ rc

Nee hoor, terecht niet gemeld. Hans bederft de markt met zijn goedkope DHZ-kabeltjes, waar moet het heen met de branche als iedereen maar aan het twisten slaat? Overal waar Hans een kabeltje ziet, gaan zijn ogen het twisten, alsof daarvan alle heil te verwachten is. En als er nou nog een behoorlijke technische verklaring bij zat, waar alle kabelfabrikanten toch ook hun best voor doen, dan zou het nog te billijken zijn. Maar nee, puur op het gehoor zou het allemaal beter klinken! En nou ook al digitale kabels!

T'is toch erg, doodziek wordt ik er van.

Pruttel pruttel.

M ^_^ rc

:)

Ja, op het gehoor beter, stel je voor!

Dat kan toch helemaal niet. Dat moet er gewoon alleen maar tussen zitten...

Nee hoor, terecht niet gemeld. Hans bederft de markt met zijn goedkope DHZ-kabeltjes, waar moet het heen met de branche als iedereen maar aan het twisten slaat? Pruttel pruttel.

M ^_^ rc

De markt... ?? voor mijn hobbykabeltjes..?? die bestaat alleen uit wat bekenden. Voor een Array kabel moet je bij Array zijn.

Dat lijkt me toch logisch. Wat Array maakt is nep, wat jij maakt The real stuff. Maar desnoods draai je het om. De vraag is, of je die weleens met elkaar vergeleken hebt.

M :ph34r: rc

Dat lijkt me toch logisch. Wat Array maakt is nep, wat jij maakt The real stuff. Maar desnoods draai je het om. De vraag is, of je die weleens met elkaar vergeleken hebt.

Array maakt kabels volgens mijn recept. Ze zijn alleen wat verder gegaan in materiaalkeuze en constructie.

Vandaar mijn vraag... de mijne zijn de orginele en Array heeft ze verbetert,

Array maakt kabels volgens mijn recept. Ze zijn alleen wat verder gegaan in materiaalkeuze en constructie.

Vandaar mijn vraag... de mijne zijn de orginele en Array heeft ze verbetert,

En wat Mumsoft bedoelt is hetzelfde. Maar heb je ze al eens 1 op 1 naast elkaar gehoord? En wat is dan de ervaring ?

Ik die alleen het al uit nieuwsgierigheid al zou willen weten. Jij toch ook, neem ik aan.

Als er verschil hoorbaar zou zijn, voor Hans, hoe miniem ook, wellicht...

en dat verschil valt nadelig uit, voor Hans, hoe miniem ook, wellicht...

zou dat dan misschien toch nog kunnen komen doordat de luidsprekers tòch nog niet helemaal op de juiste plaats staan?

Of doordat er x gram te veel of te weinig steenwol in de akoestische resonantiedempingsblokken zit?

Of zo?

Men wéét 't niet... men wéét 't niet! :blink:

(Hans kan het gelukkig altijd nog aan zijn broer vragen! :P )

En wat Mumsoft bedoelt is hetzelfde. Maar heb je ze al eens 1 op 1 naast elkaar gehoord? En wat is dan de ervaring ?

Ik die alleen het al uit nieuwsgierigheid al zou willen weten. Jij toch ook, neem ik aan.

Sterker nog, Ik heb een aantal interlinks niet meer volgens het gevlcohten principe. De interlinks tussen voor en eind zijn 5,5 m lang en van getwist draad. M'n draaitafel hangt ook aan zulke draadjes. Alhoewel het laatste vooral luiheid is. Ik moet nog eens 'n keer gevlochten draad maken.

En hoe zich dit houdt t.o.v. Array kabels...?? maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Ik ben erg tevreden met wat ik nu hoor.

Dat is toch niet ook het recept van de Array breiseltjes...?

Tussen de phonotrap en voortrap en CD speler en voortrap wél.

Voor de lange interlinks heb ik de getwistte draden genomen vanwege de capaciteit van zo'n lange kabel wanneer ik die zou vlechten.

Toch gek dat Array iets in productie neemt op grond van een recept van een particulier, dat notabene verbetert, maar niet de moeite neemt het resultaat eens langs het origineel te houden.

Toch gek dat Array iets in productie neemt op grond van een recept van een particulier, dat notabene verbetert, maar niet de moeite neemt het resultaat eens langs het origineel te houden.

De eerste kabels van Array waren exact gelijk aan mijn kabels. Alleen de afwerking was anders.

Nu gaan ze wat verder met zilverdraad en extra fijne vlechting.

Het vergelijken met de "oude" kabels is dus simpel.

Ik ben daar alleen niet bij geweest.

(...) Het vergelijken met de "oude" kabels is dus simpel.

Ik ben daar alleen niet bij geweest. (...)

Kijk, dat is nu het nadeel dat je hebt wanneer je een echte, bestaande, en dus lichamelijke persoon bent!

Spido is daar natuurlijk wèl bij geweest, en hij kan je er van àlles over vertellen... ;)

Beste Spido,

De Onkyo set ziet er bij mijn zo uit

onkyo.jpg

De reus en dwerg zeg maar. Het aardige is dat je élk Onkyo apparaat dat een R1 embleem heeft met elkaar kunt combineren.

Dat hele kleine tunertje is type T-422 en die is àlleen klein van formaat :) WDR4 klinkt hier :wub: op. Ik heb er nauwelijks iets

aan gedaan.

@rbh leuk :) Tja ik ken maar een paar echt goede digitale tuners. Gewoon even een lijstje maken kun je vaak zo van het internet

afhalen of kijk hier als je met eigen antenne luistert. Alle frequenties + alle radio programma's

http://www.oorboekje...frequenties.php

Nieuwe Onkyo

http://www.desktop-a...ted-with-a-dac/

Guest tubejack

Mooi strak design Duck :)

A-9070__B__Front_N9999x9999.png.jpg

De nieuwe Onkyo' s zullen nog steeds een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.

Maar wat ik zo mooi vind aan b.v. de A-809

Fraaie phonotrap, met dual fet input en ruisarme opamp in het riaa gedeelte en eigen slimme voeding.

Lijntrap dual fet met stroombronnen. Geheel DC gekoppeld dus van pickup element tot uitgang

geen koppelcondensatoren. Daar komt bij dat fet's dezelfde karakteristieken kennen als een buis

zeer lineair en ik denk dat fet's ook v.n.l. 2e harmonische kennen en dàt klinkt heel natuurlijk net

als een triode buis.

Het zal niet voor niets zijn, dat ook top merken zoals Array fet' s gaan gebruiken, net als een triode buis

heb je dan geen of minder last van memory distortion.

Maar ik denk dat een buis op dàt punt onverslaanbaar is, niet voor niets vonden sommige op de laatste

Hear dag mijn van der Veen buizen voor en eind net even vloeiender en natuurlijker klinken.

Een transistor geeft echter een preciezer beeld. Het is maar net wat je mooi vind of waarvan je

denkt dat dat het dichts bij de werkelijkheid komt. Eigenlijk wil je alle voordelen.

Maar als je weinig geld hebt, is deze Onkyo denk ik onverslaanbaar. Die nieuwe hebben dacht ik

Wima koppelcondensatoren, ook goed. :)

Groet,

Jack

Guest tubejack

Het is vandaag gelukt om de eigen ruis van een toch al goede tuner met zeker 10dB te verlagen.

Dankzij AD-797 opamps. Nu zijn dat geen makkelijke componenten, maar in een

Rotel RT-990bx gaat het prima. Ik ben blij :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...