Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Vandaag uitgezocht waar die kraak in mijn voorversterker in zit. Het is een buis en ik vermoed de dader geïdentificeerd te hebben. morgen weet ik het zeker.

Wat ga je dan doen Carl ?

J-River vraagt toch wat te veel van de wat oudere laptop. Regelmatig valt het geluid even weg. Eerst nog wat overbodige programma's verwijderd en de schijf gefragmenteerd. Nu speelt hij helemaal niet meer af. Toch iets teveel weggegooid kennelijk. Ondertussen J-River er af en Foobar er op. Hoe krijg ik dat nou weer allemaal ingesteld? Een Nederlandstalige handleiding is nergens te vinden. Misschien de laptop morgen mee nemen naar een neef. Je bent directeur automatisering of niet.

Probeer media Monkey eens daar had ik bij windhoos ook goede ervaringen mee.

Probeer media Monkey eens daar had ik bij windhoos ook goede ervaringen mee.

Is toch echt geen vergelijk met J.River en al helemaal niet qua audiokwaliteiten. Ik heb J.River op een 5 jaar oud ASUS Eee-netboek PC'tje draaien onder XP zonder enig probleem.

Dus waarschijnlijk zal die laptop opnieuw schoon optuigen een stuk helpen.

Foobar staat er al op. Straks eens kijken of we geluid hebben.

Doet me denken aan mijn eerste stapjes in streaming. Alles op een NAS, kiezen voor Daap of twonky of x of y of z als mediaserver, en dan nog al die keuzes voor mediaplayers. De een kon geen flac de ander geen ogg en weer een ander geen wav etc. Dan draadloos en welke mate van beveiliging moest er op. Alweer etc.

Toen keek ik naar mijn cd-speler en dacht: kijk, zo simpel kan en moet het ook.

De hele rommel aan de kant en de Olive gekocht.

Ben benieuwd waar het bij jou op uitdraait.

Wat ga je dan doen Carl ?

Wat ik al beneden zei Jack, als een stuurbuis kapot is vervang ik ze. Als het de 6550 zijn dan laat ik ze doormeten. Ik heb er nog 4 extra en daar moet een goed viertal van uit te zoeken zijn.

Gewoon J.River opnieuw installeren.

+1

Vaak ben je na een opschoning ook gelijk wat codecs kwijt of staan verwijzingen verkeerd. Sommige registry cleaners maken er w.d.b. een puinhoop van. Als je J.River opnieuw installeert zet het alles weer goed. Kun je gewoon over de oude heen doen.

Hier is alles ook aan de kant gegaan en heeft plaats gemaakt voor een SB Touch. Stuk makkelijker. J.River gebruik ik nog wel op de Pc als speler en als tagger.

Doet me denken aan mijn eerste stapjes in streaming. Alles op een NAS, kiezen voor Daap of twonky of x of y of z als mediaserver, en dan nog al die keuzes voor mediaplayers. De een kon geen flac de ander geen ogg en weer een ander geen wav etc. Dan draadloos en welke mate van beveiliging moest er op. Alweer etc.

Toen keek ik naar mijn cd-speler en dacht: kijk, zo simpel kan en moet het ook.

De hele rommel aan de kant en de Olive gekocht.

Ben benieuwd waar het bij jou op uitdraait.

Mijn eerste stapjes waren met een Mac Mini en iTunes, lekker simpel. Inmiddels ben ik aan de tweede Mac Mini en de CD speler wordt nog maar heel zelden gebruikt....

Zojuist de driver van de dac opnieuw geinstalleerd. Daarna in het Configuratiescherm deze driver geaktiveerd.

En hij doet het. Niet slecht voor deze computer-analfabeet.

En het klinkt weer prima. Ik kan zo 1,2,3, geen gehoormatig verschil vaststellen met J-River.

Mijn eerste stapjes waren met een Mac Mini en iTunes, lekker simpel. Inmiddels ben ik aan de tweede Mac Mini en de CD speler wordt nog maar heel zelden gebruikt....

Ik begrijp uit een ander topic dat jij ook een Weiss hebt. Mijn dac + laptop hebben samen € 1900,00 gekost. Voor een betere cd-speler (als die er al is) ben je een veelvoud kwijt. Voor een prima draaitafel + arm + element + phonoversterker ook.

Er zit af en toe een kraak in mijn LS links, buizen van eindversterker gewisseld en kraak naar rechts. Vervolgens buizen een voor een gewisseld en kraak lijkt niet terug te komen, voorlopig. Vuile voetjes ? Ik had ze wel voor de zekerheid schoongemaakt met een wattenstift met contact spray erop ( goedkoper dan Kontakt).

Guest tubejack

Carl contactspray of kontaktspray is het begin van het einde. 

Nooit gebruiken die troep. Het laat een vettige drab achter.

En al helemaal niet in buizenvoeten :wacko:

Buis pennen kun je schoonmaken met een gum, een wattenstaafje zuivere alcohol of een glasvezelstift.

Goeie tip. Het zijn toch meestal de losse contacten die op den duur gaan zwabberen. Bij mij hielp het ook als ik de stekkertjes eruit en er weer in stak, maar deugdelijk schoonmaken met een gum lijkt me wel beter. Next time.

Goeie tip. Het zijn toch meestal de losse contacten die op den duur gaan zwabberen. Bij mij hielp het ook als ik de stekkertjes eruit en er weer in stak, maar deugdelijk schoonmaken met een gum lijkt me wel beter. Next time.

Het gaat hier om buizen en niet om stekkertjes. Maakt nogal wat uit, al was het alleen maar omdat stekkertjes niet zo heet worden als buizen. Althans normaliter :lol:

Buisvoeten klemmen uit zichzelf al erg goed. Zo niet, dan moeten ze vervangen worden. Maakt een buis geen goed contact meer dan is de boel meestal teveel geoxideerd door de hoge temperatuur. Een paar keer de buis insteken en uit halen krast dan het metaal weer goed schoon en maakt het weer goed contact. Chemische goedjes zijn hier uit den boze zoals Jack al aangeeft, maakt de boel alleen maar erger.

Ja, hopelijk is die Kontakt drab nog niet te veel ingebrand en lukt het nog om met alcohol schoon te maken. Anders met aceton zo snel mogelijk die troep weer verwijderen. Wel oppassen, aceton lost ook lak en plastic erg makkelijk op. Het glas van buizen en de buisvoeten kunnen er wel tegen.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...