Jongensdroom Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Hij is een maand geleden opnieuw geinstalleerd en toen is er Windows 7 opgezet. Er staat niet eens Office op. Ik heb hulp gevraagd aan iemand die de programma´s kent. Ik kan het niet zonder een leraar. Toen Hans bij me was voor J/River, heeft hij ook veel instellingen gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Hij is een maand geleden opnieuw geinstalleerd en toen is er Windows 7 opgezet. Er staat niet eens Office op. Ik heb hulp gevraagd aan iemand die de programma´s kent. Ik kan het niet zonder een leraar. Dan moet J.River ook goed lopen. Is jouw laptop wel geschikt voor W7? Niet alle oudjes zijn dat. Maar ik neem aan dat degene die het erop gezet heeft daar naar gekeken heeft. Anyway Hans had het voor je aan de praat, dus als het één keer goed gaat moet het een volgende keer ook kunnen lukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 JRiver kan ook rippen naar ALAC. Mits je QuickTime installeert en dat wil je liever niet op een Win PC. dBpoweramp kan dat trouwens ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Ik heb ook een heel oud lappie voor muziek (XP en externe USB-schijf) waar verder niets opstaat en wat nog belangrijker is, die verder ook nooit op internet komt. Dat gaat dus niet werken met een laptop die ook in je netwerk hangt. En bij het rippen heb je sowieso internet nodig om de cover art en track namen op te halen uit een database. Goede virusbescherming blijft nodig, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Dat gaat dus niet werken met een laptop die ook in je netwerk hangt. En bij het rippen heb je sowieso internet nodig om de cover art en track namen op te halen uit een database. Goede virusbescherming blijft nodig, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Klopt inderdaad Peter, ik vul de schijf via een desktop (waar ook de backup opstaat), zet daar de info bij de mapjes en hang die schijf dan apart aan het lappie wat los bij de set staat. Misschien omslachtig, maar wel veilig. Vanaf dat je een machine aan het net hangt heb je kans op ellende, bovendien maken sommige virusscanners de PC ook trager. Maar zoals gezegd, het is een heel oud beestje en wellicht is dat bij een iets moderner lappie geen probleem. Gezien ik momenteel noodgedwongen met budget nul moet werken is dit voor mij wel een aardige oplossing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 De laptop start op met een blauw scherm. Volgens een neef crashet hij daarmee al. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Sommigen hebben toch echt een blauw bureaublad... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 oktober 2013 Author Report Share Posted 4 oktober 2013 De laptop start op met een blauw scherm. Volgens een neef crashet hij daarmee al. The blue screen of death...?? Een mooie gelegenheid om die laptop te voorzien van een grotere harde schijf en opnieuw te instaleren. Tenzij hij al echt oud is. Maar hij draaide toch op Windows 7 ?? Zo oud zal hij toch niet zijn ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Heb je weleens een grotere harde schijf in een laptop proberen te zetten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 De laptop start op met een blauw scherm. Volgens een neef crashet hij daarmee al. Peter gaf al aan dat die laptop misschien niet geschikt is voor win7. Stond er eerst XP of Vista op soms? @ Hans: waarom zou je dat doen? Je kunt toch gewoon via USB een schijf bijknopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Peter gaf al aan dat die laptop misschien niet geschikt is voor win7. Stond er eerst XP of Vista op soms? @ Hans: waarom zou je dat doen? Je kunt toch gewoon via USB een schijf bijknopen? Klopt er stond eerst Windows XP op. Ik stop er voorlopig mee, want ik kan er niet goed tegen dat het niet lukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Sander, Dromer liet mij net per PB weten dat het een Toshiba Satelite L300 is. Is geen top machine maar toch ook niet slecht met een dual core 4300 Celeron er in. En ook weer niet zo oud. Mijn HP is ouder. Prima ding voor wat dromer er mee wil. Weet alleen niet of ie 100% geschikt is voor W7, misschien is een bios update nodig? Zasl er even verder naar kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 @ JD: Nou, dan zal dat het zijn. Mocht je het nodig hebben dan kan ik je wel aan een XP SP3 auto-install CD helpen (no validation required ) Die knal je erin, zegt "ja" tegen een paar vraagjes en je hebt een perfect werkend systeem. Zolang je hem niet aan een netwerk hangt waar ook internet aan hangt hoef je dan ook niets te updaten en blijft het lekker snel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Nou de Toshiba's L300 die ik zie hebben 2 of 3 GB geheugen. Voldoende voor Windows 7 Wellicht de 32bit versie instaleren i.p.v. 64 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Schijf vervangen is niet zo heel moeilijk en maakt je computer ook meteen weer wat sneller. USB schijfje erbij hangen is wel een stuk eenvoudiger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Nou de Toshiba's L300 die ik zie hebben 2 of 3 GB geheugen. Voldoende voor Windows 7 Wellicht de 32bit versie instaleren i.p.v. 64 ? Is misschien geen slecht idee. Alhoewel J.R. 64 bit compatibel is. Aan (illegale) XP knutsels nu niet meer beginnen. XP support loopt volgend jaar af. Helaas, want dat is nog steeds een top OS voor audio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Vandaar: niet aan Internet hangen. Ik heb een meet-lappie met ARTA, RMAA en SmaartLive op XP SP2, in geen jaren ge-update en ook nog nooit aan internet gehangen. Loopt nog altijd als een speer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Ik ben ruim 12GB muziek van mijn dochter op mijn Synology aan het zetten. Zo streamen vanaf de Duet. Lekker makkelijk 320Kbits MP3 klinkt nog heel aardig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Je zou eigenlijk het geluid van Youtube filmpjes naar je squeeze box moeten kunnen streamen. Nu http://www.youtube.com/watch?v=yLhYxLE8uCA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Je zou eigenlijk het geluid van Youtube filmpjes naar je squeeze box moeten kunnen streamen. Je kunt i.i.g. met/binnen J.River YouTube filmpjes afspelen en het geluid er van naar je Weiss dac streamen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 ik gebruik daar een programmaatje voor genaamd Youtube-to-MP3-converter: http://www.listentoyoutube.com/index.php Werkt snel en goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Super ik heb ook zoiets voor Linux gevonden http://www.youtube.com/watch?v=t1q9kBZ7k84 Maar nog mooier was het als het direct kon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 Je zou eigenlijk het geluid van Youtube filmpjes naar je squeeze box moeten kunnen streamen. Zit je toch met het probleem van hoe brouwse door de JuiBuis site op je SB? Heb je dan toch ook weer een PC bij nodig. Eerst downloaden en converteren wil je natuurlijk overslaan W.d.b. gaat dat met een iOS dinges (iPod/iPad) weer een stuk simpeler. Overigens download en converteer ik zelf voor die enkele keer met WMrecorder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 5 oktober 2013 Report Share Posted 5 oktober 2013 Beste mensen, volgende week ga ik naar een vriend die de computer speelkaar zal maken. Ik zal meteen de instellingen noteren, zodat ik het voortaan zelf kan. Er komt waarschijnlijk een ander rip-programma op. Samen met Foobar gaat dat draaien. Iedereen bedankt voor alle pogingen om deze computer-analfabeet te helpen. Goed weekend allemaal. Wil Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 oktober 2013 Report Share Posted 5 oktober 2013 Als je met Win 7 weer aan de gang gaat zou ik wel even kijken hoeveel werkgeheugen de laptop heeft voor Win 7 heb je minimaal 4 gig nodig met 2 gig ga je het niet redden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts