Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Mijn audiofiele dag,

Ik heb vakantie en ben een Akai AT-2600 opnieuw aan het ombouwen van een audiovriend.

Ooit een jaar of 8 terug gebouwd.

Helemaal gestript en zo'n 50 elco's vervangen :wacko: Een uurtje terug is ook het buizentrapje gereed

gekomen e.e.a. staat nu in de woonkamer proef te draaien.

P1060884.JPG

Als bedrading heb ik mooi Siltech zilver/goud gebruikt, klinkt absoluut niet scherp :)

Dat is mooi! Toch maar weer een stevig werkje!

Guest tubejack

Dat is mooi! Toch maar weer een stevig werkje!

Dankje dit soort tuners bouw ik alleen nog voor familie en bekenden in mijn vrije tijd om, het aantal uren kan ik nooit berekenen.

Zo ziet hij er morgen uit. :) De enige met mijn naamplaatje voorop.

at2600buis.jpg

Leuk wat informatie opdoen. Volgens online posts op andere sites zou een CD-speler hoger in het segment van rond het jaar 1990 beter klinken, de Philips CD850.

CD Player Phillips CD 624

Transport : CDM 4

DAC : SAA 7323

Made in Belgium

http://audio2nd.blogspot.nl/2011/01/philips-cd-624.html

Philips CD624: 1991

http://www.dutchaudioclassics.nl/philips_cd350_cdplayer/

Foto

2010421156103970.jpg

Desalniettemin leuk om mee te draaien.

Guest tubejack

Ik heb jaren met de CD-850 gespeelt de MKII is nu nog een gewild object.

Wat ik zo mooi vind aan deze spelers is het prachtige blauwe display en natuurlijk de Philips loopwerken

bijna elk CDtje wordt razendsnel uitgelezen.

De Akai is bijna klaar en dit is het meetplaatje. De vervorming is met 0,14% stereo laag, kanaalgelijkheid mooi net

als de signaal/ruisverhouding. De rommel links komt uit mijn meetspullen.

VervormingAkaiAT2600theobuis.jpg

En dit is dan het eindresultaat.

Was "te gast" in de Music Emotion van Juli/Augustus :)

Ik neem aan dat die naamplaatjes d'r niet echt in tweevoud op gaan...

Dat geeft aan de voorzijde geen echte visuele meerwaarde, naar mijn mening.

Guest tubejack

Ik wist dat die opmerking kwam...... zou komen....

Nee, lang verhaal kort, voor Theo een van mijn audiovrienden heb ik deze tuner ooit een jaar of 8 geleden omgebouwd.

Hij was daar zo tevreden over dat hij op een gegeven ogenblik met plaatjes aan kwam zetten met

"A TubeJack Modification"

Deze tuner speelde tot voor kort tot alle tevredenheid lees de ME er maar op na, echter in die 8 jaar heb ik

als hobby voor vrienden en kennisen wel een stuk of 30 van deze tuners omgebouwd. Puur handwerk er

gaat zo 10uur tijd inzitten. In de loop van de jaren zijn er heel wat updates geweest

Nu ik voor mezelf werk, maak ik dit soort apparaten niet meer, véél te duur. Maar voor Theo maak ik

een uitzondering. Dit is een van de meest muziekale apparaten die ik ooit heb gemaakt en dit is wel

de mooiste.

Vandaar dat ik mijn eigen label "TubeJack" voorop heb geplakt..... normaal zit die aan de achterkant.

Hij heeft hem net opgehaald...... met een big :)

Edited by tubejack

Ik wist dat die opmerking kwam...... zou komen....

Nee, lang verhaal kort, voor Theo een van mijn audiovrienden heb ik deze tuner ooit een jaar of 8 geleden omgebouwd.

Hij was daar zo tevreden over dat hij op een gegeven ogenblik met plaatjes aan kwam zetten met

"A TubeJack Modification"

Vandaar dat ik mijn eigen label "TubeJack" voorop heb geplakt..... normaal zit die aan de achterkant.

Hij heeft hem net opgehaald...... met een big :)

Nou 'k vind het op zich helemaal geen gekke gedachte hoor Jack, om je 'handtekening' achter te laten. Helaas, aangezien alle frontjes van alle apparaten van alle merken erg verschillend van stijl zijn, past het zelden qua kleur, lettertype en lettergrootte.

Ik kan het ook niet helpen dat op te merken, zowel vanuit typografisch standpunt als vanuit design- en fotografisch evenwicht... 't Was verder geen kritiek!

nou ... laat ik het zo zeggen ... ik heb het 'van medevoort' logo van mijn cd-speler afgepeuterd. complete aanfluiting was dat. die hadden niet in de gaten hoe lastig het is een Sa11 muziek te laten maken.

groet

Guest tubejack

Nou 'k vind het op zich helemaal geen gekke gedachte hoor Jack, om je 'handtekening' achter te laten. Helaas, aangezien alle frontjes van alle apparaten van alle merken erg verschillend van stijl zijn, past het zelden qua kleur, lettertype en lettergrootte.

Ik kan het ook niet helpen dat op te merken, zowel vanuit typografisch standpunt als vanuit design- en fotografisch evenwicht... 't Was verder geen kritiek!

Nee joh, prima toch :) Normaal plak ik het netjes achterop en dan alleen als ik het apparaat zélf ook zou willen hebben.

Dan ziet het er zo uit

RT-1080achter.jpg

Maar ik kon deze AT-2600 zo verschrikkelijk mooi laten klinken, dat bij uitzondering de sticker voorop zit ;)

Groet,

Jack

nou ... laat ik het zo zeggen ... ik heb het 'van medevoort' logo van mijn cd-speler afgepeuterd. complete aanfluiting was dat. die hadden niet in de gaten hoe lastig het is een Sa11 muziek te laten maken.

groet

Jeetje Rob, dan moet je d'r ook niet aan laten prutsen door die lui...

VM... :wacko:

Guest tubejack

Dat is toch bijna met élke cd-speler zo Rob? Maar ik kan me er iets bij voorstellen.

ja heren ... eens. je moet echt ff doorzetten voor er muziek uit komt. maar ... Van Medevoort liet mijn Philips SACD1000 wel zingen. niet wat ik nou heb na jaren prutsen aan de Marantz maar .... ik was er gelukkig mee. glimlachend je favoriete muziek spelen, je snapt het wel. met de door hen aangepaste SA11 kon ik niet leven. ieks ieks ieks

groet

ps .... om eerlijk te zijn .... er is wel heel erg veel veranderd aan de SA11. alleen had Marantz dat voor hetzelfde geld (ze kosten niet weinig ...) ook kunnen doen. We kijken hier naar 'value billing' vrees ik : als het cd's draait en niet akelig klinkt moet het giga duur zijn.

ja heren ... eens. je moet echt ff doorzetten voor er muziek uit komt. maar ... Van Medevoort liet mijn Philips SACD1000 wel zingen. niet wat ik nou heb na jaren prutsen aan de Marantz maar .... ik was er gelukkig mee. glimlachend je favoriete muziek spelen, je snapt het wel. met de door hen aangepaste SA11 kon ik niet leven. ieks ieks ieks (...) ps .... om eerlijk te zijn .... er is wel heel erg veel veranderd aan de SA11. alleen had Marantz dat voor hetzelfde geld (ze kosten niet weinig ...) ook kunnen doen. We kijken hier naar 'value billing' vrees ik : als het cd's draait en niet akelig klinkt moet het giga duur zijn.

Ja, ja... geef de schuld maar weer aan de CD-speler... de mìnst schuldige in elk hifi-systeem! :o

modificeren is een apart vak ,daar gaat heel wat tijd inzitten het is gewoon maatwerk,

het is net als een kostuum,we hebben toch ook niet de zelfde maten.

Rob had eerst zijn huiswerk moeten doen ,nu weet die gelukkkig beter.

Robbie het gebeurt mij ook wel eens ,je leest wat je hoort wat en je koopt het,

en achteraf was het zonde van het geld en schuldvraag lig gewoon bij mij,

ik ben door importeurs ook wels eens een oor aangenaaid,en dat zijn ook nog bekende importeurs

nee dat was het bij vM dit keer ook niet. wat Sebastiaan de Vries later deed was wel verbeteren, en de ingrepen daarna ook (gewoon begrijpelijke dingen zoals diodes, spanningsregelaars, verdere bestrijding van HF op de voedingen etcetera). Als iemand nog een originele SA11-s1 heeft kunnen we eens vergelijken.

groet

mods doe je bij de persoon thuis ,want je laat de verschillen horen en de persoon beslist en niet ik ,want anders wordt het niks ,en wij zijn geen helderziende.

Ik heb het wel eens mee gemaakt dat we in de goede richting zaten, en bij fijn-tunning waarbij de persoon wilde die condensator en ik de andere ,zo zie je wat er ook kan gebeuren het blijft mensen werk.

mvg wiel

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...