Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Nee, wel verschillende sets met vergulde zekeringen gehoord, die nergens naar klonken. Ik denk dan altijd... wat kan zo'n miniscule aanpassing brengen wanneer de rest niet klopt.

Daar komt bij, dat ik het ook weer zakkenvullers vind... € 15,- tot € 40,- voor een zekeringetje... :wacko:

:)

Voel ik toch weer de drang je te wijzen op die gevlochten kabeltjes van je...

tsssss...zakkenvullers... zoveel €'s voor wat vlechtwerk... -_-

Voel ik toch weer de drang je te wijzen op die gevlochten kabeltjes van je...

tsssss...zakkenvullers... zoveel €'s voor wat vlechtwerk... -_-

Tjsa... ik vind dat ook een goede vergelijking. Een handgevlochten kabel t.o.v. industrieel gemaakte zekeringetjes met een goudkleurtje.

:wacko:

Tjsa... ik vind dat ook een goede vergelijking. Een handgevlochten kabel t.o.v. industrieel gemaakte zekeringetjes met een goudkleurtje.

:wacko:

Inderdaad Hans, zo'n zogenaamde audiofiele zekering is net zo (on)zinnig als een gevlochten kabel. 't Gekke is dat je wel in het ene exotische produkt gelooft terwijl je andere - even exotische produkten - direct van tafel veegt en veelal zelfs niet eens de moeite neemt het te proberen...

Die vlechtingen van Hans doen het prima, dat heb ik zelf bij Carl kunnen ervaren. Dat een audiofiele zekering het ook beter kán doen dan dat standaard dingetje in de set, staat voor mij buiten kijf. Het heeft ook met hetzelfde te maken. ;) Vooruit, noem het zelfhypnose.

M :ph34r: rc

Nee, wel verschillende sets met vergulde zekeringen gehoord, die nergens naar klonken. Ik denk dan altijd... wat kan zo'n miniscule aanpassing brengen wanneer de rest niet klopt.

Daar komt bij, dat ik het ook weer zakkenvullers vind... € 15,- tot € 40,- voor een zekeringetje... :wacko:

was ik al bang voor.

Waarschijnlijk ben ik het wel met je eens maar dat komt dan door dat het bij mij in de set geen effect had.

Gezien jou reactie dacht ik echt dat je het zelf uitgeprobeerd hebt.

Inderdaad Hans, zo'n zogenaamde audiofiele zekering is net zo (on)zinnig als een gevlochten kabel. 't Gekke is dat je wel in het ene exotische produkt gelooft terwijl je andere - even exotische produkten - direct van tafel veegt en veelal zelfs niet eens de moeite neemt het te proberen...

Wanneer er geen enigizins mogelijke verklaring is, én er de hoofdprijs voor gevraagd wordt dan ga ik dat niet proberen. Sterker nog, dan zal ik er alles aan doen om aan te tonen dat het oplichters zijn.

En wanneer jij geen verschil ziet tussen een kabel en een zekering waarin het enig onderscheidende de vergulde buitenkant is (én de idiote prijs natuurlijk), dan twijfel ik toch eerder aan jouw dan aan mijzelf.

Wanneer er geen enigizins mogelijke verklaring is, én er de hoofdprijs voor gevraagd wordt dan ga ik dat niet proberen. Sterker nog, dan zal ik er alles aan doen om aan te tonen dat het oplichters zijn.

En wanneer jij geen verschil ziet tussen een kabel en een zekering waarin het enig onderscheidende de vergulde buitenkant is (én de idiote prijs natuurlijk), dan twijfel ik toch eerder aan jouw dan aan mijzelf.

Hans, zo'n flauwekul reactie had ik al verwacht. En gezien reactie #8905 ben ik niet de enige ;)

Guest tubejack

Wij luisteren nu voor de 2e dag naar de Top 2000. Via een gerestaureerde Akai AT-2600.

Het klinkt magisch via mijn van der Veen buizenset :) Wat kan radio 2 mooi uitzenden :wub:

Ik heb zojuist een tweede Quad FM 4 gekocht. Ik kon hem bij toeval krijgen voor een zeer redelijke prijs. Hij komt in een Quad rackje op de slaapkamer te staan. De andere Quad FM 4 staat onzichtbaar onder mijn audiorack. Ik heb orders de installatie in een rack bij elkaar te houden. Gelukkig staan mijn voedingen onder de bank.

En nu hoop ik op wilde plannen van Jack voor de tuner.

Guest tubejack

Zoals ik het altijd doe: lezen, leren, luisteren en meten.

De service manual en schema lees je door, daarmee leer je

hoe e.e.a. in elkaar zit en wat de maker bedoelt heeft.

Welke en of er compromissen zijn gesloten.

Luisteren naar het origineel zodat je componenten kunt kiezen.

Meten... probeer er zoveel mogelijk uit te halen.

Ik heb gister een tuner gekocht voor de somma van 5 hele Euro's :wacko:

Hij piepte en kraakte en ook het stereo lampje ging niet meer aan.

Ziet er wat smoezelig uit, wat krassen en ook zat er weinig licht meer in.

Onder de "motorkap" 4 GDT 10,7 MF filters mooie 4 voudige afstemcondensator die

ook in hele dure apparaten zitten...

Na wat "aandacht" vervorming 0,15% stereo S/N 75dB -3dB 20 hertz t/m 16Khz

Puur analoog :)

Vergelijk dit eens met deze van 2000€

THD - stereo 0.18%

signal to noise ratio (SNR) 75.0 dB

-3 dB frequency response 20 Hz - 17 KHz

En het mooiste moet nog komen, als het aan mij ligt wordt hij nog iets beter. :)

Maar ja, bijna niemand geloofd het he... ;)

Groet,

Jack

P.s. De rommel links komt v.n.l. door mijn meetopstelling.

frequentieat2450.jpg

vervormingat2450.jpg

Guest tubejack

Er zijn betaalbare nieuwe én best goed klinkende zoals een Cambridge Azur 650 of 651 van rond de 600€

Maar ja, niet zo goed als die uit de jaren 70 .... Wel heel mooi :)

frequentie%20Azur%20650T.jpg

Azur%20650T%20vervorming.jpg

Ik heb eens even zitten zoeken op internet. Hier een leuk artikel (verder ook een leuke site). Herken je er iets in Jack.

http://www.audiomisc.co.uk/QuadFM4/FM4.html

Overigens heb ik nu twee tuners. Dat zou de mogelijkheid geven het resultaat te vergelijken met het origineel.

Guest tubejack

Ik had het stukje al gelezen.

Informatieve site deels sterk op Engeland georiënteerd daar promoten ze al jaren DAB.

En klagen de Engelsen terecht steen en been over de geluidkwaliteit. <_<

Guest tubejack

Toch wel onderbouwde ideeën over de FM 4.

Vind het eerlijk gezegd tegenvallen. Weinig informatie, over de tuner zelf.

Iedereen weet dat 220nF, wel een erg lage uitgang condensator is.

De meeste anderen bouwers doen 4,7uF of zelfs 10uF en hoger.

Typisch Quad, lekker eigenwijs en vooral bedoelt om op andere Quad apparatuur

aan te sluiten.... Het heeft natuurlijk ook voordelen... 220nF is qua formaat niet zo grote condensator

dus daar kun je een hele mooie plaatsen :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...