TL 200 Posted 11 mei 2013 Report Share Posted 11 mei 2013 Ik gebruik ze inmiddels niet meer, het waren luchtspoelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 mei 2013 Report Share Posted 11 mei 2013 Kef B 200 en Audax HD 100 d25 in een Baily transmissielijn Scheidingsfrequentie 2500 kHz, 3e orde butterworth configuratie. Beste TL200, Was het gemiddeld rendement van de HD100D25 (89dB/iW/1m) wel teruggebracht tot het niveau van de B200 (86 dB/1W/1m)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 11 mei 2013 Report Share Posted 11 mei 2013 Iets wat op papier absoluut niet kon, was in de praktijk wel zo. Dan star blijven ontkennen dat het niet waar is, en dat de proevers slechte proevers zijn enz, dan ben je wel heel bekrompen van geest Eens. Vertel eens precies met welke methode werd onderzocht dat die proevers de ene chocolade zoeter vonden dan de andere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 11 mei 2013 Report Share Posted 11 mei 2013 De soortelijke weerstand van zilver is lager dan die van koper. Zie bewezen zilver geleid beter, en is dus beter. Kunnen we die discussie ook weer afsluiten. Zo kun je het leven lekker simpel maken. Wat precies maakt dat een enkele procenten lagere soortelijke weerstand zilveren trafo's beter maakt dan koperen trafo's? Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 11 mei 2013 Report Share Posted 11 mei 2013 nee joh, helemaal niet nodig.....................een trafo Dat lijkt mij ook. Trafo's in uitgangstrappen van buizenversterkers zijn helemaal niet nodig, het zijn nare bronnen van vervorming. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gydotron Posted 11 mei 2013 Report Share Posted 11 mei 2013 Al die discussies over zilver of koper, of over buizen of transistoren, of vinyl of digitaal, zijn er die ik al een ganse tijd achter me heb gelaten. Het belangrijkste is het eindresultaat. Het ene hoeft niet beter te zijn dan het andere en vice versa. Het zijn telkens vermoeiende discussies waar blijkbaar maar geen eind aan wil of kan komen en waar ego's een groter belang spelen! Guido Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 11 mei 2013 Report Share Posted 11 mei 2013 Guido daar is een aantal op dit forum gewoon goed in Eindeloos herhalen. Jij hebt gelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 11 mei 2013 Report Share Posted 11 mei 2013 Alle reacties die hierna volgen zullen worden verwijderd, tot er een authentieke audiofiele dag komt. Moderator12345 Link to comment Share on other sites More sharing options...
maarten1970 Posted 12 mei 2013 Share Posted 12 mei 2013 · Hidden 12 mei 2013 - No reason given Hidden 12 mei 2013 - No reason given Alle reacties die hierna volgen zullen worden verwijderd, tot er een authentieke audiofiele dag komt. Moderator12345 heb ik iets gemist? Link to comment
Guest Posted 12 mei 2013 Share Posted 12 mei 2013 · Hidden 12 mei 2013 - No reason given Hidden 12 mei 2013 - No reason given De handelaartje,s willen er warmpjes bijzitten en de sekte,s dulden geen gefundeerde tegenspraak Ik dacht dat Arden er verandering in zo brengen Wiel Hamers Link to comment
maarten1970 Posted 12 mei 2013 Share Posted 12 mei 2013 · Hidden 12 mei 2013 - No reason given Hidden 12 mei 2013 - No reason given Alle reacties die hierna volgen zullen worden verwijderd, tot er een authentieke audiofiele dag komt. Moderator12345 blijkbaar heb ik echt iets gemist Link to comment
TL 200 Posted 12 mei 2013 Report Share Posted 12 mei 2013 Beste TL200, Was het gemiddeld rendement van de HD100D25 (89dB/iW/1m) wel teruggebracht tot het niveau van de B200 (86 dB/1W/1m)? Jawel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maarten1970 Posted 12 mei 2013 Report Share Posted 12 mei 2013 maarten1970, on 12 May 2013 - 09:50 AM, said: blijkbaar heb ik echt iets gemist [weg-gemodereerd] Alle reacties die hierna volgen zullen worden verwijderd, tot er een authentieke audiofiele dag komt.Moderator12345 Beste Moderator, Misschien kunt u uitleggen wat de reden is om reacties te verwijderen en wanneer een post voldoet aan het criterium "authentieke audiofiele dag"? Wellicht schept dat wat duidelijkheid in wat wel en niet in deze post geschreven kan worden? bvd Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 mei 2013 Report Share Posted 12 mei 2013 Alle reacties die hierna volgen zullen worden verwijderd, tot er een authentieke audiofiele dag komt. Moderator12345 ??????????????????? Is praten over audio niet audiofiel genoeg???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 12 mei 2013 Report Share Posted 12 mei 2013 Jullie hadden een eigen draadje moeten beginnen over transformatoren, koper, zilver, als dat is wat is verdwenen aan posts. Of de moderator had de discussie zelf moeten overzetten in zijn eigen thread. Even wieden om zo even te zeggen. Mijn audiofiele dagen bestaan even niet. The Eagles documentaire heb ik alleen het einde van gezien, dat ze uit elkaar gingen. Klaarblijkelijk iets met ego's. Verder ben ik me aan het bedenken waar ik budget aan wil geven aan fotografie of hifi. Ik lees een biografie over Queen. Er staan veel foto's in van LP's en singles, dus als vinyl adept is dat leuk. Misschien dus toch een beetje audiofiel bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 mei 2013 Report Share Posted 12 mei 2013 Moderator 2, graag enige respons op de reacties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 12 mei 2013 Report Share Posted 12 mei 2013 Ok. Jullie hebben allemaal gelijk. En nu graag weer on-topic. Moderator2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 12 mei 2013 Report Share Posted 12 mei 2013 Ik heb mijn post verwijderd,en ik hoef geen gelijk te krijgen want na minuut is dat verleden tijd, maar ik vind wel dat dat de moderator eerder mag ingrijpen en structuur aan te brengen , ook als wollie te ver gaat ,ook als hij vindt dat er zootje van gemaakt wordt,en moderator is toch af en toe een ondankbaar beroep. Want laten we eerlijk zijn, zijn we af toe ook niet een beetje blind. mvg wollie Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 12 mei 2013 Report Share Posted 12 mei 2013 Als je voor elke uitwijking vh onderwerp een nieuw topic moet openen is het einde zoek. We weten toch allemaal wel dat dat trafo gedoe vanzelf stopt. Dit topic audiofiele dagen kan nou eenmaal niets anders bevatten dan wisselende onderwerpen en ervaringen. En daar is het dan ook een prima topic voor dunkt me Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 mei 2013 Report Share Posted 12 mei 2013 Ok. Jullie hebben allemaal gelijk. En nu graag weer on-topic. Moderator2 Het gaat mij niet om het gelijk, ik vond het een beetje met de botte bijl. Natuurlijk, als er teveel off-topic gebeurt mag/moet je ingrijpen, het is echter de toon die de muziek maakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 12 mei 2013 Report Share Posted 12 mei 2013 We zitten aan pagina 633, mijlenver van de openingspost ... soit Het chocoladeverhaal zal ik je nog PMen R a v o n+ puntjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 mei 2013 Report Share Posted 15 mei 2013 Als je voor elke uitwijking vh onderwerp een nieuw topic moet openen is het einde zoek. We weten toch allemaal wel dat dat trafo gedoe vanzelf stopt. Dit topic audiofiele dagen kan nou eenmaal niets anders bevatten dan wisselende onderwerpen en ervaringen. En daar is het dan ook een prima topic voor dunkt me Het stopt inderdaad. Sinds vanmiddag, weet ik dat Amplimo ze niet meer maakt. Er zijn een aantal series gemaakt en die en de benodigde materialen zijn op. Als ik het goed heb begrepen waren de investeringen aanzienlijk vanwege een minimale afname van heel dun zilverdraad voor de primaire wikkelingen, dat speciaal gemaakt werd en met kapton geïsoleerd. Vandaag weer even vergeleken (zo ver dat zo kan). Het is heel bijzonder, al die extra kleine en fijne details. Om een citaat van Spido aan te halen. "het beste is geweest" Jammer Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 mei 2013 Report Share Posted 15 mei 2013 aaaach gewoon weer transistortjes luisteren toch groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 mei 2013 Report Share Posted 15 mei 2013 aaaach gewoon weer transistortjes luisteren toch Die heb ik net, opgedoekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 15 mei 2013 Report Share Posted 15 mei 2013 Bij een trafo heb je altijd kern verzadiging en bij een halfgeleider heb je daar geen last van dus het beste komt nog . mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts