Pjotr Posted 26 juni 2013 Report Share Posted 26 juni 2013 En dan te bedenken dat DSD destijds (voor SACD) juist bedacht was om hardware simpel te houden en de productie kosten laag. En een onkraakbare kopieer beveiliging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 juni 2013 Report Share Posted 26 juni 2013 die kopieer beveiliging is goed gelukt, het simpel houden van de apparatuur wat minder maar goedkoop is niet echt gelukt. jammer het werkt namelijk wel heel goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 juni 2013 Report Share Posted 26 juni 2013 Off topic maar wel leuk; oude sacd mastodonten: http://www.docs.sony.com/release/SCD1_TWP.pdf Heb ooit begrepen dat de inspiratie bij Allen Wright voor de beroemde vacuumstate Sony sacd mods ook geinspireerd was op een opmerking van een destijds in Enschede wonende techneut (en ex forum lid). Feitelijk was die mod ook niets anders dan een duur betaald laag door filter (met wat klok en voeding tweeks). Maar het klonk wel erg goed. \http://www.vacuumstate.com/fileupload/SACD_2005.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 26 juni 2013 Report Share Posted 26 juni 2013 Jack,leg jij dat maar een uit dat opgestapel van dac,s beter zijn mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 juni 2013 Report Share Posted 26 juni 2013 die kopieer beveiliging is goed gelukt, het simpel houden van de apparatuur wat minder maar goedkoop is niet echt gelukt. jammer het werkt namelijk wel heel goed. Die kopieerbeveiliging is eigenlijk alleen maar goed gelukt omdat er een speciaal loopwerk voor nodig is en SACD niet die vlucht genomen heeft als men hoopte. Was het wel een groot (kas)succes geworden dan waren er ongetwijfeld PC loopwerken op de markt gekomen die ook SACD kunnen lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 juni 2013 Report Share Posted 27 juni 2013 Jack,leg jij dat maar een uit dat opgestapel van dac,s beter zijn mvg wol Dat mag je zelf doen, ik heb handvatten genoeg gegeven Als voorbeeld de TDA1541. Lees de datasheet. Een heel fijne wat warm klinkende DA die nu nog tal van liefhebbers kent Alleen van een fabrikant van Dac's zal je dat volgens mij zoiets niet horen. Dat is gezicht verlies. Nee ze verzinnen liever iets nieuws... Nog een voorbeeldje Kenwood DP-7090 met 8x PCM1702 Of de Accuphase DC-61 met 6 x PCM1702. http://www.accuphase.com/historys/dc-61_e1.htm [....] The D/A converter section features the MMB principle that guarantees conversion with ultra-high precision. Six hand-selected 20-bit D/A converters are connected in parallel, resulting in all vital performance parameters. Dat "stapelen" wat sommige DIYers doen, is denk ik voor het grootste deel optisch. En het is praktisch en kostenbesparend x maal eenzelfde print boven elkaar Niks nieuws, onder de zon Wol. Mvg, Jack P.s. maar ook in SACD spelers....... Sony SACD 777.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 27 juni 2013 Report Share Posted 27 juni 2013 Leuk, ik stel een vraag en men gaat naar elkaar zitten wijzen. Is er nou echt niemand die weet hoe het werkt en die dat even eenvoudig en duidelijk kan uitleggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 juni 2013 Report Share Posted 27 juni 2013 Jack heeft dat toch uitgelegd? Als je er meer parallel zet middelt de fout. Kwestie van statistiek dus. Maar goed, wat beter klinkt blijft een smaakkwestie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 juni 2013 Report Share Posted 27 juni 2013 http://www.audio-gd.com/Master/Master-7/M7EN.htm 8 keer PCM1704 ook lekker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 juni 2013 Report Share Posted 27 juni 2013 Wat een apparaat Duck Ik hou het even bij 16/44,1 dat kan dactje van mij makkelijk aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 27 juni 2013 Report Share Posted 27 juni 2013 Als je er meer parallel zet middelt de fout. Kwestie van statistiek dus. Dat was mij uit de brij van Jack niet duidelijk geworden. Dankjewel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 juni 2013 Report Share Posted 27 juni 2013 ja lachen een Kenwood DP-7090. had ik ook ooit, klonk met de motorkap eraf veel beter. alleen zo stoffig. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 juni 2013 Report Share Posted 28 juni 2013 Ik zeg die stappelbedden kleuren en heeft een groter beeld ,jack en kappa ,neem maar mee naast de meting als er een komt. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 juni 2013 Report Share Posted 28 juni 2013 Ik zeg die stappelbedden kleuren en heeft een groter beeld ,jack en kappa ,neem maar mee naast de meting als er een komt. mvg wol Broodje aap verhaal Wol. Nog nooit van gehoord in welke recensie ook. Dergelijke schakelingen zijn en worden toegepast in menig commerciëel ontwerp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 juni 2013 Report Share Posted 28 juni 2013 Er bedrijven die gebruiken FPGA,s er bij en jij gaat mij vertellen dat stappel bedden van jou niet kleuren en de juiste informatie geven mij valt niks meer in mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 juni 2013 Report Share Posted 28 juni 2013 Er bedrijven die gebruiken FPGA,s er bij en jij gaat mij vertellen dat stappel bedden niet kleuren en de juiste informatie geven. mvg wol Bedrijven zoals Arcam, Sony, Kenwood, Accuphase gebruiken dergelijke schakelingen. Nog nooit één recensie gelezen, dat, dat kleurde of een groter beeld gaf. Kan denk ik ook niet want zoals Pjort duidelijk samenvatte Als je er meer parallel zet middelt de fout. Kwestie van statistiek dus. Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 juni 2013 Report Share Posted 28 juni 2013 Jack, dat zijn gewoon kreten,een bedrijf moet opvallen ,dat is nou ook met keramiek units dat is hot ,maar om op te vallen gebruiken ze nou een andere unit en niet keramiek .dat wil niet zeggen dat keramiek slecht is. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 juni 2013 Report Share Posted 28 juni 2013 Om op topic te blijven. Dat stapelen zorgt alleen voor minder fouten, dus nauwkeuriger omzetten van digitaal naar analoog. Hoe kan een nauwkeuriger signaal nu voor méér kleuring zorgen? Kan er bij mij niet in. Jammer dat we hier geen mensen meer hebben met diepgaande kennis van DAC's. Mvg, Jack P.s. hier de metingen waar je om hebt gevraagd http://www.dddac.com/dddac1794_test_specs.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 juni 2013 Report Share Posted 28 juni 2013 Jack,bij buis hebben die dezelfde parameters Jack,bij een speaker unit hebben die dezelfde parameters Jack,bij een dac hebben die dezelfde parameters mvg wol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 juni 2013 Report Share Posted 28 juni 2013 Jack,bij buis hebben die dezelfde parameters Jack,bij een speaker unit hebben die dezelfde parameters Jack,bij een dac hebben die dezelfde parameters mvg wol. Die kan je toch uitzoeken Wol. Wat moet een bedrijf dan als Array dan niet? die vele transistors laat samen werken. Die versterkers kleuren absoluut niet! Ik ben ook wel eens een hele avond bezig, voordat ik precies gematchte transitor paartjes heb. Buizen koop je gewoon gematcht. Met DAC's zal het niet veel anders zijn. Maar wat vind je van de metingen? Waar zit volgen jou de kleuring is dat te zien? Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 28 juni 2013 Report Share Posted 28 juni 2013 Weet je wat pas kleurt? Het gehoor van mannen die de vijftig gepasseerd zijn. Daar is een half bitje meer of minder uit een dac niks bij en stapelen helpt ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 juni 2013 Report Share Posted 28 juni 2013 Weet je wat pas kleurt? Het gehoor van mannen die de vijftig gepasseerd zijn. (...) En bleef dat maar beperkt tot 't gehoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 juni 2013 Report Share Posted 28 juni 2013 Weet je wat pas kleurt? Het gehoor van mannen die de vijftig gepasseerd zijn. [plaag mode] Ik wist niet, dat je al zo oud was r.a.v.o.n. Je blijft me verbazen. [/plaag mode] Maar volgens mij, is resolutie of oplossend vermogen iets anders als frequentie bereik. Dat laatste neemt inderdaad af naarmate we ouder worden. Hoewel van mijn leraren hoort nog 15Khz en is 63. Ikzelf niet, bij 11Khz houd het wel op. Geleefd en genoten, dat doe ik nog steeds Het is fijn om tenminste één iemand blij gemaakt te hebben met de verwijzing naar deze bijzondere High-end dac. Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 28 juni 2013 Report Share Posted 28 juni 2013 [plaag mode] Ik wist niet, dat je al zo oud was r.a.v.o.n. Je blijft me verbazen. [/plaag mode] Ik word in oktober 67 maar dat duurt nog 17 jaar en een paar maanden Ik had dat stapelen nog nooit gezien. Ik bedoel met dit plagerijtje dat in mijn optiek het belang van dat halve bitje een beetje overdreven wordt. Kan dat niet met dithering worden opgelost? Of moet je dan oversamplen en is dat juist niet de bedoeling? Je krijgt dan eerder last van jitter maar dat wordt ook zwaar overdreven dankzij ene Tent met zijn klokken die een probleem oplossen wat eigenlijk niet bestaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 juni 2013 Report Share Posted 28 juni 2013 Kan dat niet met dithering worden opgelost? Nee dat werkt niet, dithering werkt alleen bij de AD conversie of als je van b.v. van 24 bits naar 16 bits terug zou gaan. Je verruist dan het LSB waardoor je geen “digitalisering” vervorming meer hebt. Dither achteraf toevoegen heeft geen zin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts