carl Posted 22 november 2013 Report Share Posted 22 november 2013 Mijn audiofiele gebeurtenis was een krakende en flikkerende buis. Even met een oude verwisseld en de kraak was weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 november 2013 Report Share Posted 22 november 2013 Wow! Sommige mensen maken wat mee, zeg. :-D Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 23 november 2013 Report Share Posted 23 november 2013 6 uur lang slenteren en sleuren op de platenbeurs in Utrecht. Muziek, daar gaat het in de eerste plaats natuurlijk om... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 23 november 2013 Report Share Posted 23 november 2013 Een audiofiel middagje gehad. Eerst op bezoek geweest bij Douglas de draaitafelman. Hij had weer een gruwelijk mooie Technics sp10 staan in een zelfgebouwde sokkel met daarop een 12 inch zelfbouw tonearm. En ook een prachtige Garrard 301 greasbearing in het wit en hamerslag grijs. hij heeft ook mijn Lepton dv arm gecontroleerd en vervolgens daar een Philips 401 element in gemonteerd,dat klinkt niet verkeerd. Daarna even op bezoek geweest bij een audiofreak die liefhebber is van oude luxman versterkers en Cec draaitafels. De muziek kwam uit een mooie set Altec lansing luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 november 2013 Report Share Posted 23 november 2013 ik had eindelijk weer een audiofiele dag: het lijkt er op dat volgende week mijn cd-spelert hopelijk wordt hersteld. das fijn. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 23 november 2013 Report Share Posted 23 november 2013 De audiofiele dag (avond): zitten zwelgen in nostalgie . Via de site van Freakaudio/Onno terecht gekomen bij Youtube met van alles over de zeezenders, en natuurlijk Veronica. Grappig was o.a. dit: en : de nationale zaterdagmiddaggebeurtenis in 2010 met oude DJ's en technici, waaronder de fameuze Adje Bouwman. Leuk ook, dat daar 2 Garrards gebruikt werden, een 301 en een 401. Draaitafelmatten (vilt?) waarmee de plaat vastgehouden werd tot het startpunt daar was. Helaas is van deel 1 het geluid onderdrukt vanwege auteursrechten, juist daar is Ad Bouwman goed aan het werk te zien.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 24 november 2013 Report Share Posted 24 november 2013 Ad Bouwman kun je nog steeds zien bij 192TV: http://www.192tv.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 24 november 2013 Report Share Posted 24 november 2013 Een audiofiel middagje gehad. Eerst op bezoek geweest bij Douglas de draaitafelman. Hij had weer een gruwelijk mooie Technics sp10 staan in een zelfgebouwde sokkel met daarop een 12 inch zelfbouw tonearm. En ook een prachtige Garrard 301 greasbearing in het wit en hamerslag grijs. hij heeft ook mijn Lepton dv arm gecontroleerd en vervolgens daar een Philips 401 element in gemonteerd,dat klinkt niet verkeerd. Daarna even op bezoek geweest bij een audiofreak die liefhebber is van oude luxman versterkers en Cec draaitafels. De muziek kwam uit een mooie set Altec lansing luidsprekers. Wie is Douglas de draaitafelman? Handelt of verbouwt hij ook? Ik maak ook mijn sokkels zelf en ik ken ook iemand met 2 sp10's, een lading Thorens TD124 etc. Ik probeer een Garrard 401 via hem te verkopen die er niet zo fraai uitziet maar het wel doet. Misschien wil hij 'm opknappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 november 2013 Report Share Posted 24 november 2013 Wie is Douglas de draaitafelman? Handelt of verbouwt hij ook? Ik maak ook mijn sokkels zelf en ik ken ook iemand met 2 sp10's, een lading Thorens TD124 etc. Ik probeer een Garrard 401 via hem te verkopen die er niet zo fraai uitziet maar het wel doet. Misschien wil hij 'm opknappen. Douglas uit Eindhoven is al 30 jaar bezig met het opknappen reviseren en verbouwen van draaitafels. Thorens 124 Garrard 301-401 en oa Technics sp10 heeft zijn voorkeur,maar ook andere topspelers. Hij koopt en verkoopt ze ook zo nu en dan. Nu heeft hij een prachtige Garrard 301 grijze hamerslag te koop. Hij zal zeker jouw 401 willen opknappen,plinten maken doet hij helaas niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 november 2013 Report Share Posted 24 november 2013 ik had eindelijk weer een audiofiele dag: het lijkt er op dat volgende week mijn cd-spelert hopelijk wordt hersteld. das fijn. groet Ja, maar nu pas? Al die tijd.... wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 24 november 2013 Report Share Posted 24 november 2013 ehhh tuner (geen straf) en één cd. sja de reparatie is vertraagd door ziekte, dan wacht ik maar ff he. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 november 2013 Report Share Posted 24 november 2013 Mijn audiofiele middag luisteren naar een deels gereviseerde Denon PMA-770. Waarom maken ze zulke goede versterkers niet meer ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 november 2013 Report Share Posted 24 november 2013 (...) Leuk ook, dat daar 2 Garrards gebruikt werden, een 301 en een 401. (...) Met een (Nederlands!) Acoustical "All Balance" arm er op. De enige arm die op ruwe zee ook nog goed aftastte, dank zij de naaldkrachtregeling m.b.v. een spanveertje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 november 2013 Report Share Posted 24 november 2013 Met een (Nederlands!) Acoustical "All Balance" arm er op. De enige arm die op ruwe zee ook nog goed aftastte, dank zij de naaldkrachtregeling m.b.v. een spanveertje! Ik vroeg het mij al af, wat voor een armen daarop zaten, dank je. Hier wordt wel een 12" versie gebruikt, zo te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 november 2013 Report Share Posted 24 november 2013 Klopt,volgens mij is dat de 12inch All balance 997 toonarm Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 28 november 2013 Report Share Posted 28 november 2013 Mijn audiofiele dag: set vrijdag teruggekregen, warm laten draaien en lekker geluisterd. LS kabels ingekort van 5 naar 1.2 meter, alles aangesloten op een aparte groep. Klinkt lekker, meer rust en betere plaatsing. TV, dvd en digitale ontvanger op een andere groep aangesloten vanwege een raar verschijnsel. Als ik nl. het volume opvoerde als de tv was aangesloten begon het beeld te flikkeren en mijn Cyrus viel links uit. Heel eng. Ik heb een samsung digitale ontvanger met HDMI op tv aangesloten, audio uitgang van de samsung op de aux ingang van de cyrus. Nu op twee groepen is het probleem weg, ik snap er niks van, hdmi kabel was meer dan €30 euro, verschillende interlinks geprobeerd, AT en Monster geen verschil. Iemand enig idee?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 28 november 2013 Report Share Posted 28 november 2013 ergens iets met teveel HF rommel over de 220-lijn als alles op 1 groep zit? dat zoiets hoorbaar is ... ok. dat ie uitgaat is knap. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 november 2013 Report Share Posted 28 november 2013 Hmm, eigenlijk dus niet zo audiofiel Lijkt een beetje een aardprobleem of fase probleem. Misschien als je de stekker van de samsung omgedraaid had dat het ook weg was. Is alles met een randaarde stekker er aan, ook deugdelijk geaard? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 28 november 2013 Report Share Posted 28 november 2013 ergens iets met teveel HF rommel over de 220-lijn als alles op 1 groep zit? dat zoiets hoorbaar is ... ok. dat ie uitgaat is knap. groet Knap? Ik schrok me wild, draaide het volume wat op en ineens, zonder waarschuwing (behalve het flikkerende beeld), linker kanaal weg. Volumeknop dicht, zachtjes open en het geluid was er weer. Het zal idd HF of iets dergelijks zijn, met een goedkope hdmi kabel washet nog erger, beeld blauw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 28 november 2013 Report Share Posted 28 november 2013 Hmm, eigenlijk dus niet zo audiofiel Lijkt een beetje een aardprobleem of fase probleem. Misschien als je de stekker van de samsung omgedraaid had dat het ook weg was. Is alles met een randaarde stekker er aan, ook deugdelijk geaard? Alleen de tv en de Cyrus zijn geaard, nu heb ik mijn set (cyrus=psx, cd speler en draaitafel) op een seperate, geaarde groep aangesloten, de tv, samsung en dvd op een gewone wcd in de woonkamer. Omdraaien is mss een optie, voorlopig laat ik het zo, ben nl bang dat ik anders wellicht iets onherstelbaar beschadig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 29 november 2013 Report Share Posted 29 november 2013 Alleen de tv en de Cyrus zijn geaard, nu heb ik mijn set (cyrus=psx, cd speler en draaitafel) op een seperate, geaarde groep aangesloten, de tv, samsung en dvd op een gewone wcd in de woonkamer. Omdraaien is mss een optie, voorlopig laat ik het zo, ben nl bang dat ik anders wellicht iets onherstelbaar beschadig. Ben eerder bang voor een potentiaal verschil tussen de aarde van de kabel en de aarde van je huis installatie. Als je de kabel los haal van de decoder is het probleem dan nog steeds aanwezig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 november 2013 Report Share Posted 29 november 2013 Ik ben vandaag naar de show van Hanze hifi geweest. Ook geluisterd naar een vergelijk tussen de 124 en 160. Erg leuk maar of die TD 124 zijn cultstatus waarmaakt betwijfel ik toch. Zet maar eens op die TD 160 een duur element. Die lui bij Thorens waren toen niet gek. Neemt niet weg dat die TD 124 een zeer fraai ding is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 29 november 2013 Report Share Posted 29 november 2013 @Carl: Ik hoorde een TD150 en TD124 met dezelfde arm en hetzelfde element. De 124 klonk aanzienlijk strakker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 november 2013 Report Share Posted 30 november 2013 Hanze zou volgend jaar eens een vergelijk moeten doen want ik ben er nog niet helemaal van overtuigd dat de 124 beter klinkt dan de 160. De vraag is ook of de rumble e.d. het geluid niet kleurt. Lijkt me trouwens niet zo moeilijk zo,n vergelijk: twee Jelco's armen en twee leuke elementen. Ik zet de foto's wel op Puresound. Goede invulling van de dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 30 november 2013 Report Share Posted 30 november 2013 Het vergelijken blijft altijd moeilijk, er zijn zoveel variabelen bij een draaitafel. Ik weet niet of er veel verschil tussen de TD150 en de TD160 zit. Op internet zijn rangorde-lijsten te vinden, waarop meestal de TD124 hoger gewaardeerd wordt dan de TD150 en 160. Hoe goed was de TP16? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts