carl Posted 30 september 2013 Report Share Posted 30 september 2013 Ik heb ze alleen maar schoongemaakt met contactspray. Maar goed nu doe ik dat nog een keer met alcohol. Misschien is de kraak weg door een paar keer in en uit te plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 september 2013 Report Share Posted 30 september 2013 Accuphase T-107 wat mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 september 2013 Report Share Posted 30 september 2013 wauw, ja! hoe klinkt dat nou? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 september 2013 Members Report Share Posted 30 september 2013 Accuphase T-107 wat mooi He, die heb ik ook ooit gehad. Weggedaan voor een T108 die beter bij de rest pastte (houten zij-panelen), die 107 klonk echter een stuk beter. Een neef van mij heeft de T103 nog, dat moet de mooiste Accuphase tuner ooit zijn geweest... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 september 2013 Report Share Posted 30 september 2013 wauw, ja! hoe klinkt dat nou? groet Na opnieuw afregelen erg goed. De spec' s zijn dat ook. Kanaal scheiding > 60dB 1 khz s/n 90dB stereo freq tot 16khz binnen 2dB. Vervorming rond de 0,06% stereo. Doet niet veel weinig onder voor mijn MD-102T Het is leuk om aan dergelijk top apparatuur te sleutelen, dat moet met gevoel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 september 2013 Report Share Posted 30 september 2013 Weer wat geleerd. Net even voor het eten schoongemaakt. Verder niets aan de hand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 oktober 2013 Report Share Posted 2 oktober 2013 Ik wil vandaag een aantal cd's gaan rippen, maar als ik een cd in de laptop stop, gaat hij deze meteen afspelen i.p.v. rippen. Dat doet hij sinds Foobar er op staat. Wat zou er verkeerd ingesteld kunnen staan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 oktober 2013 Report Share Posted 2 oktober 2013 Foobar ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 oktober 2013 Report Share Posted 2 oktober 2013 Ik wil vandaag een aantal cd's gaan rippen, maar als ik een cd in de laptop stop, gaat hij deze meteen afspelen i.p.v. rippen. Dat doet hij sinds Foobar er op staat. Wat zou er verkeerd ingesteld kunnen staan? https://www.google.nl/#q=windows+autoplay+settings En voor het rippen, converteren en taggen van CD's, the one and only: http://www.dbpoweramp.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 2 oktober 2013 Report Share Posted 2 oktober 2013 Ik wil vandaag een aantal cd's gaan rippen, maar als ik een cd in de laptop stop, gaat hij deze meteen afspelen i.p.v. rippen. Dat doet hij sinds Foobar er op staat. Wat zou er verkeerd ingesteld kunnen staan? Zou je nu wel gaan rippen als je je dit afvraagt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 oktober 2013 Report Share Posted 2 oktober 2013 https://www.google.nl/#q=windows+autoplay+settings En voor het rippen, converteren en taggen van CD's, the one and only: http://www.dbpoweramp.com/ Dank je P. Ik ga eens kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 oktober 2013 Report Share Posted 2 oktober 2013 Zou je nu wel gaan rippen als je je dit afvraagt? Op zich een goede vraag, maar men heeft mij ook kunnen leren met Photoshop te werken. Dus er is nog hoop. J-River gaf het rippen zelf al aan. Dat was eenvoudig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 oktober 2013 Report Share Posted 2 oktober 2013 Dank je P. Ik ga eens kijken. Rippen gaat toch beter met dBpoweramp dan met J.River. Vooral met "lastige" CD's. Maakt van meer look-up data bases (voor cover art en track namen) gebruik en gaat erg snel. Plus dat je naar meerdere formats tegelijk kunt rippen. Voor taggen gebruik ik in eerste instantie dBpa en soms J.River. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 2 oktober 2013 Report Share Posted 2 oktober 2013 Ik wil voor 900 euro,s kopen inclusief verzendkosten uit usa, wat bent ik extra kwijt om het product bij mij te krijgen mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 2 oktober 2013 Report Share Posted 2 oktober 2013 Ik wil voor 900 euro,s kopen inclusief verzendkosten uit usa, wat bent ik extra kwijt om het product bij mij te krijgen mvg wol Heb je hier wat aan? http://www.invoercalculator.nl Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 2 oktober 2013 Report Share Posted 2 oktober 2013 Ik wil voor 900 euro,s kopen inclusief verzendkosten uit usa, wat bent ik extra kwijt om het product bij mij te krijgen mvg wol Waarschijnlijk 21% BTW en 5% invoerrechten, een paar tientjes inklaringskosten en verzendkosten naar jou thuis. Ongeveer 300 euro. Ik speel bij de Douane Harmonie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 2 oktober 2013 Report Share Posted 2 oktober 2013 Wel cash in huis halen om de bijkomende kosten te betalen want de bezorger heeft niet altijd een pinapparaat bij zich. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Rippen gaat toch beter met dBpoweramp dan met J.River. Vooral met "lastige" CD's. Maakt van meer look-up data bases (voor cover art en track namen) gebruik en gaat erg snel. Plus dat je naar meerdere formats tegelijk kunt rippen. Voor taggen gebruik ik in eerste instantie dBpa en soms J.River. Ik ga dBPoweramp downloaden en ik heb al 2 handleidingen daartoe uitgeprint. Dat moet toch te leren zijn potverdorie nog aan toe. Wat zullen we nou krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Gewoon opstarten en CD'tjes rippen. Wijst zich vanzelf. Fine tunen komt later wel en heb je eigenlijk alleen nodig bij moeilijk te rippen CD's. Ik zelf doe het rippen op de grote snelle PC. Heb ik gelijk een schaduw data base (back up). En kopieer ze dan later naar de directory van J.River en de collectie voor de iPod. Op zich is het rippen en vooral het goed organiseren van je muziek, wel een leerproces om dat goed te doen. Maar moeilijk is het niet als je niet al te lui bent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Gewoon opstarten en CD'tjes rippen. Wijst zich vanzelf. Fine tunen komt later wel en heb je eigenlijk alleen nodig bij moeilijk te rippen CD's. Ik zelf doe het rippen op de grote snelle PC. Heb ik gelijk een schaduw data base (back up). En kopieer ze dan later naar de directory van J.River en de collectie voor de iPod. Op zich is het rippen en vooral het goed organiseren van je muziek, wel een leerproces om dat goed te doen. Maar moeilijk is het niet als je niet al te lui bent Ja, ik ben verrekte lui. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Ja, ik ben verrekte lui. Oh, dat is een goed teken Luie mensen zijn meestal erg hard aan het werk en aan het organiseren om zo min mogelijk te hoeven doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Oh, dat is een goed teken Luie mensen zijn meestal erg hard aan het werk en aan het organiseren om zo min mogelijk te hoeven doen Stel niet uit tot morgen wat je vandaag door een ander kunt laten doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 oktober 2013 Author Report Share Posted 3 oktober 2013 Waarom gebruik je niet gewoon JRiver..?? dat doet alles wat je wil. Dat het rippen misschien wat langer duurt, nou én. Ik krijg altijd het resultaat dat ik een secure rip heb gemaakt, zonder herhalingen. Voordeel van J River is ook, dat je m.b.v. ingestelde groupings de verschillende genres (ik heb nu ca. 100 genres) beter gesorteerd worden. Bij veel muziek wordt het anders hartstikke onoverzichtelijk. Ik heb gisteravond nog een grouping bijgemaakt. N.l. high resolution. Dit was in 10 minuten klaar voor ca. 1600 nummers. Ik rip trouwens met m'n laptop rechtstreeks naar de server. De bibliotheken van de andere PC's in huis worden automatisch bijgewerkt. Dat tagen is inderdaad belangrijk, evenals het op de juiste manier opslaan. Anders komt alles op een grote hoop te staan waar alleen het programma nog uit komt. Mocht je ooit een andere player willen gebruiken, dan gaat het helemaal mis en kun je opnieuw beginnen. Het blijven eigenwijze donderstenen die muziek players. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Ik rip trouwens met m'n laptop rechtstreeks naar de server. De bibliotheken van de andere PC's in huis worden automatisch bijgewerkt. Als je niet al te veel CD's hoeft te doen dan kan dat. Maar als je veel wilt doen is het niet verstandig om daar het tamelijk kwetsbare (en dure) loopwerkje van je laptop mee te martelen. Met dBpoweramp rip ik CD's in 3 - 5 minuten en doe er een stuk of 50 in een middagje. Voordeel is dat je daarmee een goed georganiseerde database opbouwt die onafhankelijk is van de gebruikte player en tevens als back-up dienst doet. Je player zal maar je database eigenhandig her-organisren.... wat J.River een keertje met mijn cover art deed na een upgrade Ben je mooi weer een tijdje zoet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Met dBpoweramp rip ik CD's in 3 - 5 minuten en doe er een stuk of 50 in een middagje. Voordeel is dat je daarmee een goed georganiseerde database opbouwt die onafhankelijk is van de gebruikte player en tevens als back-up dienst doet. Daar word ik toch altijd zo jaloers op! Ik mag al blij zijn als ik er 10 in een week doe. Maar wat ik nou wel weer fijn vind, het zijn geen albums meer, maar composities van componisten. met uitvoerende, orkesten, dirigenten, solisten en hun instrumenten. Doet dbPoweramp dat nou ook? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts