robx Posted 22 juli 2013 Report Share Posted 22 juli 2013 met deze hitte kan ik er niet van genieten, klinkt nergens naar. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 juli 2013 Report Share Posted 22 juli 2013 Geen probleem hier, horizontaal op de bank Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 22 juli 2013 Report Share Posted 22 juli 2013 Hier is het met een muziekje ook prima uit te houden. Ik probeer wel de muziekkeuze een beetje aan te passen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 juli 2013 Report Share Posted 22 juli 2013 Ja, vanmiddag nog maar eens Now Always Snow van Goebaidoelina, maar dat is best een beetje treurig, en nu maar eens het sahara-gevoel opgezocht met Heures Persanes van Koechlin. Gaat best. Ik ken toch ook wel een aantal audiofielen die bij deze temparturen de set maar niet aanzet, vanwege de enorme hitte die deze extra verspreidt. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 juli 2013 Report Share Posted 23 juli 2013 Och een pc, flatscreen of koelkast produceert ook warmte. Of wat te denken van een fornhuis.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 juli 2013 Author Report Share Posted 23 juli 2013 Op m'n zolder is het nu ook veel te warm om te luisteren. Er bleek overigens een flesje VPI platenreinigingvloeistof opengescheurd, Het tafeltje waar dit op stond is er niet beter op geworden. Voorlopig dus geen audiofiele dagen. Ik heb op m'n vakantie afgelopen weken overigens wel weer volop genoten van de Ipod muziek via het Teac recievertje en BNS luidsprekers in onze caravan. Met de ramen open lukt dat buiten ook wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 juli 2013 Report Share Posted 23 juli 2013 Op m'n zolder is het nu ook veel te warm om te luisteren. Er bleek overigens een flesje VPI platenreinigingvloeistof opengescheurd, Het tafeltje waar dit op stond is er niet beter op geworden. Voorlopig dus geen audiofiele dagen. Ik heb op m'n vakantie afgelopen weken overigens wel weer volop genoten van de Ipod muziek via het Teac recievertje en BNS luidsprekers in onze caravan. Met de ramen open lukt dat buiten ook wel. Muziek, beleving daarvan, en kwaliteit van de set heeft maar heel weinig met elkaar te maken, blijkt toch keer op keer. Wel zal een goede set de muziekbeleving gemakkelijker maken. Jammer alleen dat het goed krijgen van de set vaak tot audiophilia nervosa leidt, waardoor de muziekbeleving gefrustreerd wordt. Juist bij een eenvoudig setje maak je je daar helemaal geen zorgen over, en is het alleen genieten. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 23 juli 2013 Report Share Posted 23 juli 2013 Muziek, beleving daarvan, en kwaliteit van de set heeft maar heel weinig met elkaar te maken, blijkt toch keer op keer. Wel zal een goede set de muziekbeleving gemakkelijker maken. Jammer alleen dat het goed krijgen van de set vaak tot audiophilia nervosa leidt, waardoor de muziekbeleving gefrustreerd wordt. Juist bij een eenvoudig setje maak je je daar helemaal geen zorgen over, en is het alleen genieten. Marc Het gaat uiteindelijk toch om de muziek hè. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 juli 2013 Report Share Posted 23 juli 2013 Ja, maar als ik moet kiezen uit muziek luisteren via een wekkerradio (of aanverwante "kwaliteit") of helemaal geen muziek, kies ik absoluut voor de laatste mogelijkheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 juli 2013 Report Share Posted 23 juli 2013 M.a.w. er zijn grenzen. Beneden in de huiskamer staat een goedkope set voor de huiskamer, 'bibliotheek' en keuken. Vooral gebruikt bij radio en tv. Geen enkel audiofiel snufje, geen enkele behoefte er iets aan te verbeteren. Als een set audiofiele aspiraties krijgt komt die behoefte vanzelf, lijkt het wel. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 23 juli 2013 Report Share Posted 23 juli 2013 't moet natuurlijk wel een beetje muziek maken, herrie is niet mijn ding. Bij een kennis van mij stond jaren geleden zo.n joekel van Schneider of Palladiumset, van Neckermann geloof ik. Echt een toren met equaliser, voor en eindtrap etc, bijna 1.5 meter hoog en 2x250 watt. Grote hardboard boxen, vakkundig in elkaar geniet. Hij draait dat spul open en schreeuwde: "Wat een lawaai hè". Ik heb oprecht "jaaah" geroepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 juli 2013 Author Report Share Posted 23 juli 2013 Ik luister nu (buiten) naar een draagbare radio. Deze staat op radio 2 als achtergrondmuziek. Helemaal niks mis mee. Soms draai ik hier zelfs muziek via de speakertjes van de laptop. Voor mij altijd beter dan niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 juli 2013 Report Share Posted 23 juli 2013 ja ik luister wel eens een avond youtube-muziek op de pc. wel een Lenovo he met 'JBL branded speakers'. dan komt er van alles langs dat in mijn geheugen gebrand is . zoals ... http://www.youtube.com/watch?v=QeRxu-R2aRc is dat zingen ... of word ik oud en sentimenteel ... waren die tijden beter .... ja. gewoon ja. en als ik toch bezig ben .... wie weet dit nog ... iedere ochtend om zes uur ging mijn radio aan. http://www.youtube.com/watch?v=4H5u8tCvtLU groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 23 juli 2013 Report Share Posted 23 juli 2013 Jazeker audiofiele dag... Buizenissen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 juli 2013 Report Share Posted 24 juli 2013 Vandaag zijn we even in Gorinchem geweest bij de akoestiekwinkel van Merford. Verschrikkelijke leuke zaak met allerlei nuttige en niet te dure spullen. Ik heb daar Akrotherm gekocht wat nu 4 cm dik achter mijn schilderijen zit. De resten liggen op een kast.We hadden allebei de idee dat het gedempter klonk en onzichtbaar!. Voor de rest een lekkere cocktail gekocht met Gin en Tequila, heerlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 24 juli 2013 Report Share Posted 24 juli 2013 We hadden allebei de idee dat het gedempter klonk en onzichtbaar!. Minder levendig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 25 juli 2013 Report Share Posted 25 juli 2013 Ik heb ook dempmateriaal in mijn schuur en nu klinkt het zelfs in de kamer gedempter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 juli 2013 Report Share Posted 25 juli 2013 Voor de rest een lekkere cocktail gekocht met Gin en Tequila, heerlijk. Wat ook heerlijk is: http://www.omer.be/ Best bier dat ik ken. Om er een audifiele dag draai aan te geven, met een Omer kun je ondanks de warmte toch nog naar muziek luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 juli 2013 Author Report Share Posted 25 juli 2013 Minder levendig? Dat is dan vaak het idee. Wanneer het meer is gedempt, klinkt het minder levendig. Ik vind het eerder andersom, door reflecties krijg je versmering en klinkt het lawaaieriger (dus minder naar muziek). Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 25 juli 2013 Report Share Posted 25 juli 2013 Dat is dan vaak het idee. Wanneer het meer is gedempt, klinkt het minder levendig. Ik vind het eerder andersom, door reflecties krijg je versmering en klinkt het lawaaieriger (dus minder naar muziek). Ik vind de huiskamer van Carl een beetje levendig klinken (veel meer dan de zolder en dat zie ik terug in de nagalm tijden) maar ik vermoed dat jij en ik aan het begrip levendig een verschillende betekenis hangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 juli 2013 Report Share Posted 25 juli 2013 Ik zal mijn luisterervaring nog wel laten horen. Het betreft hier dempingsmateriaal op wat strategische plekken. Ik heb het niet verder niet doodgedempt hoor. Dat dempen is natuurlijk wat lastig. Ik heb wel eens van iemand gehoord wiens kamer na akoustiche behandeling eigenlijk niet meer leefbaar was omdat het overgedempt was. Net het echte leven- teveel is nooit goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 juli 2013 Report Share Posted 26 juli 2013 Ach weet je Ravon, in het land de blinden is eenoog koning. Wat Guido technisch naar voren brengt, is wat iedere elektronica ontwerper aan standaard kennis moet bezitten om zijn werk naar behoren te kunnen doen. Zouden al die ontwerpers die beroepsmatig audio spullen ontwerpen en ontwikkelen, allemaal van die amateurs zijn met wat hobbykennis? Dacht het niet hoor. Kan mij nog wel discussies met hem herinneren op het oude HiFi.nl over dat wat hij naar voren bracht, standaard ontwerppraktijk was. Ging hij ook niet op in. En zo verklaren we ons zelf heel bijzonder… Overigens is het effect van jitter wel hoorbaar hoor, al kun je dat ook overdrijven. Zo is er een fabrikant die een Rubidium atoomklok in zijn DAC’s stopt (vraag niet wat het kost). Maar dat is een ander verhaal. Deze: http://www.msbtech.com/products/galaxy.php?Page=platinumHome is een kleine $10.000 maar dan heb je ook nix (77 femto seconde ofzo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 juli 2013 Report Share Posted 26 juli 2013 Weet iemand waar de grens ligt om jitter te kunnen horen? Nee hè. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 26 juli 2013 Report Share Posted 26 juli 2013 Jij hoort het verschil (waarschijnlijk) niet tussen de jitter die je nu hebt en een factor 10 of 100 beter. Ik schrijf waarschijnlijk omdat je het nooit zult weten als je het niet ABX wilt testen. En de kans dat jij aan een ABX test meedoet lijkt mij erg klein. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 juli 2013 Report Share Posted 26 juli 2013 Hier wordt wat geexperimenteerd http://hddaudio.net/viewtopic.php?id=15 http://hddaudio.net/viewtopic.php?id=63 Egens suggereerd iemand 50 ns, mmaar anderen zeggen weer 20 ns... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts