mumsoft Posted 24 september 2013 Report Share Posted 24 september 2013 besteld. vol verwachting klopt het hart. @duck: veel dank. @marc: in je 7001 zit hetzelfde loopwerk. goed bewaren, vroeg of laat komt er een gillende sa11-eigenaar langs haha groet Best hoor. Maar dat had ik niet verwacht, in zo´n goedkoop ding. De bijbehorende versterker heb ik al weggegeven, dus het is goed dat je me even waarschuwt. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 onder al dat blinkt zijn het simpele DVD loopwerkjes. het probleem is meer de leeftijd van de speler, na een aantal jaren zijn dat soort onderdelen lastig te krijgen. een loopwerk leeft niet eeuwig, een rubber snaar is wellicht te vervangen maar heb toch liever ff een hele nieuwe erin. hou ik de oude als reserve. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 Ok. Ik zal er zuinig op zijn, al zal de veroudering ook zonder gebruik wel toeslaan. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 onder al dat blinkt zijn het simpele DVD loopwerkjes. het probleem is meer de leeftijd van de speler, na een aantal jaren zijn dat soort onderdelen lastig te krijgen. Meestal 7 jaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 Het heeft dus eigenlijks nauwelijks zin om een super dure (5000e +) cd speler te kopen. Of zouden de dure merken (Esoteric, Accuphase etc) langer onderdelen op voorraad houden? (Je mag al blij zijn als sommige dure fabrikanten er over 10 jaar nog steeds zijn) Zou een bevenlader gemiddeld langer meegaan (of juist minder lang ivm groter stof gevoeligheid)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 als je het laadmechanisme niet hebt, en een loopwerk dat in de basis nog steeds goed beschikbaar is (bijv. zo'n Philips-ding), dan kom je een heel eind. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 september 2013 Author Report Share Posted 25 september 2013 Of juist een speler met een goedkoop standaard loopwerkje. Zo'n ding wat op elke straathoek verkocht wordt zeg maar. Voor mijn E-sound heb ik zo'n (Philips) loopwerkje op voorraad liggen. Thingman had problemen met z'n Sony SACD speler. Naar ik heb begrepen speelt het ding weer. Mijn SACD 1000 van Philips heeft het een jaar en een paar dagen volgehouden. Toen waren er al geen onderdelen meer. Nou was mijn speler een uitloopmodel, maar toch. De bedoeling was, dat ik er langer mee zou spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 ieuw had ik de SACD1000 onderhand verdrongen uit mijn geheugen, begint ie er weer over. als Philips voor een paar euro meer onderdelen er in had gezet deed ie het nog. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 Zou een bevenlader Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 Mijn SACD 1000 van Philips heeft het een jaar en een paar dagen volgehouden. Toen waren er al geen onderdelen meer. Nou , uit betrouwbare bron. Die waren er wel! Er is een batch betrouwbare chips gemaakt. Maar alleen voor de happy few Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 Wrijf het er nog maar eens in Jack. Het is al zo'n trauma waar Hans nooit meer overheen komt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 Ik heb hier nog steeds een CD Pro2 bevenlader liggen, kompleet met alle zooi. Is die nu betrouwbaarder dan een gemiddelde lade mechanisme? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 Wrijf het er nog maar eens in Jack. Het is al zo'n trauma waar Hans nooit meer overheen komt.... Het was niet rot bedoelt, mensen zijn gewoon bedonderd door Philips Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 Misschien in het Philipsmuseum? Ik zag een kortingskaartje in Spoor. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 Het was niet rot bedoelt, mensen zijn gewoon bedonderd door Philips Wat heet ..... en dat al tientallen jaren. Ik kan me nog een mooi verhaal herinneren van Spido over TVs in de jaren 50 die steeds stuk gingen en herstel elke keer weer het weekloon van de arrebeiers opvrat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 Mn ouders hun eerste kleuren TV (zo'n buizen geval in een notenhoutenkastje met deurtjes ervoor en een speaker eronder) was ook om de haverklap stuk. De monteur was kind aan huis Toch waren dat mooie tijden, Je had genoeg aan 2 kanalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 Na und? Wij hebben al tig jaar een pracht van een Philips flat-TV en geen centje last of klachten. Zeker geluk gehad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 Wat heet ..... en dat al tientallen jaren. Ik kan me nog een mooi verhaal herinneren van Spido over TVs in de jaren 50 die steeds stuk gingen en herstel elke keer weer het weekloon van de arrebeiers opvrat. Die kan ik me ook nog herinneren. Was de TV net afbetaald ..... ging hij stuk. De monteur : "helaas het is de beeldbuis" Maar in de SACD 1000 zat een slechte custom chip (naast problemen in de voeding) Van die chips is naderhand in een beperkte oplage een verbeterde versie gemaakt. Voor zover mijn info voor: "garantie gevallen" Die kennis heeft net als Robx, gekozen voor een gelijkwaardige Marantz. Kennelijk is helaas niet iedereen zo netjes behandeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 Het was niet rot bedoelt, mensen zijn gewoon bedonderd door Philips Weet ik wel Maar het is nu al weer jaren geleden en Hans komt er steeds weer mee. Het zit diep... Een troost, Philips doet niet meer in dat spul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 Weet ik wel Maar het is nu al weer jaren geleden en Hans komt er steeds weer mee. Het zit diep... Een troost, Philips doet niet meer in dat spul. Hmmm ik denk meer de behandeling van de winkel waar hij hem toen gekocht had "Expert" Tegenwoordig zou zoiets dankzij social media, denk ik niet meer kunnen. Zo'n bedrijf wordt gelijk afgebrand. Maar jammer Philips, heeft zoveel mooie dingen gemaakt zoals de FT-880 die nu op mijn werkbank staat. Een juweeltje en nu ook heel audiofiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 Zeker, een ding waar Philips erg goed in was, was ontvangers en tuners maken. Veel buizenradio's uit begin jaren '60 staan nog steeds te spelen in menig werkplaats. Wat de KTV's betreft, bij de eerste buizenexemplaren was vooral de HS een zwak punt. Die vroeg veel vermogen en de eindpit sleet vrij snel. Daar hadden alle fabrikanten problemen mee. Wat betreft CD en SACD spelers. De laser slijt gewoon die er in zit en heeft een beperkte levensduur. Hoe lang die is hangt ook van hoe hoog die laser ingesteld staat. Sony deed dat vrij hoog en gaat het lasertje hooguit 5 - 7 jaar mee bij veelvuldig gebruik. Philips stelde ze veel tammer in en gaan ze over het algemeen makkelijk 15 jaar mee. Sommige van de eerste Philips spelers van medio jaren '80 spelen nog steeds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 september 2013 Author Report Share Posted 25 september 2013 Weet ik wel Maar het is nu al weer jaren geleden en Hans komt er steeds weer mee. Het zit diep... Een troost, Philips doet niet meer in dat spul. Het zit inderdaad zo diep, dat het me echt moeite kost om nog iets van Philips te kopen. Ik moet het echt niet van een ander bedrijf kunnen kopen, anders blijf ik er mooi vanaf. Waardeloos bedrijf met een waardeloze service. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 zo ik heb wat losgemaakt. ja de SACD1000 had een rottig sjippie in de aansturing van het loopwerk, en er kwam teveel HF zooi uit de schakelende voeding waardoor dat sjippie dood ging van de hitte. even iets doordachtere voeding (wie o wie was er meen ik ook alweer betrokken bij het ontwerp van die speler .... begint met een T. kan je wel klagen over de 'commerciele afdeling' maar rotzooi leveren blijft ieders verantwoordelijkheid). ik koop nooit meer iets van Philips. zelfs geen aandelen :biggrin: :biggrin: kan er nu wel weer om lachen. (ps: ook heeele dure topspelers (qua prijs) hadden de SACD1000 voeding en loopwerk. gingen ook met circa een jaar dood). dat een Marantz na 8 jaar problemen geeft met een rubber snaartje .... ok ff kijken of ik het kan oplossen. ff jammeren maar acceptabele slijtage. groet ow ja laat ik volledig zijn ... de Philips ls-units die ik gebruik maken mooie muziek. met mijn eigen kasten en filters. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 Het heeft dus eigenlijks nauwelijks zin om een super dure (5000e +) cd speler te kopen. Of zouden de dure merken (Esoteric, Accuphase etc) langer onderdelen op voorraad houden? (Je mag al blij zijn als sommige dure fabrikanten er over 10 jaar nog steeds zijn) Dat heeft het sowieso niet! De CD speler is allang ingehaald door de harddisk. Vandaag, zoals elke werkdag, in de auto genoten van Radio4. Dan hoor je best veel met zo'n eenvoudige autoradio. En dan ook nog te bedenken dat alle muziek van harddisk komt. Digitaal is meer dan prima. In de studio hebben ze gewoon PRO spul waarvan de voeding wat meer aandacht heeft gekregen. Investeer dan liever in Vinyl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 september 2013 Report Share Posted 25 september 2013 ja ... nou zeg je wat moois goodtube ! mijn zoektocht (knutseltocht) met de cd speler begon ermee dat ik in de auto zat en dacht ... (met een cd speler van 3000 euro en een hele set spullen) ... waarom klinkt dit minder geforceerd dan het dure spul thuis. nou en toen kwamen er wat ideeen (allerlei aanpassingen in voeding centraal en lokaal en HF bestrijding op enkele plekken). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts