Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Het probleem wordt zo langzamerhand, dat een backup maken ook al weer erg lang gaat duren.

Een back-up maken kun je toch slapend doen? Je gaat toch niet naar alle files zitten luisteren? :huh:

Met een beetje goede synchronisatie software maak je natuurlijk incrementele back ups en niet steeds full back ups.

Hallo luitjes,

mijn audiofiele dag laat nog even op zich wachten :( .

De renovatie duurt langer dan gepland en mijn hele set, behalve de Thorens, staat nog veilig opgeslagen in een verwarmde verhuiscontainer.

Wat kun je een lekker stukkie muziek toch vreselijk missen.

Nog een week of vier en dan moet het spul hier terug zijn en dan gaan we indeling van de kamer veranderen. Speakers aan een andere wand, ben benieuwd hoe het gaat klinken. Ik gan dan ook mijn speakerkabels flink inkorten, van 5 naar 1.5 á 2 meter.  Wel eerst verplaatsen natuurlijk, ik wil weten wat het meeste invloed heeft.

Ik volg jullie stiekem, ik heb het forum zo af en toe anoniem bezocht, kon het ondanks alle drukte toch niet laten. ;)

See you, TL.

Succes nog met je verbouwing dan.

gelukkig hoef ik alleen te verven, sausen en behangen. Nieuwe gevels, keuken, vloer- en dakisolatie, goten, dakpannen, mechanische ventilatie, meterkast etc. is door een aannemer gedaan.

Ik heb nu lekker wel een aparte groep voor de stereo kunnen regelen, eindelijk een stopcontact met aarde in de kamer. Kan het oude draadje van de CV leiding af.

gelukkig hoef ik alleen te verven, sausen en behangen.

Mijn ervaring is, dat  zo' n klus  soms tegenvalt.....     :wacko:

Mijn audiofiele dag.

De Leak Stereo30plus heeft plaatst gemaakt speciale versie van de UL-40S2.

Het heeft wel wat met dit herfst weer :) Hout genoeg :rolleyes:

ul40s2m.jpg

Vandaag met m'n muziek PC's gevochten. Van eentje heb ik het gewonnen. Deze liep vaak na een uur of 5 gespeeld te hebben vast. Enorm vervormde muziek of helemaal niks meer. Na wat zoeken bleek het geheugen vol te lopen. Merkwaardigerwijs gaf het ding aan dat er 1 Gb geheugen in zat en niet de twee die er standaard in hoort te zitten. Nou is zo'n Asus EEE niet de meest eenvoudige computer om open te krijgen, maar nadat het gelukt was bleek er toch 2 Gb in te zitten. Vreemd.... Ik had nog een paar andere passende ram's van 1 Gb liggen. Opgestart.. verdorie... weer 1 Gb. Nog maar weer eens uitgezet en het geheugen per stuk getest. Inderdaad, in beide sleuven en met beide rammodules 1 Gb. Dan maar weer twee er in. Nu de boel extreem stevig aangedrukt. De vergrendeling van de kaartjes heb ik wel eens beter gezien. En verhip hij doet 't nu wel. Geheugen zal wel geen probleem meer zijn. Ik heb tegelijk een hoop onnodige hardware en programma's uitgezet. Zo staat Wifi en de interne audiokaart nu uit. Maar ik heb ook aan aantal onzinnige programma's uitgezet.

De andere PC in de huiskamer heeft echt kuren. Deze is pas een paar maanden oud en was voorzien van Windows 8. Deze week dus een gratis update naar Windows 8.1. Dat had ik dus beter niet kunnen doen. Hij loopt nu om de haverklap vast. Ik speel nog met Jriver 18. Binnenkort 19 maar eens proberen. Misschien dat die beter met 8.1 overweg kan.

Het zou natuurlijk ook aan de driver voor de Emu tracker kunnen liggen. Die hikte bij Windows 8 ook al eens.

:)

Ik denk dat je  Windows 8 en 8,1 beter kan laten voor wat het is Hans.

Gewoon Windows 7 nemen. Die is lekker stabiel en wordt nog heel lang ondersteund door Microsoft. 

Blij dat ik die begin van het jaar nog kon kopen,  ter vervanging van XP  (ook al zo' n goeie Windows versie)  :) 

Mijn audiofiele dag,  router verplaats van de woonkamer, direct naar de meter kast,  naast het ISRA punt (PTT aansluitdoos)

Het WiFi zendvermogen kon ik terugschroeven naar 25%  en de WLAN verbindingen zijn alleen maar beter en sneller geworden.

Een Synology 112J Nasje staat daar nu ook, streaming tot 16bit 44Kbit gaat super. Net als het maken van backups 

met 3Gbit/sec.   Soms is minder méér.  Leuk om uit te puzzelen.  Alle telefoontoestellen werken via dezelfde Fritz! 7360 met

Ecoplus en ook de laserprinter die we al 6 jaar hebben werkt ineens probleemloos met WiFi :)

Het aardige is dat goedkope dingen vaak goed beter werken ook de telefoons van Siemens Gigaset AS185 ooit 60tientjes voor 2 toestellen :)

Een modieuze  higtech Philips kan dat allemaal niet.... 

Er staat ook nog een mooie Grundig tuner te spelen in de kamer,  die heeft ooit dienst gedaan bij de NOB schat ik in.

Zéér mooi gemaakt,  lijkt wel op Revox zo mooi 

Genoeg te doen.... :)

Ik wil met linux beginnen ,alleen ik snap er weinnig van .

mvg wol linux alfabeet 

Kwestie van vooral zelf doorzetten, volhouden, zoeken en doorvragen, Wol.  Anders kun je er beter niet aan beginnen.

Een gebruikersvriendelijke versie van Linux is Ubuntu.  Je hebt echter wel een behoorlijk stevige pc nodig

waar minimaal windows 7 op kan draaien.

Ik ben met Mint bezig lukt niet niet driver problemen ,enigste wat werk is SUSE maar ik snap de struktuur niet ,dat is het probleen en ik heb boeken over linux hele vele  :)  en dat bedoel ik met hersenspoeling van buiten leren en niet weten waar het over de kern gaat en dat vindt ik jammer ,waarom geen boek op een kinderlijke manier met plaat jes er bij brengen 

mvg wol

Ps ik ben vast van overtuigd dat er meer mensen Linux hadden als er meer kinderlijke boeken geschreven waren mij part in 50 deeltje,s ,en laten we eerlijk zijn wat kan windows meer als Linux.

Windows is gemaakt zucht zegt mijn zoon is ICT en waar werkt die mee Windows ,pap dat wordt beter betaalt  :D  :D  :D

Ik ben met Mint bezig lukt niet niet driver problemen ,enigste wat werk is SUSE maar ik snap de struktuur niet ,dat is het probleen en ik heb boeken over linux hele vele  :)  en dat bedoel ik met hersenspoeling van buiten leren en niet weten waar het over de kern gaat en dat vindt ik jammer ,waarom geen boek op een kinderlijke manier met plaat jes er bij brengen 

mvg wol

Ps ik ben vast van overtuigd dat er meer mensen Linux hadden als er meer kinderlijke boeken geschreven waren mij part in 50 deeltje,s ,en laten we eerlijk zijn wat kan windows meer als Linux.

Windows is gemaakt zucht zegt mijn zoon is ICT en waar werkt die mee Windows ,pap dat wordt beter betaalt  :D  :D  :D

Veel populaire gebruikersvriendelijke versies van Linux zijn gebaseerd op oer versies zoals Debian, Slackware, Redhat. Suse.

Ze bestaan allemaal nog.  Naarmate je meer met een oerversie gaat werken des te meer verstand van zaken moet je hebben.

Ikzelf werk weer met Debian omdat ik vind dat die het mooiste mechanisme heeft om software pakketten te maken en te distribueren.

omdat het heel stabiel is en de systeemeisen laag zijn.  Het heeft wel als nadeel dat je niet altijd het nieuwste van het nieuwste hebt

qua software en dat je soms een paar uur bezig bent om dingen uit te zoeken.

Afgeleiden hiervan zijn b.v. Ubuntu en Mint beide met de zelfde pakketten structuur .deb  maar veel vriendelijker voor een beginner

en zelfs een meer gevorderder.    Suse is een verhaal op zich.  Zeer solide zeer goed gedocumenteerd doet het op eigenwijze 

met Yast2 dacht ik.   Redhat waar ik ooit  mee begonnen ben richt zicht op de zakelijke markt.  Fedora is daar weer een opensource

versie van.

Kies er gewoon een Ubuntu, Mint, Suse etc en blijf bij die versie totdat je dat helemaal in de vingers hebt.

Een van de valkuilen van Linux is gebrek aan geduld.   Mensen gaan dan hoppen en allerlei versies proberen en zien door de bomen het bos niet meer.  Want ja ze werken allemaal net even anders.....

Mint ken ik niet,  maar lijkt me een prima distributie.  Als een stuk hardware het niet doet of er is geen driver voor ligt het 99 van de 100x aan

de fabrikant die geen rekening houd met andere besturing systemen dan Windows.   Let daarop bij de aanschaf van een Pc of laptop of de hardware

ook met Linux kan werken.

Oja met Linux of Unix kun je prima je brood verdienen.

Goeie tip Vintage om eerst bij een besturing te beginnen voor mij word het Suse wat daar heb ik veel vakliteratuur van, mijn droom is debian 

Prima Wol. Wat je bij Suse ziet,  is net als bij Redhat. Op een gegeven ogenblik zijn en commerciële versies verschenen waar bedrijven

mee werken en waar je (meer) betaalde support kunt krijgen.  Dat willen sommige bedrijven nu eenmaal graag. Ze denken waarschijnlijk dat ze

daar een betere service mee hebben.  Omgekeerd ken ik ook, eigen mensen met kennis en Debian.   Een mix kan natuurlijk ook.

Bij Suse  zou ik Open Suse kiezen http://software.opensuse.org/123/en

Wat ik niet meer mooi vind bij Suse en Redhat (of varianten) standaard de KDE desktop omgeving sinds versie 4

Gelukkig kun je desktop  eenvoudig zelf aanpassen.  Al die poespas hoeft voor mijn niet.

Toen ik in 1999 gevraagd werd om bij een afdeling te komen werken waar de servers op Unix draaide (Sun Solaris) nog

Snapte ik er ook geen bal van, zat een beetje te rommelen met Redhat 4,3 .....  zo schaars waren die Unix mensen toen.

De 1e dag vroeg ik aan de 2 beheerders "de boeken van Solaris"    Ze keken me schaapachtig aan.... en riepen kreten

zoals "man man"  en RTFM als het wat moeilijker was.

Die Sun Solaris boeken zaten nog nieuw in het folie....    Want in principe heb je ze helemaal niet nodig.

Elk unix commando heeft namelijk online een handleiding  je hoeft alleen maar:  man commando in te typen

Tegenwoordig is het nog veel makkelijker heel veel staat op het WWW.   Pjort heeft b.v. een mooie site over Ubuntu.

En ook Debian is niet zo moeilijk.  Download de Netwerk install CD van een paar honderd MB en volg de aanwijzingen op het scherm.

Succes,

Jack

Het liefste Debian  maar met Suse heb ik de minste problemen en dat is beter voor de leek zoals mij en dikke pillen van Unix heb ik ook 

Vintage hartelijke dank voor de tips.

Ps Linux en programeren is voor mij acra dabra en metingen dat laat ik doen ,kan een beetje veel luiegheid van mij zijn   :D  :D

mvg wol

Ik heb hier alle systemen met een dual boot op Linux mint (LMD) draaien en op win XP.

Heb eigenlijk nog geen problemen gehad met hardware dat niet ondersteund werd door linux.

Behalve een Teratec geluidskaart die ook al niet meer door win 7 ondersteund wordt.

Mint lit qua dektop nog heet meeste op windows . De mate versie werkt het beste de Cinamon is simpeler en lijkt mooier maar dan mis je mogelijkheden om dingen naar je eigen hand te zetten.

Door dat het erg op windhoos lijkt heb je de werking snel onder de knie.

Het viel mij erg mee om dit aan te leren en heb alles zelf aangeleerd.

op het web is overigens genoeg aan hulp te vinden.

De LMD is op Debian gebaseerd de reguliere versie op Ubuntu maar die heeft als nadeel dat deze geen longterm support met updates naar nieuwere versies.

daar moet je dan alles opnieuw voor instaleeren. Bij LMD is dat niet het geval.

Die kan automatisch worden ge update als je dat wil en groeid vanzelf mee.

Zelf programmeren hoef je niet te kunnen, alles gaat via een software tool die de software die je wil hebben voor je installeerd en in een sart menu plaatst simpeler kan niet.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...