Karma Posted 8 maart 2013 Report Share Posted 8 maart 2013 Ik zit zogeheten ook helemaal "in de ban van". Een CD speler die voor de verandering eens natuurlijk klinkt, het is weer een tijdje geleden dat ik dat voor het laatst hoorde en is best bijzonder. Ik ben zelf ook erg van het analoog. Radio luisteren kan best bijzonder klinken, ook extra genieten als er dan een mooi nummer langs komt Ik weet dat je weinig vermogen nodig hebt en het toch hard kan gaan. Aan de andere kant sta ik er soms versteld van dat ik mijn speakers met een rendement van 95db met mijn 80 watt amp voor 60% kan opendraaien. Kan wellicht ook te maken hebben met verschil tussen buizen en solid state? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 maart 2013 Report Share Posted 8 maart 2013 Peter van Willenswaard heeft dat ooit uitgezocht. Buizen klinken "harder" Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 maart 2013 Report Share Posted 8 maart 2013 Dat heeft er gewoon alles mee te maken dat men bij het ontwerpen van een versterker er nog van uit gaat dat deze 1V aan de ingang krijgt aangeboden terwijl dit voor een CD speler al 2V geworden is. langzamerhand is ook de rest van de bronnen omhoog getrokken om niet teveel verschil in volume te hebben met de cd. Men zou wat dat betreft het regel bereik best wel eens mogen aanpassen naar een beter regelbare waarde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 maart 2013 Report Share Posted 10 maart 2013 Gisteren even bij Onno een Ayre phonotrap opgehaald. Kan hem een week uitproberen. Vanmiddag aan het "werk" Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 maart 2013 Report Share Posted 10 maart 2013 Gisteren even bij Onno een Ayre phonotrap opgehaald. Kan hem een week uitproberen. Vanmiddag aan het "werk" Is het de p5 die gerald ook heeft gehad carl? Interssant en veel luisterplezier Ik ga straks mijn eerste dac in huis halen, de minimax plus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 maart 2013 Members Report Share Posted 10 maart 2013 Gisteren even bij Onno een Ayre phonotrap opgehaald. Kan hem een week uitproberen. Vanmiddag aan het "werk" Dan had je ook wel even in Amsterdam langs kunnen komen om je Audiofiele Dag nog wat meer ''Swunggg!'' te geven! Wij hebben met volle teugen kunnen genieten tijdens de ''Battle of the Best'', dat was behoorlijk Audiofiel om het maar zo te noemen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 10 maart 2013 Report Share Posted 10 maart 2013 Ja ,Arden ik heb het te laat gelezen,draai jij ook met Airtight supreme one in Rotterdam mvg wiel Ps ik wil he verschil wel eens horen met Shilage dat zou mooi zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 maart 2013 Report Share Posted 10 maart 2013 Jammer Arden maar je kan niet alles meemaken. Ik kom in ieder geval 22 maart en hoop dan dat je een paar exemplaren van die lp bij je hebt. Ja Stef het is inderdaad die Gerald in huis heeft gehad. Ik ben nu naar Zappa aan het luisteren. Die kerel kon nogal wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 maart 2013 Members Report Share Posted 10 maart 2013 @ Wol: Deze keer niet! Ik speel al met een vdH Canary SE, een Pluto One, dan heb ik nog een AT-mono element en heb ik de verzoeken om met een Miyajima en met een Lyra te demonstreren. Het wordt dan wel een beetje erg veel van het goede, ik moet er nog eens even over nadenken. Vijf tafels ter demo is net te doen, maar het wordt dan logistiek wel een enorme opgave. Zes stuks wordt me zowiezo te veel... @ Carl: Had je wel gelijk weer wat te schrijven gehad, valt alles ineens weer onder ''werktijd''... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 maart 2013 Report Share Posted 10 maart 2013 Ik schrijf alleen over dingen die ik erg leuk en leerzaam vind Marco. Aan kopij tot nu toe geen gebrek. Ik ben nu wat aan het lezen over Pop Art in relatie tot Pop Muziek. Probeer nog iets over Zappa die volgens mij een van de belangrijkste contemporaine musici van de laatste 50 jaar is. Daarnaast staan er nog wat phonotrappen op de lijst. Wil ook nog een paar phono kabels uitproberen met een goede prijs kwaliteitsverhouding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 maart 2013 Report Share Posted 11 maart 2013 Hey Carl ik hou enorm van Freakout, Hot Rats, apostrophe', Over-Nite sensation om er enkele te noemen Mijn audiofielie dag bestond erin om eens naar de Psvane 12AU7 buisjes te luisteren en mijn 1e DAC aan te sluiten Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 11 maart 2013 Report Share Posted 11 maart 2013 Hey Carl ik hou enorm van Freakout, Hot Rats, apostrophe', Over-Nite sensation om er enkele te noemen Mijn audiofielie dag bestond erin om eens naar de Psvane 12AU7 buisjes te luisteren en mijn 1e DAC aan te sluiten The Grand Wazoo is ook lekker, heerlijk jazzy. Ben benieuwd wat je van die DAC gaat vinden, zag er goede recensies over.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 maart 2013 Report Share Posted 11 maart 2013 heb de DAC nog maar net Rene, dus veel kan ik nog niet kwijt tov van mijn luxman cdspeler, is de DAC in alle opzichten beter en aangenamer, eerste gehoor gisteren Vooral meer punch en doorlopend detail ... the music got more balls zeg maar idd The grand wazoo mag ik niet vergeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 maart 2013 Report Share Posted 12 maart 2013 Sinds we weer over zijn naar mijn oude liefde "buizen", beleven we enkel audiofiele dagen. Met een paar koppelcondensatoren in de muziekweg en een dempingsfactor van 2 . Is het misschien niet, in alle opzichten perfect, maar de resolutie is ongekend hoog. Alleen al: "gewoon" het geluid van de radio. Keer op keer ontdekken we nieuwe geluidjes in muziek waarvan we ons afvragen of die ooit eerder hebben gehoord. Het klinkt zo "echt" en .... niks warme "buizen sound" Ook de ontvangst van de MD-102T is opmerkelijk goed. Een eenvoudige raamantenne is hier al genoeg. Eventueel een ST-2 op het dak zal hier zeker voldoen. Heel bijzonder, want mijn eerdere ervaringen met dit merk waren niet zo goed. Helaas niet meer te koop. Gelukkig opgevolgd door de MD 105T. Niet goedkoop, maar volgens mij, élke cent meer dan waard. Radio -is hierdoor- bij ons minstens net zo mooi medium, als alle andere bronnen. Minstens.... Of dit ook geldt voor de meer betaalbare modellen zoals de MD-90T weet ik niet, lijkt me leuk om een keer te testen. We gaan weer genieten, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 maart 2013 Report Share Posted 12 maart 2013 Het probleem zit toch bij de uitzendingen Jack. Welke uitzendingen vind je kwalitatief erg goed? Ik kom nog een keer met de FM4 bij je. Ik zit even lastig met de tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 maart 2013 Report Share Posted 12 maart 2013 Het probleem zit toch bij de uitzendingen Jack. Welke uitzendingen vind je kwalitatief erg goed? Ik kom nog een keer met de FM4 bij je. Ik zit even lastig met de tijd. Er zijn volgens mij weinig problemen.... Je bedoelt: verschillen in smaak Het is wèl een hardnekkig èn haast onuitroeibaar misverstand. Het kan beter klinken dan alle andere media. Er zijn hier rond Amsterdam een paar populaire lokale FM zenders die moduleren inderdaad stevig. Om maar het "hardste" te klinken of e.e.a. "eigen sound te creëren. Maar tegenwoordig zie je ook daar steeds meer dat er ook rekening gehouden wordt met "kwaliteit" Zelfs zenders die toch nog "vol" uitsturen met weinig dynamiek. Klinken zoveel beter via een goede tuner. Wat dàt betreft is er geen verschil met àndere media.... Waarbij een goed ontworpen buizen lijntrap in de tuner er ook nog eens voor zorgt dat e.e.a. niet overstuurd raakt... Kwalitatief goed zijn de uitzendingen van RTV NH, Radio M, Radio 2 maar ook de zenders van TMG (Telegraaf Media Groep) zoals Sky radio zenden kwalitatief goed uit. Hebben o.a. een eigen glasvezelnetwerk. Hier op de UPC kabel WDR4, Radio 6, e.v.a. zeer goed. Groet, Jack P.s. Aan een FM4 valt helaas niet zoveel aan op te waarderen. Als de batterij/accu niet lekt dan zou ik het zo laten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 12 maart 2013 Members Report Share Posted 12 maart 2013 Vannochtend het nieuwe mono elementje voor Analogue Extrema ingebouwd, nu reeds enkele audiofiele uurtjes achter de rug met het selecteren van de mono-plaatjes voor de show. En tjonge, die lui konden vroeger wat zeg... Het genre zal hoofdzakelijk uit Jazz bestaan, maar wat een beauty's! Nu met volle teugen aan het genieten van Ben Webster Quintet's ''Soulville'', met recht een audiofiel ''Kippenvel'' moment! Gelukkig heet inspelen hier ook ''werken''... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 maart 2013 Report Share Posted 12 maart 2013 Gelukkig heet (in)spelen hier ook ''werken''... Hier ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 maart 2013 Report Share Posted 13 maart 2013 ow ik bliiiiiijf werken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 maart 2013 Report Share Posted 13 maart 2013 Vandaag mijn MD-102T vergeleken met een bouwsel van een klant. De MD was in (bijna) àlles beter, ook meet technisch ..... behalve het geluid Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 maart 2013 Report Share Posted 13 maart 2013 wat voor bouwsel? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 maart 2013 Report Share Posted 14 maart 2013 wat voor bouwsel? Hij had -naar het voorbeeld op mijn website-, zelf een Akai AT-2400 omgebouwd met 12SX7 buis. Subjectief, als je van A/B schakelde, sprankelde het meer en het geluid kwam nog meer los. Objectief, meet het minder goed, maar zeker niet slecht, iets meer vervorming en iets slechtere S/N. Zoals dit... Als ik de selectiviteit beter krijg, dan is het een bruikbaar iets. Ga er t.z.t. weer mee verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 maart 2013 Report Share Posted 14 maart 2013 Jack,dat is gewoon een betere combinatie ruw gezegd op een ander combinatie zal misschien de Akai beter kinken als de andere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 maart 2013 Report Share Posted 14 maart 2013 Wol, dat klopt precies. Combinaties zijn belangrijk. 3x heel goed, maar niet bij elkaar passend = 3x niks. Die MD-102T is echt verschrikkelijk goed, kun je zo blind kopen. Ik ken geen betere, die nu nieuw gemaakt wordt. Maar omdat zo'n tuner met élke versterker fatsoenlijk moet kunnen presteren, zijn er m.i. een paar compromissen gemaakt. Zoals een erg lage uitgang impedantie. En dan ook nog heel erg netjes. Ik hoef daar allemaal geen rekening mee te houden, kan nóg betere buizen kiezen als de ECC88 en aanverwanten zoals de 6922, 6N1P etc.... B.v. een véél meer lineaire 6SN7. Zo'n omgebouwde Akai tuner is niet zo geschikt voor versterkers met een lage ingang impedantie zeg < 30kΩ Maar de meeste buizen versterkers hebben 50 of 100KΩ dus daar geen last van. Ik vermoed, dat er ook nog iets anders aan de hand is n.l. "eenvoud" Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 maart 2013 Report Share Posted 14 maart 2013 yes eenvoud. ik heb al veel uit de apparatuur weggehaald, en dat helpt. en uitgebreide RF bestrijding. dat helpt boel. moet die tuner van me daar nog verder mee behandelen. vanavond radio avond, eerst Sublime FM en om 10 uur WDR4. jippie groet ps holy **** wat mooi weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts