Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Jack, zit het front-end in dat gesloten deel, dat doosje?

groet

Hoi Rob,

Ik vermoed van wel, heb helaas geen service manual. 

Groet,

Jack

Guest tubejack

Vandaag een klein "probleempje" opgelost, bij hele sterke FM signalen naast een zwak station gaat het heel soms mis.

Oplossing is simpel  naast een 3 element FM antenne op de 1e antenne ingang een ST-2   op de 2e antenne ingang. 

Dit ding zo verschrikkelijk gevoelig dat het signaal van de 3 element soms te hard is.

Nu is het perfect :)  zal de ST-2  binnenkort ook op het dak zetten.

• 2 weeks later...

Vandaag een fiel avondje gehad.

Al zins een paar jaar ben ik voor een goede kennis bezig om zijn Terminator arm op zijn Audiomeca P1 te zetten.

Het plaatsen viel mee maar het element wat hij had Kisiki Blue S was gewoon een slechte combi die niet werkte.

Na een aantal keer te hebben aangegeven dat de match niet geweldig was heeft hij nu een mooi NOS Highphoinic MC-A5 gevonden.

Deze vanavond gemonteerd en afgesteld en daar was de muziek.

Ik ben werkelijk waar behoorlijk onder de indruk van dit elementje.

Het ding komt zo uit de doos en is eigenlijk nog niet ingespeeld maar dit was al echt leuk zo.

Nu heeft hij een behoorlijke Jazz verzameling staan en ik weet niet wat ik allemaal heb beluisterd vanavond maar dat was weer eens echt even muziek draaien.

Kortom ik heb weer een leuk element ontdekt dat een heel mooi plaatje weet neer te zetten.

Groetjes George

Nog bedankt Hans, de ene WBT was zo los te draaien, de andere WBT zat (draaimechanisme) muur en muur vast. Zelfs een tang hielp niet. Maar ik kreeg de stekker er met trekken weer af (vanuit mijn standpunt meer duwen) . Hoe sloop je je eigen hifiapparatuur LOL :P Bijna nog een LP gesloopt ook tijdens het tang-werk, nou ja, niks is voor eeuwig. Ik check wel of er een kras inzit.

Leuke audiofiele dag George. Om jaloers van te worden! Toch handig die twee rechter handen van je! ^_^

Heeft iemand ervaringen met zekeringen van Synergistic Research? Die schijnen heel erg goed te zijn. Ik gebruik zelf bekabeling van dit merk dus ik ben wel benieuwd of er ervaringen zijn. Ik geloof trouwens niet dat een zekering "een enorme" verbetering brengt zoals meestal beschreven wordt, hooguit nuances als daar al sprake van is.

nee die ken ik niet.

ik geloof overigens ook niet in enorme verbeteringen. maar proberen doe ik het wel. heleboel kleine verbeteringen tellen echter wel op tot meer.

mijn ervaring tot nu toe: grootste effect in de eindversterker (main fuse, zitten er nog meer in, dat is nog AHP), kleinste effect in de CD speler (maar ik zou de Hifi-tuning zekering ook daar niet willen missen), deze in de voorversterker zit ertussen in qua effect.

tot nog toe is de 'single best' aanpassing: ferrietring van 220v-ingang op cd-speler verwijderen en vervangen door een r/c HF filtertje aldaar en de 220v printbanen in de CD-speler vervangen  door normale bedrading.

groet

Ferietringen had ik eerder ook om m'n kabels, evenals afschermingen en filters. Toen ik het een keer zonder probeerde klaarde de lucht toch wel erg op. Een stuk meer dynamiek en openheid. Nu zitten de filters voor niet-audioapparaten en de ferietkralen om kabels van de PC's en dimmers. De afgeschermde kabels zitten b.v. aan m'n platenwasser (wat stoort die motor anders).

:)

gewoon veel lezen, denken, luisteren (naar anderen), navragen, goed kijken. tot nog toe niks gesloopt :D

inderdaad, alle ferrietringen die ik heb zitten nu op verlichting en zo. beter de bron smoren dan je apparatuur.

ennuh ... op de (mogelijk) storende werking van ferriet ben ik gewezen door de broer van Hans hierboven. verder gewoon beluisteren.

groet

Even wat "huisvrouwengepraat" :blink: :

Net even "noodgedwongen" wat zware handdoeken te drogen gehangen over de verwarmingselementen in mijn erker, achter de speakers. Het blijkt, dat ik nu, elke keer als ik een plaatje wil draaien, natte zware handdoeken over de verwarming moet gaan hangen.......  :ph34r: . Ik heb er al vaker over nagedacht, die harde metalen verwarming is niet zo prettig daar. Wellicht is zo'n Engelse oplossing, zo'n bak er om heen met van die bekleding, een goede oplossing? Heeft iemand daar ervaring mee (of moet dit in een apart draadje....)

Ha Rene

met een tadiatorbak ken het prima.

Je moet enkel oppassen dat er voldoende ruimte over blijft tussen de vloer en de bak.

De radiator raakt de meeste earmte kwijt aan de bovenzijde.

De voorzijde kan dan met van alles bekleed worden.

Gisteren weer eens een echte audiofiel avondje gehad bij Hans van Liempd. (hoewel we meer gepraat hebben dan geluisterd) Toch ook wel een paar cd's en lp's zeer geconcentreerd beluisterd. Beide bronnen klinken uitstekend.

Ook als echte buizenfreak kan ik van deze set genieten. Prachtig stereobeeld, open klankbeeld met veel diepte, zowel stemmen als instrumenten hebben een natuurlijke klank, laagweergave is uitstekend (strak en mooi in balans met het totale beeld)

Genieten geblazen dus.

Gisteren weer eens een echte audiofiel avondje gehad bij Hans van Liempd. (hoewel we meer gepraat hebben dan geluisterd) Toch ook wel een paar cd's en lp's zeer geconcentreerd beluisterd. Beide bronnen klinken uitstekend.

Ook als echte buizenfreak kan ik van deze set genieten. Prachtig stereobeeld, open klankbeeld met veel diepte, zowel stemmen als instrumenten hebben een natuurlijke klank, laagweergave is uitstekend (strak en mooi in balans met het totale beeld)

Genieten geblazen dus.

:)  :)

Guest tubejack

Genieten, dat moeten we méér doen :)

Al weken lang, luisteren wij 's avonds met rode oortjes naar de radio.

Het klinkt af en toe zo goed dat ik me niet meer kan concentreren op wat anders. Ik mag graag een uurtje

lezen 's avonds na het sporten, maar dat is lastig..... Regelmatig word je als ware de muziek ingezogen.

Ik leg mijn boek dan maar weg en lig horizontaal op de bank te luisteren naar muziek uit soms ver vervlogen tijden.

Die je soms  jaren niet meer gehoord hebt, maar direct na de 1e tonen herkent ....en soms mee kunt zingen.

Ik heb van de week, schaamteloos een hele ochtend muziek gedraaid en gewoon niks gedaan alleen maar

luisteren.  Werken doe ik al genoeg.... :wacko:

Nieuwe muziek, zoals de nieuwste van Dido maar ook oud spul van o.a. Tony Braxton,  "Secrets"

Een cd die ik voor 1€95 bij de kringloop weghaalde  Moet je eens nummer 5 draaien "Talking in his sleep" absoluut kippenvel. 

Als dat strak uit je buizenset komt.  Dan weet je niet wat je hoort.  :wub:

Vooral die 1watt,  uit je installatie is volgens mij belangrijk, de rest.... blabla...

Genieten moeten we méér doen :)

Jack

Guest tubejack

dan heb ik 249 watt blabla :D lijkt de 2e kamer wel.

groet

Het is en blijft verbazend hoe weinig vermogen je eigenlijk nodig hebt.    Ik speel meestal met 100...200mW. Bij 1 W is het luid en laat er eens een piek gaan naar 10watt :unsure: Zal iets van 90, 93, en 96dB zijn. 

Ook watt..... de kinderen zijn de deur uit en in de woonkamer draai ik jarenlang op dit volume en nu ze af en toe langskomen.

"Pap"  wat staat de muziek hard.....    Er wordt je een "oor complex"  aangepraat.  :( Ze zijn gewoon niks meer gewent .... die takkeherrie  die ze vroeger zelf draaide zijn ze allang vergeten :D

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...