Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Moderator 2 ,weet u wat audiofiel met hulp middelen wat betaal baar voor de gewone man tot een goed einde te brengen op een eerlijke en faire manier.

mvg wol

Jack ,die discussie over die zilver huplepup is dat voor bij ,of kom je nog met aantoonbare feiten dat zilver werkelijk beter is of blijft het bij een fobie.

mvg wol

Jack ,die discussie over die zilver huplepup is dat voor bij ,of kom je nog met aantoonbare feiten dat zilver werkelijk beter is of blijft het bij een fobie.

ik vind dat je die vraag aan Menno Van der Veen moet stellen.

Uit de afwezigheid van objectief bewijsmateriaal op het WWW (in de vorm van publicaties met enig wetenschappelijk gewicht) voor de beweringen dat zilver in trafo's beter zou klinken dan koper leid ik alvast af dat zilver niet beter is maar dat het puur een kwestie van perceptie is. Dat is prima, koop vooral die zilveren spullen maar beweer niet dat het beter is want dat is het niet. UIteraard laat ik mij in dit voorschotje graag corrigeren door een objectief en reproduceerbaar bewijs van mijn ongelijk.

Guest tubejack

mvg wol

Een `fobie` is het voor mij niet Wol. Waarom ? het speelt prachtig mooi. 

Er zijn best wel dingetjes, die ik voor mezelf kan verklaren. Maar dat is wat anders dan een goede onderbouwing.

Laten we eens eerlijk zijn  is zelfbouw High End,en hoeveel procent van de leden heeft een speaker boven 8000 euro,s cash betaald of een versterker van 6000 euro,s en ga zo maar door staan het zijn er maar enkele.

mvg wol

Het gaat niet om de spullen, het gaat om de kwaliteit van de weergave. 

Jack, ik moet altijd bewijzen met feiten en anders hou ik mijn mond of ik zeg ik weet het niet ,een medaille heeft 2 kanten.

Guest tubejack

Jack, ik moet altijd bewijzen met feiten en anders hou ik mijn mond of ik zeg ik weet het niet ,een medaille heeft 2 kanten.

Maar Wol wat heb je er aan,  als je het toch niet koopt?  Ga je hier al die mensen ongelukkig maken, met de mooie spullen 

die ze gekocht hebben, maar waar jij of het nut niet van inziet.   Waarom doe je dat eigenlijk?  Ik kan me ook geen

Mercedes permitteren maar ga toch ook niet zeggen dat die mensen die dat wel kunnen moeten "bewijzen" dat het een

goede auto is.   Of anders,  niet goed bij hun hoofd zijn.

Een medaille heeft inderdaad 2 kanten.

Jack, over  ballotagecommissie gesproken 80 procent van de PVDA kiezers is het niet eens met de top daar heerst wel respect voor elkaar en Samson staat wel in de hol van de leeuw daar spreekt ik respect af en het is voor beide partijen een PVDA club,

weer on topic

mvg wol

Mooie discussies heren!

Nog even terugkomend op die onderdeeltoleranties: de meer technisch onderlegden hier weten toch wel dat je de parameters van een versterker uitstekend kunt vastleggen met 2 weerstandjes?

Precisieweerstandjes, dat dan weer wel. 1% is wel voldoende.

Het wondermiddeltje heet globale tegenkoppeling. Bestaat al sinds 1937 ofzo, toen ene Harold Black dat bedacht heeft. ;)

Geen enkele, en ik bedoel GEEN ENKELE opname is gemaakt zonder dat principe. Wat je er in de weergaveketen ook achter hangt, beter wordt het niet. Misschien wél anders.

Geen enkel meet-apparaat kan zonder tegenkoppeling, je geluidskaart waarmee je meet ook niet. Ook de voeding in je PC of laptop of CD speler niet.

En tenslotte ook de meeste versterkers niet.

Tegenkoppeling is niet fout, het kan alleen fout geimplementeerd worden.

Guest tubejack

Mooie discussies heren!

Was er eigenlijk, net wel klaar mee :D  Er staan weer vele juweeltjes  te wachten op aandacht. 

Wat zou het mooi zijn als, alle wetenschappers/onderzoekers hun collega's  gingen helpen.

1+1=3  ^_^

Mvg,

Jack

Jack,High End zeg mij niks en ik kijk nooit naar prijzen voor mij gaat het hoe klinkt en ik zal je uit leggen waarom,in mijn kennissen kring waren mensen die kochten vanaf de jaren 80 tot 2006 om de 3 maanden nieuwe appendages,van treshold ,meridian tot maggie,s en wilson,

daarnaast was er in Herzogenrath in audio zaak die had grotendeels spullen die meer als 100 punten hadden in stereo audioplay en audio,

een voorbeeld Krell had die opgestapeld ook Spectraal die had 35 verschillende draaitafels van Rega tot SME 30 en dan praten we nog niet over elementen voor mij was het een speeltuin in audio ,was er nieuw high end product dan had die dat binnen 2 weken staan ,en die zei altijd Willie auf die High End trinken wihr sekt und horen kunnen we hier  :)  :D  :D  :wub: .

Kun je goed begrijpen dat het me het woord High End me  niks zegt ,en dat gaat niet om de leden van dit form te beschadigen.

mvg wiel ,verwend en verpest High End hohrer

Het valt niet te ontkennen: Kabeltjes hebben wel een hoog "Kijk mij nou gehalte".

Vind je ? :)

In België ervaar ik het een tikkeltje anders

Mensen die interesse in audio hebben "stoefen" eerder met "kijk eens welke versterker of luidsprekers ik heb" kabels is echt bijzaak omdat er veel merken en types zijn die je niet in 1 oogopslag kunt herkennen maar een ASR versterker, een B&W dikbuik luidspreker wel bvb ;)

Diegenen die vaak vertellen" amaaai zoveel geld vr een kabel",  kan gerust maar 200 euro zijn, zijn diegenen die niets hebben met audio

Het zijn ook de mensen die achterover vallen een element dat 600 euro kost

Beste Wiel,

Moet er nu ineens bewezen worden waarom de zilvertrafo beter is dan de kopertrafo?

Dan kunnen we een hoop andere topics, bijv over kabels, ook wel onder de loep nemen.

Het beste bewijs in audio zijn de oren en niet de meetinstrumenten!

Wat mij betreft is die discussie hiermee gesloten en het gekissebis vind ik persoonlijk niet storend. De moderator weet als geen ander dat de onderwerpen vanzelf weer afdwalen richting on-topic dus kan dit gewoon toezien. En staat het hem/haar niet aan dan heeft hij een machtig middel die simpel is...het Delete knopje.

Moet er nu ineens bewezen worden waarom de zilvertrafo beter is dan de kopertrafo?

Een trafo met zilverdraad is niet beter totdat objectief anders bewezen is. En onze oren? Ach, dat zijn maar oren. Vandaag lijkt het goed te klinken, morgen lijkt het weer anders.

Daar waren we toch al uit? 

Klopt. Vind ik. Ipv is

Trouwens ik ben helemaal geen fan van zilver in de audioketen.

Die bewuste trafo zou met beter koper ook wel eens nog beter kunnen worden. Coptech koper ofzo.

Trouwens niets is beter voor het milieu, hooguit minder slecht.

Het roken van filter sigaretten is ook niet beter voor uw gezondheid! ;-)

Tot zover "beter"

Zo kan ik ook een stelling deponeren hoor

De kopertrafo is niet gelijkwaardig aan de zilvertrafo tot het objectief bewezen is ...

Voor alle duidelijkheid, ik bedoel niet dat de kopetrafor slechter is, hij kan ook beter zijn ...

Guest tubejack

Spido gaf een paar pagina's terug  al een antwoord,  elektrisch gezien, geleid zilver beter.

Op een paar honderd meter of misschien wel een kilometer draad, dat in een

trafo zit,  zou dat met metingen aantoonbaar moeten zijn.

Wat ik verder gehoord heb, dat  zilver gevoelig is voor verontreinigingen en breuken.

Op de plek van een breuk, krijg je een soort halfgeleider effect.

Goedkoop industrie zilver, is daarom ongeschikt.  Tja wij Hollanders he dubbeltje 1e rang  :P   

Daarom moet je interlinks  gemaakt van dit materiaal nooit scherp vouwen.  (sowieso nooit!)

Door de ontstane breuken ontstaan halfgeleider effecten en gaat zo'n kabel scherp klinken en is waardeloos geworden.

En daardoor krijg je volgens mij ook al die indianen verhalen.  Goed zilver zoals dat van Siltech is absoluut niet scherp.

Vraag maar na,  b.v. bij Audio Selectief  of een ander serieuze audiowinkel ;)

Mvg,

Jack

P.s.

Ik zal ook niet gauw 2e hands interlinks kopen.  Je weet nooit hoe men er mee omgegaan is.

Spido gaf een paar pagina's  al een antwoord,  elektrisch gezien, geleid zilver beter.

Op een paar honderd meter of misschien wel een kilometer draad, dat in een

trafo zit,  zou dat met metingen aantoonbaar moeten zijn.(...) 

Beste Tubejack,

Ja, ja... maar een ietsepietsie dikker koperdraad geleidt net zo goed als een ietsepietsie dunner zilverdraad.

En koperdraad dat twéé ietsepietsies dikker is, geleidt zelfs beter dan zilverdraad dat twéé ietsepietsjes dunner is!

Wat ik verder gehoord heb, dat  zilver gevoelig is voor verontreinigingen en breuken.

Op de plek van een breuk, krijg je een soort halfgeleider effect.

Goedkoop industrie zilver, is daarom ongeschikt.  Tja wij Hollanders he dubbeltje 1e rang  :P   

Daarom moet je interlinks  gemaakt van dit materiaal nooit scherp vouwen.  (sowieso nooit!)

Door de ontstane breuken ontstaan halfgeleider effecten en gaat zo'n kabel scherp klinken en is waardeloos geworden.

En daardoor krijg je volgens mij ook al die indianen verhalen.  Goed zilver zoals dat van Siltech is absoluut niet scherp.

Naar mijn bescheiden mening is dit een indianenverhaal op zich........

Vraag maar na, b.v. bij Audio Selectief...

Verkondigt die dat? Laat die zich nu maar bij de mechanica van DT's houden...

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...