Pjotr Posted 5 augustus 2013 Report Share Posted 5 augustus 2013 In zekere zin heb je wel een punt Carl. Versterkers hebben al 40 jaar een vast stramien van opzet technisch gezien, i.i.g. transistorversterkers. Daar is heden ten dage niet veel aan veranderd. Zelfde geldt voor buizen maar dan al veel langer. Het enige waarin versterkers onderling verschillen is vermogen, robuustheid, kwaliteit van componenten (prijs) en uiterlijk (bediening). In die zin zijn de meeste moderne versterkers in wezen al kopieën van hun voorgangers. Ze verschillen alleen in detail. Wat wel verbeterd is is de kwaliteit en prestaties van componenten en met de moderne componenten zijn wel weer betere versterkers te ontwerpen/bouwen. Al zijn die verbeteringen vaak marginaal. Dus w.d.b. is het niet eens nodig om een oude versterker over te gaan kopiëren. Dat gebeurd al en gebeurd al heel lang. Het enige wat nieuw is de laatste 15 jaar zijn de klasse-D versterkers. Die kunnen wel onderling behoorlijk verschillen qua techniek, kwaliteit en klank. Op dit moment zitten klasse-D versterkers in vrijwel iedere TV, autoradio en draagbaar spul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 5 augustus 2013 Report Share Posted 5 augustus 2013 @ Threshold : Bryston al lang heeft een patent met hun " quad complementary " output stage. Dacht dat het merk Lexicon ook toestemming van hun nodig had om deze topologie te mogen gebruiken. Verder hebben ze bij Bryston denk ik bewust gekozen voor niet al teveel overkill aan schakelingen in de rest v/d poweramp versterker secties. Groeten, Jerry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 6 augustus 2013 Report Share Posted 6 augustus 2013 Nad komt met een digitale class d aan voor 1100 euro,s dat kan intressant zijn , want M2 was mij op een show goed bevallen. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 6 augustus 2013 Report Share Posted 6 augustus 2013 Hans,elke kabel is bruikbaar,koper is koper,eerst onderzoeken waarom die niet goed is, hoe vaak hoor je dat het product of dat product is ook niet goed, wat een onzin terwijl andere het voortreffelijk vindt. mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 augustus 2013 Author Report Share Posted 6 augustus 2013 Hans,elke kabel is bruikbaar,koper is koper,eerst onderzoeken waarom die niet goed is, hoe vaak hoor je dat het product of dat product is ook niet goed, wat een onzin terwijl andere het voortreffelijk vindt. mvg wol Precies, dat schreef ik ook, saai en geen dynamiek. Veel mensen vinden dat heerlijk. MIT is er groot mee geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 augustus 2013 Report Share Posted 6 augustus 2013 Nad komt met een digitale class d aan voor 1100 euro,s dat kan intressant zijn , want M2 was mij op een show goed bevallen. mvg wol Bedoel je de NAD C 390DD? Die is rond 2500 euro. Wordt wel goed beoordeeld door veel reviewers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 6 augustus 2013 Report Share Posted 6 augustus 2013 Dukkie,Nad D 7050 komt over een maand . mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 6 augustus 2013 Report Share Posted 6 augustus 2013 Mijn échte audiofile dag is toch wel, dat ik nu eindelijk begonnen ben aan de laatste plank cd's om te rippen. Dit dan speciaal voor Jepe! die overweegt of het nut heeft zijn klassieke cd's te rippen. Begin er niet aan, zou ik zeggen Marc Nee ik ben er ook nog niet aan begonnen. Maar mocht je je gaan vervelen of denken ik moet meer op die hardeschijf? Ik heb hier nog wel wat doosjes staan met Complete works ed bv meer dan 100 cd''s van Rubenstein, of alles Van Toscanini wat op Rca is verschenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 6 augustus 2013 Report Share Posted 6 augustus 2013 Mijn audiofiele dag: Een Personal Message van Spido dat de kopieën van A.J. van den Hul's recensie en testen van mijn TL 200's onderweg zijn naar mij. Ik heb een beetje het Sinterklaas-gevoel. Ben heel benieuwd. Dank je, Spido. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 augustus 2013 Report Share Posted 6 augustus 2013 Dukkie,Nad D 7050 komt over een maand . mvg wol Wat een dotje http://nadelectronics.com/products/digital-music/D-7050-Direct-Digital-Network-Amplifier Maar toch liever een 390DD De 3020 is trouwens $500 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 6 augustus 2013 Report Share Posted 6 augustus 2013 doet me denken aan wat iemand me zei over CD spelers ... er zit teveel tegelijk in zo'n kast. daar heb ik voortgeborduurd. het belangrijkste pluspunt aan mijn CD-speler was de leegte van binnen die tal van maatregelen toestond. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 augustus 2013 Report Share Posted 6 augustus 2013 Kan iemand uitleggen waar t woord rippen vandaan komt (of gewoon rip) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 augustus 2013 Report Share Posted 6 augustus 2013 R.I.P. