Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

ja ik zou zeggen ... waar je 'm het meest ziet he

groet

ps ... lees eens een boek over wetenschapstheorie. 'weten' is nogal tijdgebonden ... en dat zou heden anders zijn ? das de denkfout die al duizenden jaren gemaakt wordt.

je conclusie rust nog steeds op een premisse, namelijk dat weerstand en frequentie afhankelijke weerstand alleen bepalend zijn. is een uitgangspunt en als je er gelukkig mee bent, prima. blijft dat bij mij op bepaalde plekken koolstof beter klinkt dat wat dan ook (van meegeleverde dropveter tot dure speelgoedjes, prijs is geen issue).

weten is geen criterium, klinkt eerder als een waarnemingsverstorende programmering.

Ik weet niet waar je die conclusie vandaan haalt, je hebt hem niet van mij. Ik vermoed dat je hem graag ergens op plakt waar jou dat goed uitkomt. Wie begon hier over premisse? 

Als "weten" geen criterium is, dan is "niet weten" dat ook niet, mijn beste robx.

ps ... lees eens een boek over wetenschapstheorie. 'weten' is nogal tijdgebonden ... en dat zou heden anders zijn ? das de denkfout die al duizenden jaren gemaakt wordt.

Ik kijk wel uit, het risco op waarnemingsverstorende programmering is mij veel te groot :D

Luister liever naar muziek. Boeken lees al genoeg voor mijn werk.

Wetenschapstheorie......  ^_^

Maak die theorie eens praktisch. Lees jij nou eens een boekje van vijftig jaar geleden over elektronica en lees vervolgens een hedendaags boekje over hetzelfde onderwerp. Je zult met veel doorzettingsvermogen (techniek is immers een vies en vervelend onderwerp) misschien wel tot de ontdekking komen dat de kennis over de materie die relevant is voor het niveau waarop jij bezig bent met audio spullen en die jij hier arrogant, obsessief en stelselmatig ontkent in al die jaren niet is veranderd. Daar is een reden voor en dat heeft met de werking van de natuur te maken. 

Als je het te ingewikkeld vindt: ik doel op de wet van Ohm. 

:D

fijn dat je mijn stelling onderbouwt ravon.

Ik vermoed dat je niet begrijpt dat ik jouw stelling niet onderbouw. Doe maar lekker luisteren en flink waarnemen vanuit je cocon en stoor je niet aan de wetenschapstheorie  :D

Kennis die je niet bezit verandert voor jou immers niet.

Genoeg gespeeld, ik ga in de tuin zitten. 

ook deze reactie bewijst hetzelfde haha. wet van ohm haha. alles met dezelfde ohmse weerstand klinkt gelijk? zoek jij zo je luidsprekers uit ?

nou ik ga weer ff koolstof luisteren hoor. echt meten dus ;)

groet

ook deze reactie bewijst hetzelfde haha. wet van ohm haha. alles met dezelfde ohmse weerstand klinkt gelijk? zoek jij zo je luidsprekers uit ?

Ging dit over luidsprekers?

De wet van Ohm gaat jou tot ver in het hiernamaals parten spelen vrees ik. Niks aan de hand, gewoon blijven ontkennen. Petrus was immers een visser en die weet vast en zeker ook niks van elektronica. 

Guest tubejack

Die is toch allang bezig? Of gaat bij jou de radio 's avonds pas aan?

Dat is inderdaad "een continu proces"  R.a.v.o.n.  Maar af en toe slijp ik het weer iets fijner. 

Dit keer met mooie Mullard gold pins E88CC buisjes  voor in de MD-102T.

Vast meetbaar,  maar vooral  audiofiel :)

Wetenschapstheorie......  ^_^

Maak die theorie eens praktisch. Lees jij nou eens een boekje van vijftig jaar geleden over elektronica en lees vervolgens een hedendaags boekje over hetzelfde onderwerp. Je zult met veel doorzettingsvermogen (techniek is immers een vies en vervelend onderwerp) misschien wel tot de ontdekking komen dat de kennis over de materie die relevant is voor het niveau waarop jij bezig bent met audio spullen en die jij hier arrogant, obsessief en stelselmatig ontkent in al die jaren niet is veranderd. Daar is een reden voor en dat heeft met de werking van de natuur te maken. 

Als je het te ingewikkeld vindt: ik doel op de wet van Ohm

:D

Volgens mijn waarneming (toegegeven, is al wat bedaagd) is robx op een heel ander niveau bezig met audio dan vrijwel ieder ander die ik ken.

Enne, is er al eens ergens aangetoond dat de wet van Ohm alleenbepalend is voor muziekbeleving? Ik vraag maar.

Marc

Beste mumsoft,

Zou iemand die weet wat impedantie is - hoe die is samengesteld en hoe die uitwerkt op de fase van het audiosignaal - schrijven over "weerstand die niet ohms is maar op- of afloopt met de frequentie"?

Zou iemand die dat niét weet er wel een mening over mogen hebben?

@mumsoft: Die vraag moet je aan robx stellen. Het was immers zijn idee dat de Wet van Ohm allesbepalend is.

@spido: Nee, natuurlijk zou iemand die er iets van begrijpt zoiets niet schrijven. En ik zou niemand het hebben van een mening willen verbieden, bij mij is iedere mening welkom zolang men zich weet te gedragen als er meningsverschillen zijn. 

@mumsoft: Die vraag moet je aan robx stellen. Het was immers zijn idee dat de Wet van Ohm allesbepalend is.

Werkelijk? Waar dan? Zo ken ik hem niet. Maar weet jij het antwoord dan niet?

Marc

Werkelijk? Waar dan? Zo ken ik hem niet. Maar weet jij het antwoord dan niet?

Het spijt mij oprecht te moeten vaststellen dat je net als robx de rol van de wet van Ohm in deze discussie verkeerd inschat. Je laat daarmee een mooi voorbeeld van geprogrammeerde waarnemingsbeperking zien.  :P

Ravon, kun je toch even laten zien in welke post Robx de wet van Ohm als allesbepalend kwalificeert? Ik heb gisteren de discussie wel een beetje gevolgd, maar begrijp nu niet waar je op doelt. Misschien weer een mooi voorbeeld van geprogrammeerde waarnemingsbeperking mijnerzijds? Help me er vanaf svp.

Marc

Help me er vanaf svp.

Met alle plezier. robx stelde een vraag omringd door ontkennend gedrag. Hij luidde ongeveer als volgt: "Alles met gelijke weerstand klinkt gelijk?"  Voor de exacte tekst moet je zelf maar even terug bladeren.  

Die Freud was me een rakker zeg! 

in post 9979 stelde ik dat als vraag aan ravon. nu is het ineens mijn mening.

zou het eraan liggen dat dit bladzijde 666 is van dit topic :D

groet

@spido: en wat te denken van iemand die jaren van buizenversterkers zegt dat ze alleen lekker klinken wegens onze vervormingsverslaving, en dan constateert dat de Leak wel muziek maakt? begrijp me goed hoor, ik geloof direct dat zulks je waarneming is.

Tuurlijk kan dat ouwe spul nog prima mee dezer dagen.

60 jaar geleden waren versterkers al goed genoeg. ;)

0.1% THD hoef je niet wakker van te liggen en allerlei andere gekke soorten vervormingen en eigenaardigheden waar veel halfgeleiderversterkers nog jaren aan mank gingen hebben ze ook geen last van.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...