robx Posted 13 juni 2012 Report Share Posted 13 juni 2012 het luisterplezier blijft duidelijk. of het nou een euro waard is of niet, nuttig is het zeker. net of iemand de muziek verder tevoorschijn gepeuterd heeft. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 13 juni 2012 Report Share Posted 13 juni 2012 @Ivan10 zie : http://www.positive-...ein_speaker.htm Ja, dat had ik al gelezen en het niet begrepen. Je hebt twee tonnetjes met draden er aan en wat doe je er dan mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 juni 2012 Report Share Posted 13 juni 2012 in je luidsprekerterminals steken en luisteren of je het de moeite waard vindt. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 13 juni 2012 Report Share Posted 13 juni 2012 Voor de tweede keer binnen korte tijd wilde mijn Olive niet meer opstarten. De eerste keer was-ie de boot-flag kwijt van de systeempartitie, en zojuist waren er fouten in de applicatiepartitie. Beide keren kreeg ik alleen het startscherm te zien en gebeurde er verder niets. Beheers je zo'n apparaat niet, dan kun je beide keren naar de dealer ermee, die hopelijk de boel repareert zonder de muziek in het niets te laten oplossen, óf je grijpt terug naar een recoveryprocedure, die je geheid met een lege database achterlaat. Het terugzetten van een dikke halve terabyte kost me al gauw een dag. En al die tijd alleen maar platen draaien... Erg audiofiel zijn die reparaties niet, maar het snelle resultaat is dat zeker. M rc En die cd spelers blijven het maar doen hè... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 juni 2012 Report Share Posted 13 juni 2012 O ja? Als dat zo is worden ze denk ik weinig gebruikt, en hoe zou dát nou komen! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 13 juni 2012 Report Share Posted 13 juni 2012 Voor mij is Analoge masters nummer 1 en SACD speler op nummer 2 CD .wat is dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 juni 2012 Report Share Posted 13 juni 2012 cd ... http://www.positive-...mory_player.htm citaat: however, with the advent of the latest Memory Player, one can make a convincing argument that digital has moved substantially ahead of analog. To repeat, I said 'ahead'. I am comfortable defending that position. Long shunned by audio purists, I think it fair to say that digitally produced music, presented through The Memory Player, now surpasses analog vinyl as the high-end audio industry state of the art technology. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 juni 2012 Report Share Posted 13 juni 2012 CD? Dat lijkt meer op een Olive. Beetje duurder alleen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 juni 2012 Report Share Posted 13 juni 2012 ja het werkingsprincipe lijkt er op. alleen ... trekt de olive zo precies de info van de CD ? dit ding gaat door tot ie alle beetjes binnen heeft. intussen zit ik me heerlijk te verbazen over stomme dingen aan de speakers. blijf de WIFI wel horen trouwens. dus over en sluiten weer groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 13 juni 2012 Report Share Posted 13 juni 2012 Vertel eens Robx, hoor je de Wifi, hoe stel je dat vast? Is het een soort zoemgeluid, zoals een aarde die niet werkt? Lijkt me vervelend! Dank voor de uitleg over de tonnetjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 juni 2012 Report Share Posted 13 juni 2012 nee met Wifi aan is de boel (de muziek) plat, futloos. saai, suf, neuzelig. zonder wifi (centrale zender uit, pc wifi uit, telefoon de kamer uit en geen DECT hier) ben ik happy. mijn kinderen van 16 horen het verschil ook precies. groet ps .. zin om eens het verschil te horen tussen een boel onzin-dingen in de set en alles tegelijk er uit? het verschil is inmiddels schokkend. wees welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 juni 2012 Report Share Posted 13 juni 2012 ja het werkingsprincipe lijkt er op. alleen ... trekt de olive zo precies de info van de CD ? dit ding gaat door tot ie alle beetjes binnen heeft. Ja, en dat doet Exact Audio Copy (EAC) dus ook, en m.i. in 999 van de 1000 gevallen overbodig. Als er bitjes 'omvallen' ga je er tikken in horen. Ik hoor nooit tikken. Vervuilde en bekraste cd's kun je wellicht het beste met een strenge grabber aanpakken, maar anders volstaat een doorsnee ripper prima. In zeldzame gevallen laat de Olive een track ongelezen als het niet goed lukt, en meldt dat. Die Memory Player speelt de muziek af vanuit het geheugen, maar dat is niet per se beter dan van harde schijf 'rechtstreeks'. Het gaat nl om het materiaal van de bron; de harde schijf is superieur aan de cd wat dat aangaat, en van geheugen is dat nog te bepalen (al zal het best beter zijn). Ik schrijf 'rechtstreeks', want wat er hier van de harde schijf afkomt, gaat nog wel door het cache-geheugen; toen ik dát met de omringende electronica had behandeld, kwam er weer een heel ander geluid uit de Olive. Dus ik bedoel maar. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 juni 2012 Report Share Posted 13 juni 2012 uitgaande van beetje-correcte reproductie zou je ze een keer naast elkaar moeten horen. veel zal afhangen van alle omringende electronica (van fysieke constructie naar voeding van alle delen tot en met de analoge uitgangstrap). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juni 2012 Report Share Posted 13 juni 2012 Ik heb nu een moderne Rotel RT-1080 staan. Best mooi gebouwd, maar het haalt het niet bij het spul uit de jaren 90. Geen Black-Gates meer of andere audio condensatoren. Standaard spul van een vaag merk. Slappe voeding. Ondanks een zéér goede stereo-decoder een LA-3450 maar middelmatige prestaties.... Het lijkt wel een "management tuner" het geluid is ook fantasieloos... maar ja quanta costa Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 juni 2012 Report Share Posted 13 juni 2012 halverwege jaren tachtig .... dat was het mooiste spul qua tuners. erg he. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 juni 2012 Report Share Posted 14 juni 2012 halverwege jaren tachtig .... dat was het mooiste spul qua tuners. erg he. Ik vind van niet, vanaf begin jaren 70 was er al mooi spul, toen al niet goedkoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 juni 2012 Report Share Posted 14 juni 2012 uitgaande van beetje-correcte reproductie zou je ze een keer naast elkaar moeten horen. veel zal afhangen van alle omringende electronica (van fysieke constructie naar voeding van alle delen tot en met de analoge uitgangstrap). groet Zeker. En hoe meer electronica, hoe meer kans op een blokkade. Maar die recensie geeft wel hoop. Eigenlijk zou ik de ripjes van de Olive eens moeten vergelijken met die van bv EAC, maar daartoe ontbreekt mij de lust. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 14 juni 2012 Report Share Posted 14 juni 2012 Bij Jack geweest, muziek DVD-A gehoord en Blu-Ray, was allemaal mooi en muzikaal. Of te wel een zeer audiofiele en leerzame dag, want we zijn ook nog even de stad in geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 juni 2012 Report Share Posted 15 juni 2012 En dat met een Onkyo versterker Het was gezellig Ivan Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 juni 2012 Report Share Posted 18 juni 2012 ikke zondag aan de voorversterkerzijde de cinchpluggen vervangen van de interlink ev - vv. want er was telkens gedonder, in het linkerkanaal, en als ik die cinch bewoog was het weg. Neutrikjes profi erop. begint het gedoe na 3 uur spelen weer. zelfde plek. breuk printbaan of in de interlink dichtbij de plug denk ik dan. de gare op de print gesoldeerde cinchbusjes zijn al vervangen. leuk voor rainy days weer. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 juni 2012 Report Share Posted 18 juni 2012 Vervelend, Rob, en lastig te vinden. Ik had net zoiets. Fouten op de hard disk van de Olive verbeterd, start-ie weer. Maar de volgende dag: weer diezelfde fouten. Was alleen definitief te verhelpen door de partitie van backup te halen. M rc PS Gelukkig regent het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 18 juni 2012 Report Share Posted 18 juni 2012 Wat een gedoe met die harde schijven. Ik ben blij dat je een IT achtergrond hebt, Marc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 juni 2012 Report Share Posted 18 juni 2012 Da's inderdaad handig Ivan, anders werd het net zo duur als een analoge hobby M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 18 juni 2012 Report Share Posted 18 juni 2012 Een audio-hobby blijft in de bedragen lopen, analoog of digitaal. Al was het maar om de software Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 juni 2012 Report Share Posted 18 juni 2012 Ja Ivan, het was maar een grapje, en overdreven ook. Toen ik eindelijk muziek kreeg thuis (i.i.t. geluid) had ik om en nabij 1300 cd's, en nu vermoedelijk 2500. Omdat digitaal in mijn oren nu ook veel beter dan de plaat klinkt, is de LP-verzameling bevroren. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts