S@m Posted 10 april 2012 Report Share Posted 10 april 2012 Helder Carl.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 april 2012 Report Share Posted 10 april 2012 Dat kabeltje bestaat ook niet Geweldig knap van je. Alle interlinks getest. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 april 2012 Report Share Posted 10 april 2012 Het spijt me voor je Hans, maar ik heb een betere. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 april 2012 Report Share Posted 10 april 2012 Een "betere" wat Mumsoft? Kabel? Nee hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 april 2012 Report Share Posted 10 april 2012 Ja hoor. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 april 2012 Report Share Posted 11 april 2012 Ja hoor. M rc Beste Mumsodft, Kun je dat bewijzen? Aantonen? Aanvaardbaar maken, tenminste? 't Mag in signaal/ruis-verhouding, lineariteit, vervorming (div. soorten!)... wat je maar wilt (of kunt). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 april 2012 Report Share Posted 11 april 2012 Beste Spido, mag het ook op het gehoor? Zo ging het bij Carl ook. Reagerend op die bevindingen vroeg ook niemand: heb je dat geméten? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 11 april 2012 Report Share Posted 11 april 2012 Mumsoft, heb je al eens je koolstof il vergeleken met een Heavens Gate Audio il? De HGA haalt (ook) de eventuele scherpe kantjes van de weergave af en lijkt daarmee het middengebied te benadrukken waardoor de beleving zeer aangenaam en structuur informatief overkomt. HGA is overigens -net als de kabels van Hans- op een speciale manier gevlochten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 11 april 2012 Report Share Posted 11 april 2012 Mumsoft, heb je al eens je koolstof il vergeleken met een Heavens Gate Audio il? De HGA haalt (ook) de eventuele scherpe kantjes van de weergave af en lijkt daarmee het middengebied te benadrukken waardoor de beleving zeer aangenaam en structuur informatief overkomt. HGA is overigens -net als de kabels van Hans- op een speciale manier gevlochten. Wat een prijzen voor die HGA kabels! Als ze 10 - 100 keer zo goedkoop zouden zijn had ik ze wat serieuzer genomen. Geldkloppers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 april 2012 Report Share Posted 11 april 2012 S@m, ik heb verdomd weinig vergeleken in mijn leven, tenminste afgezet tegen de gemiddelde audiofiel. Maar 4 jaar rondwaren op internet met zijn diverse fora heeft mij toch wat inzicht gegeven. Voor kabels, of het nu interlinks zijn of stroom- dan wel luidsprekerkabels, geldt m.i. dat ze aan de juiste electrische specificaties moeten voldoen (dat doet 99% van de kabels), en geen slechte invloed hebben op, of iets goeds doen voor de structuurinformatie (en dat doen er maar heel weinig). Dat doen mijn interlinkjes beter dan de HvL-kabel, durf ik te wedden. Maar voor de rest? Ik heb er weinig vertrouwen in. Ik zal echter nooit zeggen dat mijn kabels de beste zijn. Dus als Carl nog eens langskomt, dan wil ik best die HvL-kabel vergelijken, en als jij langskomt die HGA-kabel, en dan hebben we weer eens een audiofiel dagje. Het begint hier alweer behoorlijk off-topic te gaan. Sorry. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 april 2012 Report Share Posted 11 april 2012 Wat een prijzen voor die HGA kabels! ls ze 10 - 100 keer zo goedkoop zouden zijn had ik ze wat serieuzer genomen. Geldkloppers. Heavens Gate ..... de poort naar de audiofiele hemel Wat jammer, dat ik dat niet verzonnen heb Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 april 2012 Report Share Posted 11 april 2012 T'is wel de poort naar de hemel, maar dan ben je er nog niet! Ik heb de sluipweg genomen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 april 2012 Report Share Posted 11 april 2012 Heeft ze zélf geen hobby's Dumpen Carl Ik heb zo'n vrouw waarvan iedereen zegt "wat heb jij een leuke vrouw, nooit gedacht bij jou". Verder is ze vrij liberaal voor wat betreft audio. Het detectives lezen neem ik maar op de koop toe Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 april 2012 Report Share Posted 11 april 2012 Ik heb even nagevraagd wat zijn van mijn "hobby's" vind. Zij "het hele huis staat van boven naar beneden vol" met je werk Geloof niet dat ze het erg vind Ik heb vandaag een heel handig apparaatje gekocht waarmee je de kwaliteit van elco's door kunt meten. Ook audiofiele Rubycon Blackgate. Wat meten die dingen die ik hier heb, goed zeg Jammer dat ze niet meer gemaakt worden Gelukkig zijn er betaalbare alternatieven met een langere levensduur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 11 april 2012 Report Share Posted 11 april 2012 Ik heb vandaag een heel handig apparaatje gekocht waarmee je de kwaliteit van elco's door kunt meten. Heb je daar wat meer info over? Lijkt me superhandig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 april 2012 Report Share Posted 11 april 2012 Ja natuurlijk Paul http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=463204 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 april 2012 Report Share Posted 11 april 2012 bij de weg: ik heb nog wat van die Black Gates in voorraad, de rode versies non-polair. dus wie ze zoekt ... vraag maar raak. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 april 2012 Report Share Posted 11 april 2012 vandaag heeft mijn reparateur/modificateur 2 filmcondensatoren bijgeplaatst in de voeding van voorversterker. flinke blauwe doosjes 20uF. geen merkaanduiding en hij wil niet zeggen wat het is, wonderolie volgens hem en zoals jullie weten ben ik wel in voor een experiment. het eerste half uur was het geweldig. en toen trad het inspelen in. wordt vervolgd. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 april 2012 Report Share Posted 12 april 2012 Vandaag een bijzondere audiofiele dag. Ik heb de modificatie (mod2) in lijntrap van mijn buizenpreamp deels terug gedraaid en vervangen door échte SRPP. Kan weer een groot aantal ECC82 en familie buizen zoals de 6211, 6189,5814 etc gebruiken. De vervorming van de originele schakeling is gehalveerd naar 0,24% Is met een ECC99 iets van 0,05% maar dat vind ik zo saai en de versterker wordt veel te warm naar mijn zin ,,, Nu kan ik wel 10 verschillende ECC82achtige er zo inprikken en ze klinken allemaal nét even anders (lees vervormen allemaal net even anders) Het aardige is dat ik het ook kan meten en aan de hand van de even en oneven harmonischen ongeveer een idee heb hoe iets klinkt zonder eerst te luisteren! Tip die EH buisjes zijn goed en goedkoop (goldpin doe ik niet aan) Morgen ga ik weer mijn buizenset in de woonkamer neerzetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 april 2012 Report Share Posted 13 april 2012 Zo hee. Wat gaat daar dan voor wijken? M rc (die eigenlijk niet zo goed meer weet wat Jack in het rek heeft staan ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 april 2012 Report Share Posted 13 april 2012 Zo hee. Wat gaat daar dan voor wijken? M rc (die eigenlijk niet zo goed meer weet wat Jack in het rek heeft staan ) Ik gebruik in de woonkamer 3 verschillende sets Marc. Vintage, Transistoren of Buizen en dat wissel ik af en toe af. http://www.tubejack.nl/installatie.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 april 2012 Report Share Posted 13 april 2012 Aha, ok. Bedankt. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 april 2012 Report Share Posted 13 april 2012 Mijn audiofiele dag, buizenset weer in de woonkamer gezet. Het klinkt transparant net als mijn high-end transistoren set. Alleen vloeiender, stemmen zijn onovertroffen mooi. Het laag is snel, hoog sprankelt. Alleen de pin-point is minder de omhulling is echter veel groter. De laatste update in mijn MCML05 de lijntrap ECC82 in srpp is goed gelukt. Net als tin-folie condensatoren ter compensatie van de iets toegenomen vervorming t.o.v. een ECC99 in srpp. Je krijgt bijna nooit wat kado... De versterker wordt ook niet meer zo overdreven warm Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 april 2012 Report Share Posted 13 april 2012 Alleen de pin-point is minder de omhulling is echter veel groter. Dat lijkt me prima. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 april 2012 Author Report Share Posted 13 april 2012 Fasefouten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts