Jongensdroom Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Waarom gebruik je niet gewoon JRiver..?? dat doet alles wat je wil. Dat het rippen misschien wat langer duurt, nou én. Ik krijg altijd het resultaat dat ik een secure rip heb gemaakt, zonder herhalingen. Voordeel van J River is ook, dat je m.b.v. ingestelde groupings de verschillende genres (ik heb nu ca. 100 genres) beter gesorteerd worden. Bij veel muziek wordt het anders hartstikke onoverzichtelijk. Ik heb gisteravond nog een grouping bijgemaakt. N.l. high resolution. Dit was in 10 minuten klaar voor ca. 1600 nummers. Ik rip trouwens met m'n laptop rechtstreeks naar de server. De bibliotheken van de andere PC's in huis worden automatisch bijgewerkt. Dat tagen is inderdaad belangrijk, evenals het op de juiste manier opslaan. Anders komt alles op een grote hoop te staan waar alleen het programma nog uit komt. Mocht je ooit een andere player willen gebruiken, dan gaat het helemaal mis en kun je opnieuw beginnen. Het blijven eigenwijze donderstenen die muziek players. Hans,bedankt voor je reactie. Het rippen met J-River ging prima, nadat jij alles ingesteld had. Maar tijdens het afspelen viel het geluid vaak weg en was er waren er telkens vreemde storingen te horen. Toen ik hoorde dat Foobar minder van de (oude) laptop eist, ben ik daarmee gaan afspelen en dat ging goed. Echter toen bleek dat je daar geen cd's mee kunt rippen. Ik kan ook een modernere laptop kopen, maar wil eerst dBPoweramp proberen. In het uiterste geval ga ik over op een MacMini. Deze heeft ook standaard een fire-wire aansluiting. Plaatjesdraaier speelt ook zo af. Maar ik heb verder helemaal niets van Mac en het kost ook weer geld. Het lijkt mij niet aan het verloopje firewire-usb te liggen, omdat het via Foobar wel gaat. Het is op zich jammer want met J-River heb je alles in een. Any suggestions? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Daar word ik toch altijd zo jaloers op! Ik mag al blij zijn als ik er 10 in een week doe. Maar wat ik nou wel weer fijn vind, het zijn geen albums meer, maar composities van componisten. met uitvoerende, orkesten, dirigenten, solisten en hun instrumenten. Doet dbPoweramp dat nou ook? Zeer zeker wel. Wat bedoel je eigenlijk precies? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Daar word ik toch altijd zo jaloers op! Ik mag al blij zijn als ik er 10 in een week doe. Maar wat ik nou wel weer fijn vind, het zijn geen albums meer, maar composities van componisten. met uitvoerende, orkesten, dirigenten, solisten en hun instrumenten. Doet dbPoweramp dat nou ook? Je kunt uiteraard alleen de standaard tags van het betreffende format, zoals b.v.. Flac (Vobis tags) gebruiken. Met J.River kun je net zoveel custom tags definiëren als je zelf wilt. Alleen komen die custom tags dan niet in je files zelf te staan maar in J.River's eigen database index. Dat is met iedere player zo waarmee je custom tags kunt aanmaken. Voordeel van J.River is dus dat als je binnen J.River als player blijft, je net zoveel tags kunt definiëren als je zelf wilt. @Dromer, Het is flauwekul dat J.River niet op een mindere laptop wil draaien. Dan is er iets anders niet in orde. Wat zei de directeur informatica er van waar je langs ging? En een insteek Firewire kaartje in je laptop is een uitstekende oplossing waar niets mis mee is, gebruik ik hier ook op mijn inmiddels 6 jaar oude HP laptop. Daar zit trouwens wel standaard een FW aansluiting op maar dat is zo'n mini FW aansluiting die steeds los schiet. Een los insteekkaartje met de standaard FW connectors is een stuk robuster. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Zeer zeker wel. Wat bedoel je eigenlijk precies? Gewoon, dat je een lijst componisten krijgt, en per componist diens werken. Die eventueel uitgesplitst naar orkest, kamermuziek, koor, zang en wat je verder invalt. Maar dat je dus niet de inhoud van een cd voor je snufferd krijgt. Die heb ik nog wel, en is ook nuttig voor bv pop, maar echt een beperking voor klassiek. Mozart schreef zijn symfonieën niet afgepasd voor de LP noch voor de CD. Of Beethoven, of Bach, of.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Je kunt uiteraard alleen de standaard tags van het betreffende format, zoals b.v.. Flac (Vobis tags) gebruiken. Met J.River kun je net zoveel custom tags definiëren als je zelf wilt. Alleen komen die custom tags dan niet in je files zelf te staan maar in J.River's eigen database index. Dat is met iedere player zo waarmee je custom tags kunt aanmaken. Voordeel van J.River is dus dat als je binnen J.River als player blijft, je net zoveel tags kunt definiëren als je zelf wilt. @Dromer, Het is flauwekul dat J.River niet op een mindere laptop wil draaien. Dan is er iets anders niet in orde. Wat zij de directeur informatica er van waar je langs ging? En een insteek Firewire kaartje in je laptop is een uitstekende oplossing waar niets mis mee is, gebruik ik hier ook op mijn inmiddels 6 jaar oude HP laptop. Daar zit trouwens wel standaard een FW aansluiting op maar dat is zo'n mini FW aansluiting die steeds los schiet. Een los insteekkaartje met de standaard FW connectors is een stuk robuster. De man van de computerwinkel wist het niet. Volgens een ict-er; Dat is voldoende Wil, maar of de snelheid gehaald wordt heeft ook te maken met je bussnelheid en de doorvoer van usb, de schijf en nog een aantal onderdelen. Waarschijnlijk werkt het probleemloos op jouw laptop met Foobar. Jammer dat J-River niet goed werkte, want het leek me wel wat. Hans had het ook bij hem thuis al laten zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Het werkt bij mij probleemloos met J.River op een Asus mini laptopje, al 5 jaar... en dat is beslist geen snelheidswonder> Zie een paar pagina's terug @Marc, Dat kun je i.d.d. allemaal met J.River zo organiseren Marc en je kunt de view panes zelf inrichten zoals je wilt. Je moet alles wat je niet van internet kunt plukken wel zelf allemaal inkloppen dan En oh ja, een Win PC hebben.... Al begrijp ik dat J.River een Linux versie in de planning heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Ok, bedankt. Tegen de tijd dat die af is ben ik denk ik al klaar. En met wat basale SQL-kennis heb ik dan ook nog de beschikking over wat ik zelf heb ingeklopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Hier het laatste J.River Linux nieuws: http://yabb.jriver.com/interact/index.php?topic=83684.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Ah, ik moet me haasten zie ik. Of wacht, het is vast iets als ik eens uitgekeken uitgeluisterd raak op de Olive. Maar ik neem aan dat jij die indeling van mij niet maakt, anders lukt het niet met 50 cd's in een middagje. @Hans: High resolution is geen genre! Maar ik moet bekennen dat ik alles van Bach onder het 'genre' Bach heb gestopt. Ere wie ere toekomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Ah, ik moet me haasten zie ik. Of wacht, het is vast iets als ik eens uitgekeken uitgeluisterd raak op de Olive. Maar ik neem aan dat jij die indeling van mij niet maakt, anders lukt het niet met 50 cd's in een middagje. Gaan we nu zeuren? Je kan er wat mee of niet. Maar ik begrijp dat jouw Olijfje wel erg jaloers gaat worden, dat kun je niet hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 oktober 2013 Author Report Share Posted 3 oktober 2013 @Hans: High resolution is geen genre! Maar ik moet bekennen dat ik alles van Bach onder het 'genre' Bach heb gestopt. Ere wie ere toekomt. Goed lezen is ook een kunst. Ik heb daar de tag "Grouping" voor gebruikt. Die kun je heel snel op een groot aantal files invullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 wat doen jullie moeilijk zeg. straks is mijn spelert weer in orde, schijfje er in en hoppa hoop ik groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Het komt goed Rob. Desnoods maak je van de interne DAC die je via I2S kunt aansturen een externe DAC zdat je een streamer of een ander loopwerk kunt gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Gewoon, dat je een lijst componisten krijgt, en per componist diens werken. Die eventueel uitgesplitst naar orkest, kamermuziek, koor, zang en wat je verder invalt. Maar dat je dus niet de inhoud van een cd voor je snufferd krijgt. Die heb ik nog wel, en is ook nuttig voor bv pop, maar echt een beperking voor klassiek. Mozart schreef zijn symfonieën niet afgepasd voor de LP noch voor de CD. Of Beethoven, of Bach, of.... Oke, daarom heb ik nog nooit een singeltje van Mozart gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Oke, daarom heb ik nog nooit een singeltje van Mozart gezien. Och, als Mozart daar destijds de mogelijkheid voor gehad zou hebben denk ik dat ie daar wat in gezien zou hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 dB geladen. cd in de laptop. Is Flac goed? Op Foobar staat nu ineens de CD van P.Barber en uit laptop komt al geluid. Morgen de laptop weer aansluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 oktober 2013 Report Share Posted 3 oktober 2013 Flac is prima, is ook het meest gebruikte formaat voor lossless compressie. Apple houdt er andere formaten op na maar daar kan de rest van de wereld niet mee overweg en Apple kan weer niet overweg met Flac, althans niet direct. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Helaas, er klopt nog helemaal niets van. De onderwerpen die de handleiding aangeeft, komen niet eens op het scherm. Dan is het zoiets als een kind een pen in de hand geven en zeggen dat hij een fuga moet componeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Flac is prima, is ook het meest gebruikte formaat voor lossless compressie. Apple houdt er andere formaten op na maar daar kan de rest van de wereld niet mee overweg en Apple kan weer niet overweg met Flac, althans niet direct. Kunnen JRiver en Foobar wel met Apple Lossless overweg? Ivm een evt overstap op Apple later, is het dan mss toch handiger om meteen alles in Apple Lossless te rippen. Zoniet, dan kun je FLAC ook makkelijk in bulk omzetten naar Apple Lossless, dus geen ramp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 oktober 2013 Author Report Share Posted 4 oktober 2013 JRiver kan ook rippen naar ALAC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Zorg wel dat je je muziekbestanden goed organiseert en de metadata (titel, album artiest, uitvoerende artiest(en), componist, cover, genre) meteen in orde maakt, daar ga je later veel plezier van hebben. Denk ook goed na over genres. iTunes maakt er een zootje van en dat is jammer. Het grote voorbeeld is Sooloos, daar kun je bijv ook doorzoeken op alle nummers waarop een bepaalde saxofonist speelt of iets dergelijks - erg gaaf. Ga maar een keer ergens bij een winkel met Sooloos spelen, dan zie je wat ik bedoel. https://www.meridian-audio.com/sooloos/Sooloos-walkthrough584a-desktop.mov Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Gaat met een Olive ook. Op voorwaarde dat je die goed hebt ingevoerd. En inderdaad, dat is een heikel punt. Je bedenkt vantevoren een aardig schema, tot je cd's tegenkomt die er niet in passen, of je een zoekbehoefte krijgt waarin niet voorzien is. Ik kan bv niet zoeken op dirigent of orkest. Had ik die maar onder artists moeten vermelden. Eigen schuld, dikke bult. Nu zoek ik niet vaak naar wat Karajan allemaal gedirigeerd heeft, maar er eerst goed over nadenken loont! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Helaas, er klopt nog helemaal niets van. De onderwerpen die de handleiding aangeeft, komen niet eens op het scherm. Dan is het zoiets als een kind een pen in de hand geven en zeggen dat hij een fuga moet componeren. Je schreef dat het een oudere laptop is, dus ws. nog met XP of 7 erop? (vista is rommel dus dat moet je sowieso laten) Lijkt me het beste om die dan helemaal leeg te halen, XP of 7 opnieuw erop te zetten en dan met JRiver gaan proberen. Ik heb ook een heel oud lappie voor muziek (XP en externe USB-schijf) waar verder niets opstaat en wat nog belangrijker is, die verder ook nooit op internet komt. Dat werkt hier prima al gebruik ik VLC player en een zooi aparte mapjes met alleen de tags artiest en nummer. Het is helaas niet gapless dus voor klassiek is het niks, maar ja wat wil je ook met een budget nul oplossing. Maar in ieder geval een schone windows installatie doet wonderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Je schreef dat het een oudere laptop is, dus ws. nog met XP of 7 erop? (vista is rommel dus dat moet je sowieso laten) Lijkt me het beste om die dan helemaal leeg te halen, XP of 7 opnieuw erop te zetten en dan met JRiver gaan proberen. Ik heb ook een heel oud lappie voor muziek (XP en externe USB-schijf) waar verder niets opstaat en wat nog belangrijker is, die verder ook nooit op internet komt. Dat werkt hier prima al gebruik ik VLC player en een zooi aparte mapjes met alleen de tags artiest en nummer. Het is helaas niet gapless dus voor klassiek is het niks, maar ja wat wil je ook met een budget nul oplossing. Maar in ieder geval een schone windows installatie doet wonderen. Hij is een maand geleden opnieuw geinstalleerd en toen is er Windows 7 opgezet. Er staat niet eens Office op. Ik heb hulp gevraagd aan iemand die de programma´s kent. Ik kan het niet zonder een leraar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts