Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Ik ben aan het proefdraaien, met een opgeknapte Denon PMA-730.

Veel diepte, details en ruimte :wub:

Ik verwacht, dat de eigenaar uit zijn dak gaat.... -_-

denonpma730.jpg

Ik liep op straat en kwam dit gedicht van Gorter tegen. Natuurlijk moest ik meteen denken aan Blauw ik hou van jou 136.jpg

Dus speciaal voor Jack:

6278925E.jpg

M :ph34r: rc

Schijnbaar hebben een stapel van mijn platen geleden onder schuin staan tegen de kast. Ik zie een lichte bobbeling. Jammer, dat is me nooit zo overkomen met meerdere LP´s :( Tijdens het draaien van de muziek merk je het niet, maar het ziet er niet mooi uit. :unsure:

ik had ooit twee glasplaatjes om LP's uit de bocht te krijgen.

net de voorversterker van ingang tot het versterkende deel ge-hardwired. tis knap akelig nu het net aan staat. maar de muziek is lekker.

groet

Guest tubejack

Na maanden met plezier met transistors gespeeld te hebben, weer mijn VDV buizen voor en eind neergezet.

Wat een heerlijk vloeiend geluid :)

Na maanden met plezier met transistors gespeeld te hebben, weer mijn VDV buizen voor en eind neergezet.

Wat een heerlijk vloeiend geluid :)

Ik snap niet dat je steeds weer met die transistor versterkers speelt. Vloeiend is toch wat je wilt?

Guest tubejack

Ik snap niet dat je steeds weer met die transistor versterkers speelt. Vloeiend is toch wat je wilt?

Simpel Hans, ik heb verschillende klanten, dus verschillende referenties, in élke soort streef ik naar het beste.

Hier op volgend, het is verbluffend wat één interlink al voor verschil kan maken. Bij transistors gebruik ik

meestal die met carbon afscherming gewoon omdat die de harmonische meetbaar dempen en zo ook

de al gauw storende oneven harmonische die het geluid een beetje "hard" karakter geven.

Dus ik had vanmiddag zo de buizen set met carbon interlinks aangesloten. Bij sommige cd's met diep laag

gaat dat toch fout. Goede en goedkope OFC interlink (15€) er tussen en het scheelt, dag en nacht.

Ik moet alleen de van den Hul Skyline speaker kabels nog vervangen door gewone kabels.

Guest tubejack

ja kan dat dan niet met torretjes?

Ik kom dicht in de buurt, bij goed ontworpen versterkers.

Dat hoeven niet eens dure exemplaren te zijn.

Daar kun je lang en met heel veel plezier mee spelen.

En als je niet beter weet en niets vergelijkt, zelfs heel gelukkig mee zijn.

Tot het moment, dat je een goed ontworpen buizen versterker aansluit.

Dan hoor ik, wat je mist.... tot je daar weer aan gewent ben.

maar niet doen dan :D

intussen begint de operatie van vanmiddag vruchten af te werpen. ik hoor waar het naartoe gaat. strakker, energieker, meer stage, meer nuances en kleur vooral in het laag.

groet

(...) Dus ik had vanmiddag zo de buizen set met carbon interlinks aangesloten. Bij sommige cd's met diep laag

gaat dat toch fout. Goede en goedkope OFC interlink (15€) er tussen en het scheelt, dag en nacht. (...)

Koolstof zijt gij, en tot koolstof zult gij wederkeren.

(Tamelijk vrij naar Genesis 3:17-19)

Als er een vitaliteitsfilter, een levendigheidszeef bestaat... dan is dat ongetwijfeld gemaakt van koolstof.

Jan Kool was decennialang onze hifi-profeet.

Maar koolstof is de dood in de pot (c.q. urn)!

Ik heb al heel lang de vdhul 1st ultimate erin zitten en iedere poging met koperdraadjes bevalt me minder. zou het nou allemaal een kwestie van combineren met de rest vd set zijn? dat maakt me trouwens wel benieuwd of ls-kabels met koolstof de nu al bijna 25 jaar favoriete Symo ls4x zou overtreffen.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...