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 augustus 2013 Report Share Posted 7 augustus 2013 A. Spido .hoe komt dat ,dat jij een perfect geluid hebt heeft 99.8 procent van dit form een slecht geluid B. Spido,als ik ik jouw was zou ik de cd speuler gauw dumpen want daar wordt ook stijl gefilterd. C. Spido,een metal conus gedrag zicht trotaal anders als kunstof of glasfaser conus en dat geld ook voor weerstanden en interlinks. mvg wol Beste Wol, Ad A: Perfect is het niet, maar ik kom in de buurt. Ach, het is gewoon een kwestie van onthouden en toepassen wat er in het verleden (ook het vèrre verleden!) is ontwikkeld... en een beetje van mezelf. Ad B: Filteren is op zichzelf niet slecht, en soms is het zelfs nodig. Maar vermijd filteren in het vocale toonbereik, waar het menselijk gehoor kritisch is. CD-spelers filteren ver buiten dat gebied. Manger-luidsprekers doen dat precies midden in dat gebied. Außerst mangerhaft, also! Ad C: Ja. So what? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 augustus 2013 Report Share Posted 7 augustus 2013 R.I.P. Ja en als je een disk ripped, dan kan ie daarna begraven worden? http://en.wikipedia.org/wiki/Ripping Maar dan is nog steeds niet duidelijk waarom ze t ripping noemen. Omdat het vaak illegaal is? Rip off = oplichten? Rip off is ook afscheuren ofzo. Denk dus dat laatste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 augustus 2013 Report Share Posted 7 augustus 2013 Ripping betekent i.d.d. ook scheuren of scheiden, maar volgens mij wel in een negatieve betekenis. In het begin was het i.d.d. illegaal (volgens de muziekindustrie) om muziek van een originele CD af over te kopiëren naar wat anders --> rip off. Zie het dus maar als geuzenaam Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 7 augustus 2013 Report Share Posted 7 augustus 2013 Rippen is ook slang. Het betekent 'kaalplukken', 'beroven'. Lijkt me dus evident waarom het zo heet bij cd's... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 7 augustus 2013 Report Share Posted 7 augustus 2013 Spido, de post is binnen! Hardstikke leuk om te lezen hoe A.J. v.d.Hul de speakers getest en beoordeeld heeft. Gelukkig heb ik nu eindelijk een bevestiging van het hetgeen ik altijd al zei: Ik heb een paar fijne, durf rustig te zeggen, unieke speakers in mijn bezit. Ik ben de tweede eigenaar, ze zijn altijd goed onderhouden en ik ga ook je advies opvolgen om ze eens te inspecteren en evt. upgraden/reviseren. Omdat ze het echt wel waard zijn. Kan even duren omdat er een grote verbouwing van huis aan zit te komen, wordt na de winter. Dan kan ik ook zien hoe oud ze precies zijn omdat de productiedatum altijd op de T27's is geplaatst. Nogmaals bedankt voor je moeite, Spido. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 augustus 2013 Report Share Posted 7 augustus 2013 Beste TL 200, Graag gedaan! Heel veel plezier ermee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 7 augustus 2013 Report Share Posted 7 augustus 2013 Beste TL 200, Graag gedaan! Heel veel plezier ermee! Ik durf het bijna niet te zeggen Spido, maarreh mooie blokgolven hè Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 augustus 2013 Author Report Share Posted 7 augustus 2013 Bezig met wat van m'n CD's rippen. Ondertussen een high res opname aan het afspelen (24 bits, 96 kHz) Iets van Allison Kraus met Robert Plant. De stem is prachtig, maar wat is de begeleiding beroerd opgenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 augustus 2013 Report Share Posted 7 augustus 2013 Vandaag in de Martini kerk in Groningen geweest. Er speelde een orgel en we hebben er een tijdje naar geluisterd. Mooi stukje techniek maar het boeit me maar zelden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 augustus 2013 Report Share Posted 7 augustus 2013 Ik durf het bijna niet te zeggen Spido, maarreh mooie blokgolven hè Ja... men ziet wel minder mooie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 augustus 2013 Report Share Posted 11 augustus 2013 Ik maak van de zondagmorgen gebruik om mijn platenverzameling op te ruimen. Op de luisterkamer is de zaak prima opgeruimd maar ik heb nog een voorraad klassiek. Probleem is dat niet alles mooi vind. Geldt ook voor de keldervoorraad ongesorteerd. Gelukkig kan een deel daarvan naar mijn zoon. Misschien moeten we maar eens een ruilbeurs openen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 11 augustus 2013 Report Share Posted 11 augustus 2013 Vandaag in de Martini kerk in Groningen geweest. Er speelde een orgel en we hebben er een tijdje naar geluisterd. Mooi stukje techniek maar het boeit me maar zelden. Tsja, maar als je Philip Glass erop speelt dan is het een heel ander verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts