robx Posted 3 juli 2012 Report Share Posted 3 juli 2012 neem m volgende keer wel ff mee groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 juli 2012 Report Share Posted 3 juli 2012 Tof M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 juli 2012 Report Share Posted 3 juli 2012 Ik ben aan het proefdraaien, met een opgeknapte Denon PMA-730. Veel diepte, details en ruimte Ik verwacht, dat de eigenaar uit zijn dak gaat.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 juli 2012 Report Share Posted 5 juli 2012 Ik liep op straat en kwam dit gedicht van Gorter tegen. Natuurlijk moest ik meteen denken aan Blauw ik hou van jou Dus speciaal voor Jack: M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 5 juli 2012 Report Share Posted 5 juli 2012 Cool, Marc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 juli 2012 Report Share Posted 5 juli 2012 Dank je Marc, blauw is inderdaad mijn lieveling kleur en die van mijn favoriete onderdelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 juli 2012 Report Share Posted 6 juli 2012 Hier wat meer informatie: http://www.muurgedichten.nl/gorter.html Overigens ken ik iemand die dat blauw eraf peutert, niet vanwege de kleur (of misschien ook wel), maar vanwege het materiaal. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 juli 2012 Report Share Posted 6 juli 2012 Hier wat meer informatie: http://www.muurgedic....nl/gorter.html Overigens ken ik iemand die dat blauw eraf peutert, niet vanwege de kleur (of misschien ook wel), maar vanwege het materiaal. M rc Sommige beweren, dat de PVC sleeve een negatieve invloed heeft op het geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 juli 2012 Report Share Posted 6 juli 2012 Sommige beweren, dat de PVC sleeve een negatieve invloed heeft op het geluid. Ja, er lopen meer gekken vrij rond dan er vastzitten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 juli 2012 Report Share Posted 6 juli 2012 Nou... de meesten zitten toch vastgekluisterd aan de luisterstoel. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 6 juli 2012 Report Share Posted 6 juli 2012 Een indrukwekkende audiofiele en gezellige avond gehad bij Jack, die ik hier in de huiskamer hoop voort te zetten. Het audiofiele gedeelte dan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 juli 2012 Report Share Posted 7 juli 2012 Schijnbaar hebben een stapel van mijn platen geleden onder schuin staan tegen de kast. Ik zie een lichte bobbeling. Jammer, dat is me nooit zo overkomen met meerdere LP´s Tijdens het draaien van de muziek merk je het niet, maar het ziet er niet mooi uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 juli 2012 Report Share Posted 7 juli 2012 (edited) 't Is blijkbaar erg warm geweest. M rc Edited 7 juli 2012 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 juli 2012 Report Share Posted 7 juli 2012 ik had ooit twee glasplaatjes om LP's uit de bocht te krijgen. net de voorversterker van ingang tot het versterkende deel ge-hardwired. tis knap akelig nu het net aan staat. maar de muziek is lekker. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 juli 2012 Report Share Posted 7 juli 2012 Na maanden met plezier met transistors gespeeld te hebben, weer mijn VDV buizen voor en eind neergezet. Wat een heerlijk vloeiend geluid Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 7 juli 2012 Report Share Posted 7 juli 2012 Na maanden met plezier met transistors gespeeld te hebben, weer mijn VDV buizen voor en eind neergezet. Wat een heerlijk vloeiend geluid Ik snap niet dat je steeds weer met die transistor versterkers speelt. Vloeiend is toch wat je wilt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 juli 2012 Report Share Posted 7 juli 2012 ja kan dat dan niet met torretjes? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 juli 2012 Report Share Posted 7 juli 2012 Ik snap niet dat je steeds weer met die transistor versterkers speelt. Vloeiend is toch wat je wilt? Simpel Hans, ik heb verschillende klanten, dus verschillende referenties, in élke soort streef ik naar het beste. Hier op volgend, het is verbluffend wat één interlink al voor verschil kan maken. Bij transistors gebruik ik meestal die met carbon afscherming gewoon omdat die de harmonische meetbaar dempen en zo ook de al gauw storende oneven harmonische die het geluid een beetje "hard" karakter geven. Dus ik had vanmiddag zo de buizen set met carbon interlinks aangesloten. Bij sommige cd's met diep laag gaat dat toch fout. Goede en goedkope OFC interlink (15€) er tussen en het scheelt, dag en nacht. Ik moet alleen de van den Hul Skyline speaker kabels nog vervangen door gewone kabels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 juli 2012 Report Share Posted 7 juli 2012 ja kan dat dan niet met torretjes? Ik kom dicht in de buurt, bij goed ontworpen versterkers. Dat hoeven niet eens dure exemplaren te zijn. Daar kun je lang en met heel veel plezier mee spelen. En als je niet beter weet en niets vergelijkt, zelfs heel gelukkig mee zijn. Tot het moment, dat je een goed ontworpen buizen versterker aansluit. Dan hoor ik, wat je mist.... tot je daar weer aan gewent ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 juli 2012 Report Share Posted 7 juli 2012 maar niet doen dan intussen begint de operatie van vanmiddag vruchten af te werpen. ik hoor waar het naartoe gaat. strakker, energieker, meer stage, meer nuances en kleur vooral in het laag. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 juli 2012 Report Share Posted 7 juli 2012 Ik zit nu naar Nord Sea Jazz op 3 te kijken kan niet 1-2-3 het juiste topic vinden Aanrader tot nu toe Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 juli 2012 Report Share Posted 7 juli 2012 zo WDR4 was weer mooi. ieder uur trekt de voorversterker bij. gaat goed. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 juli 2012 Report Share Posted 8 juli 2012 (...) Dus ik had vanmiddag zo de buizen set met carbon interlinks aangesloten. Bij sommige cd's met diep laag gaat dat toch fout. Goede en goedkope OFC interlink (15€) er tussen en het scheelt, dag en nacht. (...) Koolstof zijt gij, en tot koolstof zult gij wederkeren. (Tamelijk vrij naar Genesis 3:17-19) Als er een vitaliteitsfilter, een levendigheidszeef bestaat... dan is dat ongetwijfeld gemaakt van koolstof. Jan Kool was decennialang onze hifi-profeet. Maar koolstof is de dood in de pot (c.q. urn)! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 juli 2012 Report Share Posted 8 juli 2012 Jan Kool, ken hem niet persoonlijk, maar hij heeft heel wat artikelen geschreven http://www.opusklassiek.nl/audio.htm En zoals met alles, "overdaad schaad" het is de kunst, om de juiste mix te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 juli 2012 Report Share Posted 8 juli 2012 Ik heb al heel lang de vdhul 1st ultimate erin zitten en iedere poging met koperdraadjes bevalt me minder. zou het nou allemaal een kwestie van combineren met de rest vd set zijn? dat maakt me trouwens wel benieuwd of ls-kabels met koolstof de nu al bijna 25 jaar favoriete Symo ls4x zou overtreffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts