Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Deze behuizing van de UL40 vind ik wel mooi.

Het standaard front vind ik eigenlijk de versterker naar beneden halen.

Ik vond het eerlijk gezegt eerst een beetje overkill :unsure:

Maar deze UL-40S2,  speelt zo mooi en zit bomvol met slimme electronica. Dat ik nu zoiets heb:  "het kan"

Het Leak setje wacht op nieuwe stuurtorretjes.  Nu staat deze versterker in het rek. 

Het is een van der Veen UL-40S2 met àlle updates en modificaties.

ul40s2hout.jpg

Speelt verschrikkelijk goed met mijn Magnum Dynalab tuner.   Hij staat nu op 93.1 Mhz Radio M  

Het Gouden Weekend   21 en 22 september: Terug naar 1981 en 1971

Vanavond 1981 net een oud nummertje van de "Tom Tom Club"   nog nooit zo gehoord.

Het koortje met meisjes/kinderen stond gewoon in de kamer te zingen.

Magisch mooi! :wub:

Heeee Jack, tóch aan het hout? Ik vind het wel mooi hoor, het grijs van de originele UL40 vind ik saai. Ik heb er zelf een walnoten front voor gemaakt:

2012%20UL40%20S2P%20IMG_3858%20klein.jpg

Alleen daar waar de schakelaars zitten ben ik niet tevreden over. Daar moet ik nog wat op verzinnen.......

Wat let je om de schakelaars achterop te zetten?

Mmm, dáár had ik dan weer niet aan gedacht. Maar die storen mij niet, maar wel de manier hoe ik het met de gaten heb opgelost. ik had het meer taps naar binnen willen laten lopen, als een klokvorm, net als bij een ronde hoornluidspreker. Maar ik kon hier in de buurt niemand vinden die dat voor mij kon doen, met de grootte van de gaten voor de schakelaars....

Kun je de achterkant van het paneel niet uitfrezen zodat de schakelaars met de voorkant gelijk zitten.

Ja, dat zou eigenlijk wel moeten zo, maar ik wilde de eigenlijke kast origineel houden, voor als ik hem nog een zou willen verkopen. Uiteindelijk is/was het een geïntegreerde versterker en is wellicht als zodanig beter te verkopen. Hoewel daar zeker nog geen sprake van is, van enige verkoop, maar ja, je weet het nooit......

Wat misschien ook een oplossing is. om mooie ringetjes te laten draaien RVS, verchroomd, messing of wat je mooi vind. Deze lijm je in die potgaten.

:)

Ja, zoiets had ik ook wel bedacht. In combinatie met het naar voren brengen van de schakelaars is dat denk ik wel het mooist. Ook dank aan kappa  ;)

Guest tubejack

Ik vind hem zo wel mooi  René.  De radio klinkt magisch dus de versterker is goed.

CD-weergave via mijn Pioneer allesspeler vind ik ietsje minder, het klinkt wat dof.

Eenvoudig op te lossen door een ander speler neer te zetten.

Vanavond  deel 2 van het gouden weekeind 1971 op Radio M.

Net een nummer  Earth Wind and Fire  "storm and thunder" 

Prachtig. :)   Jaren niet gehoord. 

Jammer dat de presentator nou net dit nummer in kortte om nog

een nummer van de Doors te kunnen draaien.

ik zit na vakantie heerlijk te luisteren naar mijn 1-cd-speler :D

hopen dat ie weer in orde komt, na 7 jaar knutselen komt er echte muziek uit. dan zou ie nou om zeep zijn. loopwerkjes zijn helaas ook niet meer te krijgen (of weet iemand nog ergens een loopwerk voor een SA11-s1 te vinden ..... ?????)

groet

Guest tubejack

Daarom heb ik ook 3 exemplaren van een favoriete speler Rob + 1 nieuw CDM-9 loopwerk.

Weet je misschien welk type er in gaat?  Dat zoekt makkelijker. 

Anders vrees ik dat je opnieuw moet beginnen,  maar doe het dan wel sneller.

Want na 7 jaar loop je de kans dat er geen onderdelen meer zijn. 

ja ik weet nou waar je moet kijken in zo'n ding. ik kijk naar een Audio Note 4.1 dac kit en dan denk ik ... leuk maar wat zie ik daar voor diodes en voor spanningsregelaars voor de digitaal sectie (78/79xx ... ). Maakte allemaal wel knap verschil in de SA11.   

we'll see. over 3 weken weet ik of de Sa11 gereanimeerd wordt (de jou bekende Rody kijkt er naar).

groet

inderdaad zonde. en de dan is de mijne ook nog ernstig beknutseld. weinig zin weer dat traject te gaan doen met een andere speler.

heel veel dank, straks even goed naar kijken. Pools gaat ook wel lukken, zag al een mailadres staan.

groet

ps ... toppie dit forum en de hulp.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...