Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

ja maar dat weten wij nog niet. overigens heb ik het liefst koolstof als interlink bron/voorversterker. die gele draadjes. terwijl tussen vv en ev een zilveren coax ondanks veel vergelijken het beste is. subjectief natuurlijk.

groet

Koolstof is heel geschikt voor weerstanden.

Omdat het zo slecht geleidt...

Koolstof 

Elektrische weerstand (μΩ·cm) 1375

Koper

Elektrische weerstand (μΩ·cm) 1,674

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koper_(element) 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koolstof

Gewoon een dikker draadje nemen. Als interlink maakt dat beetje weerstand niet zo veel uit. Ingangsimpedantie van het aangesloten apparaat is vaak in de kOhm's. Wel oppassen met aarding van de apparaten onderling. Speakerkabels moeten wel heeeel dik worden.

Groet,

Leobus

Guest tubejack

Alle matrialen hebben zijn voor en nadelen ,er is geen matriaal wat mij de voorkeur geeft,diegene die zweert bij het ene matriaal zijn spinners.

Ik gebruik ze gewoon allemaal  :)  waar het mij het beste uitkomt, goud, zilver, koper, messing, aluminium, rvs ......

Ruud ,dan heb je geluk gehad ,jou verhaal klopt alleen als je die op elk installatie vooruit gaat dus ga maar eens buurten :)  :D  :D ,carl heeft minder profijt van zilver zelfs negatief, terwijl zilver uitstekend kan klinken in een goede combinatie.

mvg wol

Guest tubejack

Ik heb Kimber PBJ kabels, exact dezelfde kan je in zilver krijgen als KCAG. Ik heb dat ding wel eens geprobeerd via een vriendje en ik vond de ss-en niet om aan te horen. Van te voren had ik dat niet geloofd. Ik houd het nu maar bij mijn simpele PBJ.

Phono Kabels blijven me wel interesseren, maar ook hier houd ik het in eerste instantie liever bij koper. Vreemd gaan met een geleende kabel mag natuurlijk.

Mijn ervaring:  als zilver scherp klinkt dan heb je of waardeloos zilver, of problemen met je  installatie.

Spido .hoe komt dat ,dat jij een perfect geluid hebt heeft 99.8 procent van dit form een  slecht geluid :D  :D

Spido,als ik ik jouw was zou ik de cd speuler gauw dumpen want daar wordt ook stijl gefilterd.

Spido,een metal conus gedrag zicht trotaal anders als kunstof of glasfaser conus en dat geld ook voor weerstanden en interlinks.

mvg wol

laat ik het anders zeggen: maakt niet uit of weerstand wat hoger of lager is. zolang het apparaat aan de voorkant of het apparaat aan de achterkant van de interlink daar niet beroerd van wordt.

wat weerstand betreft: geleiden is geleiden, tenzij de weerstand niet ohms is maar op- of afloopt met de frequentie.

nou ga ik weer heerlijk naar het ongeschikte koolstof luisteren. mijn weg naar Rome.

laat ik het anders zeggen: maakt niet uit of weerstand wat hoger of lager is. zolang het apparaat aan de voorkant of het apparaat aan de achterkant van de interlink daar niet beroerd van wordt.

wat weerstand betreft: geleiden is geleiden, tenzij de weerstand niet ohms is maar op- of afloopt met de frequentie.

Dan maakt het voor de klank dus ook niet uit van welke materiaal de geleider gemaakt is. 

Wéér iets wat je "niet weet". 

ook goedenmiddag ravon. je conclusie rust nog steeds op een premisse, namelijk dat weerstand en frequentie afhankelijke weerstand alleen bepalend zijn. is een uitgangspunt en als je er gelukkig mee bent, prima. blijft dat bij mij op bepaalde plekken koolstof beter klinkt dat wat dan ook (van meegeleverde dropveter tot dure speelgoedjes, prijs is geen issue).

weten is geen criterium, klinkt eerder als een waarnemingsverstorende programmering.

groet

inderdaad . niet overal inzetbaar. maar soms gaat het helemaal goed.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...