Ivan10 Posted 11 januari 2013 Report Share Posted 11 januari 2013 Alex heeft ze ook staan in Amsterdam bij A10. Mocht ze daar bij mijn eerste bezoek beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 januari 2013 Report Share Posted 11 januari 2013 Met dank aan Ruud voor de tip. Wordt vervolgt.... Graag gedaan en veel plezier met deze kleine Keffers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 januari 2013 Report Share Posted 15 januari 2013 Speel jij nu exclusief met die Kefs Ruud? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 januari 2013 Report Share Posted 18 januari 2013 ik ben vandaag richting Jack gegaan. met tuner (kenwood kt1100sd) en cd's. eerst heeft Jack metingen gedaan aan de tuner, en 'm beter afgeregeld. kanaalscheiding en vervorming zijn daardoor verbeterd. Jack zei al nou klinkt ie wel iets anders, en dat kan ik bevestigen hoewel het weer ff moet inspelen en warm worden. meer detail, precisie. daardoor natuurlijker geluid, betere plaatsing. en zo. benieuwd wat er uit groeit als ie weer lekker op dreef is. en daarna hebben we muziek geluisterd uit allerlei bronnen. de eerste keer dat ik de stenen luidsprekers hoorde. het is duidelijk hoorbaar wat een onwrikbare kast en geen (bas) of nauwelijks (hoog) filteronderdelen doen. en hoewel alle bronnen hun charme hebben ... vond ik deze keer de draaitafel wel heel mooi. Jack, dank voor de gezellige ontvangst! groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 januari 2013 Report Share Posted 18 januari 2013 Ja dat was een leuke middag Rob, bedankt. Wat afregelen en meten niet kan doen. Graag gedaan De draaitafel is inderdaad het mooist. Techniek.... apparatuur ..... het lost helemaal op.... Alleen maar muziek. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 januari 2013 Report Share Posted 21 januari 2013 ik ben vandaag richting Jack gegaan. met tuner (kenwood kt1100sd) en cd's. eerst heeft Jack metingen gedaan aan de tuner, en 'm beter afgeregeld. kanaalscheiding en vervorming zijn daardoor verbeterd. Jack zei al nou klinkt ie wel iets anders, en dat kan ik bevestigen hoewel het weer ff moet inspelen en warm worden. meer detail, precisie. daardoor natuurlijker geluid, betere plaatsing. en zo. benieuwd wat er uit groeit als ie weer lekker op dreef is. en daarna hebben we muziek geluisterd uit allerlei bronnen. de eerste keer dat ik de stenen luidsprekers hoorde. het is duidelijk hoorbaar wat een onwrikbare kast en geen (bas) of nauwelijks (hoog) filteronderdelen doen. en hoewel alle bronnen hun charme hebben ... vond ik deze keer de draaitafel wel heel mooi.(...) Beste Robx, Je vond deze keer de draaitafel "wel heel mooi"? Heb je die dan beluisterd zònder de versterker(s) en de luidsprekers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 22 januari 2013 Report Share Posted 22 januari 2013 Mijn audiofiele avond bestond uit het beluisteren van de LS50 speakers van Kef. Het heeft even geduurd, maar ik kon vanavond terecht bij S&S in Zutphen voor een demo. En jawel, ik ben ook verkocht. Eerst denk je, zo'n kleine speaker dat kan toch niet.... Maar na even geluisterd te hebben, heb je het niet meer over de speaker, maar over de muziek. Dat is een goed teken. Vooral stemmen klinken fenomenaal. En dan de ruimtelijkheid. Hemels bijna. Je vergeet dat het geluid uit zo'n kleine speaker komt.Binnenkort ga ik ze een keertje thuis beluisteren. Ben benieuwd of ie partij is voor mijn elektrostaten. Maar ik geef ze een goede kans. Ook nog even naar serieus grotere en duurdere speakers geluisterd. Maar de magie van de LS50 was verdwenen. Met dank aan Ruud voor de tip. Wordt vervolgt.... Inmiddels staan de Kefjes sinds vrijdag in de woonkamer te spelen. Nooit geweten dat we zo'n grote woonkamer hebben, nu de wat grotere etektrostaten het (slag)veld hebben moeten ruimen. Omdat ik geen losse eindversterker heb (actieve elektrostaat), moest ik ook gelijk een eindversterker proberen. In eerste instantie klonk het nergens naar. Ik had een Nuforce versterker mee op proef gekregen. Moest een perfecte match zijn. Of het aan mijn 7 m lange interlink lag of aan de combinatie, maar ik kreeg de boel niet aan het spelen. Tenslotte maar een korte interlink en een lange speakerkabel geprobeerd. Toen klonk het al beter. Maar ik was er niet gerust op. Tenslotte maar besloten om nog twee andere eindversterkers te proberen. En ook nog een andere speakerkabel. Inmiddels is de rust weergekeerd in de woon/luisterkamer. De Kefjes klinken inmiddels naar wens. Het mooist in combinatie met een Pink Faun D-power versterker, maar ook met een Myryad MA 120 (een oudje) klinken ze fraai. Less is More. Je hebt geen betere speaker nodig om te genieten in de woonkamer. Wat een mooie stemmen en wat een ruimtelijkheid. Nee, ik heb mijn keuze gemaakt. Downsizen is nog nooit zo'n goed idee geweest. Ik luister nu naar Radio 4 (live opname van een gitaar) en geniet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 januari 2013 Report Share Posted 22 januari 2013 Gefeliciteerd, Audiovorden. Je bent geloof ik de tweede op dit forum die voor de bijl ging voor de Kef LS50. Een mens zou er nieuwsgierig door worden. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 januari 2013 Report Share Posted 23 januari 2013 Voor 500 euro per stuk een hele mooie koop inderdaad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 23 januari 2013 Report Share Posted 23 januari 2013 Inmiddels staan de Kefjes sinds vrijdag in de woonkamer te spelen. Nooit geweten dat we zo'n grote woonkamer hebben, nu de wat grotere etektrostaten het (slag)veld hebben moeten ruimen. Omdat ik geen losse eindversterker heb (actieve elektrostaat), moest ik ook gelijk een eindversterker proberen. In eerste instantie klonk het nergens naar. Ik had een Nuforce versterker mee op proef gekregen. Moest een perfecte match zijn. Of het aan mijn 7 m lange interlink lag of aan de combinatie, maar ik kreeg de boel niet aan het spelen. Tenslotte maar een korte interlink en een lange speakerkabel geprobeerd. Toen klonk het al beter. Maar ik was er niet gerust op. Tenslotte maar besloten om nog twee andere eindversterkers te proberen. En ook nog een andere speakerkabel. Inmiddels is de rust weergekeerd in de woon/luisterkamer. De Kefjes klinken inmiddels naar wens. Het mooist in combinatie met een Pink Faun D-power versterker, maar ook met een Myryad MA 120 (een oudje) klinken ze fraai. Less is More. Je hebt geen betere speaker nodig om te genieten in de woonkamer. Wat een mooie stemmen en wat een ruimtelijkheid. Nee, ik heb mijn keuze gemaakt. Downsizen is nog nooit zo'n goed idee geweest. Ik luister nu naar Radio 4 (live opname van een gitaar) en geniet... Grappig. Dit zou je toch niet verwachten, eerst electrostaten en nu dan kleine monitoren..... Ik was ook nieuwsgierig geworden na de jubelende berichten van Ruud, maar ik ben nu zelf ook voorzien van prachtige monitoren, dus daar hou ik het maar even bij . Volgens mij kan je met goede kleine speakers met een hele goede "voorkant" héél ver komen...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 23 januari 2013 Report Share Posted 23 januari 2013 Volgens mij kan je met goede kleine speakers met een hele goede "voorkant" héél ver komen...... Ben ik helemaal met jou eens René............... Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 januari 2013 Report Share Posted 23 januari 2013 Ben ik helemaal met jou eens René............... Frank En voor René, ga alsjeblieft niet de Kef´s beluisteren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 januari 2013 Report Share Posted 23 januari 2013 @spido: ik keek ernaar en toen overviel mij een golf niet onderdrukbare autosuggestie en toen dacht ik wat klinkt die goed als je m beluistert via een versterker en stenen speakers en toen kwam ik thuis en toen dacht ik nou dat schrijf ik op en toen heb ik dat ook echt gedaan. en toen dacht ik later moet ik maar niet meer doen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 23 januari 2013 Report Share Posted 23 januari 2013 En voor René, ga alsjeblieft niet de Kef´s beluisteren... Ik geef doe speakers een jaar, dan heb je weer wat anders (en vast en zeker nog beter ook) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 januari 2013 Report Share Posted 24 januari 2013 Waarom ben je eigenlijk afgestapt van die ESL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 24 januari 2013 Report Share Posted 24 januari 2013 Kleine speakers zijn gewoon fijn. Grote speakers lastig maar beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 januari 2013 Report Share Posted 24 januari 2013 Daar zit nog iets tussen hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 24 januari 2013 Report Share Posted 24 januari 2013 Voor mij niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 januari 2013 Report Share Posted 24 januari 2013 Tja, RBH heeft ze gehoord, dat kan niet anders. Of zou de visuele indruk hem hier parten spelen? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 25 januari 2013 Report Share Posted 25 januari 2013 Er zijn 2 mogelijkheden Beïnvloeding ,en daar geef ik Hansko gelijk ,daar komt Ruud t.z.t. wel achter of Ruud wil toch weer iets anders hebben PS het hoog van de Kef wordt verstrooid en dat klinkt aangenamer door reflecties, maar is minder zuiver in het hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 januari 2013 Report Share Posted 25 januari 2013 Iemand van de heren theoretici en commentatoren die spiekertjes eens serieus beluisterd? Ja? ik weet er nog een, kijk, dit chipje: kan natuurlijk niet net zo goed klinken als deze mooie DAC: laat staan beter! Nee hè. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 25 januari 2013 Report Share Posted 25 januari 2013 Kleine speakers zijn gewoon fijn. Grote speakers lastig maar beter. Het is maar wat je klein vindt. Geef daar eens een definitie van. En wat is dan groot? Misschien zit er inderdaad wel wat tussen. Die van mij zijn bijv. 1,02m hoog. Is dat groot? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 25 januari 2013 Report Share Posted 25 januari 2013 Jongens, neem het toch niet zo serieus. Groot is natuurlijk een inhoud van minimaal 500 liter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 januari 2013 Report Share Posted 25 januari 2013 Vandaag heerlijk gesleuteld aan een Philips FT-980. Dat vind ik de béste digitale tuner, ooit door dit merk gemaakt. Ik had al eerder een paar upgrades bedacht, maar ben verder gegaan. Betere voeding en nóg betere condensatoren. Hierdoor nog meer diepte en micro details Ook de gemeten resultaten liegen er niet om. Dankzij de opgewaardeerde voeding zo'n 6dB betere S/N verhouding in stereo. Die is nu > 90dB bij een antenne signaal van 10mV . Audiofiel en meten gaan prima samen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcman Posted 26 januari 2013 Report Share Posted 26 januari 2013 Zojuist de eerste set Kef LS50 monitor gespot op Marktplaats.................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts