r.a.v.o.n Posted 4 december 2012 Report Share Posted 4 december 2012 Er is inderdaad niks mis met klasse D en T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 december 2012 Author Report Share Posted 4 december 2012 Vaak is er veel mis mee, gelukkig zijn er uitzonderingen. Precies hetzelfde als bij klasse A/B en klasse A. Ik vind de D versterkers wel erg vaak wat rauw in het hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 december 2012 Author Report Share Posted 4 december 2012 Ik vermoed dat het deze amp was (of een voorloper), zo'n model waar bij je de uitgangs trafo's ziet zitten. http://audio-databas...mp/mc352-e.html of? http://audio-databas...mp/mc500-e.html Dat zijn dus piekmeters Maar die mechanische meters zijn toch veel te traag om zo'n smal hoog piekje te volgen..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 december 2012 Report Share Posted 4 december 2012 De spec van 400 W gedurende 1 msec in 1 ohm is inderdaad niet zo bijzonder en het feit dat hij 1 ohm kennelijk aankan ook niet. Inderdaad "gewoontjes" Heb hier nog een doorsnee versterkertje staan. Dynamisch vermogen bij 8Ω 155watt bij 4Ω 235watt bij 2Ω 303watt En bij 1Ω gaat gewoon de beveiliging aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 4 december 2012 Report Share Posted 4 december 2012 Vaak is er veel mis mee, gelukkig zijn er uitzonderingen. Precies hetzelfde als bij klasse A/B en klasse A. Ik vind de D versterkers wel erg vaak wat rauw in het hoog. Blinde gok... ...Array is zo'n uitzondering? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 december 2012 Report Share Posted 4 december 2012 Ik kan me nog goed de eerst rave reviews herinneren van die B&O Icepower klasse D modules (gebouwd in een driehoekige verchroomde versterker uit denemarken, ben de merknaam vergeten (iets met acoustic). je kon ze alleen online bestellen). Kenmerkend in de reviews was het heldere, transparante geluid (also een deken was weggetrokken, je kent de cliche's) tov "normale" versterkers. Denk dat dat soort verhalen een soort vooroordeel gepland hebben in de audiofiele gemeenschap. Te helder kan niet goed zijn. Tel daar nog bij op dat een transistor als een gek staat te schakelen. Dat moet wel hoorbaar zijn. Alsof een mens 400Mhz kan horen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 december 2012 Report Share Posted 4 december 2012 Alsof een mens 400Mhz kan horen.... Voelen misschien wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 december 2012 Report Share Posted 4 december 2012 Elke speaker en versterker heeft zijn sterke en zwakke punten ,wie heilig geloof in zijn eigen product moet je toch verdomd eigenwijs zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 december 2012 Report Share Posted 4 december 2012 en mijn vader zei altijd 'je mag best eigenwijs zijn maar dan moet je wel gelijk hebben' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 december 2012 Report Share Posted 4 december 2012 En ze hebben ook nog gelijk ook maar ze vertellen lekker niet de andere kant de medaille . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 december 2012 Report Share Posted 4 december 2012 Maar die mechanische meters zijn toch veel te traag om zo'n smal hoog piekje te volgen..?? Piekmeters. Er zit een meterschakeling voor die de hoogste piekwaarde meet en die vasthoudt, die spanning wordt dan doorgegeven aan de meter. Daar zit een zekere releasetijd aan vast, soms is die instelbaar. Op die manier maakt de ballistiek van de meterunit zelf niet meer uit. Elke speaker en versterker heeft zijn sterke en zwakke punten ,wie heilig geloof in zijn eigen product moet je toch verdomd eigenwijs zijn. Ik mag toch hopen dat om het even welke fabrikant ook, een heilig geloof heeft in het eigen product anders kun je beter auto's gaan verkopen op de markt in Utrecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 4 december 2012 Report Share Posted 4 december 2012 Ik mag toch hopen dat om het even welke fabrikant ook, een heilig geloof heeft in het eigen product anders kun je beter auto's gaan verkopen op de markt in Utrecht. Je moet wel geloven in je produkt, anders is het nog niet af. En snappen de verkopers er helemaal niks van. Maar als je echt goed bent denk je vooruit en ken je ook de zwakke plekken in je eigen ontwerpen. En zo is er altijd wat te verbeteren. En daarom moet je altijd sceptisch zijn als iemand je vertelt dat hij de heilige graal heeft. Want dat zou dan voor het eerst zijn, en dat op zich is onwaarschijnlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 december 2012 Report Share Posted 5 december 2012 Als je vaak de aandrang voelt het volume verder open te draaien... Als je vaak denkt dat je méér, ja zelfs heel véél vermogen nodig hebt... Kortom: als je vaak de behoefte voelt aan "luider"... Dan zou je eigenlijk eens moeten gaan zoeken naar "beter", "duidelijker", "preciezer"! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 5 december 2012 Report Share Posted 5 december 2012 Elke versterker en speaker heeft zijn zwakke plekken daar kom je niet onder uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 december 2012 Report Share Posted 5 december 2012 Elke versterker en speaker heeft zijn zwakke plekken daar kom je niet onder uit. Wol wat moeten de lezers met dergelijke nietszeggende argumenten? WC papier heeft ook zijn zwakke en sterke punten. Zeg dan dit vind ik de sterke punten en dat de mindere. Vertel dan ook nog hoe die mindere punten zijn op te lossen. Dan ben je een vent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 5 december 2012 Report Share Posted 5 december 2012 Vaak is er veel mis mee, gelukkig zijn er uitzonderingen. Precies hetzelfde als bij klasse A/B en klasse A. Ik vind de D versterkers wel erg vaak wat rauw in het hoog. Ik kan mij nog herinneren dat jij hier eens op bezoek was. Toen had ik al de Belcanto klasse D versterkers. Daar had je toch een andere mening over. Of was dat dan de uitzondering? Overigens klinkt het nu met dezelfde versterkers, maar met verder alles anders/gemodificeerd, nog een stukje beter. Ja, daar zit ook een beetje voodoo bij, maar zonder dat was het ook al beter dan toendertijd. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 december 2012 Author Report Share Posted 5 december 2012 Jouw versterkers zijn inderdaad een van de uitzonderingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 5 december 2012 Report Share Posted 5 december 2012 Je moet wel geloven in je produkt, anders is het nog niet af. En snappen de verkopers er helemaal niks van. Maar als je echt goed bent denk je vooruit en ken je ook de zwakke plekken in je eigen ontwerpen. En zo is er altijd wat te verbeteren. Dat ben ik met je eens. Maar je weet zelf ook wel dat de kwaliteiten van bv. versterkers eigenlijk al zo'n 50 jaar goed genoeg zijn. Wat rest is verbetering in de marge en prijsverlaging. En daarom moet je altijd sceptisch zijn als iemand je vertelt dat hij de heilige graal heeft. Want dat zou dan voor het eerst zijn, en dat op zich is onwaarschijnlijk. Het kan voor die persoon bést de heilige graal zijn. Zo zal KF dat vinden van zijn speksteenspeakers, Menno vd Veen van zijn buizenontwerpen, Bruno Putzeys van zijn Ncore, Chris en Willem van Array.. En van mij mogen ze, want die mannen hebben iets gepresteerd, op de markt gezet en het product is naast goed ook nog eens tamelijk successvol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 5 december 2012 Report Share Posted 5 december 2012 De spec van 400 W gedurende 1 msec in 1 ohm is inderdaad niet zo bijzonder en het feit dat hij 1 ohm kennelijk aankan ook niet.Wat dan wel weer bijzonder is, dat dit in zo'n klein kastje gerealiseerd is. Een Scylla 80S was nog kleiner en leverde nog wat meer dan dat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 5 december 2012 Report Share Posted 5 december 2012 Als je vaak de aandrang voelt het volume verder open te draaien...Als je vaak denkt dat je méér, ja zelfs heel véél vermogen nodig hebt... Kortom: als je vaak de behoefte voelt aan "luider"... Dan zou je eigenlijk eens moeten gaan zoeken naar "beter", "duidelijker", "preciezer"! Dan zit het met je algehele nagalmtijd wel goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 5 december 2012 Report Share Posted 5 december 2012 En van mij mogen ze, want die mannen hebben iets gepresteerd, op de markt gezet en het product is naast goed ook nog eens tamelijk successvol. Van mij mag je Cock en Arnold van Sonore ook toevoegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 5 december 2012 Report Share Posted 5 december 2012 Die ook, ja. En George Vermeulen, Ad van Medevoort, Arnold Heres, Hans Baan ....... eva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 5 december 2012 Report Share Posted 5 december 2012 Ik zal het Hans melden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 december 2012 Report Share Posted 7 december 2012 Een Scylla 80S was nog kleiner en leverde nog wat meer dan dat... Ik heb hem gehad, wat een R... ding. Gauw terug naar de winkel gebracht met bijbetaling een dikke Harman Kardon gekocht. Jaren met plezier mee gespeeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 7 december 2012 Report Share Posted 7 december 2012 Ik heb hem gehad, wat een R... ding. Gauw terug naar de winkel gebracht met bijbetaling een dikke Harman Kardon gekocht. Jaren met plezier mee gespeeld Ik ook 12 jaar in groot plezier. Met een Scylla dus. En toen in goede staat verkocht aan een vriend, bij wie die nu nog speelt. Als sinds 1989, want toen kocht ik 'm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts