Guest Posted 3 augustus 2012 Report Share Posted 3 augustus 2012 jack,ik geef je nog een voorbeeld en daar laat ik er bij , ik had een plaat gehoord van analoog helemaal analoog opgenomen, maar ik vond contrabas ver dikt dus een beetje overdreven hadden ze een voet micro gebruikt om gewoon om de plaat beter te verkopen,aldus de verkoper van de platen label.dat kan ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 augustus 2012 Report Share Posted 4 augustus 2012 Weet je Wol, ik probeer de dingen van meerdere kanten te bekijken. Ik heb heus niet altijd een roze bril op. Als je alleen al kijkt naar hoeveel techniek nodig is voordat het geluid uiteindelijk uit je luidsprekers komt. Vind ik het een wonder dat het het vaak zo goed klinkt. Ik waak voor een negatief spiraal. Daar heb ik gewoon geen zin in. Overal valt namelijk wel iets op aan te merken, niets is helemaal perfect. Ik hou me liever bezig met dingen die wél kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 augustus 2012 Report Share Posted 6 augustus 2012 Dit is ook leuk een Sansui TU-666 bouwjaar 1970. Het schema is zo 1:1 van zijn buizen voorgangers overgenomen. Géén keramische filters maar 4 mooie LC spoelen, detector, stereodecoder en eindtrap volledig discreet. Zit nu een verassend mooi los geluid in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 augustus 2012 Author Report Share Posted 7 augustus 2012 Een dikkke versterker heeft meestal een goed laag maar wel een slecht midden hoog en die speaker _foto van spido_die kleurt lekker in het laag en zoiets is toch van vroeger zo,n speaker die komt mij wel bekend voor ,speaker in eeen ander jasje Dat zie je dus echt verkeerd. Ik ken geen speakers die dit geluid overtreffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 augustus 2012 Report Share Posted 7 augustus 2012 Dat zie je dus echt verkeerd. Ik ken geen speakers die dit geluid overtreffen. Oh? Heb je nu weer andere speakers gekocht? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 augustus 2012 Report Share Posted 7 augustus 2012 Dat zie je dus echt verkeerd. Ik ken geen speakers die dit geluid overtreffen. (...) Er zijn luidsprekers waarbij zelfs de werkelijkheid verbleekt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 augustus 2012 Author Report Share Posted 8 augustus 2012 Luister nou maar eens op de X-Fi en concludeer daarna. @ Mumsoft Nee, die zijn een stuk duurder dan ik wil/kan betalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 10 augustus 2012 Report Share Posted 10 augustus 2012 hans probeer het eerst maar eens thuis uit;niet dat weer een topic krijgen bas problemen deel 2 die pricipe van het laag gebruiken ze voor disco,mijn zoon vindt dat geweldig en voor mij slaat het nergens op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 augustus 2012 Author Report Share Posted 10 augustus 2012 Hoi Wol, voor mijn luisterkamer zijn die echt te groot. Alhoewel ze in Munchen ook in een kleine kamer demonstreerde. Iedereen die ik sprak vond dit dé topper van de show. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 augustus 2012 Report Share Posted 11 augustus 2012 Dit is ook leuk een Sansui TU-666 bouwjaar 1970. Het schema is zo 1:1 van zijn buizen voorgangers overgenomen. Géén keramische filters maar 4 mooie LC spoelen, detector, stereodecoder en eindtrap volledig discreet. Zit nu een verassend mooi los geluid in Mooie vintage keyboard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 augustus 2012 Report Share Posted 11 augustus 2012 Een échte IBM typed geweldig ! Mijn audiofiele dag was "inzicht" een tijdje terug had ik hier over asymetrische SRPP schakelingen. Nu ik het boek van Dielemans doorgewerkt heb moet ik KT88 gelijk geven. Symetrisch blijkt gewoon makkelijker en muziekaler. Die paar tiende meer vervorming, is peanuts Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 augustus 2012 Report Share Posted 11 augustus 2012 leuk dat je dit deelt Jack. ik ga ook wel eens de verkeerde kant op, en meldt dat hier ook als ik het merk. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 augustus 2012 Report Share Posted 11 augustus 2012 Technisch beter llijkt niet altijd meer muziek te maken. Onder de 0,5% vervorming blijkt al heel goed Maar ja, als je het niet probeert.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 augustus 2012 Report Share Posted 12 augustus 2012 inderdaad ... gewoon proberen. ik snap langzaam wel hoe razend lastig het moet zijn iets te maken dat 'gewoon' goed is. verkeerd onderdeeltje of verkeerd draadje en de magie is weg. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 augustus 2012 Report Share Posted 12 augustus 2012 In begin dacht ik "wauw" nóg meer details, maar het "frisse" iets té heldere begint dan op de langere duur knap irritant te worden Ben de laatste dagen alleen maar fiel bezig net een testje gedaan met 3 tuners. Van de goedkoopste blijkt het meest te maken ... het geluid wordt niet gehinderd door techniek Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 augustus 2012 Report Share Posted 12 augustus 2012 mooi .... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 augustus 2012 Report Share Posted 14 augustus 2012 Heb ik ook en veel gedraaid. Heb je de film gezien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 augustus 2012 Report Share Posted 14 augustus 2012 jazeker. de eerste keer vond ik het maar een rare film haha. Maar al gaande wordt ie beter. en deze muziek is voor mij het beste van meneer Bowie. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 augustus 2012 Report Share Posted 18 augustus 2012 (edited) We luisteren al een paar dagen naar een klein lief tunertje. Hij is gestript en voorzien van mooie verlies arme onderdelen. Mede omdat het ontwerp zo minimalistisch is, klinkt het zeer natuurlijk. Nadeel met dergelijke ontwerpen dat je een stevig antenne signaal nodig hebt, liefst van een behoorlijk antenne van het dak.... Maar heb je dat, voor elkaar dan luister je zo: Update 23-8 Hij staat weer te spelen "bij zijn baas" dit vind hij er van [....] hij is perfect kwa ontvangst en geluid, het is of naar nieuwe dure tuner zit te luisteren geweldig [....] Edited 24 augustus 2012 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 augustus 2012 Report Share Posted 19 augustus 2012 om even bij te komen van de hitte .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 augustus 2012 Report Share Posted 20 augustus 2012 ik heb een lange kabel tussen modem en pc zodat wifi uit kan. moooie dunne kabel. quess what ... bij 25 graden in de kamer geen verbinding via kabeltje. kabel in de vriezer .... dan doet ie het even. weerstand te hoog geworden door de warmte? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 augustus 2012 Report Share Posted 20 augustus 2012 Het is wel of-topic en niet fiel. Als het kan, zet de poort van de router waar je kabel op aangesloten is op 10mb i.p.v. de 100 of 1000 die hij nu staat. Ik had wel een leuk dag, had een forumlid op visite, die heeft gehoord waar Array toe in staat is. Ik zag hem voeten tappen dus.... Verder mooi gesleutelt aan een buizenbak, de dag vloog voorbij Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 augustus 2012 Report Share Posted 20 augustus 2012 Gehakt is beter geworden, en niet zo'n klein beetje ook. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 21 augustus 2012 Report Share Posted 21 augustus 2012 Het is wel of-topic en niet fiel. Als het kan, zet de poort van de router waar je kabel op aangesloten is op 10mb i.p.v. de 100 of 1000 die hij nu staat. Ik had wel een leuk dag, had een forumlid op visite, die heeft gehoord waar Array toe in staat is. Ik zag hem voeten tappen dus.... Verder mooi gesleutelt aan een buizenbak, de dag vloog voorbij Het was een leuke dag Jack. Ook door onze niet vermoedde gezamelijke historie, van Medico, ofwel Medicopharma..... En je set klinkt prachtig, met inderdaad mooie Arrays en PP's. Ik had ze tijdens een HEAR meeting al eens (de PP's dan) bij Spido gehoord en was er erg van onder de indruk. De modificaties en de ombouw van de UL40 S2 naar P is geweldig: gisterenavond slechts één plaatje gedraaid, maar nu al helemaal blij. Het is allemaal wat frisser geworden, en details zijn nog meer hoorbaar. Het laag is niet enorm toegenomen, maar wel duidelijk hoor/voelbaar.... :) Ik zal vanavond eens een hele goede LP proberen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 augustus 2012 Report Share Posted 29 augustus 2012 Ik ben helaas in discussie gegaan over de ABX test op het hifi forum. Volgens mij zit dat methodisch niet goed elkaar en dat willen een aantal mensen liever niet horen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts