spido Posted 11 december 2012 Report Share Posted 11 december 2012 Wat is for the F.ck of it nou eigenlijk een Scylla 80S?? Maar als Thingman zegt dat-ie goed was... en als Tubejack zegt dat het een R...ding was... dan moet ik misschien maar blij wezen dat ik 't niet weet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 december 2012 Report Share Posted 11 december 2012 Ik kan me de slogan van Scylla nog herinneren. "it just passing true" Toen ik hem voor het eerst aanzette ging er gelijk een 16 ampere stop uit. Dat kwam door de forse ringkern en vele condensatoren in de voeding. Maar wist ik toen veel. Aanbevolen werd om de versterker de hele dag aan te laten. Daarna ging het ook beter. Wel erg mooi gebouwd, als ik er aan terug denk, maar het was mijn geluid niet. Vond het even te fris, helder. Ik kocht hem in de opruiming bij van Ingen hier vlakbij. Het was een "koopje" voor de helft van de nieuwprijs van 3500 voor 1750. Maar ondanks de opruiming mocht ik hem zo omruilen. Ook nog ook nog even gespeld met een Audio Analyse de PA90. Die had heel mooi hoog, maar vond ik even te rustig. Het werd uiteindelijk een Harman Kardon HK6600 met cd speler de HD7600 II. Jaren met plezier mee gespeeld. Wie weet wat ik er nu in 2012 van zou vinden. Wellicht heb ik Scylla en Audio Analyse wel ten onrechte weg gedaan. Maar de Harman had gewoon kracht en was redelijk verfijnd. Dat paste goed bij de pop muziek die we toen draaide. Ik heb een paar jaar terug, maanden met een nieuwere HK6950 gespeeld. Mooie versterker. Net niet het fijne van vele malen duurdere high-end versterkers. Iets "ruwer geluid" Maar ik vond en vind het een heerlijke versterker en dat iets rauwere geluid went ook. De phono trap was erg goed en kennelijk nog nooit gebruikt, de keuzeschakelaar in die stand was geoxideerd na weekje kwam dat wel los. Dat ging prima met een Benz Ace Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 11 december 2012 Report Share Posted 11 december 2012 Mooie versterker. Net niet het fijne van vele malen duurdere high-end versterkers. Iets "ruwer geluid" Maar ik vond en vind het een heerlijke versterker en dat iets rauwere geluid went ook. Ook al heb je geproefd van het net iets betere/mooiere...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 december 2012 Report Share Posted 11 december 2012 Ook al heb je geproefd van het net iets betere/mooiere...? Geen probleem meer. In élke prijsklasse zijn namelijk juweeltjes te vinden. Stel je voor dat ik om de e.e.a. reden genoodzaakt zou zijn om al mijn high-end spullen weg te moeten doen. Dan is er niets aan de hand. Koop ik voor 100€ b.v. een Denon PMA-750 en knap die op. Daar kun je ook met rode oortjes naar luisteren. Sommige dingen vind ik magisch mooi ontworpen, Ik vind die reclame van Telfort, zo treffend omdat ik het zelf heb meegemaakt en meemaak.: "Van villawijk naar krantenwijk" Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 11 december 2012 Report Share Posted 11 december 2012 Als er geen keus is dan is het zeker geen probleem en ik ben het volledig eens dat je voor heel weinig geld een prachtig klinkende set kan neerzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 december 2012 Report Share Posted 11 december 2012 Net kwam de antenne binnen die ik besteld had in Engeland een Galaxy17 Zie ook http://ronsmithaeria...talogue/G17.php Wat dit met audio te maken heeft of audiofiel? is simpel. Betere antenne = beter geluid. zie hier onder... "To dispel the notion that any aerial will suffice so long as it is roof mounted, compare the signal strengths I measured off the two aerials I have on a 12 foot roof mast. The secondary device is a Magnum Dynalad ST-2 omnidirectional, while the directional multi-element Galaxie 17 is aligned to use the transmitters at Wrotham in Kent and Crystal Palace in south east London. The Magnum Dynalab omni gives 40dB of signal on Radio 3, and the Galaxie gives 67dB, a difference of more than 2mV, more than 22 times the gain. On one of London’s commercial stations the omni manages 39db (89 microvolts) while the Galaxie pulls in 74dB (5 millivolts) the latter being more than 50 times greater. The difference especially on Radio 3, is readily audible. With live broadcasts the Galaxie 17 produces a far deeper soundstage, greater clarity, more depth and substance to instrument timbre, and more low level detail than either the Magnum or the Yagi which the Magnum replaced" Verdere ontwikkelingen zal ik in een ander topic plaatsen b.v. "wat is de beste FM antenne" Maar eerst de rest van de spullen bijelkaar sparen. O.a. een zware antenne rotor Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 december 2012 Report Share Posted 11 december 2012 Gefeliciteerd Jack, Het wás al niet zo moeilijk jullie optrekje te traceren in de appartementenrij, maar dat wordt met deze antenne nog een stuk gemakkelijker. Ik had een niet-zo-audiofiel weekendje. Het overzetten van de nieuwe oogst muziek op mijn O-Live mislukte deels, waardoor het meeste niet meer af te spelen was. Met een rigoreuze maatregel was dit wel verholpen, maar betekende ook een nederlaag voor mijn slimheid, want 'gewoon´ de hele partitie klonen kan iedereen. Nou, nu doet-ie het weer goed, maar is er in de strijd iets misgegaan met het display, dat is nog maar heel slecht afleesbaar. Waarschijnlijk ligt dat aan de interne kabel, maar daar ben ik nog niet uit. Ik kan overigens wel zonder dat display, maar het zit me toch niet lekker. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 december 2012 Report Share Posted 11 december 2012 Dank je Herkenbaar, dat heb ik soms ook, was gister ineens wat facturen kwijt Gelukkig stonden ze op de backup van de backup Mijn audiofiele dag. Ik ben een heel mooie tuner aan het maken. Ik kan al mijn energie kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 december 2012 Report Share Posted 11 december 2012 Ik kan al mijn energie kwijt. O jee, pas je op! Wat backup betreft; heb je rsnapshot wel eens geprobeerd? Fantastisch programma dat helemaal op Linux geënt is. http://linuxmoz.com/rsnapshot-ubuntu-install/ M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 december 2012 Report Share Posted 11 december 2012 Wat mooi, kan ook over SSH Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 december 2012 Report Share Posted 11 december 2012 Gebruik het al jaren, maar wel steeds simpeler, tegenwoordig naar een interne schijf, vroeger naar mijn NAS. Het fijne is dat je meteen bij de files kunt, je hebt er geen restore-programma bij nodig. En dat slimme gebruik van harde links, wat enorm aan opslagruimte bespaart. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 december 2012 Report Share Posted 12 december 2012 Hoi Jack, Ik ben benieuwd naar wat de verbetering zal zijn in het ontvangst en of het zonder rotor gaat werken. Het is wel een mooie antenne, zo zie je ze niet vaak meer. Gister mijn fiele dag was dat ik mijn Mable project voor de tube society (pas 1 mono blok) goed spelend had. Nu de andere nog in elkaar fietsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 december 2012 Report Share Posted 12 december 2012 Hoi Jack, Ik ben benieuwd naar wat de verbetering zal zijn in het ontvangst en of het zonder rotor gaat werken. Het is wel een mooie antenne, zo zie je ze niet vaak meer. Ik monteer hem vertikaal net als op de foto maar dan met een zware rotor. Gister mijn fiele dag was dat ik mijn Mable project voor de tube society (pas 1 mono blok) goed spelend had. Nu de andere nog in elkaar fietsen. Een "spoedklus" voor zaterdag Ik heb helaas andere verplichtingen. Ben lekker aan het sleutelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 13 december 2012 Report Share Posted 13 december 2012 Aha goed bezig dus. Jammer dat je er niet bij bent zaterdag kan nog leuk worden namelijk. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 december 2012 Report Share Posted 13 december 2012 Ik weet het, maar ik kan me niet in 2e of 3e delen. Veel plezier Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 december 2012 Report Share Posted 19 december 2012 de post bracht net een heeeeeel klein doosje met een Hifituning supreme zekering, mijn kerstkado voor in de cd speler. al staat die nu even uit in afwachting van een kleine aanpassing. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 24 december 2012 Report Share Posted 24 december 2012 Tja, leuk idee om eens wat van die zekeringen te proberen. Waar in de installatie begin je, bij de bron (CD, DAC, vv, ev?) Moet ik nou al die apparaten open maken om te kijken wat er voor zekering inzit, staat dat in de manual of kan ik het ergens vinden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 december 2012 Report Share Posted 24 december 2012 ik heb van alles service manuals dus dan ben je er zo, heel soms staat het in de gebruiksaanwijzing, en soms ook achter op het apparaat. anders even openschroeven ja. en van die Hifituning zekeringen wordt aanbevolen de eerstvolgende (hogere) waarde te nemen. mijn ervaring is dat het in de bronnen het best hoorbaar is. maar das slechts een mening. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 24 december 2012 Report Share Posted 24 december 2012 Ik zou ook eens met mijn CD-speler (een Accuphase DP-78) en mijn DAC (Antelope Zodiac+) onder de arm naar King Audio in Velp kunnen gaan. Die zetten ze er ook in geloof ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 25 december 2012 Report Share Posted 25 december 2012 Theo, Met je Zodiac zou ik even oppassen met het plaatsen van zekeringen. Ik heb er namelijk nogal wat gedonder mee gehad. Bij King had ik de Hifi Tuning zekeringen ( je hebt er twee nodig) gekocht. Precies dezelfde als erin zaten. Een F (fast) type. Volgens King moest je dezelfde waarde nemen. Die heeft het precies een keer gedaan. Toen ik de DAC voor de tweede keer aan zette lagen de zekeringen eruit. Toen ben ik wat gan lezen op het www en zag dat er een maatje zwaarder in had gemoeten. Dat had King niet gezegd, dus ik eiste nieuwe op zijn kosten. Na wat aandringen kreeg ik die. Weer een F type maar nu zelfs twee stappen zwaarder. Een stap zwaarder had hij niet in huis. Nou, die hield het ook een beurt uit. Toen ben ik nog maar eens dieper in het www gedoken en kwam tot de ontdekking dat er in de handleiding van de zodiac zowel een fast als een traag type wordt aangeraden. Als genoegdoening heb ik van Antelope toen een paar trage zekeringen gekregen die volgens hen audiofiel zijn. Die zitten er nu in. Ik heb geen zin meer om nog meer geld uit te geven aan Hifi Tuning zekeringen. Misschien kunnen trage en een maatje hogere HT zekeringen het wel uithouden. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 december 2012 Report Share Posted 25 december 2012 Robx was zo aardig mij een keer een 'audiofiele' zekering kado te doen. Ik had daar niet zo veel fuducie in, want wat is een audiofiele zekering? Als je het aan mij vraagt krijg je dit antwoord: een zekering die geen obstakel vormt voor, of invloed uitoefent op structuurinformatie. Dat gewone zekeringen dat niet al te best doen zal wel de geboorte hebben ingeluid van al die soorten audiofiele zekeringen, met hun verschillende materialen, omhullingen en toepassingen. Waar of niet, na het structuurmatig aanpassen van de audiofiele zekering deed die het niks mooier dan de eerder als zodanig aangepakte gewone originele zekering in mijn O live. Dus geef jezelf eerst eens een antwoord op de vraag, wat is er audiofiel aan een zekering? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 25 december 2012 Report Share Posted 25 december 2012 @mumsoft: Dat jij het niet hoort betekent niet dat het er niet is. Er is kennelijk een heleboel audiofiel aan een zekering, net zoals er een heleboel audiofiel is aan structuurinformatie. Daarom hou ik het graag bij de gewone zekeringen, die voldoen uitstekend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 december 2012 Author Report Share Posted 25 december 2012 Met gewone zekeringen moet het net zo goed kunnen klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 december 2012 Report Share Posted 25 december 2012 Ik meem aan dat je dit geprobeerd hebt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 december 2012 Author Report Share Posted 25 december 2012 Nee, wel verschillende sets met vergulde zekeringen gehoord, die nergens naar klonken. Ik denk dan altijd... wat kan zo'n miniscule aanpassing brengen wanneer de rest niet klopt. Daar komt bij, dat ik het ook weer zakkenvullers vind... € 15,- tot € 40,- voor een zekeringetje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts