Ivan10 Posted 4 november 2012 Report Share Posted 4 november 2012 Ja, Jack op zo´n beurs hoor jij ook niet thuis. Een DIY hifibeurs of workshop zou leuker voor je zijn, onder de techneuten. Vooruitgang wordt geboekt in Huize Jack. En vast ook op andere plaatsen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 november 2012 Report Share Posted 4 november 2012 Weet je wat leuk is? "netwerken" ons/mijn vakgebied is zo groot. dat je onmogelijk alles kunt weten of zelf doen. Gewoon een dag bij een collega over de vloer en dingen van elkaar leren. Een van mijn ervaringen. Kennis begint bij het vermogen om te delen..... elkaar wat te gunnen. Zo lijkt het me fantastisch om met het forum een dag bij Array te kijken. Dan vertel ik, waar ik verbeter punten zie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 november 2012 Report Share Posted 4 november 2012 Ivan het waren workshops. Tonmeister Olie Dipl. Ingenieur en werkt al jaren bij WDR ,2 workshops die kan je alles vertellen over recorders en buizen. Hij was zich ook aan het ergeren dat ze voor de stroom bias veel geld voor vroegen voor een simpel schema. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 november 2012 Author Report Share Posted 4 november 2012 Hans is dat niet zonde van je tijd? Jij hebt toch Array ... dus.... Daarvoor hoef ik dan ook niet te gaan, maar wel voor: 1. een lezing over dynamiek 2. extreme sets beluisteren 3. bekenden ontmoeten 4. naar andere draaitafels kijken en luisteren 5. enz Andere dingen die mij opvielen: Die Duitsers geven toch echt negatieve kritiek, wat volgens mij in dit geval ook terecht was. de demogevers stond op te scheppen dat zijn setje het beste was wat hij ooit op analoog gebied gehoord had. Waarop iemand opmerkte "nou ehh... het laag loopt door die subwoofer hardstikke dicht en het is een ongecontroleerde brei". Er stond een set met enorme hoorns, ik schat ze zo'n 2,8 m hoog en ruim 1 meter breed en diep. Deze dus : dat klonk werkelijk prachtig, zeker voor een hornsysteem. Maar het bijzonder was dat alle apparatuur op veren stond opgesteld, ook de draaitafel. De tafels konden op een frequentie van ca 3Hz schommelen. Zie ook http://www.lignolab....products/tt100/ Verder zie "ontwikkelaars" die zich hebben uitgedost of we nog in de hippietijd leven. B.v. de man van Malvalve. Iemand merkte er op dat we toch wel behoorlijk idioot bezig waren. Wat allom beaamd werd. Op die show liepen alleen maar Audioten rond. Een bijzonder wereldje daar in Krefeld, maar wel leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 november 2012 Author Report Share Posted 4 november 2012 Zo lijkt het me fantastisch om met het forum een dag bij Array te kijken. Dan vertel ik, waar ik verbeter punten zie Array is te klein om op excursie te gaan. De meeste onderdelen worden ingekocht (volgens tekening en specificatie). Bij Array worden de apparaten alleen geassembleerd. Maar je bent van harte welkom om hier 'n keer te komen luisteren, dan nodig ik Chris ook uit. Kun je een boom opzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 november 2012 Report Share Posted 4 november 2012 Ik vond die hoorn ook goed ,beluisterd met H van Veen en gewoon op luister niveau en dat met een Denon 103. Ruimte van Head vond ik goed. Ik las op de AAA site dat er boven ,eerste verdieping ook wat was! En wat een compleet circus met die grote draaitafels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 november 2012 Report Share Posted 5 november 2012 Ook ik heb me zeer goed geamuseerd. Het is een aparte show omdat er ook veel prive materiaal aanwezig is. Ook gezellig bijgesproken met Rogier, Paul en Onno. Maar goed een feest voor het oog en soms voor het oor. Bij A10 kreeg je toch een iets betere indruk van de kwaliteiten van het systeem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 november 2012 Report Share Posted 9 november 2012 Gisteravond de tijdmachine aangezet en bij de opname van Sjostakovitsj 8e symfonie aanwezig geweest, onder uitvoering van het WDR Sinfonieorchester met dirigent Rudolf Barshai. Terug in 2012 moest ik wel als een speer weg, dus vandaar de late vermelding M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 november 2012 Report Share Posted 11 november 2012 Vandaag weer fiel bezig geweest. Op een leuke manier ben ik tegen een ander element aangelopen. (ja ja ik weet het er zit stof op de head shell) Heeft alweer even geleden een Jan Allearts puntje gekregen en speelt nu hier dus de sterren van de hemel. Het is de High output versie en kan dus zo de Phono Dude in. Om dat mijn eindversterker het nog steeds niet doet heb ik de onderstaande amp te leen gekregen. Een klein ding maar deze versterker kan enorm mooi de ruimte neer zetten. De eerste keer dat ik hem aanzette schrok ik wel. Deze ruimte had ik nog niet eerder zo mogen horen in mijn setup. Kortom ik zit nu al behoorlijk wat plaatjes te genieten. Morgen maar weer verder luisteren. Hier mee ligt de lat dus wel redelijk hoog voor de opvolger maar daar wordt aangewerkt. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 november 2012 Report Share Posted 11 november 2012 Leuk George lekker plaatjes draaien gefeliciteerd met je aanwinst Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 november 2012 Report Share Posted 11 november 2012 Ha George, mooi begin van de zondag! "Auch kleine Dinge könnnen uns entzücken" M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 november 2012 Report Share Posted 11 november 2012 Rieder maakt al heel lang erg leuke versterkers, zeker geen straf om naar te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 november 2012 Report Share Posted 11 november 2012 Dat zijn zeker leuke dingen en is voor mij toch wel een ontdekking. Zeker als je de prijs van dat ding in ogenschouw neemt dan presteert deze toch wel op een hoger niveau dan zijn concurrenten in dezelfde prijs klasse. Hier staat een leuke review van het ding. Zo eerst maar weer eens een plaatje omdraaien . Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 november 2012 Report Share Posted 11 november 2012 Leuke conclusie, dat mag ik wel: Conclusion The Abacus Rieder Ampino is the right amp for you if... You're prepared to say good-bye to conventional expectations about looks and de rigueur circuitry of good-sounding amps You don't give a knat's ass what your friends think - or your friends are exclusively about sonic virtues You plan on doing a lot of listening You don't mind being asked whether you put the amp together yourself You can do without anaconda speaker cables You don't plan on starting a disco You can keep away from the heat sink and park the amp away from kids Vandaag begonnen met het rippen van de Bach Edition. Best een mijlpaaltje voor deze jongen, die al een jaar of twee/drie als verplichte hobby heeft het opbouwen van zijn muziekcollectie, en bij de Z van Zemlinski is begonnen. Nog 160 cd's te gaan, en eens goed nadenken hoe de beste indeling te bereiken. Na Bach volgt dan nog het zootje ongeregeld van de A, d.w.z. all cd's met een componist waarvan de achternaam begint met een A, waar dus ook nog de rest van het alfabet aan componisten op kan voorkomen. En dan nog een aanzienlijke hoeveelheid nieuw gekochte cd's. Hoe vreselijk is het leven van een muziekliefhebber! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 november 2012 Report Share Posted 11 november 2012 Ha Marc, Ik vind het nog al een hoop werk voor een beetje gemak. Ga je ook echt elke cd die je hebt geript beluisteren? Op en of andere manier heb ik zo maar het idee dat het pakken en op zetten van een cd of plaat ineens een stuk minder werk is dan het rippen van het hele spul. Maar wel een voordeel je luistert weer eens naar muziek die je al jaren niet meer hebt beluisterd. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 11 november 2012 Report Share Posted 11 november 2012 Een klein ding maar deze versterker kan enorm mooi de ruimte neer zetten. De eerste keer dat ik hem aanzette schrok ik wel. Deze ruimte had ik nog niet eerder zo mogen horen in mijn setup. Kortom ik zit nu al behoorlijk wat plaatjes te genieten. Morgen maar weer verder luisteren. Hier mee ligt de lat dus wel redelijk hoog voor de opvolger maar daar wordt aangewerkt. Groetjes George Wat leuk George! En wat uniek 530 euro begrijp ik bij de fabrikant. Een leuk leen-item! Wat wordt het einddoel, DIY, transistor- of een buizeneindversterker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 november 2012 Report Share Posted 11 november 2012 Ha Marc, Ik vind het nog al een hoop werk voor een beetje gemak. Ga je ook echt elke cd die je hebt geript beluisteren? Op en of andere manier heb ik zo maar het idee dat het pakken en op zetten van een cd of plaat ineens een stuk minder werk is dan het rippen van het hele spul. Maar wel een voordeel je luistert weer eens naar muziek die je al jaren niet meer hebt beluisterd. Groetjes George Ja, het is een hoop werk, en misschien moet je er een beetje gek voor zijn LP noch CD hebben - zeker voor klassiek - het ideale formaat. Nu draai ik dus geen cd's meer (wel af en toe een plaatje), maar een compostie(tje). Dat kan net zo goed een lied van 5 minuten zijn als een symfonie van meer dan een uur. Of, vandaag, het War Requiem van Britten, anderhalf uur. Buiten dat telt het materiaal. Het is veel geschikter voor structuur dan cd's dat zijn. Dus puur voor de muzikale vreugde doe ik het ook. Ik denk niet dat het me lukt om alle muziek die ik nu heb ook daadwerkelijk te beluisteren, laat staan me eigen te maken. Maar hoe erg is dat? Hoe dan ook is de muziek veel grijpbaarder dan indien opgeborgen in cd-doosjes, vaak ook nog in kartonnen boxen, hoog in het rek. Andere mensen zijn bezig steeds weer nieuwe spullen aan te schaffen, of pakken graag de bout voor weer een verandering. Nou, ik doe dit. groetjes M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 november 2012 Report Share Posted 11 november 2012 Wat leuk George! En wat uniek 530 euro begrijp ik bij de fabrikant. Een leuk leen-item! Wat wordt het einddoel, DIY, transistor- of een buizeneindversterker? Daar ben ik ook heel blij mee dat ik deze mocht lenen. De gene die mijn eindversterker aan het repareren is had deze even niet nodig vandaar dat ik deze nu even kan gebruiken. De nieuwe EV dat wordt een DIY bakje met als basis de Mabel. Die zijn we nu met de tube TubeSociety aan het verbouwen en dat beloofd al heel wat. Daar is onder tussen niets origineel meer aan, voor mij zelf ga ik nog een stapje verder daar kan ik nu nog niet veel meer over loslaten tot dat dit gepubliceerd is op de site van Menno Mijn creatie zal half dec verschijnen. Andere mensen zijn bezig steeds weer nieuwe spullen aan te schaffen, of pakken graag de bout voor weer een verandering. Nou, ik doe dit. groetjes M rc Is ook niets mis mee hoor Marc maar ik vroeg mij af of je ooit alles zou beluisteren wat je nu aan het rippen bent. Ik zou zelf alleen iets rippen als ik die cd zou willen horen en zo komt vanzelf alles dat relevant is op de HD. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 12 november 2012 Report Share Posted 12 november 2012 Was Abacus-Rieder geen vintage hadden we die niet in de jaren ,80 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 november 2012 Author Report Share Posted 12 november 2012 Afgelopen donderdag hadden we een democommisie-vergadering bij een van de leden thuis. Deze heeft een startende audioshop (je moet maar durven in deze tijden). Daar hebben we geluisterd naar een paartje Canton luidsprekers t.o.v. een paartje Yamaha luidsprekers. Die Cantons klonken toch heel anders (en beter in mij oren) dan wat ik eerder in Munchen en Alkmaar hoorde. De Yamaha's waren een stuk vetter in het laag, de meeste klanten kozen de yamaha sound boven die van de Cantons. Eigenlijk merkwaardig. kwa natuurlijkheid wonnen de Cantons royaal. We hebben daar gelijk afgesproken de dag daarna bij Onda Ligera te gaan luisteren. De luisterruimte is daar nu aangepast en ik moet zeggen...'T klinkt daar nóg aanzienlijk beter dan in Veldhoven. Het geluid kwam dichter bij, dat wat we van deze set in Munchen hoorde. Enorm dynamisch en en knalstrak laag. Een kickdrum klinkt gortdroog en een basgitaar lekker vet. Terwijl een contrabas daar weer mooi tussenin zit. Maar ook stemmen, bekkens en b.v. piano en koren klonken fantastisch. Dit is echt het beste wat ik ooit hoorde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 november 2012 Report Share Posted 12 november 2012 Is ook niets mis mee hoor Marc maar ik vroeg mij af of je ooit alles zou beluisteren wat je nu aan het rippen bent. Ik zou zelf alleen iets rippen als ik die cd zou willen horen en zo komt vanzelf alles dat relevant is op de HD. Groetjes George ik wil ook alles horen, maar betwijfel of dat gaat lukken. Met LP's hield ik dat vroeger veel beter bij. @Hans: wat heb je nu beluisterd bij Onda Ligera? "Deze set" zegt me eigenlijk niks. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 12 november 2012 Report Share Posted 12 november 2012 Ha Marc,Ik vind het nog al een hoop werk voor een beetje gemak. Ja, ik ook. Bij nader inzien, moet ik er wel bij zeggen... Ik heb het ook geprobeerd en kom tot de conclusie dat het wel de moeite zou lonen, indien het als geluidsbron een volwaardig medium zou zijn, maar zolang een middelmatige cd-speler een streaming geluidsbron nog rustig wegspeelt en een echt goede cd-speler er gehakt van maakt, is het voor mij niet de moeite van het vele werk waard. Zeker niet dat klassieke gedeelte. @ Marc, ik weet dat je het niet echt gelooft, maar een beetje cd-speler doet het echt beter dan mijn Olive. Ik kan je dit verschil inmiddels ook behoorlijk overtuigend laten horen hier, want ik heb m'n trouwe SA-1 inmiddels terug... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 november 2012 Report Share Posted 12 november 2012 Of ik heb geluk, of jij hebt pech. Ik kom in december een keer langs, want ik ben wel benieuwd hoor. Overigens gefeliciteerd met de terugkeer van de SA-1! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 november 2012 Report Share Posted 13 november 2012 Dat was die Wave 168D? http://ondaligera.com/de/akustisches-system/wave-168d/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 november 2012 Author Report Share Posted 13 november 2012 Deze dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts