Guest tubejack Posted 2 mei 2013 Report Share Posted 2 mei 2013 Hoi Rob, In plaats van de aanbevolen/ op het WWW te vinden 22.....47Ω Probeer eerst nog een wat hogere weerstand voor G2 n.l. 150Ω. Dat is ook een waarde, die in heel veel buizen versterker wordt gebruikt Het voordeel is ook dat ik er dan zo een andere buis in kan prikken. B.v. een KT88 of 6550. Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 mei 2013 Report Share Posted 3 mei 2013 KT77 in triode met 150Ω G2. Ook bij uithalen, van vrouwen stemmen van b.v. Eva Cassidy is het hoog nét niet "verhard " Vind zelf het hoog net een streepje te veel. Maar andere luisteraars die hier vandaag en woensdag j.l. geweest zijn zoals KF en een nieuw forumlid squaker waren het beslist niet!, met me eens. ))) Stukje van squakers reactie: "Wat het meest opviel was de aangename en natuurlijke klank." Ik denk dat ik het voorlopig zo laat. Goodtube, Stef, KF en Squaker bedankt Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 3 mei 2013 Report Share Posted 3 mei 2013 Ja... Zilvertrafo Jack... Kan iets gedetailleerder klinken maar goed ben wel jaloers op die trafo's! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 mei 2013 Report Share Posted 3 mei 2013 Ja... Zilvertrafo Jack... Kan eerder scherp klinken maar goed ben wel jaloers op die trafo's! Dat zilver "scherp" klinkt hoeft niet. Siltech vind ik verfijnd. Toename van details komt v.n.l. door triode schakelen. Ik verwacht als ik KT88 in triode zet, dat ik dan nóg méér details krijg Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 3 mei 2013 Report Share Posted 3 mei 2013 Je kunt dat vrij snel testen je hebt die buis ja wel liggen ik heb hier nog de black treasures KT88....deze week nog even erin gehad.... Heb echt voorkeur voor de 77. Die pakt me wat meer. Betrokkenheid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 3 mei 2013 Report Share Posted 3 mei 2013 Snap ik niet de functie van een zilver trafo ,waarvan de signaalwegen aan beide kanten van koper zijn , wat heeft dat voor een meerwaarde leg mij dat maar eens uit. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 3 mei 2013 Report Share Posted 3 mei 2013 Snap ik niet de functie van een zilver trafo ,waarvan de signaalwegen aan beide kanten van koper zijn , wat heeft dat voor een meerwaarde leg mij dat maar eens uit. mvg wol Kilometer draad.. Hoorbaar verschil Iedereen hoort dat verschil echt wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 mei 2013 Report Share Posted 3 mei 2013 ik kan met 20 cm verkeerd draad de boel akelig laten klinken (is me dus wel eens gelukt). dan kan ik me de invloed goed indenken van een hele trafo. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 mei 2013 Report Share Posted 4 mei 2013 tubke ,dat je verschillen hoort dat klopt maar of dat een verbetering is zeg ik neen, dat is klinkklare onzin dat is een fobie,als je zo,n trafo gebruikt moet de hele keten zijn van zilver zijn ,van het spoeltje van de cantielever tot aan de spreekspoel van de membraan,en dan mag je ook nog niet die nep imitatie triode buizen gebruiken ,dus echte triode,s moeten er in dan heeft het zin van zo,n trafo. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 mei 2013 Report Share Posted 4 mei 2013 Jack moet maar eens leren een cd speler goed te modificeren dan klinkt die niet fel, dan klinkt die even ruimtelijk als een platenspeler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 mei 2013 Report Share Posted 4 mei 2013 Miensekienjer Wiel, waat bösse toch eine knoterbäër. Loat die luun noe toch plezeer höbbe van höre hobby. Zitse hie alle aaf te krake. Det sjleit toch nörges op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 mei 2013 Report Share Posted 4 mei 2013 Junkske .bist du op diene tenen getrap mit diene analoog ich kraak niks af, he hat allein analoog in ut kopke en ene trauma van digitaal knoterbirke wiellie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 mei 2013 Report Share Posted 5 mei 2013 tubke ,dat je verschillen hoort dat klopt maar of dat een verbetering is zeg ik neen, dat is klinkklare onzin dat is een fobie,als je zo,n trafo gebruikt moet de hele keten zijn van zilver zijn ,van het spoeltje van de cantielever tot aan de spreekspoel van de membraan,en dan mag je ook nog niet die nep imitatie triode buizen gebruiken ,dus echte triode,s moeten er in dan heeft het zin van zo,n trafo. mvg wol Dat ervaren, -veel mensen- waaronder ik, anders Wol. Hier een pagina uit 2003 van Maartens site. http://www.platenspeler.com/diy/amps/ul40s2/nl_ul40_5.php Klein stukje hieruit [....] er was zeer duidelijk verschil hoorbaar tussen een versterker die was uitgevoerd met zilverdraad trafo's en een standaard model. Het geluid was nog natuurlijker. [....] En lees de rest op zijn fraaie site i.v.m. copyrights © Wat "nep triodes' betreft daar is door veel mensen studie naar gedaan en het nodige over geschreven. Wat nadelen van 'echte" triodes zijn o.a de prijs, de versterkingfactor (MU) en de verkrijgbaarheid. Als voorbeeld een Genalex KT77 heeft een mu van 11,5 een JJ 300B 3,85. M.a.w. er is een 3x betere stuurtrap in de versterker nodig. En dan ben je er nog niet, het liefst hou je het nodige reserve. Het is daardoor veel moeilijker en duurder om een goede push pull triode versterker te maken. Ik zit zo dicht bij mijn ideale versterker. Nu met die nieuw Psvane stuurbuisjes in de voorversterker, geloof ik niet dat het binnen mijn budget makkelijk veel beter kan. Ik ben sowieso terughoudend, wat verandering in versterkers betreft. Eerst maar weer genieten van deze nieuwe situatie Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gydotron Posted 5 mei 2013 Report Share Posted 5 mei 2013 Of je nu zilver of koper gebruikt in een trafo, het aantal wikkelingen blijft hetzelfde met dezelfde draaddikte. Bij een goede trafo is het gebruik van goed isolatiemateriaal (teflon) en dikte vaan veel grotere impact dan zilverdraad. Uiteraard het type ijzer en de vorm. Ook erg belangrijk is de vlakheid van de wel of niet aanwezige luchtspleet. Een High End trafo zou eigenlijk moeten geslepen zijn opdat die vlakheid zo hoog mogelijk is. Kortom, er zijn nog veel meer parameters die veel belangrijker zijn dan alleen maar zilver gebruiken. Guido Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 mei 2013 Report Share Posted 5 mei 2013 Klopt natuurlijk, het is immers de optelsom die het resultaat bepaald. In dit geval is alleen de draad materiaal aangepast. Derest is gelijk gebleven. Dan kan je dus wel bepalen of het zinvol is om gebruik te maken van zilver bedrading. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 mei 2013 Report Share Posted 5 mei 2013 Bijzonder, ik vond teflon isolatie juist helemaal niks Maar de koper van mijn uitgang trafo's vond het geweldig De windingen komen door de extra dikte van de teflon tube m.i. veel te ver uit elkaar te liggen. Met kapton, dat als isolatie bij Siltech zilver/goud draad wordt gebruikt heb je daar geen last van. Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gydotron Posted 5 mei 2013 Report Share Posted 5 mei 2013 Ik heb het niet over de zilverdrdaad die geisoleerd is maar over de folie die men legt tussen de wikkelingen. Ik wilde alleen maar aanbrengen dat je het belang van zilver moet relativeren en dat er andere veel belangrijkere parameters zijn die instaan voor een goed reslutaat. Guido Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 5 mei 2013 Report Share Posted 5 mei 2013 Zilverdraad in transformatoren. Laat ik maar niks vragen over de de manier waarop de vermeende hoorbaarheid van die tweak is vastgesteld. En laat ik ook maar niet vragen waarom er geen gouddraad of palladiumdraad wordt toegepast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 5 mei 2013 Report Share Posted 5 mei 2013 Mijn audiofiele week? Ik heb samen met mijn vrouw 4765 km heen en weer naar Lissabon gereden zonder dat de radio aan heeft gestaan. We hebben wel flamenco, jazz en fado beluisterd. Live. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 5 mei 2013 Report Share Posted 5 mei 2013 Mijn audiofiele week? Ik heb samen met mijn vrouw 4765 km heen en weer naar Lissabon gereden zonder dat de radio aan heeft gestaan. We hebben wel flamenco, jazz en fado beluisterd. Live. Nou, dat lijkt me leuker dan trafo's wikkelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 mei 2013 Report Share Posted 5 mei 2013 Zonder radio. Wat heb je misdaan dat je straf verdiende? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 mei 2013 Report Share Posted 5 mei 2013 Ik wilde alleen maar aanbrengen dat je het belang van zilver moet relativeren en dat er andere veel belangrijkere parameters zijn die instaan voor een goed reslutaat. Guido Mee eens Guido Het maken van een goede uitgangstrafo lijkt me niet eenvoudig. En al helemaal niet, om alle parameters constant te houden. Toch zijn er m.i. leveranciers die dat kunnen. Als voorbeeld de Amplimo VDV-6040 in mijn eindversterker. Ik ken geen enkele fabrikant die zo uitgebreid de specificaties/parameters van zijn trafo's opgeeft. http://www.amplimo.nl/images/downloads/ds%20vdv/vdv6040.pdf Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 5 mei 2013 Report Share Posted 5 mei 2013 Zonder radio. Wat heb je misdaan dat je straf verdiende? Radio was vlgs.mij niet nodig, er zat een Jazz-band op de achterbank die ook fado's en flamonco's speelde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 5 mei 2013 Report Share Posted 5 mei 2013 Jack,je weet toch hoe die mv ringkern onstaan zijn, Als je niet weet lees dan maar eens de radiobulletin mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 5 mei 2013 Report Share Posted 5 mei 2013 Niks slechts over amplimo die maken goedde trafo,s maar de single ended is jammer genoeg een fiasco geworden mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts