Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Wat een negativisme.... :wacko:

Dat gaat daar helemaal goed komen. Nu draait hij ook met een grote Velodyne subwoofer. En de frontkasten zijn nauwelijks kleiner.

Omdat de Von Schweikers full 'd Appolito's zijn zal het allemaal best meevallen.

:)

Dat er vette vingers zitten op mijn Mofi LP. Vreemd, ik ben het niet geweest. Laat staan dat ik bezoek heb dat er aan komt. Nou ja, de plaat klonk toch al niet perfect, ik begrijp nu waarom. En dan heb ik het niet over dat rare laag. Ik zou bij het uit de verpakking halen ook een check moeten doen. Maar ja, echt perfect vinyl bestaat niet meer.

Hans,het heeft niks met negativisme te maken zo iets bouwden ze vroeger, ik heb speakers gehoord van 200.000 euro,s dat is toch komplete onzin 

mvg wol

• Members

Waarom is dat onzin? Zo lang er mensen zijn die het A: kunnen kopen, en B: je ze zo ver krijgt dat ze het kopen, waarom is dat dan onzin? Dat heet handelen en ondernemen.

Na iedereen aan de GSM helpen, wifi door het hele huis te hebben aangepraat en nu weer streamen opdringen, dat is onzin! Over een paar jaar lopen we allemaal met half gekookte hersenen te klagen en ons af te vragen waar die constante hoofdpijn en rare nieuwe ziektes vandaan komen. We willen namelijk zo veel mogelijk informatie, data en goederen. Zo snel mogelijk, het liefst ook nog voor niks. Betaal gewoon weer voor kwaliteit, dan zijn we een hoop kopzorgen kwijt. Gaan we ook weer gewoon naar de slager en de bakker, hebben we weer vlees wat ook echt vlees is en brood wat ook voor brood mag doorgaan. De huidige maatschappij met al haar modernismen straft zichzelf binnekort behoorlijk hard af als dat zo doorgaat. 

Amen... (moest ik even kwijt)

Mijn audiofiele dag bestond onder ander uit proberen muziek in de auto ook als muziek te laten klinken, wat een bagger -sorry voor het woordt in deze- wordt er in dat segment aangeboden zeg. Keuze uit: kost bijna niks, maar dan heb je ook niks tot kost wel wat, maar is nog steeds niks. En dat allemaal omdat er tegenwoordig een navigatie in moet zitten maar het wederom niets mag kosten. Ik wil gewoon een goede autoradio die weer 5 jaar probleemloos uitzingt zonder een heel dashbord te vernaggelen omdat deze is voorbereid op die dingen met die kolosale touch-schermen erin. Was weer zonde van de tijd, ik ga volgende week wel weer in Duitsland zoeken. Eigenlijk dus een absoluut niet audiofiele dag...

O, die handel is dus ook eigenlijk onzin beste Wol...

Guest tubejack

Ach Wol,  perfect is moeilijk, heel goed niet. :)

Net thuis :blink:

Mijn audiofiele dag,  7:00 in de auto richting Friesland, vriend daar op halen en

lekker grutten in bakken met onderdelen op de Radiomarkt in Beetsterzwaag

Een heleboel vintage onderdelen gevonden, die niet of nauwelijks te koop zijn.

Waarmee ik zeker 30 apparaten goed mee kan repareren.

Nu even hangen, met een muziekje.

Top dag :)

Arden ,ben je dan geloofwaardig bezig in audio of is het binnen is binnen

Je praat over kwaliteit je neemt digitaal op en verkoopt het als analoog dan praat je niet over kwaliteit dan is het handel is handel.

Ze willen geen kwaliteit zo simpel is dat ze zuigen je nog uit met de prijs zo simpel is dat. :D

mvg wol

Guest tubejack

Ben je dan geloofwaardig bezig in audio of is het binnen is binnen

mvg wol

Dat oordeel laat ik aan mijn klanten over Wol :) Maar ik geloof, dat, dat, wel goed zit ;)

Wat is er mis met streamen.?? Dat is niet meer, dan dezelfde muziek op een andere manier opslaan en vanaf daar draaien.

De kunst is nu om het een beetje te ordenen en het kaf van het koren gescheiden te houden.

Gister was hier iemand die zei... muziek kun je van iedereen krijgen, zoveel je wilt, maar wat moet ik met die zooi. Hij wil zelf kiezen welke muziek er op z'n server komt en niet meer.

Hans ,streamen is altijd slechter op 16 bit op genomen cd als ik iets koop wil ik het hebben van de juiste label en niet daarna de smaakmakers.ik wil wel eens 4 verschillende labels cd,s meenemen van de originele cd op een meeting 

• Members

Arden ,ben je dan geloofwaardig bezig in audio of is het binnen is binnen

Je praat over kwaliteit je neemt digitaal op en verkoopt het als analoog dan praat je niet over kwaliteit dan is het handel is handel.

mvg wol

Ik ben bang dat ik binnenkort toch een keer een cursus Wolriaans moet gaan volgen, maar goed, hier een poging tot antwoorden op wat ik denk dat er staat:

Als iemand iets levert onder de noemer A maar het blijkt een product genoemd B, dan is dat oplichting. Hoe je het ook went of keert. Heeft niets met kwaliteit of handel te maken.

Handel is als je gewoon (met indien mogelijk een gezonde marge) iets kan leveren waar de klant ook echt om vraagt. Daar de klant tegenwoordig het onmogelijke bijna eist, treed in het dagelijkse leven bijna automatisch de oplichting weer in, je krijgt iets anders als waar je denkt voor te hebben betaald. Dit zien we overal om ons heen in vooral de levensmiddelenbranche, maar ook in andere takken komt dit steeds vaker voor. Ik hou me daar verre van en lever mijn dealers wat zij willen hebben. Zo ben ik op mijn manier in ieder geval nog wel geloofwaardig bezig.

Mocht je toch iets anders hebben bedoeld, dan heb ik daar ook een antwoord op:

Analoog opnemen kunnen er niet veel meer, maar gelukkig zijn ze er nog wel. Als die opname nu onbewerkt op een lp zou worden geperst, dan hebben we het over de verkoop van een 100% analoog product. Waar het tegenwoordig nog het meest fout gaat, is bij de mastering. Dat kan al bijna helemaal niemand meer analoog, er wordt dan digitaal gemasterd. Dat heet in mijn visie dus ook geen analoog product meer. Wat trouwens niets zegt over de uiteindelijke kwaliteit van het product, maar daar gaat het nu even niet om.

Hieruit volgt automatisch wel weer dat een volledig analoog product, en al helemaal als deze idd een analoge mastering heeft gekregen, daardoor een stuk kostbaarder wordt. Laat dat nu net zijn waar de consument weer niet op zit te wachten, een kostbaar product. Hieruit volgt dan weer dat het dan ook eigenlijk geen handel is,  je blijft er mee zitten...

Hans ,streamen is altijd slechter op 16 bit op genomen cd als ik iets koop wil ik het hebben van de juiste label en niet daarna de smaakmakers.ik wil wel eens 4 verschillende labels cd,s meenemen van de originele cd op een meeting 

Eigenlijk hoor ik geen verschil tussen muziek van de server of van de CD. Maar misschien ben ik snel tevreden.

Dat er verschillende persingen zijn klopt, dat die anders klinken ook, maar dat het origineel altijd het best is... Daar ben ik het niet mee eens.

Mijn audiofiele dag bestond onder ander uit proberen muziek in de auto ook als muziek te laten klinken, wat een bagger -sorry voor het woordt in deze- wordt er in dat segment aangeboden zeg. Keuze uit: kost bijna niks, maar dan heb je ook niks tot kost wel wat, maar is nog steeds niks. En dat allemaal omdat er tegenwoordig een navigatie in moet zitten maar het wederom niets mag kosten. Ik wil gewoon een goede autoradio die weer 5 jaar probleemloos uitzingt zonder een heel dashbord te vernaggelen omdat deze is voorbereid op die dingen met die kolosale touch-schermen erin. Was weer zonde van de tijd, ik ga volgende week wel weer in Duitsland zoeken. Eigenlijk dus een absoluut niet audiofiele dag...

O, die handel is dus ook eigenlijk onzin beste Wol...

Zou dat dan de reden zijn dat ik eigenlijk geen muziek meer luister in de auto.

In die standaard lease bakken zit nu niet echt een geweldige radio.

Maar voor BNR of radio 1 doet hij het nog prima.

Bij BNR kan je nog goed horen hoe beroerd hun opnames zijn van eerdere uitzendingen die herhaald worden.

Ik vermoed dat dit een MP3 met hoge mate van compressie is.

Ik ken deze speakers niet, maar de meeste van de grote systemen maken in eerste instantie veel indruk, maar na een tijdje luisteren valt het tegen.

Ik ben het met Hans eens. Eigenlijk ook wel logisch. Je zult een aantal proef exemplaren moeten maken voor je de definitieve LS hebt. Dat wordt allemaal veel te duur.

Mijn audiofiele dag bestond uit het opstellen van mijn speakers. Ze stonden allereerst net iets tever uit elkaar. Het waren maar twee millimeters maar er is nu weer meer samenhang tussen de beide speakers. Dit zorgt met name ervoor dat het dynamisch weer klopt. Ook zijn de speakers 1 millimeter naar voren gekomen. Iets tever naar de achtermuur zorgt voor een wat duffer/afstandelijker geluid. Nu is voor mij het schokkende dat het verschil in afstanden op papier allemaal bij elkaar weinig lijkt/is, maar het verschil in geluid is toch best groot. Het spreekt meer aan en het klopt beter dynamisch gezien. Net even Mussorgksy gedraaid - night on a bald mountain. Het draait echt om die momenten dat het geluid even boven zichzelf lijkt uit te stijgen. Schitterend nummer trouwens voor wie de mogelijkheden van een orkest wil horen. Mijn speakers verschuiven helaas geregeld omdat ik jonge kinderen heb.

millimeters?

ik heb voor het eerst sinds aan half jaar een kabel tussen modem en pc (vorige draad ging kaduuk). dus wifi uit weer. en hoewel er veel HF-afscherming etc. in de set zit klinkt het gewoon in alle opzichten beter zonder wifi in de kamer.

groet

Mijn audiofiele dag bestond uit het opstellen van mijn speakers. Ze stonden allereerst net iets tever uit elkaar. Het waren maar twee millimeters maar er is nu weer meer samenhang tussen de beide speakers. Dit zorgt met name ervoor dat het dynamisch weer klopt. Ook zijn de speakers 1 millimeter naar voren gekomen. Iets tever naar de achtermuur zorgt voor een wat duffer/afstandelijker geluid. Nu is voor mij het schokkende dat het verschil in afstanden op papier allemaal bij elkaar weinig lijkt/is, maar het verschil in geluid is toch best groot. Het spreekt meer aan en het klopt beter dynamisch gezien. Net even Mussorgksy gedraaid - night on a bald mountain. Het draait echt om die momenten dat het geluid even boven zichzelf lijkt uit te stijgen. Schitterend nummer trouwens voor wie de mogelijkheden van een orkest wil horen. Mijn speakers verschuiven helaas geregeld omdat ik jonge kinderen heb.

1 millimeter????? Het voordeel van dit gemillimeter is wel dat je lekker bezig bent en van de straat. Ik zou wel een soort van mal maken voor de luisterstoel, zodat je geen milimeter meer kunt bewegen.

1 millimeter????? Het voordeel van dit gemillimeter is wel dat je lekker bezig bent en van de straat. Ik zou wel een soort van mal maken voor de luisterstoel, zodat je geen milimeter meer kunt bewegen.

Darr hebben ze in de hersenchirurgie leuke dingetjes voor, zit je hoofd altijd vast o;p dezelfde plek.

Het waren maar twee millimeters maar er is nu weer meer samenhang tussen de beide speakers. Dit zorgt met name ervoor dat het dynamisch weer klopt.

Ook zijn de speakers 1 millimeter naar voren gekomen. Iets tever naar de achtermuur zorgt voor een wat duffer/afstandelijker geluid.

Okay, het is slechts een forum. Maar zou je het tóch een heel klein beetje geloofwaardig willen houden jij grappenmaker :D

Waarom zou Karma een  grappenmaker zijn  als het verhaal kan kloppen sammetje

mvg wol

Het is ook geen grap, het verschil is er echt. Wat overigens niet betekent dat iedereen nu maar met zijn speakers moet gaan schuiven. Ik vond het zelf ook opvallend, maar dat had ik al aangegeven.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...