Duck-Twacy Posted 20 mei 2013 Report Share Posted 20 mei 2013 single adapter? Vraag me eigenlijk af wat indertijd de reden was om juist singles van een groot gat te voorzien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 mei 2013 Report Share Posted 20 mei 2013 De vraag is eerder, vanuit mijn kant, waarom men terug meer en meer singles op de markt brengt met een "groot gat" Ik merk het vooral bij huidige groepen die 60's spelen, ik merk het ook bij typische Amerikaanse RnR Rockabilly groepen ... Belangrijkste is dat ik terug zo'n adapter - puck heb en mijn aangeschafte singles kan spelen ... best spannend allemaal Zo'n kort inloopgroefje, snel terug gaan zitten en genieten ... best wel intens omdat je weet dat je maar 2min30 tot max 3min hebt met dit soort muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 mei 2013 Report Share Posted 20 mei 2013 Misschien toch een jukebox aanschaffen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 mei 2013 Report Share Posted 20 mei 2013 Misschien toch een jukebox aanschaffen ... ik verjaar 5 maart Roger, maar voor Vaderdag mag het ook best Het plezante aan de singles is dat het andere songs zijn dan diegene die op de latere lp staan ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 mei 2013 Author Report Share Posted 20 mei 2013 Bij de Stemvork staat nog een mooi spelend exemplaar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 20 mei 2013 Report Share Posted 20 mei 2013 Nee, singles horen op de platenspeler. Lichte blasfemie die jukeboxen. Ook al klinkt het vast lekker stevig in een café ruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnhifi Posted 20 mei 2013 Report Share Posted 20 mei 2013 Een anti-audiofiele dag vandaag. Een eindversterker waar ik voor was kijken uiteindelijk niet gekocht, wel een element overgenomen van de verkoper. Dit bij thuiskomst gemonteerd en het werkt zoals beloofd (heeft zelfs voor een deel mijn problemen met de TQ-1 arm weten op te lossen!) maar ik liet een LP uit mijn handen vallen tijdens het omdraaien, op de spindel, en de draaitafel draaide nog. Je kunt je de schade aan de LP wel voorstellen... Die kant kan ik nu hoogstwaarschijnlijk niet meer spelen. Gelukkig geen zeldzaam exemplaar maar als ik hem wil vervangen (is nog nieuw te koop) ben ik weer 19 euro kwijt... *zucht* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 20 mei 2013 Report Share Posted 20 mei 2013 Argh... de pijn. Tja wat moet je met die LP's? Toch maar weggooien? Dat doe je niet zo snel he? Laatst ook zo'n akkefietje gehad. Ik moet de schade nog vaststellen. Wat is het element, Johnhifi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnhifi Posted 21 mei 2013 Report Share Posted 21 mei 2013 Ik zet die LP maar gewoon terug in de kast. Ik denk ook dat ik hem maar niet meer ga kopen, ik draai de download wel. Daar zit ook nog eens een extra track bij ook. Het element dat ik gekocht heb is een Denon DL160. Weliswaar budget maar het speelt beter dan mijn bejaarde Ortofon (met onbekend aantal uren op de teller). Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 mei 2013 Report Share Posted 23 mei 2013 vandaag plannen zitten maken hoe de filteronderdelen die ik heb liggen in de ls-kast geplaatst moeten worden. het zijjn nogal grote dingen allemaal (zoals folie-spoelen, dikke klomp, en 10mF Mundorf Supreme caps, ook nogal groot) dus ff over denken eerst. het zijn grote kasten dus ik kan onderdelen ver uit elkaar zetten. ik doe ze wel in de kast, anders krijg je weer een berg draden van extern filter naar de kast. ik betwijfel of dat een voordeel is. spoedig staat 1 luidspreker open om stukje bij beetje de vervangende onderdelen erin te plaatsen. tegen de winter moet de klus klaar zijn, zodat in de donkere dagen de boel weer ingespeeld is. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 mei 2013 Author Report Share Posted 23 mei 2013 Afgelopen dinsdag hier geluisterd: Zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=75065.0 Knap stukje werk. Het klinkt er ook werkelijk zeer ruimtelijk. Toch denkt de eigenaar dat het nog beter kan (ik ook) en komen er Von Schweikert VR 10 MK2 in te staan. Op het einde van het topic staan foto's van deze luidsprekers. Helaas kan ik de foto's niet linken. De buitenste 4 zuilen dus.... . Leuke avond.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 mei 2013 Report Share Posted 23 mei 2013 allemachtig, dat wil ik wel eens horen. groet kanttekening ... vr11: 4-weg systeem of nog erger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 mei 2013 Author Report Share Posted 24 mei 2013 Sorry, het is de VR10 MK2. Deze dus. Er staan 2 paren van in Europa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 24 mei 2013 Report Share Posted 24 mei 2013 Dit is geen High end maar complete disco ,Hans Zoiets stond 10 tot 15 jaar geleden in de klang und ton of in hobby hifi mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 mei 2013 Report Share Posted 24 mei 2013 5-weg als ik goed tel. en dat klinkt toch aardig? zit vast een hele berg filteronderdelen in. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 24 mei 2013 Report Share Posted 24 mei 2013 Ik ken deze speakers niet, maar de meeste van de grote systemen maken in eerste instantie veel indruk, maar na een tijdje luisteren valt het tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnhifi Posted 24 mei 2013 Report Share Posted 24 mei 2013 Zou het ook klinken naar een systeem van 85.000 euro? Want dat is naar ik meen de nieuwprijs... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 mei 2013 Report Share Posted 24 mei 2013 http://www.higherfi.com/vr10/ Oppervlakte genoeg,toch zou ik voor dat geld (85K) iets anders kiezen (en ruim de helft over houden). Beetje overkill, tenzij je een hele grote (>100M2) luisterruimte hebt en kunt (en wil) afspelen op concert sterkte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 mei 2013 Author Report Share Posted 24 mei 2013 Ik ken deze speakers niet, maar de meeste van de grote systemen maken in eerste instantie veel indruk, maar na een tijdje luisteren valt het tegen. Jawel, je hebt ze zelfs gehoord bij de vorige eigenaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 mei 2013 Author Report Share Posted 24 mei 2013 Je kunt nogal wat instellen, bovendien hebben de subwoofers een eigen versterker. Hoe het gaat klinken, wordt voor een groot deel door de ruimte bepaald. En dat zit wel snor. Bij de vorige eigenaar heb ik ze ook enkele keren gehoord, toch wel een erg mooi systeem. Maar daar stonden ze dan ook in een ruimte van 7x 15 m. met nog allerlei zijkamers en gangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 24 mei 2013 Report Share Posted 24 mei 2013 Jawel, je hebt ze zelfs gehoord bij de vorige eigenaar. Oh die! Dan ken ik ze wel, maar vallen dan naar een tijdje luisteren toch wat tegen. Net of er iets niet klopt. Niet homegeen, het laag klopt niet met het midden en hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 mei 2013 Report Share Posted 24 mei 2013 ja zoiets bedoel ik. krijg dat allemaal maar eens lekker samen aan de gang. bergen onderdelen, horizontale en verticale integratie-problemen. ik verwacht meer van hele simpele speakers met heel stevige kasten en heeeele simpele filters (gut hoe heten die ook alweer. ik weet het niet ik weet het niet). maar toch zou ik ze weleens willen horen, dan weet ik tenminste waar ik het over heb. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 mei 2013 Report Share Posted 24 mei 2013 Je weet het best wel, boef die met slechts 1 condensator voor het hoog Elke keer, denk ik dat het niet veel beter kan. maak mijn versterker beter en het blijft maar gaan. Gisteravond met mijn oudste dochter geluisterd, Super en het kan nóg beter. Maar hoe vertel ik het mijn vrouw Even wat anders wisten jullie dat Kanzy Kaam blijkbaar? failliet is. Misschien wat over de top, maar zonde dat weer een Nederlands bedrijf naar de ...... is http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/buizenversterkers/a1003144948-faillissementsveiling-kanzy-buizenversterkers.html Misschien is het wel heel oud nieuws. Ik kwam het toevallig tegen. Mvg, Jack P.s. morgen weer een audiofiele dag, ik ga naar een snoepjesmarkt voor techneuten Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 mei 2013 Report Share Posted 24 mei 2013 ja weet het wel. zo simpel moet beter klinken dan zo ingewikkeld. en toch denk ik dat je eens de (kleine) M silvergoldolie die ik nog over heb parallel moet proberen jaja ik ben wat eigenwijs. minder is meer, dat heeft bij mij ook goed geholpen. minder onderdelen, maar ook minder verstoringen (van allerlei aard, of het nou trillingen is, of HF invloeden). ja de economie zit niet mee voor zulke initiatieven. erg spijtig, weer iemands mooie droom kaduuk. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 25 mei 2013 Report Share Posted 25 mei 2013 Hans,hoe kan zo,n speaker klinken met al die fase draaiingen in het filter ja het galmt en meer doet die niet ,het is gewoon aandacht trekken met zo,n speaker niet meer en niet minder. Jack, maar boef weet wel niet dat de paremeters van de units niet het zelfde zijn en dat kleurt ook ondanks dat je in het hoog maat een condensator hebt en kast galmt ook al is die zwaar. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts